Supramundane sa for siden:
Jeg kunne gjerne tenkt meg å følge en gruppe på veien fra 30+ og nedover.. jeg har nettopp begynt selv, og har en laaang vei igjen å gå.. Hadde vært fint med litt fellesskap.
Er det noen flere som begynner rundt nå?
Jeg kunne gjerne tenkt meg å følge en gruppe på veien fra 30+ og nedover.. jeg har nettopp begynt selv, og har en laaang vei igjen å gå.. Hadde vært fint med litt fellesskap.
Er det noen flere som begynner rundt nå?
Elinengelen sa for siden:
Jeg blir gjerne med
Så flott! Hvor mye har du tenkt å ta av? Jeg har drøye 38kg igjen .. sukk Ikke bare bare ;)
Sarabi sa for siden:
Blir gjerne med jeg også. Det er langt fram.:)
Stellamor sa for siden:
Fortsetter med, jeg..
Har holdt på en god stund, men lenge igjen..:o
Minni1 sa for siden:
Jeg blir gjerne med jeg også.
Jeg begynte på igjen for et par uker siden.
frustrert frue sa for siden:
Hiver meg med jeg også.Startet i april men har hatt en liten pause,har levd på lavkarbo men det er ketose som må til for at jeg skal gå ned i vekt.:rolleyes:
Problemet er at jeg trener mye og føler meg veldig sliten etterpå når jeg er i ketose.
Skal nå prøve å finne en middelvei som kan fungere.
50 er vel drømmen, men iaffal 30.jeg har hatt litt startproblemer, opp og ned, og så kom det en halvkilo på, nå da jeg fikk mensen, så er bare en halvkilo mindre enn da jeg starta 1 aug....sukk....
Så flott at vi er mange som passer inn her!
Eller ... vel, kanskje ikke så flott, vi skulle vel helst sluppet. ;)
Men det finnes mye god støtte i en gruppe som er i samme båt!
Elizabethcita sa for siden:
Satser på at jeg får lov til å slenge meg på jeg også...
Starta egentlig i januar, men har hatt lang sommerferie nå... klarte 17 kilo før sommeren, en (!!) kilo i sommer (hehe...), og har 28 igjen.
En halvkilo ned er bedre enn en halvkilo opp! ;) Har du prøvd å sjekke om du har noen såkalte "partystoppere" som ødelegger for deg?
Kjempehyggelig at du vil være med! 17 kilo er en utrolig bragd! Gratulerer med det, og lykke til med de neste 28! :o
Yonah sa for siden:
Jeg startet i slutten av mars og skal ned 60kg tilsammen og tar det i to etapper på 30kg. Jeg har gått ned 13kg hittil, men har langt igjen..
Supert at du ønsker å gå denne veien sammen med oss da! Og 13kg syns jeg var kjempebra!!
Carisma sa for siden:
Jeg vil jo helst ikke innrømme det, men jeg må nok henge her jeg også... :rolleyes:
vera82 sa for siden:
Slenger meg på her jeg og, gått ned 10,5 kg så langt, men har lang vei igjen.. Hatt et lite opphold i helgen, men på den igjen på mandag, fra generell lavkarbo til Dr. Lindberg. :)
PrøveKanin sa for siden:
Jeg blir gjerne med, har 40 kg jeg skulle tatt av. Har tatt av 12 kg (før jeg startet igjen nå)
Har holdt på 13 dager og kun skeiet ut med ost en dag (vet jeg ikke tåler ost spesielt bra), men drukket litt for mye cola light - selv om jeg har gått ned på dette før bør jeg nok kutte det helt ut likevell
:)
Minni1 sa for siden:
Supramundane så fin blogg du har.
Jeg ser du skal gifte deg i mai. Så morro.
Kjempegøy at så mange blir med! :p
Takk for skryt, jeg syns det er veldig gøy å blogge om lavkarbomat. Syns det hjelper når jeg står bom fast og er matlei, da er den kjekk å bla i!
Blir bryllup i mai ja, det gleder jeg meg noe vannvittig til! :o Håper det er mulig å komme i mål med vektnedgangen før den tid.. Men over 30kg til mai er kanskje umulig? :confused:
Dante sa for siden:
Jeg kan prøve
Kitt sa for siden:
Er noen her som med jernvilje og kjempeinnsats gikk ned over 20 kg på 3 måneder, så er du motivert og standhaftig nok, så er det slettes ikke umulig med 30kg før bryllupet. Det er jo mer enn et halvt år til!:D
Lykke til!
vaskeklut sa for siden:
Jeg vil også være med!:D
Jeg er skikkelig ferskis her, og forstår lite eller ingenting av hele opplegget. Jeg skal ned ca 40 kg :confused: og har prøvd ca alt. Nå vil jeg prøve meg på lavkarbo og se om ikke det også går. Jeg har en skikkelig ufordring, og det er viljen. Jeg gir for lett opp! Baaah. Men nå altså.. NÅ!:D
Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har råd til å kjøpe boka til han der Atkins. Fattig student og sånn! (Er det dyrt å leve på lavkarbo?) Ikke forstår jeg en dr** av alle ordene som ketolyse, induksjon(induksjonsovn..? det er iallefall det første jeg tenker på..) og ikke skjønner jeg hvordan det skal gå an å spise masse fett og samtidig gå ned. ææææh.
vaskeklut ber om hjelp til å samle opp alt vannet på gulvet og vri det opp i vaskebøtta der det hører hjemme:hylgrine::rolleyes:
Furine sa for siden:
hehe Eg tenkte det samme! :p
Har vore på litt sjølvkomponert lavkarbo sidan midten av mai, og har gått ned rundt 5kg. Det går ikkje fort, men det er eg totalt OK med. For som folk seier, dette er ein livsstil, noko ein skal leve med, det er ikkje ein slankekur. Det går i alle fall rette vegen!
Har alltid hatt eit intenst "hat-forhold" til badevekta, vekt er noko ein helst berre vil gløyme, om nokon kjenner seg igjen. Det har vore ein prosess for meg å innsjå/godta at vekta er det den er, og at berre eg sjølv kan ta ansvar for at noko blir gjort med det.
Så her er eg. :D
LenaBeatrice sa for siden:
Du....jeg vil bare si: ikke tenk sånn, at 50 kilo ned bare er en drøm!
Du klarer å gå ned 50 kilo :klem:
Del det opp i mindre delmål, 10 kilo om gangen kanskje? Så føles det litt lettere.
Men slutt altså med å si at det er en drøm, så lenge det er 50 kilo du vil ned!
Lykke til til deg og dere andre her inne :-)
mokki sa for siden:
Jeg vil også være med. Jeg har 40kg som burde vært borte. Men tar et bittelitt mindre mål først.
Jeg har til nå mistet 5,4kg. begynte egentlig etter påske, men har startet på nytt nå etter sommer, og nå er alt tullet fra i sommer borte så nå fortsetter jeg. Kjekt å ha noen å slå følge med. Skal vi holde oss til dene, eller skal vi lage egne månedstråder?
Det høres jo helt fantastisk ut! Jeg er i alle fall motivert for at det skal skje! :D
Du kan jo låne boken om ketolysekuren på bibloteket, det ville jeg gjort! Den forklarer alt du lurer på på en veldig enkel og grei måte!
Kjenner til det forholdet med vekten.. for meg var det helt ubegripelig at de tallene som kom opp skulle være riktige - det kunne jo ikke stemme... Men dessverre så gjør de jo det.. :rolleyes:
Vi kan gjerne lage en tråd for hver måned, eller vi kan beholde denne.. samme for meg. Hva syns dere andre?
Tundeh sa for siden:
hva med oss som har vært her ei stund? ;)
Håper vi også kan få være med. :syklubb:
Selvfølgelig, dere har masse god erfaring som vi kan dra nytte av! Ser du har gått ned 27,6kg, det er helt rått! Hvor lang tid har du brukt på det?
Jeg hadde litt startproblemer pga at jeg trodde at en skulle spise minst mulig karber, så da gikk jeg opp. men etter at jeg har begynt å telle karber og få i meg det jeg skal, har det gått nedover, ja bortsett fra da jeg fikk mensen da.
Ja jeg skal klare det. og jeg er så stolt over meg selv, over at jeg som egentlig er sukker junkie ikke har rørt sukker denne måneden. jeg har klart meg gjennom 4 kilo smågodt som mannen kjøpte i sverige. sjokoladekake forrige helg(datterens bursdag) og sjokoladekake, marsipankake og sjokoladecookies i går(datterens barneselskap)og både sjokoladekaka og cookisene bakte jeg selv......:eek:
Det må jeg si var utrolig imponerende!! Det vet jeg ikke om jeg hadde klart. :)
Hurra for deg!! :heia::heia::heia:
Minni1 sa for siden:
Så utrolig flink du er. Jeg hadde ikke klart det. men nå fikk jeg litt sånn følelse av at når du klarer det så skal jeg klare det også. Takk for inspirasjon.:)
vaskeklut sa for siden:
whoa, så flink!! :eek: det syns jeg var skikkelig bra gjort, altså!
..jeg sitter og planlegger middag for en hel uke nå! den dårlige unnskyldningen "vetikkehvajegskalhatilmiddag" skal virkelig ikke få ødelegge starten min :D
Noen som har forslag til gode og billige matretter? gjerne noen som ikke tar så altfor lang tid, ettersom jeg ofte jobber etter skoletid :rolleyes: ser det er mange i de oppskriftstrådene, men det ser ut som at det er mye som tar lang tid og gjerne er dyrt? hmmm.
og ja. jeg tror nok jeg må innom biblioteket en tur for å se etter den boka! den tanken hadde ikke slått meg en gang. takk! :D
Kitt sa for siden:
Du kan ta en titt innom hos Gerd og se på hennes oppskrifter!:sikle::sikle::sikle:
Veldig mye god mat og det meste kan jo fryses.:)
Lag store porsjoner når du først står der og frys ned i porsjoner!;)
Spekemat går igjen her, fordi vi syns det er så godt! Omelett... tacotallerken!
Tubbi sa for siden:
Jeg er med. Er helt fersk og har mange kilo og ta av.
vaskeklut sa for siden:
takk! det skal jeg virkelig gjøre :D bare synd jeg deler verdens minste fryser med to andre :P men jeg skal få ordna det :D
spekemat hørtes godt ut, ja! mmm.
tusen takk for gode tips, folk! når jeg blir litt mer dreven i dette, skal jeg slenge ut noe til gjengjeld.
forresten, fullkornspasta/ris og gulrøtter er heller ikke tillatt? eller?:blinke:
vaskeklut sa for siden:
hvor kan jeg forresten få kjøpt soyamel? og hva koster det?
JEg vet dessverre ikke noe om soyamel, jeg bruker det ikke. Men jeg har forresten en lavkarbomat-blogg som du kan se i for noen mattips, linken ligger i signaturen min. Håper den kan gi deg litt tips!
Ris, pasta osv er ikke lov nei, og gulrøtter er heller ikke det beste man spiser.
nettih sa for siden:
jeg vil gjerne være med
vil gjerne være med jeg også.....startet på våren i fjor med å bestille på spis deg slank og gikk ned 12 kg. flott det men ble for dyrt. begynte å lage egne karbolave måltider og gikk ned 5 til sommeren ifjor. Nå har jeg klart å gå opp ALT!!! skikkelig forbannet på meg selv....nå er det 30-35 kg som må bort!!
nettih sa for siden:
soyamel kan du få kjøpt på helsekost forretningene. Noen meny og ica butikker også.
Lurer* sa for siden:
Hei!
Her hører jeg hjemme!
En av dere skrev om del mål på 10kg....jeg har 6 slike delmål foran meg.
Men jeg er motivert!
Mitt første måt er 15 kg. Da skal jeg på shopping!
nevergiveup sa for siden:
Hører til her jeg også. Begynte 1.juni, og har siden det gått ned 8,5 kg. Håper å klare å ta av totalt 55-60 kg litt om gangern. Første milepel er -10 kg, målet er å klare det til 1.sept. Delmål 2 er -20 kg til jul og -30 til neste sommer. Gleder meg til å følge dere. Kankje vi kunne lage en veie tråd, så vi kan motivere hverandre???
Lurer* sa for siden:
:ja:veietråd må vi vel ha....selv om jeg er mest innterisert i cm som skal forsvinne på denne kroppen!
Syns det er godt å lese at jeg bare ikke er jeg som veier MYE formye. skal bli bra å jobbe seg ned i vekt sammen med dere!
Jeg har laget en veietråd for oss nå, alle som ønsker det er hjertelig velkommen inn dit også!
Ja, Lurer - jeg syns også det er god trøst i å vite at vi er mange som skal gå samme vei!
Kiira sa for siden:
Hører hjemme her jeg også, men jeg har satt mitt første delmål på 20 kg.
Hette sa for siden:
Eg er med!! har holdt på ei stund, men har fortsatt MYYYKJE igjen!! :)
momsi sa for siden:
Jeg hører med i denne gruppa jeg også.
Jeg har hvertfall 50 kilo som skal av!!!
Og de skal av, og etter 1 1/2 år i terapi er jeg enda mer motivert! :D
Og så kan det kanskje være en trøst å vite at vi er flere som har gått veien før dere på lavkarbo?
Jeg startet med 60 kilo for mye, nå er det sterkt redusert :-)
Lavkarbo funker!
Akkurat det syns jeg faktisk er en kjempegod trøst! Det er godt å vite at opplegget har funket for sååå mange før oss!
Minni1 sa for siden:
Takket være Supramundane så er jeg ordentlig igang igjen. Denne gangen håper jeg motivasjonen vil holde seg her.
Har spist egg, bacon og salat til frokost. Til middag blir det pølse og blomkålmos . Det er godt det.
malleleo sa for siden:
hei alle sammen!
jeg skal ned 45 kg! håper jeg klarer det, og håper at dette er den rette vei for meg:) helst hadde jeg vel skulle gått ned 50 for da er jeg 65, men 70 får duge;)
i morgen har jeg gått på ketolyse i 1 uke og jeg har tatt av minst 2 kg:D skal skrive inn i veietråden da. Jeg kommer vel til å bli veldig aktiv innpå disse forumene, for da vet jeg jeg vil holde meg motivert!
første delmål er 99 kg!
Emmie sa for siden:
heihei ! Er også med i denne gjengen !
Har ca 40 kg jeg skal ned , men tar det litt etterhvert - for orker ikke å stresse med det med å måtte gå ned så fort!
Jeg har ikke kommet igang med treningen enda :rolleyes:, men håper jeg snart får motivasjonen til det når jeg ser vekten går nedover !
Hva med dere andre - trener dere regelmessig - hvordan og hvor ofte ?
Yonah sa for siden:
Trene? Eh, vaske hus, øriførti maskiner med klær, lage mat, passe unger, steller unger, smøre matpakker, avbr*te krangler og noen turer med hundene= trim:D
Altså, jeg håper jeg blir mere aktiv når vi kommer inn i rutine med unger på skolen og barnehagen, men denne uka ble ikke som tenkt med en skolegutt med vannkopper og at vi driver med slåttonn( langt uti august ja..).
Emmie sa for siden:
Ja det er klart med alt som skal gjøres hjemme + med barna (har fire barn selv!) så er det klart man ikke sitter helt iro så mye av dagen!
Og med et småbruk som skal passes på som dere har (har kikket inn til den koselige bloggen din ! :))- så blir det vel litt å ta i der også tenker jeg ! :) Masse "gratis-trim" !
Utenom husarbeid og slike ting med barna - håper jeg snart å komme meg over dørstokkmila ! Små turer ut i skog og mark ,litt alenetid uten noen småtasser som trenger oppmerksomheten din vet jeg gjør godt ! (kremt men det er bare så merkelig laaangt bort til denne dørstokken !!:rolleyes:)
Her har treninga vært svært mangelfull, men nå er det nye tider her... Vi har anskaffa oss trimsykkel (på torsdag faktisk...), og jeg skal prøve å sykle litt hver dag. Foreløpig er det tungt, men jeg er faktisk flinkere enn mannen min da... Jeg har sykla to mil på disse dagene, mens han har sykla en drøy kilometer...Hehehe :D
Snakka med legen om det i dag, og hun mente det var et smart trekk. forholdsvis lite belastning på ledd og sånn, i tillegg til at jeg får sitte og trene (jeg blir svimmel og sjanglete av å stå/gå).
solanolsen sa for siden:
Henger med så godt jeg kan.Dette er ikke umulig!Har merkt at når jeg har sprukket og lagt på meg 3-4kg, har jeg RASKT gått ned igjen på lavkarbo.:)
Tibbetine sa for siden:
;)Jeg blir gjerne ned. Har 33 kg som jeg helst ikke vil bære rundt på lenger!! Startet for nøyaktig en uke siden og hadde veie dag i dag. Det ble -2,5 kg så jeg jubler. Men vet jo at det kommer dager da jeg sikkert ikke jubler så mye - da kan litt støtte være god å ha :-)
Carisma sa for siden:
Da er trening gjennomført, 55 min xyckling på elixia. Litt på halv tolv i dag siden det var første timen på 2,5 uker, og det føltes som en evighet siden... :D Men godt å kommet over dørstokken der igjen.
Også er journalen oppdatert med dagens måltider, skal skrive med alt denne uka for å kontrollere meg sjøl litt. :ja:
Lurer* sa for siden:
Wow! Dreamy, det får en si! Det gjør at man tenker at det ikke er helt umulig!
Treningen er jo egentlig ganske viktig, det hjelper jo veldig på i riktig retning! Jeg har kommet godt i gang, men så følger jeg jo et kurs også! :)
Lurer* sa for siden:
Trening?
Jeg skal begynne å svømme en gang i uken, begynner på onsdag:ja:
Carisma sa for siden:
For meg hjelper treningen mest på at jeg får mer overskudd, og bedre konsentrasjon, og derfor lettere holder fokus på kostholdet :ja:
fjordmann sa for siden:
Kitt skriv om jernvilje, kjempeinnsats, standhaftig, motivert osv. Det er feil å tru at det er dette stort vekttap handlar om. Eg har sjølv gått ned 30 kg på 5 mnd ved å følgje opplegget til Lindberg. Eg måtte gjere dette pga helsa. Fastlegen min trur enno det handlar om vilje og motivasjon. Eg prøver å få han til å forstå at det faktisk handlar om kunnskap. Kunnskap om kva fett, proteiner og karbo faktisk gjer med kroppen, metabolismen og hormonbalansen. Et fisk, kjøtt, nøtter, friske grønsaker og skaldyr - så mykje du orkar; Drikk rødvin, ligg unna øl. Ligg unna brød, kaker, ris, pasta, poteter og du vil i løpet av nokre mnd havne under 25 i BMI.
Sjå på vektnedgangen som eit spørsmål om å tileigne deg kunnskap, ikkje tenk at du treng jernvilje (det er det nesten ingen som har, likevel). Les bøkene til Lindberg, Atkins, Lutz osv. og tenk på kva konsekvensar bodskapen konkret skal ha for deg. Kostar pengar å kjøpe; men lån på biblioteket - eller stjel dei - men skaff deg kunnskap om lavglykemisk/lavkarbokosthald..
Lykke til. Dette går bra! :D
Carisma sa for siden:
Det er nok en blanding av kunnskap og motivasjon til å følge det man vet er riktig. De fleste alkoholikere veit at det er skadelig å drikke, men kun et fåtall gjør noe med det... ;)
Å si at det KUN alene handler om kunnskap er det samme som å si at alle overvektige er kunnskapsløse.
Lurer* sa for siden:
Enig med deg Carisma, jeg har vist lenge at jeg burde spise andeles, men har trengt det siste sparket som heter motivasjon.
trønderjente sa for siden:
Henger meg på her jeg å!
Mitt første mål er ned 20 kilo..men gjerne mer etter det..
Jeg startet med ketolysekuren for 5dager siden..
Men hadde allerede gått ned 8kg siden mai..og da gikk jeg ikke på noen kur. Så dette skal jeg klare;)
Så bra å få litt tips og drahjelp her inne! Er evig takknemlig;)
Emmie sa for siden:
Good for you !! :D
Har bestemt meg for at IMORGEN SKAL jeg komme meg ut å trene på et eller annet vis jeg også !!
Meg?? :o:confused::p
Nei, æren for det må du ta selv! Dette er en innsats som du gjør for deg selv! :) ;)
siwemor sa for siden:
Jeg vil gjerne også være med her. Startet 15.08 og har gått ned ca 6 kg.
fjordmann sa for siden:
Tja, men å seie at det handlar om motivasjon vil seie det same som at alle overvektige er viljesvake! Poenget med lavkarbo er at dersom du veit kva som gjer at du legg på deg, kan du ete deg stappmett på mat som IKKJE gjer deg tjukk. Du treng ikkje vere spesielt motivert for å gå ned i vekt, det er nok å ete proteinrik mat. Det stimulerer dei hormonane som gjer at du føler deg mett. Og då et du mindre. Nøkkelen til å vere slank, er å alltid vere mett.
Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon.
fjordmann sa for siden:
Tja, men å seie at det handlar om motivasjon vil seie det same som at alle overvektige er viljesvake! Poenget med lavkarbo er at dersom du veit kva som gjer at du legg på deg, kan du ete deg stappmett på mat som IKKJE gjer deg tjukk. Du treng ikkje vere spesielt motivert for å gå ned i vekt, det er nok å ete proteinrik mat. Det stimulerer dei hormonane som gjer at du føler deg mett. Og då et du mindre. Nøkkelen til å vere slank, er å alltid vere mett.
Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon.
Furine sa for siden:
Jautakk, eg er enig her! Har sjølv vakse opp på poteter, det vart alltid ete poteter, for det var god, sunn, billig kost (i alle fall på 80-talet!;))
Takk og lov for at eg i dag veit betre!
irjan sa for siden:
Hei. Jeg er med ;). Startet i august, og skal ned mye. Er forkjøla nå, så håper det er det som gjør at jeg står stille selv om jeg er i ketose :(
Jeg er usikker på hvor jeg skal slutte foreløpig, med 78 har jeg fortsatt høy BMI, men det er sååååååå lenge siden jeg har vært under dette at jeg ikke tør satse på mer enda.
monkadonka sa for siden:
Ja,jeg vil oxo være med.. ;P
Har endel kg som skal bort jeg å..
vaskeklut sa for siden:
Hjelpes. Er det vanlig å være ganske tørst og småkvalm når man har begynt på lavkarbo?
Jeg trooor jeg dør snart! :P
trønderjente sa for siden:
Wow, det er bra!!
Jeg har gått ned 1kg på en uke..
Hva har du gjort som jeg ikke har gjort?:P
Hvilken "metode" bruker du?
Vil se mer resultater! Har virkelig tro på at jeg skal klare dette!!
Minni1 sa for siden:
Jeg var ivertfall det.
Men det gikk over. ;)
Lurer* sa for siden:
Hei jenter!
Vil bare skryte litt over meg selv:cool:
Jeg og alle mine kilo var i svømmehallen i dag og svømte i 35minutter:ja: Deilig å komme igang. Er sliten i kroppen, men det er bare deilig!
Punky sa for siden:
Hei :)!
Kan jeg få bli med i denne gruppen også ?
Har lest endel og ser at her kan jeg virkelig føle meg hjemme :)
Hilsen Punky
mokki sa for siden:
så kjekat vi er så mange da.
lurer: Så flink du er!!
vaskeklut sa for siden:
Så flink du er! :D
Jeg gikk og småjogga opp MASSE trapper i går, mens det var skikkelig varmt ute :P fikk vel svetta ut litt, tenker jeg. Bare så synd det var mens jeg var på skolen.. :p så nå er leggmusklene mine skikkelig ømme, men det hører med :D
Tre ganger hurra for oss i denne tråden!
Carisma sa for siden:
Jeg har vært på skikkelig tur i skogen i dag. Lenger enn planlagt hvertfall. Kom oss bare såvidt ned igjen før det ble mørkt. :eek:
linki sa for siden:
heisann.har nett starta på lavkarbo..har tatt av 3 kilo på 1 1/2 uke....
men skrev ett innlegg for et par dager siden ang kostholdet mitt..og da spiste eg for mye salat...trodde d var bra eg ?!?!?...noen som veit korfor ( salat 2-3 ganger per dag)
Carisma sa for siden:
i dag må jeg huske å bake brød. Skal på en skikkelig utfordring i helga... Hyttetur med foreldra mine. Mamma følger VGs vektklubb. Det vil si at vi er på heeeelt forskjellige planeter mat messig. Så da blir det litt brød i helga. Og veldig lite fett, men det får gå.
Yonah sa for siden:
nå leste jeg svaret du fikk og jeg tror vedkommende svarte utifra at du kun åt salat uten kjøtt og fett i. Ellers er det nesten umulig å svare deg siden du ikke skriver hvilken filosofi du følger, lavkarbo er så mangt!
Få i deg kjøtt/fisk eller fulg og salat eller andre grønnsaker til alle måltider og spis deg mett, ellers er det du som er eksperten siden det virker som om du ikke følger noen spesiell retning.
Men at du har tatt av 3 kg får meg til å tro at du gjør noe riktig i allefall;)
Les denne brosj*ren, den er ganske generell og lettlest og kan hjelpe deg en bit på vei: www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
blomsten sa for siden:
jeg er med!
linki sa for siden:
tusen hjertlig...ble faktisk litt kloker nå, bra link og; ))...
Emmie sa for siden:
Hvordan er det med havregryn eller havregrøt ??
Prøvde å søke opp havregrøt her inne , men fant ingenting........
Ok å spise litt grøt kokt på melk og havregryn m kanel og feks splenda el sukrin på ??
Carisma sa for siden:
Fedon tillater havregryn, men ikke de lettkokte. For Atkins eller ketolyse er det alt for mye karber.
Emmie sa for siden:
Oki - da får jeg se om jeg får tak i store havregryn (for det er vel de som er litt mer langkokte ??)
Emmelina sa for siden:
Hei!
Jeg er ny her i dag, og har 33 kilo som skal bort, sånn omtrent. Hyggelig med selskap!
vaskeklut sa for siden:
Hjelp! :(
Jeg sliter skikkelig med dette å komme i gang med å spise lavkarbo.. Middag og kvelds går fint, men frokost og lønsj er det store problemet. Jeg er et brødmenneske, men syns de lavkarbobrødene jeg har smakt hittil smaker guff. I tillegg har jeg alltid dårlig tid, og er ikke overvettes begeistra for egg.. I tillegg er det vanskelig å spise når man er kvalm, som jeg er pga oppstarten her.. Noen som har noen råd? Jeg er lei av å være overvektig, og vil virkelig klare det denne gangen.
Og så klarte jeg å sprekke tidligere i dag :( Spiste litt frokostblanding m/tørka frukt :mad: (uten melk, dog.)
Hjeeelp..
Kan dette være noe? (kopierer et innlegg fra bloggen min):
Jeg har ikke regnet ut nøyaktig karbo i dette, men det er veldig lite, ca 3 gram karbo tenker jeg.
arnakristin sa for siden:
Ganske normalt at man føler seg uvel i overgangen til lavkarbo, det vil gå over for de fleste ganske fort og for noen 2-3 uker. Husk å drikke nok vann. …tar du kosttilskudd!
Frokost og lunsj: det er ingenting i veien for å spise middagsmat da også…
Jeg har også prøvd meg på de fleste brødvariantene her inne og ingen har falt i smak, men lysten på brød pleier å forsvinne etter kort tid. …men jeg har funnet en oppskrift som jeg bruker å ha med meg på hytta. Har ikke helt fått til kjeksvarianten, men sist lagde jeg utmerkede rundstykker. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26154
Ser at du har filosofi ”usikker og egenkomponert”, dersom du ønsker en god progresjon på vektnedgangen anbefaler jeg at du leser om de ulike filosofiene og velger deg en du kan leve med. Ikke noe tvang altså, men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og det siste vi ønsker er at du skal snuble og miste motivasjonen. I tillegg så er det mye lettere for andre å komme med råd og veiledning fordi med egenkomponert kosthold så er det faktisk du som er eksperten…
Bøkene får du lånt på biblioteket og supplementer med informasjon her på forumet.
I fjor vår var det en som samlet de fleste oppskriftene i et genialt lite hefte, lett å bla igjennom og finne noe en liker. Lag gjerne din egen lille kokebok over hva du kan tenke deg å spise til de ulike måltidene. Husk at det er sikkert også noen av dine favorittmåltider som kan gjøres lavkarbo vennlig.
Samling oppskrifter, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503
Her er direkte link til oppskriftsforumet, forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
Lurer* sa for siden:
Jeg er også brød mennesake, men jeg har lagd grønnsakssquich, til frokost og syns det er knall. Det er 3kabo i en quich. Ellers fikk jeg oppskrift på lavkarbolapper av ei på jobben...tenkte jeg skulle lage noen slike å se om de funker til frokost.
:mad:Men jeg leter og leter etter Sukkerfrikokesjokolade med 1karbo på 100gr, men finner den ikke. Har lett på Coop Mega, Meny, Spar, Ultra, Rema1000! Men ingen har den! Jeg leste en oppskrift her inne på lavkarbo smash og hadde sette SÅ frem til å lage det til lørdagen.
vaskeklut sa for siden:
arnakristin: tusentusentusen takk!! de rundstykkene skal jeg virkelig prøve! fiberhusk.. får man kjøpt det i vanlig butikk? eller må man på helsekost?
ang den der filosofien. jeg skjønte ikke hva jeg skulle skrive der da jeg registrerte meg. nå har jeg skjønt det, og jeg tror at jeg heller mot atkins, faktisk. jeg vet bare ikke hvordan jeg endrer det? men jeg skal nok ta en tur på biblioteket så fort jeg har anledning :)
jeg er mer motivert nå, når jeg har sett at det finnes løsninger for oss som er brødmennesker! jeg ble nok bare helt utrolig frustrert over at jeg klarte å sprekke så tidlig.. dere er så gode her på forumet, altså! :D
Dreamy: de pannekakene dine skal jeg virkelig prøve! Jeg har lest bloggen din, og det ser faktisk skikkelig godt ut. :)
tusen takk for gode råd begge to! jeg tror jaggu jeg skal gå en tur på butikken etterpå!:D
vaskeklut sa for siden:
kanskje de har på helsekostbutikker? om de ikke har på en, så kanskje på en annen? de forskjellige kjedene bruker å ha litt forskjellige produkter :)
Lurer* sa for siden:
:ja: God ide! Jeg får sjekke neste gang jeg er i nærheten av en slik:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.