< Tilbake til oversikten

30+ kg, en liten gruppe?

arnakristin sa for siden:

Endre ”min kostholdsfilosofi”: trykk på ”ditt kontrollpanel” og deretter ”endre dine detaljer”.
Fiberhusk fås kjøpt i de fleste velassorterte butikker, der de har glutenfrie varer, og i helsekostbutikker. Jeg kjøper det helst i Sverige da det er mye billigere der. Prisene på en 100 g pose her hjemme er vel fra ca 47 kr og oppover, i Sverige får jeg en 300 g pose til 49 SEK. :D

Kitt sa for siden:

Min Meny har Fiberhusk i hvert fall!

Mulig du finner sjokoladen du ser etter i en helsekostbutikk. Der har de mye sukkerfritt som regel.

mokki sa for siden:

veiedag i morgen... og jeg klarte ikke å styre unna softis på ikea i dag....
Jaja.. alt i alt har jeg gjort voldsomme endringer i kostholdet. Er fremdeles like motivert, og slike småutskeielser som det er faktisk det som gjør at jeg syns det er ok å slutte...

vaskeklut sa for siden:

Meny har tydeligvis ganske masse de! Bare så syns at vi ikke har en eneste Meny i Trondheim.. :P

arnakristin: takk! jeg skal gå innom et par butikker i morra:D får sammenligne priser;) har en bunnpris&gourmet rett rundt hjørnet, og et par remabutikker borti høgget.

vaskeklut sa for siden:

vet du hva? jeg sprakk også i dag. og jeg kom fram til at det er lov å sprekke en gang i mellom. dette er tross alt noe du skal leve med videre! jeg ble enig med meg selv om at om det går litt trått med vektnedgangen, så får det heller gjøre det, mot at jeg kan tillate meg en liten sprekk en gang i mellom. :) jeg skjønner at det er fristende å slutte, absolutt. jeg var på nippet til å hive fra meg alt jeg har kjøpt av lavkarbomat, og stikke på butikken for å kjøpe en kilo smågodt. men både du og jeg har nok mer igjen for å bite tenna sammen, fortsette med lavkarboen og heller gå på en liten sprekk, og tåle at det går litt saktere med vektnedgangen. :)

vi på 30+tråden heier på deg!

klemme på

LenaBeatrice sa for siden:

ååååå, jeg har "sprukket" mange ganger, særlig i starten og de første månedene.
Men jeg har gått ned likevel.
En sprekk er ingen katastrofe....

Kjære dere "storslankere", dere skal legge om livsstilen, og det er ikke bare lett.
Jeg hadde levd med et kosthold i 35 år da jeg startet med Atkins, og så skulle jeg "bare" forandre dette.....
Det er ikke bare enkelt, for det handler om nye vaner, nye tankemønstre, og det tar tid.
Ikke bare det, det er en utfordring å hele tiden måtte forholde seg til høykarbokostholdet som omgir oss over det hele, alt fra butikker til reklamer til familen, til venner, til selskaper med kaker og hvitt brød.
Tenk dere en narkoman på avrusing som hele tiden må vandre mellom hyller med dop i forkjellige varianter.
En narkoman har en nulltoleranse, kan ikke skeie ut eller sprekke litt innimellom.
Det hadde nesten vært enklere om det var sånn for oss slankere også, men problemet ligger i at vi ikke kan velge å unngå all den forbudte maten vi omgir oss med.
Dessuten blir denne maten prakket på oss av "velmenende" som synes at " det er da ikke så farlig med litt".

Nå tre og et halvt år etter start føler jeg ikke lenger at jeg trenger å tilegne meg en ny livsstil, for nå har jeg det!
Det gamle kostholdet er liksom ikke "meg" lenger, hvis dere skjønner?
Fristelsene frister ikke like mye, poteta er ikke like attraktiv......

Stå på dere :-)

Carisma sa for siden:

Men dere har Ultra, og de har misnt like mye :ja:

mokki sa for siden:

ukas høydepunkt.. veiedag.
Og det har gått kjempebra denne uken.
Ned 1,5kg. Jeg er spent på neste for nå er det menstider og jeg blir fryktelig oppblåst og samler endel vann.

Totalt ned 6,9kg nå 3,2kg på 3 uker.
BMI har gått fra 39 da jeg startet til 36,6:)

Står på videre og blir mer og mer motivert...

Yonah sa for siden:

Gratulerer mokki:blomster: Vi har forresten en egen veietråd her inne på 30kg +.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Nei, det er ikke alltid like lett å legge om kostholdet, helt enig med Dreamy der… men husk når man har snublet så er det bare å reise seg børste det av seg og fortsette veien videre.
Fakta om utskeielser på lavkarbo, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

fjordmann sa for siden:

Ser at fleire snakkar om brødsuget. Det forstår eg godt. Det er vanskeleg å leve utan brød når ein er oppvaksen med det - og likar det. Det var det einaste problemet eg hadde med full omlegging til lavgi/lavkarbo.
Men dette er berre eit praktisk problem. Ein kan bake eit utmerka og velsmakande brød med svært lågt karbohydratinnhald.
Har lagt ved oppskrifta.

God apetitt: Dette brødet kan du ete med god samvittigheit, og likvel stupe ned i vekt! :D

Minni1 sa for siden:

Jippi. Ned 1.5 kilo fra mandag av.Det er mye til å være meg. kroppen pleier å holde godt på sine oppsparte reserver.

Skal nå inn på veietråden og notere.

Yonah sa for siden:

Ser ut som et kjempegodt brød. Men husk på at det faktisk er temmelig mange av oss som ikke kan spise slikt brød daglig, uansett hvor lavkarbo det er. Det stopper vektnedgangen på mange av oss. Jeg elsker lavkarbobrød og kunne gjerne spist det hver dag, men når det stopper vektnedgangen, så kan jeg ikke.

Carisma sa for siden:

For egen del skjønner jeg ikke at folk vil spise sånne ting når det finnes så mye god og ordentlig mat man kan spise! :D Salat, middagsrester, kjøtt og egg.... Brød er kun krisemat for meg, når jeg skal bort på overnatting og ikke være for sær. Og da kun til frokosten.

fjordmann sa for siden:

Er det fordi det er så kaloririkt det stoppar vektnedgangen? Det stoppa ikkje min. Legg merke til at brødet er så protein/fettrikt at eg trur det kan inngå i Skaldemans opplegg..

Emm sa for siden:

Eg e me...:)

fjordmann sa for siden:

Nei, men brødsug er brødsug. For meg grensa det til sorg at eg ikkje kunne ete brød. Det handlar om at kvar enkelt må finne løysinga på SITT problem. Personleg kan eg f.eks ikkje fordra kaker i noko form. Det skapar ei utfordring for meg. Eg framstår som sær når eg seier nei til velmeinande damer som vil dytte kaker og kveitebollar på meg..

Yonah sa for siden:

Nei, jeg tror det er pga det inneholder frø. Flere av oss opplever at frø og nøtter stopper vektnedgangen, selv om det er både proteinrikt, fettrikt og lite nok karber. Og det blir ikke for kaloririkt kan jeg tenke meg.

Men om du går ned i vekt, så kos deg med brødet! Jeg har brød o fr*seren og tar ei skive eller to nå og da, men bare ikke hver eneste dag og til flere måltider. Og jeg tenker jeg baker ditt brød neste gang jeg skal bake brød, det hørtes veldig godt ut med revet ost i;)

Lurer* sa for siden:

Mokki! Suveren vekt nedgang applaus

Lurer* sa for siden:

Kommer sterkere tilbake om litt, nå skal jeg lage lav karbo lapper:)

Minni1 sa for siden:

Må du kose deg med dem.
Jeg har akurat spist lavkarbopizza og hjemmelaga is. Så nå sitter jeg her god og mett og fornøyd.:)

Lurer* sa for siden:

:sikle:Åh, det hørtes godt ut! Er oppskriftene her inne?

Jeg stuser litt over denne røra til lapper, syns den er veldig flytene, men lappen blir nam,nam, så da skal jeg vel ikke klage:)

Minni1 sa for siden:

Jada, de er her. Jeg bruker Ziggylapper som jeg har ferdig laga i frysere.Tar kjøtteig eller andre ting jeg vil ha på . Ost på toppen. Inn i mikroen i 2,5 min. og avslutter med å ta på pizza krydder. Jeg er ikke så glad i ziggylapper med pålegg, men når jeg lager pizza av dem er de knallgode.

Isen lager jeg slik:

1 egg
50 gr. usukra bær
En dæsj fløte
litt splenda
evnt. litt olje om det er blitt lite fett den dagen .

Jeg måtte venne meg litt til den, men nå syns jeg den er knallgod.
Tror det er flere oppskrifter i ulike varianter på nettet.

Lurer* sa for siden:

Jeg skjønner at jeg må prøve å lage litt is en kveld. Men nå er det natta, skal på jobb i morgen. Så det er greit å komme seg i seng:)

Takk for god hjelp i kveld Minni1

Elinengelen sa for siden:

Endelig har det løsna litt for meg og puster lettet ut etter å ha gått opp og ned de 2 første ukene, går jeg bare ned nå.:D

Minni1 sa for siden:

Så bra Elinengel

For første gang i mitt 38 år gamle liv, veier jeg meg med et smil. og jeg har gått ned noen kilo uten å slite og gråte av frustrasjon. Det føles så godt.:D

Alyssa sa for siden:

:heia: :heia:

Emmie sa for siden:

Så bra Elinengelen - kjempeflott !:)

Det er slik jeg også har følt det siden jeg startet opp her - men de siste 2 ukene har jeg stått iro på vekten....Men så er det ikke helt bra på hjemmebane heller da ,sover dårlig , og merker jeg slurver med å spise ofte nok og riktig........ så mulig det virker inn ?

Alyssa sa for siden:

Sånt virker inn ja :ja: :klem:

Lurer* sa for siden:

:spent: Ikke sant, tror dette er første gang jeg går rundt å gleder emg til å veie meg

PrøveKanin sa for siden:

Hei

Jeg henger fortsatt med, har spist lavkarbo 20 dager nå. Men enda ikke veid meg så jeg vet ikke hvor mye jeg eventuelt har gått ned.

Eneste bekymringen er at jeg har drukket i overkant mye cola light og spist ost også selv om jeg vet jeg ikke tåler det så bra

mokki sa for siden:

Gleder meg til morgendagen. Helgen har ikke akkurat vært noe bra. Spiste brød til frokost i går, pg spiste nachos ute... Øl på lørdag (drikker en gang hvert skuddår så det er heldigvis ikke noe vanlig utskeielse for meg. Husker ikke sist..)
I går kveld bakte jeg nye oopsier. De har blitt favoritt.

vaskeklut sa for siden:

Hurraaa!

7 dager med lavkarbo, og minus to kilo :D Har registrert det i veietråden nå, tenkte bare jeg måtte dele det med dere..! :heia: :visemuskl

Skal ta en målerunde i kveld, og så får vi se om det vises på målene og:)

Jeg og de andre jeg bor sammen med er invitert på muffins og vafler hos de i etasjen over oss i kveld.. De to jeg bor med vet ikke at jeg har begynt med lavkarbo.. Noen tips, ettersom jeg må sitte der og være sær og ikke ville smake? Redd for å bli oppfatta som uhøflig eller merkelig, for alle vet hvor glad jeg er i muffins :confused:

Minni1 sa for siden:

Så flott Vaskekluten.

Det eneste rådet jeg har er å fortelle dem at du har lagt om kostholdet ditt og ikke kan spise de muffinsene. ;)

Lurer* sa for siden:

Jeg som er ny her inne er alt for nysjærig for å la et slik ord gå forbi uten å spørre:ja: Hva er oopiser?

Lurer* sa for siden:

:klem:Suverent Vaskeklut! Kult med slike resultater etter 1 uke. Selv skal jeg veie meg i kveld og ta målene, gleder meg skikkelig:spent:

Hva sier dere jenter skal vi ordne oss en ukes tråd for skravling, så slipper vi at den blir SÅ lang, og mange innlegg å lese? Kunne jo hende at det er noen av oss som ikker er her inne hverdag slik jeg er:)

vaskeklut sa for siden:

Takk! :D Jeg må si jeg er skikkelig fornøyd selv! Gir motivasjon til å fortsette med det :) Jeg skal måle meg senere i kveld, og vil da oppdatere veieinnlegget mitt på veietråden. Jeg heier på deg for at det har gått nedover med din vekt og :D

Ukestråd, blir det ikke fryktelig mange tråder etterhvert,da? o.O

Yonah sa for siden:

Det er i allefall mulig for n*kommere å følge med på skravletråder som er n*e av uka eller måneden. En slik skravletråd blir på bare noen uker så lang at det nesten er umulig å følge ned..

Lurer* sa for siden:

Det var et jeg tenkte også Imse, at kommer det noen nye til så er det greit at det ikke skravletråden er fryktlig lang. Da er det bedre med flere tråder? Eller er det bare vi som syns det?

Vel, nå det jeg egentlig kom innom for å fortelle:)
:heia::spent::heia::spent::heia:
Jeg har oppdatert veieinnlegget mitt:D et lite hint....minus 3kg juhuu

Lurer* sa for siden:

Haha, jeg ble så glad at jeg måtte feire dette med en signatur:D

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer!! :D Så flink du har vært! Og, signaturer er tøøøøffe :D

nei.....jeg har begynt å gå opp litt....tror jeg skal begynne å veie maten igjen....sukk.

Supramundane sa for siden:

Så utrolig flott! Det høres ut som at du er på vei til et mye bedre liv da!

Jeg bakte oopsier for første gang i går, og brukte de som hamburgerbrød - kjempesuksess!

Nini sa for siden:

Her var det mange flink folk :-)

Gleder meg til å følge med dere videre også

frifuggel sa for siden:

Blodfersk på forum, men har da lest litt.. Har "snekra på egen hånd" siden jobb-bytte i sommer, og gått ned 9 kilo på 3 måneder. Er sykt utålmodig, så nå på torsdag er det igang med EasyLife, ketolyse og trening. Ønsker meg en statsstøttet operasjon neste år, så da er det bare å jobbe ivei.. ;) Er imponert over hva folk har fått til her inne! :heia::heia: Har enda 28 kilo før jeg er ved målstreken. Sånn omtrent. Mulig jeg drar den litt lengre ned, siden jeg ikke helt husker hvordan jeg så ut ved de "kilotider"... :o

Yonah sa for siden:

Velkommen!

9kg på 3måneder er jo veldig bra! Noe fortere vil ikke jeg gå ned pga mageskinnet ( men jeg skal ned 60kg eller mere tilsammen;) ).

frifuggel sa for siden:

Mageskinnet mitt er likevel ødelagt, derfor jeg gikk tilbake til gamle synder 4 kilo fra matchvekt for vel 3 år siden.. Så ut som en dårlig stappet potetsekk (ikke bare magen..), eier ikke spenst i huden, har vært sånn siden jeg var tenåring. Men, det å se meg i speilet da, det var nedtur, det, fikk en skikkelig knekk av bare det å SE meg selv.. Greitt fra knærne og ned, liksom. Nå vet jeg jo hvordan akkurat den biten er, og har en fastlege som har lovet at han skal stå på for meg, sånn at jeg får skrellet av noe/strammet opp/dyttet inn ;), når jeg bare har "vært flink nok". Og det skal jeg klare å være.. Og jeg skal bli der. Har et helt annet liv nå, en samboer som støtter meg hver meter av veien, trener sammen med meg, heier på meg, normal arbeidstid, muligheter til å bruke treningssenter (bodde på landet tidligere). Ingen grunner til å ta den "nødutgangen" flere ganger :)

frifuggel sa for siden:

Og en ting til; har stoooor respekt for dere som har enda mer enn meg å gå ned, heier på dere hver hekto på veien! Er imponert over det jeg har lest her inne, hvor støttende medlemmene er mot hverandre, hvor målrettede dere er. Internett er da bra for noe, man blir litt kjent med folk som er i samme båt, hjelper å ha noen til å hjelpe litt til med roinga, innimellom.. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.