< Tilbake til oversikten

Tråd for oss som startet 17.08.09!

Snehvit sa for siden:

Hei alle sammen!

I går startet jeg opp på en ny runde med ketolyse kuren. Startet oktober 2008 for første gang og gikk ned totalt 15kg. Etter en sommer med mye "feil mat" er jeg påan igjen!!! Og jeg er bare SUPERMOTIVERT!!! For lavkarbomaten er bare SÅ god! I tillegg er jeg glad i å lage mat, så dette skal gå bra!

Men det er alltid koselig å ha noen å dele alt med! Både oppturer og nedturer, oppskrifter og erfaringer. Så derfor håper jeg det er flere som har begynt enten denne uken, tenker å starte nå, eller allerede har begynt, som vil være med i kampen mot kiloene...

Lykke til alle sammen! Dette er en krig vi skal vinne sammen!

girl68 sa for siden:

Hei vi er tre jenter som begynte i går på ketolyse, vi skal til sammen ned mange kg.... to av oss skal ned minimum 20 hver... så vi vil gjerne være medpå en tråd.... godt å dele erfaringer,og frustrasjoner.... LYKKE TIL , og vi holder kontakten her inne....

Supramundane sa for siden:

Jeg blir med her også jeg. Startet egentlig en uke før den 17., men hadde en GIGANTSPREKK, så nå er jeg tilbake på null :p

Snehvit sa for siden:

Sprekker har man innimellom, men heldigvis lærer man av de!!! Lykke til videre! Og fin blogg du har ;)

Peach sa for siden:

Hei!!
Jeg henger meg gjerne på her! Begynte egentlig i går, men fikk det ikke helt til - så derfor er jeg påan igjen i dag. Har gått helt supert!!
Gleder meg til fortsettelsen, og til å tisse lilla :D

Ja, det gjør man ... jeg lærte at magen min ikke liker sprekker! Huff, for en mageknipe jeg fikk! :rolleyes: Men det er jo så bra med denne kuren - en sprekk ødelegger ikke alt. Er bare å begynne på igjen!

Og takk! Den bloggen er artig å holde på med. Tenker at jeg blir matlei etterhvert, da er den grei å bla i!

Heihei! Jeg kjenner igjen den følelsen, gleder meg til å få farge på stix jeg også! :D

Peach sa for siden:

Tissa på en stix her i sted, og den ble faktisk lyserosa - og i følge boksen er det utslag!! Men kan det stemme da - etter bare EN dag??? :høh:

Jeg fikk også lyserosa etter bare en dag! :D:D Sjekket isted!

Peach sa for siden:

Konge!!! :D
Da er vi jo i gang da - jippi!!!

Anitra sa for siden:

Visst kan det gi utslag etter 1 dag ;) Jeg er også med, startet opp i sept i fjor, holdt på frem til jul og gikk ned 12 kg. HVordan det er nå aner jeg ikke, vekta er ødelagt. Stix har jeg heller ikke, bor sånn til at jeg ikke har det i byen :)

tattoogl sa for siden:

Startet i går jeg også, og i ettermiddag var stixen lilla..:)
Henger meg på denne tråden jeg også..
Jeg pleier ikke å skrive og være sosial når jeg slanker meg, men kanskje det er tingen, sånn at det er lettere å takle motgang!
Lykke til alle sammen

Peach sa for siden:

Så kjekt at vi er mange som begynner samtidig!!
Gleder meg til å høre hvor mye alle klarer å gå ned!!

Berlinerbolla sa for siden:

hei! Jeg blir med!! Fra aug-des-08 tok jeg av 12 kg. Nå har 4-5 kommet tilbake, så jeg henger meg på hær. Håpe å kvitte meg med 10 kg Gleder meg. Lykke til alle sammen!!

kristinjo sa for siden:

Hei
Jeg er inne for første gang, men startet egentlig den 16. Henger meg på likevel. Det er mye jeg lurer på i forb. med ketolysekuren. Kan man bruke suketter i teen? Hvor finner jeg oversikt over mat jeg IKKE kan spise og hva som er anbefalt? Har fått med meg mannen min og vi sitter her på sene kvelden og spiser kokt ørret. Ja, dette blir et liv!!

kristinjo sa for siden:

Har i dag spist to store bananer. Det var visst ikke så lurt når men er på Atkins?

Jeg har aldri fått lilla utslag jeg .. er det vanlig å få det? Mørkeste rosa er eneste jeg har fått!

Hei! Denne tråden ligger under Ketolysekuren, kanskje du skal finne en lignende tråd inne under Atkins? Tror ikke det blir helt rett å henge med her, vi skal vel spise litt forskjellig. :confused:

Berlinerbolla sa for siden:

supramundane. Bekymre deg ikke om fargen på stixsen. Så lenge du HAR farge er du i ketose. Det er det som teller. Dersom du drikker lite vil urinen bli veldig konsentrert og fargen kan godt bli mørkere. Poenget er at stixsen skal vise om kroppen forbrenner kroppsfett, og det gjør den når stix viser farge. Viktig å drikke vann..;)

Åjaaa, sånn og forstå! Supert, greit å vite! :D

Forresten, dere som har startet samtidig som meg og greier.. jeg har laget meg en oppskriftsblogg, kanskje den kan hjelpe hvis dere blit matleie eller sånt? Linken ligger i signaturen min! Vil gjerne inn og se hvis noen av dere har blogger også!! :o

Peach sa for siden:

Hvordan er det med dere andre - trimmer dere mye??
Dagene har gått i ett her, så har liksom ikke funnet tid enda!! :(

Skulle nok trimmet myyye mer....

tattoogl sa for siden:

Har ikke begynt ennå, synes det er nok med all traskinga på jobben foreløpig..
Og det blir masse jobb de neste 2 ukene, driver med ombygging!!
Vi får ta det igjen senere ved roligere tider..:p

Silver sa for siden:

Startet omtrent på den tiden jeg og, så jeg henger meg på her! :) Så gøy å lese bloggen din, Supramundane! :)

Takk for det Silver! Har du blogg? :)

Silver sa for siden:

Nei, jeg bare snylter på alle andres oppskrifter, jeg! :D

sangfugl78 sa for siden:

Jammen hiver jeg meg med jeg og.
Førstegangsreise etter å ha sniffet på Ketolyse en stund.. NÅ er jeg i gang.
Ned 20 kg.

Hihi - det er jo lov!!

girl68 sa for siden:

Hei igjen, jeg er på dag 4 og det går kjempe bra, var på et møte i går og takket NEI til en ny bakt eple kake.... STOLT. jeg har hørt at det er anbefalt å bruke slim max sammen med en lav karbo kur, er det noen andre som tar dette?? Ellers så er det så godt å kunne skrive ned frustrasjoner i perioder. jeg gleder meg til å bli lettere utover høsten.... stå på alle sammne, jeg trener med å ga tur 3 ganger per uke på ca en time per nå, målet er å trene mer utover vinteren med å gå på ski....vi får klappe oss på skulderen, og stå på videre:-)

Carisma sa for siden:

Hvor har du hørt det? Jeg vil tro det er motsatt, at om man tar tabettene så anbefaler de at man følger en lavkarbokur. Med andre ord er det kurn som er løsningen, mens de lurer en til å tro det er pillene. Slike piller er bare visvas.... :rolleyes:

Anitra sa for siden:

Formen min begynner nå å komme seg oppover :) Jeg blir flinkere for hver dag som går med å drikke vann! Nå er det bare å få puffen i ropma, og komme seg ut å gå :)

Jeg har vært hos veilederen ... og fikk ikke akkurat skryt. :( Har skrevet om det i dagboken min her hvis noen vil se. Jeg ble rett og slett forvirret.

MarieSt sa for siden:

Hei:)
Kan jeg hive meg med her selv om jeg ikke har motatt ketolyse-pakken enda?
Har aldri prøvd ketolyse før, men etter mye research har jeg funnet ut at det nok er løsningen for meg. Har 20 kg etter svangerskap som må bort, og amminga gikk ikke helt som planlagt:(
Fint å ha noen man kan snakke og sammenligne med:)

Anitra sa for siden:

Marie; Velkommen ;)

Supra; Har svart deg ;)

Velkommen Marie - dette er en flott plass å være på!!

Takk for det Anitra, jeg er lettere forvirret! :)

trønderjente sa for siden:

Jeg startet 19.aug jeg, så henger meg på her;)
Er i ketose, sjekka nettopp, førnøyd:D

Dette skal vi klare folkens!!

:)

isolde sa for siden:

Hei....
Tror jeg blir med jeg også....Skal ned en del kg før slankeoperasjon i oktober...prøvde pulver noen dager, men ble så dårlig humør at jeg bestemte meg for å satse på ketolyse i stedet.....

cabby sa for siden:

:)Startet den 17.08.09.Kom i ketose den 19.08:)lys rosa,men mørk den 20.08.Ny på dette,men syns det er veldig spennende.97.7 viste vekta mandag,så blir spennende nu på mandag å se:):)

Snehvit sa for siden:

Selvfølgelig!!! Kjempe koselig at du henger deg på! Og lykke til i krigen mot kiloene! Du skal se det er en krig du går smilende ut fra! :D

God formiddag alle sammen! Her i gården står vekten fortsatt stille... jaja.

malleleo sa for siden:

kan jeg joine dere eller? begynte tirsdag morgen, o har gått bra hittil, har faktisk gått ned 1,5 kg allerede:D

hadde en knallgod lunsj i dag da, eggerøre av 1 egg med en dæsj fløte, 4 skiver røykalaks, og 8 skiver agurk;)

jeg har jo nok å ta av, skal ned 45 kg:o

Silver sa for siden:

Stille her i gården også.. Men jeg klarer jo ikke å holde meg til det å bare veie meg en gang i uka! :o

TiZa sa for siden:

Hei:) Dette virker spennende, så derfor hiver jeg meg på:p Det er andre gang jeg bruker lavkarbo som vektreduksjon. Det er bare knall. Denne gangen startet min mann og jeg den 11/8. Denne tråden er jo helt super!!!! Kjempe motivasjon å vite at vi er mange som kan utveksle erfaringer?

Peach sa for siden:

Hehe - samme gjelder meg! Mååå liksom på vekten hver morgen. Men har gått ned 800 gram siden tirsdag da. Syns ikke det er så gale!!

Hehe, kjenner til det der ja! Nå skal jeg ikke på vekten før mandag morgen! :)

Jeg sliter litt med motivasjonen.. føler jeg sliter med å finne mat jeg har lyst på. Er nok litt matlei, og ikke så veldig kreativ. Føler det er litt tungt..

TiZa sa for siden:

Det verste er kveldene. Ser man noe på tv, er det typisk å ha noe å snackse på..... Tips: Bacongull----2,5 g karbo pr. 100g. en hel pose er 125g. Eller mårpølse/spekekjøtt som inneholder 0 g. Begge deler inneholder jo mye fett, så dette må jo være et supert alternativ til litt filmsnakcs:D

cameliadamen sa for siden:

Jeg er også med! Motivasjonen er det ingen ting i veien med, i alle fall ikke enda :) Dette greier vi, sammen! Helt topp at det ble en liten gjeng :)

Så flotte oppskrifter du har lagt ut! Jeg skal jammen prøve noen av de. Delikate bilder, hmmm... ble nesten litt sulten, men ikke flere karber i kveld :)

MrDiet sa for siden:

Hei

Jeg startet også opp den 17/8. Er mann, 35, 194 cm og veide 122.2 den 17 om morgenen. Når jeg veide meg i dag til morgenen så stod nåla på 118.9 :) Synes 3.3 kg ikke er så ille siden mandag. Veide meg akkurat også og da stod den på 119.2 så regner med å gå ned mot 118.0 i morgen tidlig.

Starten var litt tøff men det tok seg veldig opp. Er mye mer opplager og har mer energi og føler meg ikke sulten i det hele tatt. Kan gå hele dagen uten å tenke på mat, men må ta taki meg selv for å få inn noe næring. Det går mest i kjøttdeig, rømme og ost + koteletter og biff med saus.

Må man ha 15g karbo om dagen eller går det greit å spise mindre også?

Målet er 100 kg (22 kg ) innen desember

Hei
Skal si du er i gang. Kjempebra! Dette greier du!!! Jeg har forstått det slik at det er max 15 karber per dag, så jeg tror ikke det er krise om du ikke når helt opp en dag. Jeg er ikke så flink til å nitelle, men tar det litt ca. Mitt mål er 15 kg, men i første omgang 10 kg til jul :)
Dette greier vi!

Peach sa for siden:

MrDiet: Mener det står i boken at menn skal ligge på 20 gram og damer på 15g, så du kan vel fint ligge over 15 ja...
Så utrolig flott vektnedganga da! Går litt tregere her i gården, men håper det snart løsner!

Silver sa for siden:

3,3 kg siden mandag er jo kjempebra!! :D

Ja 3,3 er kjempebra! Jeg veide meg i dag, siden det er akkurat 14 dager siden jeg begynte, og har nå totalt 4,7kg ned, syns det er fint!! Kjenner motivasjonen er bedre i dag også, ofte hjelper det veldig mye med en god natts søvn!

isolde sa for siden:

:D:D:D Jeg har også slitt med å finne mat jeg har lyst på....gikk på Skaldeman nesten et halvt år før og ble veldig lei egg til frokost....klarer liksom ikke helt å finne gode alternativer til frokost.......Noen som har noen forslag?

Sletten sa for siden:

Slenger meg også på. Starta i går og har som mål å ta av minimum 10 kg.

malleleo sa for siden:

veide meg i dag, og jeg veier 113,5 kg, i forhold til tirsdag da jeg veide 115:)

men i dag hadde jeg sykt søtsug, og klarte ikke å holde meg, så lagde eggedosiskrem.

laga krem av 1 dl fløte og 1 ts sukrin, og eggedosis av 1 egg og 1 ts splenda, og blandet! supergodt:D vet at splenda har 0.5 kbh per t-skje.. ikke sikker på sukrin, men har sett her inne at flere bruker det.. noen som vet noe om det elr?:confused:

tacosalat i kveld da;)

MrDiet sa for siden:

I dag stod vekten på 118.2 = 4 kg :)

Men det meste er vel vann som man mister i begynnelsen og ikke så mye fett? Har ingen forhåpninger om å fortsette denne raske vektnedgangen, men hadde vært gøy å ihvertfall gå ned litt hver dag ( veier meg hver dag ) Spiste 2 svinekoteletter til frokost kl 0930 med rømme, brokkoli, tine smør og bearnesaus. Nå er kl 1750 og er fortsatt ikke sulten, det er jo helt utrolig.

Har akkurat kommet hjem fra en joggetur for å teste formen, jeg pleide å jogge mye for et år siden og fant nå ut at jeg fortsatt kan jogge 30-40 min uten å stoppe. Mange sier at de ikke har overskudd når de er på ketose, men det merket jeg absolutt ingenting til, heller motsatt. Men er det noe problem å ta seg ut på jogging hvis man føler at kroppen er med på det? Har jo ikke spist siden frokost.

Det med antall karbohydrater. MÅ jeg ha i meg det antallet, 15-20? Jeg kan jo faktisk klare meg fint en dag på kun 5 også f.eks. Jeg hører jo magen romler litt men føler ikke sult :)

Det som er så synd at jeg ikke kom over denne slankemetoden før :)

Siss1 sa for siden:

Hei. Så flott at du klarer å jogge 30-40 min uten stopp!! Det er helt utrolig, du må jo ha vært veldig godt trent før da...Jeg trener aerobic 4 ganger i uka (2 med høykondis) og har gjort det i 4 år. Jeg er ikke lenger overvektig, men har ingen sjans til å jogge en halv time uten stopp tror jeg...!
So keep up the good work!;)

Helt utrolig å jogge så lenge .. det har jeg ikke sjans til!

Silver sa for siden:

Nei, jogging er ikke min greie heller. Men jeg syklet faktisk 3 mil i dag da, er litt stolt av det! :)

LilleM0r sa for siden:

Hei! Det er ketolysekuren som anbefaler 20 gram for menn og 15 for damer.
LCHF som er paraplybenevnelsen for kotholdet vårt er mye mer variert. Ser du har valgt egenkomponert som din filosofi - og dersom du trives og går ned på mindre enn 20, ja så er det vel ingen hindring? Og kanskje er det det rette for deg:)

Så fint at du trener og fortsett med det. Det gjør jeg også - og det er først og fremst ved høy belastning, dvs. intervall ol, hvor du kjenner forskjell på å trene med fettforbrenning. Mange opplever akkurat som du, at de nesten blir mer utholdene.

Lykke til og gratulerer med et fantastisk resultat!

Kiira sa for siden:

Håper jeg kan hive meg på noen dager forsinket? :)

Er på tredje dagen i dag.

Må gå ned en HEL MASSE, men mitt første delmål er 20 kilo.

TiZa sa for siden:

Godt tips til de som er "sugen" på noe søtt; Heistad sin gele`med en bitteliten dæsj krem laget av kremfløte på, gjerne med en kjapp rasp med sukkerfri mørk sjokolade på...

TiZa sa for siden:

Anbefaling ved "søtsug": Heistad sin gele (0 karbo) med en liten dæsj pisket krem av kremfløte og en kjapp rasp med sukkerfri mørk sjokolade

TiZa sa for siden:

Jeg har gått ned 6 kilo på under 2 uker, og synes denne tråden er kjekk å være med på. Det å utveksle og lese andres erfaringer og oppskrifter er jo bare helmax:cool: Har et mål å oppnå 10-12 kilo. Min mann er med på det samme;) og har samme målet:p

Tidligere bruker sa for siden:

henger meg på her jeg og...
gått på lavkarbo i 4 uker, men bare gått ned 2 kg, så må gå mer drastisk til verks enn som så. Starta ketolyse nå før helga, og har rosa-lilla på ketose stripsen nå..
så skal bli spennende å se om jeg går ned noe denne uka da. BØR jeg ellers aner jeg ikke hva jeg gjør:mad:
skal ned 20 kg..

TiZa sa for siden:

Masse lykke til til "lillestorehilde". Det er gøy med katolyse;) Faktisk masse deilig mat å fråtse i:D Og ikke minst; det beste er ferske og næringsrike råvarer.

tusen takk, føles ut som jeg trenger det..
ja jeg har aldri spist så mye god mat som de siste ukene jeg.. nam!!! Men skal prøve å kutte ut meieri produkter litt nå å se om det går bedre, og nesten ikke spise karber i det hele tatt..så kanskje jeg kommer opp på lilla?
jeg har spist ca 13 karber om dagen, men det er tydeligvis for mye:(

Carisma sa for siden:

Du skal helst ikke ligge på det mørseste på stixen, det betyr at du drikker for lite vann. Husk at utslag er utslag, fargen sier ingenting om hvor mye du forbrenner. Kun om det er ketolegemer i urinen.

malleleo sa for siden:

er det flere som har en del hodepine elr?
det er en bivirkning elr henger det sammen med annen sykdom;)
:confused:

ahh, ok.. så da er det ok at jeg ligger på den fargen midt på treet da liksom???? trodde at jeg ikke forbrenner max jeg da, ut fra det jeg leste på boksen, og at man da må kutte på karbene enda mer?? eller e det bare for de som enda ikke er på rosa???
men når går man ned da??? Kan man ligge på rosa lenge uten å gå ned??:confused:

Hvor får man kjøpt denne geleen?

jeg har funnet den på vanlig matbutikk, MEGA f.eks...:)

herlig!!!!!!!!!!
endelig har det løsnet litt, jeg har gått ned 2kg siden fredag!!!:eek::heia:
hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
da starter det endelig å virke litt da. Nå ser jeg mye lysere på dette:D

Carisma sa for siden:

Her er en infotråd om Ketose: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Snehvit sa for siden:

Ja, har hatt litt vondt i hodet ett par dager etter oppstart, men nå er det borte igjen... Hører ofte at hodepine er en liten bivirkning, men den går over... Hvis den vedvarer kan det være at du tar inn for lite karbo (er under de 15...) eller at du drikker for lite vann;)

Snehvit sa for siden:

Mandag og jeg står bom still på vekta... Jaja... Bedre lykke neste mandag! Jeg gir IKKE opp!!!

Står den sammen med vanlig gele da eller?

Flott at du ikke gir opp! Neste mandag skal du se det er endringer!!

malleleo sa for siden:

okei! takk fo svar:)

kjøpte meg sånn ketosestiks på apoteket i dag, og jeg fikk på den mørkeste fargen! tydlig at jeg mangler væske da:rolleyes:

Sletten sa for siden:

Hadde ein sprekk i går og åt rørte tyttebær med sukker i til elgkarbonader. Ellers manglar eg batteri i vekta og har heller ikkje fått kjøpt meg ketosestiks. Reknar med å få kjøpt både stiks og nye batteri i lpøpet av veka.

Silver sa for siden:

Jeg angrer på at jeg kjøpte nye batterier til vekta, nå veier jeg meg hele tiden! Var mye bedre da jeg ikke visste.. :P

hehe, ja sant... veier hver mandag EGENTLIG jeg, men har veid oftere i det siste da jeg ikke gikk ned...:cool: men lyst til å kjøpe digitalvekt nå, har bare sånn vanlig ikea vekt:kadetgaar

Hehe! Jeg og veier meg alt for mye. Men nå gikk jeg på vekten i dag morges, og kommer ikke til å gå på den igjen før neste mandags morgen. Utfordrer dere til det samme! :)

malleleo sa for siden:

1 uke på ketolyse i dag, og 2,6 kg ned:D weee!

sambo går mer på lavkarbo, for han var nok ikke i ketosi i går, men har har gått ned 2 kg han og;)

Bil-ringen sa for siden:

Hei alle sammen :)

Jeg startet i går, og henger meg på med dere :)
Målet mitt er -20 kg, men blir veeeldig happy om jeg greier 25kg :)

Anitra sa for siden:

Da har jeg også fått vekt! Tror det er sånn ca 3 kg ned på 1,5 uke, men skal ikek si det sikkert, nedgang er det uansett ;) Jeg har veiedag på fredager :)

Kuredu sa for siden:

Kan jeg også få bli med?:confused: Jeg startet i går - dvs jeg klarte ikke å si nei til en gratis smoothie i en butikk , men har holdt meg bra i dag og merker at jeg er litt uvel, kvalm og svimmel, noe jeg tolker som tegn på at jeg er på vei inn i ketose. Fikk svaaaakt rosa utslag på stixen, så det er et bra tegn.

Kjenner at jeg lurer litt på om dette er ok for meg i og med at jeg har to små barn å "løpe etter", men må gi det et forsøk. Får boken først på fredag, så frem til da blir det kosthold som jeg leser meg fram til her inne. Spent på hvordan jeg vil reagere på dette kosholdet og hvordan det er å være i ketose. Veeeldig uvant å ikke telle kcalorier samt å spise så fet mat (smør, fløte osv osv). Jeg skal ned ca 10 kg forresten!;)

Sletten sa for siden:

Ååh kor eg savnar eit glas med frokostjuice om morgonen. Det er det eg savnar mest.

Peach sa for siden:

Hvorfor går alle ned så mye første uken, og ikke jeg ?? :hylgrine:
Veide meg i går, og hadde gått ned 1,3 - men så var det i dag den skikkelige veiedagen er, og i dag hadde jeg gått opp. Altså "bare" gått ned 1 kg på en hel uke. Var i ketose allerede på dag 1.....

ikke alle går ned så fort. jeg har gått på dette i 5 uker nå, og først nå jeg har gått ned litt. de tidligere 4 ukene gikk jeg ned 2 kg tilsammen på. så ikke mist motet helt, det blir..:rolleyes:
dessuten tror jeg det er bra for kroppen å gå jevnt og litt saktere ned, vanskeligere å legge det på seg igjen da har jeg hørt;):)

Det kan jo være dere spiser noe som for dere er "partystoppere"? Det står litt om det andre steder på forumet, kanskje det er lurt å eksperimentere litt?

ja jeg begynte å gå ned da jeg kutta ut tomat og melkeprodukter....;)

trønderjente sa for siden:

Jeg er i samme situasjon..

Noen som har tips til noe man kan endre på eller erfaring?

Vil så gjerne klare dette!!!

Peach sa for siden:

Ja, tror det må være her jeg sliter. Har noen kvelder spist bringebær med fløte for å komme opp i riktig antall karber - men ser at det muligens er her prob ligger. Jeg ser at de dagene jeg har gått ned en del, har jeg ikke vært borti bær eller lignende. Så skal prøve å se fremover. Hvis det ikke hjelper tror jeg at jeg må kutte meieriprod.
Men i dag har jeg gått ned :heia: (og jeg var ikke borti bringebær i går :D )

Carisma sa for siden:

Hvor mye venter dere å gå ned på en uke? Det er enda ikke oppfunnet noen mirakelkur som tar av 10 kg på 2 dager! 1 kg på en uke er MYE!
Og hvor mye man går ned i starten kommer an på hvor hvor mye vann man hadde i kroppen før man begynte, og hva man spiste før.
Det er helt irrelevant å begynne å snakke om partystoppere etter EN UKE! :eek:
Først og fremst, velg en retning, sett deg godt inn i hva det innebærer, følg den, ligg unna søtstoffer og tilsetningsstoffer og ikke minst les dette! forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Beklager om jeg virker krass, men dette begynner å anta usunne dimensjoner, og det ønsker vi ikke på dette forumet. :nei:

Bettina L sa for siden:

jeg begynte for en uke siden. ca samtidlig som dere. skal ned 20 kg, og allerede gått ned tre.. går fort i svingene når man kommer igang.
gleder meg til å høre hvordan det går med alle sammen. jeg sprsakk litt i helgen siden jeg var i bryllup men på'n igjen. å stixen er lille bare etter noen dager.
nå lurer jeg på hva jeg skal ha til middag!! noen Forslag? :D

Bettinis;)

MarieSt sa for siden:

Nå har jeg endelig fått startpakken min:D
Jeg har også blitt forkjølet:(, så jeg lurer på om jeg kan drikke te med honning når jeg går på ketolyse? Bruker ca en ts. honning i 3 dl te.
Noen som vet?

malleleo sa for siden:

står d ikke innhold og sånn på honningskåla da?:rolleyes:

laurapalmer sa for siden:

Slenger meg med her jeg hvis det er greit :)

Begynte ei uke senere da, 24. august, så jeg er bare på dag 5 enda.
Men jeg merker at jeg IKKE savner karber???? Hva søren? Jeg har jo vært veldig avhengig av sukker og kjeks og brød og alle sånne ting, men nå finnes det ikke fristende?? :D Herlig!!!

Jeg har ikke vekt, og kommer ikke til å skaffe meg det heller :p Jeg blir altfor avhengig av å veie meg flere ganger til dagen. Så nå må jeg besøke venner og familie for å kunne veie meg, så da blir det jo sjeldnere ;)

Er veldig lite oppfinnsom på oppskrifter da, men leser oppskrifter og prøver nye ting. Fant ut at blomkål og brokkolistappe med fløte og smør var knallgodt!! Jeg ble utrolig positivt overraska!! Blir nok fast innslag her i huset ;)

Foreløpig er jeg imponert over meg selv at jeg har klart meg så bra i fem dager. Og jeg har vært heldig med å unngå hodepine og kvalme foreløpig også :)

Lykke til alle sammen, det virker jo som om dere er kjempeflinke alle sammen! Gleder meg til å følge dere alle videre :)

lillesille sa for siden:

Jeg tror jeg sniker meg litt med her, selv om jeg startet på ketolysekuren/ hardcore sukkeravvenning i går. Kan jo ikke ha en ny tråd for hver dag man starter vel :p

Har lest boka flere ganger, surfet mye både her inne og på ketolyse.no og psyket meg opp hele sommeren :) Nå er jeg klar og igang, skal sjekke urinen for ketonstoffer i kveld. Har hatt litt vondt i hodet, litt svimmel og litt "matt" etter den daglige sykkelturen min. Regner med dette går seg til.

Maten er god, og jeg finner flere gode retter man kan lage. Er veldig uvant å ikke skulle spise frukt og bær som jeg er veldig glad i, men ser til min glede at små mengder bringebær kan brukes.

Skal veie meg fredager evt. lørdager, så det blir en uke til før jeg ser etter evt resultater, og nå er jeg så spent for det er utrolig uvant å ha et så fettrikt kosthold, utrolig at man kan gå ned i vekt med det! Good!

Et spørsmål jeg ikke finner svar på:
Hva spiser man når man er litt sulten, i situasjoner hvor man ellers ville tatt en gulrrot, et eple eller lignende? Jeg har spist litt cottage cheese med tre bringebær og litt tyrkisk yoghurt og det hjalp på formen. I går fikk jeg roa sultfølelsen med noen nøtter, står man kan ha 50g i boken, og jeg spiste ca 10 gram,det blir jo ikke mange karbene. Er dette riktig forstått, og har dere andre forslag?

lille74 sa for siden:

hvilket apotek???;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.