Tar meg den frihet til å starter en juli tråd jeg... :p
Så vi som har startet i juli kan følge hverandre i tykt og tynt :)
Noen har kanskje hadd en kjempe start, mens andre ikke har hadd en så vellykket en.
Selv har jeg vært på kuren i 5 dager, men begynte med nedtrapping forrige mandag.
Så kan vell egentlig si at jeg begynte da? (tickeren min viser fra dagen jeg startet ordentlig med ketolyse)
I så fall... Hvis vekten min er riktig.. har det forsvunnet 9kg på en uke.
Jeg bare spør: ER DET MULIG? har ikke lyst til å tro at vekten er feil.... men hallo.. syns det var voldsomt mye bare på en uke!
Så lurer jeg på hva dere spiser når dere får lyst på noe gått, helt sånn plutselig? :rolleyes:
Kanskje vi som hører til i Juli tråden kan gi en liten presengtasjon av seg selv, så blir vi på en måte litt bedre kjent :)
Ingen tvang - bare for skøy! :)
Lykke til alle dere som henger dere på! :goodluck: :boxing:
Jeg har stått stille første uken.
Men det går bra. Er mens-tider, så den har kanskje litt å si.
9 kilo på èn uke???
HM..... jaja.... får bare gratulere :)
Jeg er ingen vitenskapsmann så jeg vet ikke hva dette skyldes. Men sikkert veldig gøy for deg å se det på vekta :) :)
Ja her hører eg også til:DEr begynt på mi tredje veke. På mi første veke for fem kilo,sikkert vatn med der då,men merker jo forskjell på klea. Ni kilo er jo topp då:D:D,grattis. Den siste veka har det stått stilt,men så har eg mensen no,såå eg regner med det vil løsne igjen.
Jeg er 22år og bor i Oslo. Jeg har en liten sønn på snart 4 mnd og la på meg godt under svangerskapet. Dette må bort nå! :) 15 kilo forsvant mens jeg ammet, men etter at jeg sluttet å amme har det stått stille.
Jeg prøver meg på ketolysekuren rett og slett fordi min beste venninne anbefalte den så sterkt.
Jeg er...
en jente på 22 år, bor i Nord Trøndelag.
Min overvekt startet da jeg var rundt 4 år har mamma funnet ut, så fall siden da la jeg bare på meg mer og mer. :(
Har prøvd alt mulig for å gå ned.
Jeg fikk påvist insulinresistens ved oppstart av eurodiet i 2007, men den pulvermaten kom feil vei til slutt, dessverre.
Nå etter en graviditet og en datter på 6 måneder, er jeg tilbake på utgangspunktet fra 07.. Å nå er jeg lei! Nå skal det bort! :rolleyes:
Har som mål 40 kg tilsammen... Men gud vet hvor mange år det kommer til å ta...
33 år, samboer og to barn. Har lavt stoffskifte og sliter med å gå ned i vekt. Har til nå gått ned 100 gram på to uker, men jeg gir meg ikke.
Skal ned ca 23 kilo.
Jeg har muligens ingen ting her å gjøre, men jeg har satt inn siste støtet nå i juli.
Jente 28 fra Oslo.
Jeg har gått på ketolyse siden påske 2008, men vært litt av og på. Nå er jeg på!
Har gått fra 75,5 til 60,6 som var vekten i dag tidlig. Har 4,2 kilo igjen.
Henger meg på her slik at jeg har noen å støtte meg til og noen jeg "rapporterer" til... Holder meg selv i øra!
Frk. Sunshine du har jo hatt en god start kan man si!!! Nesten like mye på en uke som jeg har hatt på ett år! Imponerende.
Nå skal jeg ha veiedag på søndag. Har stått stille en stund, men siste 12 dager har jeg gått ned 1 kilo og det er mye for meg som har stått stille en stund!!! Stolt!!
Målet et 500 gram i uka. Da er jeg ferdig i løpet av september. Mål 56 kilo.
Håper dere alle får gode resulatater, så støtter vi hverandre under veis!
Jeg begynte også i juli (20. juli) og har akkurat begynt på min 2. uke nå.
Fra januar til mai gikk jeg ned 9kg med trening og nedtrapping av cola og godteri, men etter dette har det liksom stoppet opp.
Har derfor i sommer lest masse om lavkarbo og ketolyse og ble såpass motivert at jeg ville gi det en sjanse.
Jeg gikk ned 2 kg første uken - strålende fornøyd :D
Mitt mål er å gå ned 7 kg til - da vil vekten min bli 62 kg som er min trivselvekt som jeg lå på leeenge - inntil jeg fikk mine to barn, som nå er 3 og 5 år... (Skylder ikke på barna at jeg har lagt på meg - det er helt min egen feil. Jeg og mannen min har hatt for lett til å sette oss i sofaen og kose oss med snop istedenfor å bevege oss når de har lagt seg...)
jeg henger meg på denne tråden! jeg er med på juni starteran å, men har hatt så meng sprekka at no e d full sjerpings. å no har æ måla mæ å d gjor æ ikke sist, tru d e viktig når ein har periode me stillestans på vekta. å så har æ funni ut d at æ syns bmi e nå hærk!!!!!!!!! så æ vil fokuser på klesstørrels. å prøv å kom ne på rett bmi. har brei beinbyggning å va 78 kg før æ fikk barn å syns sjøl æ va fin da! men i følge bmi e æ da 9 kg overvektig. så håpe at æ sjæm mæ under 80 ijæn!
er 29 år har 2 gutter på 3,5 å 7 mnd jobber i ferskvare tiv vanlig, men har permisjon noen skarve mnd til.
starta på null igjen i går å va da 99 kg å 105 cm rundt livet.
e så svak nånn gang, men no ska æ seriøst sjerp mæ. ska i bryllup om 1 mnd å å jo meir æ klare å gå ne jo finer bli kjolen:)
å frk sunshine så triveli at d e fleir fra trøndelag.
Her må jeg slenge meg på. Begynte først på Ketolysekuren i Januar, og gikk ned 6-7 kg frem til påske. Siden da har det vært litt av og på, men nå tenkte jeg at jeg skulle starte igjen. Er veldig overrasket over at jeg ikke har gått opp noe mer enn ca 1-2 kg siden jeg begynte å skeie ut, så det er mulig det var bra at kiloene ikke gikk av meg så fort. Målet i denne omgang er å gå ned ca 6 kg.:rolleyes: Hjelper nok med litt rapportering her....
Lavkarbo.no er kjempeinspirerende og jeg vet jo at kuren virker. Stå på alle sammen:p
Hei alle sammen! Så hyggelig at vi er flere som kan støtte hverandre! Jeg er en 34-år gammel jente som bor litt utenfor Oslo. Jeg har tidligere hatt god erfaring med lavkarbokosthold, men etter å ha lagt på meg 9 kilo på 7 måneder - grunnet et enormt inntak av godteri - er jeg nå skikkelig tent på å få de samme kiloene bort igjen. Jeg var på badeferie med mann og barn, og følte meg helt pyton ved bassenget og på stranda. Jeg blir også i dårlig humør av alle klærne jeg har i skapet fra i fjor sommer som jeg nå ikke får på meg en gang. Takk og lov for ketolyse! Etter en uke har 2,2 kilo forsvunnet. Det skal ikke mange kilo til bort før jeg begynner å føle meg temmelig mye mer vel.
På slutten av den første uken var jeg temmelig slapp og tiltaksløs, men nå har enegien kommet tilbake, og jeg håper å få tatt min første mosjonsøkt i morgen. Nå i kveld skal jeg derimot kose meg med litt brie og kyllingvinger. Jeg gjør en pussig observasjon. Jeg er i utgangspunktet allergisk mot både melkeprotein og egg(ehvite). Men på lavkarbo slår ikke magen krøll på seg med inntak av både ost og egg... Det gjør den ellers, men jeg måtte teste litt da kosten kunne blitt temmelig kjedelig ellers. Nå er det nesten så jeg prøver rømme også...
Jeg tålte ikke egg og melk blandet. Trodde jeg. Spiste jeg pai eller pannekaker måtte kvelden tilbringes ved doskåla, kom rett og slett opp igjen. Nå som jeg har kuttet ut melet, så går det finfint å spise det :rolleyes:
Jeg er 30 år. gift og har 3 barn. Jeg har ca 10 kilo som sitter bom fast og vil ikke av. Jeg blir fornøyd om jeg går ned 8 kilo.
Begynte 05.07
1 uken - 3 kilo
2 uken - 0.5 kg
3 uken + 0.200 gram
Jeg har tatt stoffskifte test og alt er helt fint. Har prøvd det meste som går an å prøve, har gått ned mens fort opp igjen og pluss litt til nå siste årene. Men nå vil jeg ned og bli ferdig med dette. Hadde mål å gå ned før jeg ble 30. Men nå må jeg sette meg nytt mål. :P
Så mange som har startet på dette! :) Jeg henger meg på her selv om jeg har holdt på siden november. Men nå er det nøye sjekk av mat hver dag for å få det til å gå nedover igjen. :ja:
Gikk opp over 20 kilo på 6 måneder for 10 år siden når jeg møtte veggen som 19-åring og de sitter jammen godt. Jeg har prøvd alt og iherdig i mange år, derfor er jeg nå så glad for å ha funnet mat som jeg trives med og holder meg opplagt. Jeg ble plutselig syk etter en bakterieinfeksjon for 2 år siden og fikk anbefalt lignende kosthold fra noen flinke leger. Nå er jeg frisk og har tatt av noen kilo.
Jeg får vel starte i dag da for jeg er enda ikke i ketose siden jeg skeiet ut på søndagen. Etter noen glass vin synes jeg av en eller annen grunn at det var lurt å spise smågodt. :full: Skjerpings...
Bra gjort Frk Sunshine, du skal se att kroppen din trengte dette! Blir spennende å følge så mange...
Syns denne tråden her er kjempefin! Jeg er 19 år gammel og bor i Oslo. Har vært overvektig mesteparten av livet, men har lagt på meg ca 20 kg bare siste året og er da ganske overvektig nå! Har på en måte ikke innsett hvor overvektig jeg var før jeg besøkte familien i Pakistan i april som sier alt veldig rett ut og alt de hadde å snakke om var at jeg var blitt så feit!
Leste i et blad på jobben etter jeg kom tilbake om en diett uten karber og har da prøvd å fordype meg i det og prøve det. Jeg har ikke kjøpt noen bøker og teller heller ikke karbohaydrater for hvert måltid for det er rett og slett ikke noe jeg orker. Prøver bare å passe på å ikke spise så mye og har faktisk gått ned ca 1 kg per uke siden jeg startet.
Har lest mye her inne og innsett at fleste parten ikke går ned så mye pr uke. Har også skeiet ut en del, men blir flinkere og flinkere for hver dag som går til å takke nei til fristelser. Jeg får en så helt for j*vlig følelse når jeg går i butikken og må bla gjennom alle klærne for å finne xl, når jeg gjør det så passer det ikke engang!:(
Veide 118 kg før jeg begynte og er 180 cm høy.
Hittil har jeg gått ned til 109,6. Målet mitt er 80 kg, så får jeg se hvordan jeg ser ut da, vil ikke bli sånn tynn med bein visende og har ganske kraftig beinbygning pluss at man må tenke på muskler, så håper på at det holder å komme ned til 80.
Har lagt ved bilder av hvordan jeg ser ut nå får å sammenligne seinere.
Er ikke så veeldig påkledd på bildene!
Jeg vet det er litt delte meninger rundt bruk av Ketosticks, men jeg må si at for min del er det en veldig fin rettesnor på hvordan man har spist i løpet av dagen. Jeg begynte på mandag, og var i ketose på kvelden, men derfor skjønte jeg ingenting i går kveld da jeg plutselig var ute av ketosen igjen. Jeg trodde jeg hadde spist bra:confused:. Så kom jeg på da jeg la meg i går kveld at jeg hadde spist nesten en kurv med bringebær på jobben:rolleyes:.
I dag skal jeg være flink så jeg er tilbake i ketose:o
Jeg balnder meg stadig inn i tråden deres, men tenkte jeg kunne komme med et tips: En bedre måte i starten, for å komme inn i tingene, er å skrive ned alt man spiser i løpet av dagen. Da holder du kontroll på inntaket, og oppdager hva som kan være hinder for vektnedgangen. Det tar bare noen minutter. :)
Melder meg inn her jeg også!
Startet i går, etter å ha lest en masse om ulike dietter. Har forsøkt meg på sultedietter flere ganger siste året, med eneste resultat at jeg nå veier mye mer enn utgangspunktet.
For tre år siden, gikk jeg ned 30 kg med hjelp av reductil, men disse hjelper ikke lenger...
Urinstixa slo ut i går kveld, og som det ser ut på vekta, veier jeg i dag 2.5 kg mindre enn jeg gjorde om søndag!!
Det som virker mest fantasktisk med denne kuren, er at man slipper å gå sulten:o.
Si ikke det, ikke sikkert det skal så mange grep til å gjøre det lavkarbo :sikle: Men det kommer nok etterhvert når du kommer mer inni ting. Ellers bare spør, vi hjelper mer enn gjerne til her på forumet :ja:
Jeg begynte også i juli. Begynte på Eurodietten 01.07, men fant ut at den ikke var helt for meg så nå, fra 28.07. kjører jeg ketolyse, med inspirasjon fra Skaldeman.
Gikk på ketolyse for 2,5 år siden og gikk ned 17 kg over 3 mnd.(så det funker som bare det!), holdt vekta i ca 2 år, inntil jeg fikk en eller annen revmatisk lidelse, ble sykemeldt - og vips så veide jeg 20 kg mer. Merkelig egentlig siden jeg fremdeles kjørte vedlikeholdslavkarbo med enkelte unntak - men en syk kropp er ikke alltid helt samarbeidsvillig tror jeg:(. Og det kan være at det ble litt flere av unntakene etterhvert som smertene, lediggangen og søvnløsheten fødte en pen liten depresjon - men vektøkningen kom altså ETTER (og muligens på grunn av) sykdommen.
Uansett - jeg merker at det er mye vanskeligere å gå ned nå enn det var første gangen (så jeg vil nok gå ned saktere enn dere andre flinke :)). Årsakene til det kan være mange, men målet mitt er å gå ned i vekt - faktisk til en vekt jeg ikke har hatt siden ungdomsskolen - og hvor fort det går spiller mindre rolle, bare jeg går ned og er forholdsvis sunn og frisk. Om kostholdet kan ha en innvirkning på betennelsestilstandene så er det uansett det beste, for jeg har lyst på jobb igjen!
Lykke til alle sammen:D
Hei, Jeg henger meg på her jeg også. Er en jente 30 år og samboer, bor i Østfold. Jeg har ikke startet ordentlig ennå, men kjøpt boka "slank med ketolysekuren" og lest meg masse opp både i boken og her. Skal bare ha en siste uke med ferie så er det veien til bedre helse og fysiske form :-) Har akkurat stekt lavkarbo brød, så er veldig spent på smaken :-) (kresen... he he he) ) 9 kg på en uke er jo i tråd med hva som kan forventes av ketolysekuren iflg boka... Stå på alle sammen!!
Eh.... uten at jeg har lest boken, så er nok dette med 9 kilo første uken VELDIG individuelt. Ikke bli oppgitt om du ikke går ned ett eneste gram første uken. Dèt gjelder nemlig meg. Men jeg gir ikke opp. Før eller siden "slipper" det hos meg også.
Men det finnes mange som mister flere kilo første uken. Og dèt er jo kjempeflott :)
Jeg har begynt å sluttet på Ketolyse flere ganger. Eller dvs, ofte har jeg spist ketosemat en ukes tid om det er noe spesielt i helgen. Jeg har brukt det litt som en kur siden jeg alltid går ned 3-4 kg første uka, i vann, og dermed føler jeg meg lettere, magen blir mindre og ansiktet ikke så puffy.
Men når jeg har fortsatt å spise ketosemat utover det, har jeg stått stille. Jeg har aldri kommet under vannkiloene, noe som gjør at jeg gir opp - gang på gang.
Denne gangen har jeg holdt på nå i to uker, og hadde gått ned 100 gram da jeg veide meg på mandag. Kroppen holder fortsatt på vannet, selv om jeg drikker mye og tisser masse.
Håpet mitt er nå at i stedet for å gå ned 3-4 kilo for så å stå stille, så vil jeg heller gå ned litt jevnt og trutt hele tiden. Om det så kun er 100 gram annenhver uke.
Så å gå ned mye i begynnelsen er nok veldig individuelt.
Det er klart du har noe å gjøre her i Juli-tråden! Start eller restart, det er da hipp som happ! Det er sikkert flere "juli-jenter" (det ser ut til bare å være jenter så langt..) enn meg som synes det er veldig fint at vi har noen med litt ketolysekurerfaring med oss.
Ps: Carisma; så hyggelig at du kikker innom og bidrar med tips og råd!
Jeg er så glad for at jeg er igang med Ketolyse igjen! Klarer ikke å vente en uke med å veie meg, så jeg går på vekta hver dag, og ser allerede nå at jeg har gått ned neste en kg siden søndag:D. Likevel føler jeg ikke at jeg "ofrer" så mye. Prøver å holde meg aktiv etter jobb, men det begrenser seg litt pga. mann, barn og bikkje. Skulle gjerne dratt på treningsstudio et par timer istedenfor å være mor, kokk og vaskehjelp:o
I går lagde jeg pizza uten bunn(fant oppskriften her inne) og den var jo bare heelt nydelig. Absolutt å anbefale!! Har en uvane at jeg ofte spiser så fort at jeg overspiser:eek:-noen som har tips til hvordan jeg kan bli bedre til å spise saktere? Tror det handler om å omstille hjernen...
Torsdag!
Har nå holdt på dette siden tirsdag, og jeg må si jeg blir bare mer og mer begeistra! Slo ut positivt på urinstixa første kvelden på lys rosa, og i går kveld var den hakket mørkere :)
I mitt første innlegg glemte jeg å nevne at etter å ha tatt av 30 kg, galant gikk opp 20 igjen...
Min store lidenskap har vært brødskiver og sjokolade gjerne etter at ungene har lagt seg om kvelden. Hver dag har startet med at jeg skal slanke meg, så sprekker jeg om kvelden!
Nå opplever jeg faktisk at jeg er jevnt god og mett hele tiden, prøver å spise rundt hver 3 time.
Var på vekta i dag og, og nå viste den 86,4 - mot ca 90 om søndags morgen!!
Dette skal gå:D
He he, jeg kjenner meg så godt igjen. Straks lillemor var i seng ilte jeg til kjøkkenskapet og hentet frem smågodtposen. På tross av at jeg hadde lovet meg selv å kutte ut. Det å ikke nispise godis om kvelden er uvant på en overraskende, god måte. Hadde trodd det skulle bli fælt, men det er ikke rare savnet. Og så satt denne ting litt i perspektiv..
Idag er det tre veker sidan eg begynte på ketolyse denne gangen.Ingen forskjell på vekta,men har gått inn 3 cm over hoftene,og 6 cm rundt magen.Så der viser det iallefall.
Det kommer nok skal du se.
Første uken gikk ikke jeg heller ned ett eneste gram.
Men etter 8-9 dager var plutselig 1,6 kg borte.
Men jeg også gikk inn cm den uken jeg ikke tok av på vekta.
Lykke til :)
Jeg kommer sterkere tilbake i midten av august, da blir det mandagsveiing på meg også ;-) Lader opp nå med masse matlagning av oppskriftene her inne. Liker å plalegge ned til minste detalj eller så mister jeg track med en gang....
Hei hei alle sammen, nettopp meldt min inn her paa forumet :)
Jeg er en 25 aar gammel jente for tiden bosatt i London (derfor de rare aa-ene ;) ) og startet en ny livsstil paa mandag med aa kutte ut pasta, ris, brod, poteter og godis. Jeg har naa klart meg i 5 dager uten sprekk som er imponerende til meg aa vaere ;)
Jeg har bestilt Atkins boken og venter spent paa at den skal komme i hus, for det er mye jeg ikke skjonner. Men forummet er kjempefint, og for ett samhold! Gleder meg til aa bli en del av det.
Jeg har ikke vekt, saa jeg faar ikke veid meg med jevne mellomrom, men det er kanskje like greit ;)
Jeg er rimelig fersk selv (uke 2 nå) og er forundret over hvor lett det er å holde seg borte fra det vi ikke skal spise på Ketolysekuren/Atkins induksjon.
Hvis du ikke får veid deg, så prøv å måle deg. Men du vil jo uansett kjenne det på klærne.
Ja, det er et fantastisk samhold her inne. Her får vi svar på alt vi lurer på.
Mine trøtte og uopplagte dager er ankommet, pluss litt murrende hodepine i flekkene.. :(
Gidder ingen verdens ting jeg, også er det fredag i dag.. Skulle egentlig ha vasket hus jeg, men det får bare vente.
Har nesten ikke energi til snuppa heller :( Men, hun kommer først, så får jeg bare bruke helgen på å rydde og vaske litt her og der.
Har da fri uansett, og vi venter heller ingen gjester. :rolleyes:
Er det andre som sliter med, at det skal ikke så mye til, før man er iritert og skikkelig forbannet? :confused:
Begynnte 20.07, så er vel i min andre uke. Veie dag på søndager, så er spent på hvor mye jeg har gått ned denne uken. Gikk ned nesten 3kg første uken!:p
Startvekt: 90kg - Mål: 107cm -
Uke 1
Vekt: 87,6kg
Mål: 106cm
Kan fortelle litt om meg selv da.. Jeg er ei 22år gammel jente som bor i Rogaland. Ble mamma til en nydelig gutt for snart 9mnd siden, så har en del ekstra vekt som skal av. Jeg er gift, vi har vært gift i snart en måned!!:D
Hvordan takler dere hverdagen UTEN karbo??
Kjenner at det er litt vanskelig til tider...blir frista av og til men faller ikke for fristelser - så litt stolt!:)
Gratulerer med baby og mann :)
Jeg har 3 uker bak meg med lite karbs, merker det begynner å bli kjedelig i matveien. I dag har jeg kjøpt meg en pakke med pølser jeg skal ha til middag i morgen og jeg aner ikke hva jeg skal ha til! kom gjerne med forslag :)
Hei.
eg er jente på 29 år som har slanket med med lavkarbokosthold tidligere. No i sommar har eg gå på ein skikkelig sprekk pga sydentur og ein del bursdagsfeiringer. Men no skal eg gå skikkelig inn for det igjen.
Startar i dag på ketolysekuren for fullt!!
Har ikkje badevekt så eg får ikkje vegd meg med det første..
Frokost i dag 1 egg med reker i majones.
Føler meg litt mer energisk enn vanlig men merker at jeg har lyst på noe søtt hele tiden. Sikkert bare i begynnelsen?!:confused: Er i min andre uke, ferdig med uken imorgen - uke 3 starter på mandag.
Jeg begynte på ketolysekuren mandag 6. juli og har siden da gått ned 2 kg. Gikk nd 1 kg første uka, 500 gram andre uka og 700 gram tredje uka...veier meg igjen på mandag. Går ikke så mye ned i vekt, men merker at jeg har gått inn mye...Ellers kan jeg jo presentere meg, 33 år ganske snart, 160 høy og veier i dag 64,5 kg. Ønsker å komme ned til 55 kg. Trener nesten hver dag, mest spinn og step...ellers endel trilleturer. Har 3 barn på 1, 2 og 14 år....:)
Formen min...
... er helt ræva!
Er uopplagt, kjefter og smeller for ingen ting. (er dette vanlig?) :confused:
Har ikke så mye energi som jeg skulle ønsket at jeg hadde..
Har stooooort behov for noe søtt, men til dags dato har jeg klart meg uten :D
eller.. øhm.. har laget litt bringebær og CC mos eller hva jeg skal kalle det.. Men det ble ganske sur, for det om jeg hadde i litt splenda. Så, en eller to ts er nok.
Tror jeg heller skal investere i en ismaskin til kenwood'n :D
Har ikke veid meg på flere dager, grunnen til det er vell at jeg skal prøve å sette vekten til sides, bare veie meg på mandager... Og ikke bli så opptatt av vekta.. Enda.. :p
Skal da sies at jeg tror målingen på mandag var feil... derfor vill jeg nå vente å se hva tallene viser på mandag som kommer...
Idag er det 4 uker siden sist jeg startet. Jeg har fått på meg en bukse som jeg fikk i gave og som var for liten. Den er faktisk litt stor nå over livet! :D
Vekten gidder jeg ikke å bry meg om enda. Siden den gir meg kun hodebry.
Jeg er 150 cm og ønsker å gå ned til ca 52-53 kilo.
Jeg er som sagt i andre uken min og jeg merker at kuren begynner å bli vanskeligere. Merker at karbo avhengigheten tar på!:o Prøver å finne motivasjonen men savner karbo!!:rolleyes:
Frk. Sunshine, kanskje du trenger mer fett? Jeg har også hatt det sånn og leste her inne at man blir slapp (og dermed mer sliten, noe som i alle fall går utover mitt humør...) om man ikke får i seg nok fett. Siden nå er fett energikilden, og ikke karbene.
Da er det oppdatering fra min side.
Etter en uke med Madonnafarere på besøk, masse vin, lunsj og middag ute nesten hver kveld har jeg gått på vekten i dag... 60,4 kilo. Det er 200 gram mindre enn for 6 dager siden. Det går sakte, men det går...
4 kilo igjen til jeg er i mål... Om det er 200 gram i uken vil det ta laaaang tid, men nå er jeg så nært målet.
henger meg på her jeg og. fant ikke noe innlegg som jeg hadde skrevet før, selv om jeg trodde det. er 34 år, fra trondheim. et barn, jobber i hjemme sykepleien.
starta egentlig9.7 (og rasa ned 3 kg på et par dager-disse ble værende borte i ferien også hurra) men så kom det 2 uker ferie hoppende.så skikkelig start ble ikke før 22.7. følger med karbohydratene....masse.(men det blir nok mindre etterhvert når jeg har funnt ut hva jeg kan putte inn ol).sånn fra den 22 til i går hadde jeg vel tatt av 1,5 kg ca.106,3 -104,7 det skulle vel bli 1,6 faktisk gliser fornøyd bra det da på 11 dager syns jeg selv. det blir 4,6 kg siden jeg starta. og det beste er at jeg ikke har vært sulten egentlig.
og med ca 1 kg i snitt i uka så kan det jo hende man klarer å full føre også. har 35-38 kg som bør av....
dere som har drevet med dette ei stund, øker vekttapet når man trener?
jeg har jo trent 2-4 ganger i uka til i slutten av juni ( da ble det sommer med masse annet) men ska starte opp igjen nå i morra.og det beste er at det føles ikke som et ork.......je glgeder meg faktisk. det blir mest spinning og styrke.
Ja, nå gikk jeg på vekta igjen, og har gått OPP en kilo faktisk!:eek: Målingene med målebåndet er det heller ingen grunn til å juble for, da ingenting har endret seg på to uker. Og nå har jeg kjørt knallhard ketolyse med kun 12 g karber per dag! Fatter det ikke!
Så nå legger jeg vekk all medisin og slikt inntil - får heller prøve meg med revmatismesmerter au naturel og se hvordan det går:(.
Blir litt trist og lei nå ja...
..... kommet ned til 104,2. og har ikke noe søt hunger. lurte litt på om jeg kunne drikke te. men fant ingen innholdsfortegnesls. skrev derfor en mail til lipton (produsenten) og fikk til svar at te ikke inneholder karbohydrater. stemmer dette???
i spfall ble jeg veldig glad....
stå på folkenss
Jeg fatter ikke hvordan dere gaar ned jeg, jeg startet for en uke siden og har ikke gaatt ned, bare vaert rar i magen og sulten mye av tiden...hehe..
Skal begynne paa Atkins boka i kveld, saa finner sikkert ut snart om jeg gjor noe galt ;)
Jeg savner pasta noe helt forferdelig, levde omtrent kun paa det.. det er min svakhet ;)
Men dere sier at dere lever paaa saa saa mye karbs om daen, (fra 15 til 25?) og jeg lurer paa hvordan dere klarer det?? Det er jo karbs i gronnsaker ogsaa!
Cayamor: Tja, jeg vet faktisk ikke. Jeg er veldig skeptisk til de fleste typer medikamenter, og disse vil uansett ikke gjøre meg frisk, bare virke smertelindrende (noe de ikke har lykkes med btw - bivirkningene er skikkelig kjipe, og i tillegg til smertene er det helt umenneskelig!). Men skal snakke med revmatologen så snart han kommer fra ferie;)
Jeg slet også med søtsuget! Spesielt siden jeg eeeelsker sjokolade!! Jeg har laget Fun light saft i terninger og puttet i fryseren og småsuttet på disse :)
Ja, tror det. Jeg investert i alle fall i te fra London Fruit & Herb Company sist gang, fordi den og vanlig nypete er de eneste jeg liker. Fant ikke noe om karber i dem da i alle fall, selv om det strengt tatt ikke er ekte te.
Nå synes jeg dette går bedre og bedre. Tross gårsdagens surmuling over minimalt vekttap i uke 2, synes jeg dette går så bra nå. Maten begynner å gå seg til, jeg har laget en stor kjøttdeig/ost/sopp-form til middag som også skal nytes i morgen. Jeg har trappet opp fettet litt de to siste dagene, og føler meg mye mer energisk enn på lenge. Nå begynner jeg å like livet på ketolyse, og mat og karbohydrater opptar ikke tankene absolutt hele tiden. Og så kikket jeg nettopp på bildetråden og ble mektig imponert- og litt inspirert. Jeg gleder meg til å nå min "etter"-fasong!
jeg er litt på etterskudd, men vil gjerne joine "gjengen" deres;)..
men jeg begynte 29 juli.. har gått ned 2 kilo på 6 dager:D
foreløpig går det greit! holdt på å ryke i går,for jeg ble så dårlig, men fikk i meg en liter med vann og en god natt søvn så gikk det bra:D
Hei alle sammen. Kan jeg få henge meg på her? er kanskje litt sent ute, begynte for ca fire uker, siden og har gått ned 2 kilo, ikke så veldig rakst ned i vekt her.
Vil gjerne være med i denne gjengen;) Er inni min 3 uke på lavkarbo , og synes det går greit . Har veiedag fredager , hadde ikke vekt første uken så jeg vet ikke hva startvekten var. Andre uken ble - 2 kg.:p
Da begynte du ca likt som meg og har gått ned ca likt som meg. :)[/quote]
ja så bra, blir morsomt å se vekt nedgangen fremover. Skla sies at jeg har ikke gått ned så mye i vekt, men har gått ned en hel klesstørellse, jeg trener mye. Hva med deg?
Jeg! Sykla fra jobb i går og skulle innom Kiwi på hjemveien. Svetten rant og rant, og det var litt flaut å stå i kasse og prøve diskret å tørke svetten som rant fra panna. :p
Eg har veiedag idag, og etter fjelltur med nok litt lite grønt å ete,og liten appetitt,så viste vekta TO KILO opp igjen:eek: Tru om det er pga el,eller vatn,eller har eg rett og slett gått opp igjen.Litt trasig idag kjenner eg.:o
No vil eg prøve å komme i trening igjen,har vært sjuk sidan slutten av juni,og til no gått på to kurer,bryst og bihuler.Seige greier,skal til legen igjen idag og sjå på augene som er blitt hovne og røde.men no pakker eg gym bagen og beveger meg bort på trening.Ha ein fin dag alle mann:D
så morro:D:D:D det er såååå tilfredsstillende å se at man faktisk går ned i vekt! har prøvd å telle kalorier å trene som en tulling, men det er virkelig ikke noe for meg! har aldri klart det.. men nå, wohooo:D:D
Men då et du mindre fett enn i ketolyse? spør eg,for eg tenker å ville gjere det bedre etter eg er ferdig med ketolyse enn sist. Og de siste kiloa forriege gang fekk eg ikkje vekk i ketose,men kanskje det hadde løsna oom eg hadde fortsett,men på generell lavkarbo:rolleyes: vil det denne gangen iallefall.(men du har ingen brødmåltid i det heile??)
Nei, jeg pøser på med fett. Jeg spiser nok akkurat som på Ketolyse, men jeg følger ikke slavisk, så jeg bare kaller det generell lavkarbo denne gangen.
så det er derfor jeg svetter sp om dagen ja!? trodde virkelig jeg hadde kommet i overgangsalderen jeg.. i en alder av 21 år :D
coolt..
jeg har planer om å begynne på spinning etter hvert.. har stepe maskine her hjemme som jeg tråkker litt på om kveldene.. har vært litt sløv nå da, for har vært så mye stress i sommer..
hvor mye kan man egentlig "regne med" å gå ned i uka da? er det bare i starten det er så effektivt eller er det hele tida liksom??
Dette er individuelt. Og så kommer det nok an på hvor mye man skal gå ned.
Noen raser ned 6 kg første uken, andre ingenting.
Jeg har holdt på siden 21. juli. Gikk ikke ned noe første uken. Men ca 2 kilo andre uken. Har stått stille siste uken.
Så hos meg går det i rykk å napp.
Men prøv å ikke fokuser så mye på det. Spis riktig å la kroppen jobbe. Så kommer resultatene når kroppen er klar for det :)
bare en liten tanke fra lille meg på en søndagskveld......
...........jeg ska ut og kjøpe meg ny bukse på onsdag.........ei bukse om er bittelitt for liten.......jeg fikk på meg en bluse i kveld som har vært for trang over brystet før....gliser
er så fornøyd atte. håper det går bra med dere alle.............
Hadde offesiel veiedag...... og er kommet til 102,7 kg. S er så fornøyd.......
og det er def lett og holde seg unna potetgull, sjokolade ol.
ha en fin dag folkens
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.