< Tilbake til oversikten

Nannahs oopsie pizzasnurrer

#1

Nannah sa for siden:

Oopsierøre:
6 egg
1 boks philadelpiaost naturel
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.

Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
Imens lager du fyll:

400g kjøttdeig
1løk,1 hvitløksfedd
2 champinjonger
3 toppede ts tomatpure
litt vann og krydder etter hva du liker.

Brun alt i panne og gni kjøttdeigen til den blir finkornet.
Ha i tomatpure og brun litt til. Viktig for å få fram sødmen.
Ha i en skvett vann ...småkok noen minutter og smak til m krydder.
Når oopsierøra er tjukk som grøt brer du den utover 2 bakeplater på bakepapir.Sett dem i ovnen på varmluft 150g i 10-15 min.
Ta dem ut og bre fyllet jevnt utover men ikke helt ut i kanten.
Stek i nye 10-15 min. Imens river du godt med ost.
Når steketida er over tar du brettene ut og strør ost over med engang.
Husk å strø godt ut i kanten. Osten er limet her.
Bruk bakepapiret til hjelp og rull sammen til en fast rullekake som du pakker stramt inn i bakepapiret, legger den på en rist m skjøten ned for å avkjøles.Når den er kald kan du enten skjære skiver og strø ost over disse før du lar dem stå litt ovnen..eller du kan oppbevare rullene i kjøleskapet og skjære pizza snurrer etter behov.
Dette var supergod turmat:)


#2

Carisma sa for siden:

Den varmes ikke etter osten er tatt på, den skal bae smelte pga varmen i rullen liksom?
Skal lage denne etterpå, med hviltøkssmøreost i bunnen! :D


#3

Nannah sa for siden:

Du kan godt varme den...men jeg synes den er best kald.
Kan sikkert fylles med mye forskjellig, men det er osten som holder rullen sammen..
Den er limet på en måte:)


#4

Zincite sa for siden:

Du skiller ikke eggene og stivpisker hvitene først, bare kjører de rett i kjøkkenmaskinen? Må ha alt inn med teskjeer noen ganger :o

Ser veldig godt ut :)


#5

Photobscura sa for siden:

Skal man steke begge brettene samtidig? Eller kan man bare halvere røra sånn at det holder til ett brett, kanskje ..


#6

Yonah sa for siden:

Æsj også, nå glemte jeg å få mannen til å kjøpe philadelfia ost.... Og jeg som ville ha pizzasnurrer ala Nannah..


#7

Nannah sa for siden:

Jeg steker begge, men jeg har varmluftsovn.
Blir en ganske stor "Rull" bare av halve porsjonen da:)


#8

Nannah sa for siden:

Zincite sier:

Det kan du godt, men jeg syntes det blir like bra uansett fremgangsmåte.
Iaf når du steker en hel stor leiv.


#9

Luna* sa for siden:

Aaaah, dette ser godt ut :sikle:


#10

Carisma sa for siden:

Hadde disse til lunsj i dag, de er mektige! :) Spiste bare 3 skiver a omtrent 2-3 cm (hadde med 5 :rolleyes:)


#11

Yonah sa for siden:

Ok, da gjør jeg som Nanna sier og kjører alt sammen i kjøkkenmaskin... Også lager jeg bare halv porsjon( også kommer jeg til å angre etterpå, for disse er sikkert sabla gode og blir fortere en bra er..).


#12

Fishi2009 sa for siden:

Nå har jeg nettopp satt meg ned med disse pizzasnurrene, ser herlige ut :D Dagens middag :)

Jeg brukte Philadelfia med hvitløk og urter til bunnen, og 3 ss med ferdig pizzasaus i stedet for tomatpuré.

Så det store spørsmålet: Har noen prøvd å fryse dem? :)


#13

Veggpryd sa for siden:

Philadelfia! ARGH! Jeg visste jeg hadde glemt noe! :lol: Da blir det pizzasnurrer i morgen... Og jeg som hadde så lyst på disse idag!


#14

Fishi2009 sa for siden:

Jeg bare sier deg det, Veggpryd, at du har noe å glede deg til :D


#15

Photobscura sa for siden:

Lette Ica rundt etter fiberhusk i går, men fant ikke noe. Kan man droppe det, eventuelt bruke johannesbrødkjernemel i stedet? Er jo ikke fiberhusk i originaloppskrifta heller, forsåvidt ...


#16

Nannah sa for siden:

Går helt fint uten, den blir bare litt fastere og får litt mindre
omelettkonsistens.


#17

Orkide sa for siden:

Hei. Kan disse fryses?
Ser at det er spurt før, men kan ikke se om noen har svart på dette :)

Må prøve dette en av de første dagene :)


#18

Carisma sa for siden:

Kan ikke alt fryses? ;)


#19

Fishi2009 sa for siden:

Hehe, alt kan fryses, ja... Men jeg kom aldri så langt :D Hadde rullene i kjøleskapet og spiste dem både sent og tidlig :)

I dag har jeg laget nye, med kylling, champignon, sorte oliven og feta :sikle: Hjelpes, det smakte deilig! Så jeg kommer nok ikke så langt denne gangen heller :rolleyes:


#20

Veggpryd sa for siden:

Åh, nå ser jeg 1 - 2 SS fiberhusk... he he...:o Måtte inn å sjekke for røra ble litt tynn.

Nå gleder jeg meg til å smake! :)


#21

Veggpryd sa for siden:

Åhh, godt! De var skikkelig gode, Nannah! Her er et bilde av en snurr! Takk for fin oppskrift. :)


#22

Nannah sa for siden:

Ikke sant! :lol:
De er supre til matpakke og landturmat også!



#24

Orkide sa for siden:

Ordla meg kanskje litt feil.. For det meste kan fryses, men jeg tekte vel mer på om de er OK et frysing. Det er jo ikke all mat som blir like ok etter at de har vært fryst.:)


#25

Carisma sa for siden:

Jeg skjønte det, klarte bare ikke dy meg :D
Men jeg går utfra de skal kunne være ok, oopsier er hvertfall det, og pizza generellt.


#26

Orkide sa for siden:

Takk for svar :D

Da skal jeg prøve meg på dette en av de første dagene :)


#27

Fuffe sa for siden:

Mmmmmmmmmmmm...disse MÅ jeg lage en dag
sikle


#28

J.Austen sa for siden:

Dette ser skikkeli godt ut! sliter med å finne en lunsj som er lavkarbo. Det blir litt drygt i lengden med avokado, så dette skal absolutt testes:D


#29

Starry Eyes sa for siden:

Nå skal jeg stille et utrolig dumt spørsmål: hvordan ser symbolet for varmluft ut? Jeg har ikke selv kjøpt komfyren vi har (den hører til leiligheten) og jeg har som sådan ingen bruksanvisning. Noen som har greie på det? Det er en Whirlpool, en noe eldre modell.
Og hvis man ikke bruker varmluft når man lager disse delikate sakene, må man bruke høyere eller lavere temp på vanlig ovn, eller må de stå lenger?


#30

Photobscura sa for siden:

Jeg fant i alle fall ut at varmluft bare var den med vifte med firkant rundt, den uten firkant var bare ... luft rett og slett :p. Ikke noe varme.


#31

Starry Eyes sa for siden:

Takker. Da har jeg nok ikke varmluftsovn :p
Men jeg har nå laget ferdig pizzasnurrene, og de ser helt fantastiske ut - har bare ikke helt rukket å smake på en ennå, ettersom jeg sitter her og skriver;)


#32

Nannah sa for siden:

Du trenger IKKE varmluft...men bruk litt høyere temp uten.

Jeg bakte en ny porsjon av disse i dag....med skinke og hakkede tomater i fyllet og, hmm
de er borte alt! :eek:


#33

Starry Eyes sa for siden:

mmmmmm...de var intet mindre enn fantastiske!!!
Tusen takk for en fabelaktig oppskrift:D


#34

Carisma sa for siden:

Har en variant på gang nå, med mexikansk vri. Skal på hyttetur så trenger noe enkel mat å ta med :) Og sambo falt helt for disse og trøkka i seg en hel rulle av de sist runde jeg lagde... :eek: :D


#35

LilleM0r sa for siden:

Åååå, livet på lavkarbo er herlig !
Noe så godt:p Farlig godt....

Nannah - takk:klem:


#36

Zuma sa for siden:

Åh, yummi, med bilde og greier! vann i munnen
Mannen er herved sent ut på leting etter fiberhusk - for disse MÅ jeg teste ut. :)


#37

Iset sa for siden:

Jeg fant Fiberhusk på Ultra i dag, endelig. Så nå skal disse snart bakes, sammen med Karins lavkarbobrød.

Hehe, jeg husker da forumet var nyoppstartet for 5 år siden, da satt vi her og jublet over soyapannekaker, Cavalier-sjokolade og kakaomousse. Nå smaker jo det direkte ringt, alt har heldigvis blitt bedre. :lol:


#38

Zuma sa for siden:

Weee, da fant mannen fiberhusk - til den nette sum av 80,- ! :eek: Vel vel, det koster å ta vare på helsa. :p


#39

Iset sa for siden:

Ja, mannen min gispet litt over summen, men så varer den en god stund da, så da er det greit. :p


#40

Zuma sa for siden:

Jepp, blir mange pizzasnurrer av denne. :D


#41

Orkide sa for siden:

Ja, disse var gode :D

Bytta ut kjøttdeig med små strimletkylling, og taco space mix i steden for tomatpurre.
Litt rømme ved siden av, og dette ble et herremåltid :D


#42

Zuma sa for siden:

Bakte disse i ettermiddag, og det var skikkelig gode snurrer. Ungene jafset i seg halvparten. :p
Jeg hadde i tacosaus og kokte det inn i litt fløte sammen med kjøttdeigen, ble skikkelig snadder.
Kommer garantert til å bake disse igjen og igjen og igjen og igjen... :D


#43

Viclin sa for siden:

Oj! :eek: Jeg kjøpte på Meny, til 47 kr eller noe deromkring. Så også Ica hadde det, til ca samme pris.


#44

Iset sa for siden:

Det var den lille pakken på 100 gram, den kostet det. Den jeg kjøpte var på 300 gram. Tenkte først å kjøpe den lille, men så tenkte jeg what the heck og kjøpte den store siden jeg kommer til å bruke den endel og det ble mest økonomisk.


#45

arnakristin sa for siden:

Fiberhusk står øverst på lista når jeg er på harrytur til Sverige, 49 SEK for 300 g. Her hjemme kjøpte jeg 100 g til 49 NOK.


#46

Iset sa for siden:

Jøss. Misunner dere som bør nær Sverige. 9 timers kjøring veier liksom ikke helt opp for noen pakker billig Fiberhusk. :p


#47

Viclin sa for siden:

Ja, da er det jo billigere. Her var det kun 100 gram.


#48

Bixen sa for siden:

Nam, nam, disse ser og høres kjempegode ut! Men hvordan er konsistensen? Blir de veldig svampaktige? Erfaringen med så mye egg tilsier det, men jeg håper hver gang på en revolusjon. :p Uansett, de skal prøves!


#49

Iset sa for siden:

Får dere virkelig TO stekeplater av røra? Min tyknet aldri slik den skulle (hadde i 2 gode ss fiberhusk) så jeg tok i en tredje ss og lot det stå litt til. Da ble det tykk og grøtaktig konsistens. Kanskje jeg hadde for store egg og trengte mer fiberhusk. Men jeg hadde aldri hatt sjans å få mer enn EN stekeplate, ble såvidt dét, selv om jeg strøk den ut ganske tynt.
Nå skal den inn i ovnen, håper virkelig det blir vellykket. :ber:


#50

Nannah sa for siden:

Ja, jeg får det...men da er ikke hele plata full altså.
lager et rektangel midt på bakepapiret:)


#51

Iset sa for siden:

Fankern det var det jeg skulle gjort, laget dem mindre. Nå ble det jo tungvint å rulle. Da gjør jeg det neste gang. Men hvordan klarer dere å få til stramme fine ruller når rullen er så varm? Og jeg måtte jo passe på å ikke få bakepapiret inn i rullen, og brant meg hele tiden. Så det ble en svær tykk rull som ikke ser så veldig stram ut akkurat. Men jeg får se når den er avkjølt. Klarte ikke å få den over på noe rist uten at jeg følte den ramlet sammen. :spent:


#52

Iset sa for siden:

Nå står de i skiver i ovnen med ost på, ser veeeldig gode ut. :sikle:
Mine ble avlange og litt flate da, siden rullen var for stor og tung. Ser litt ut som sånne kanelgifler hehe. Men det gjør jo ikke noe. Må bare huske på å lage to mindre ruller neste gang. Men hvordan klarer dere å få til stramme ruller når det er så varmt?


#53

Bixen sa for siden:

Hmm, jeg driver og lager dem nå, men fikk som Iset en veldig liten firkant. :knegg: Halverte oppskriften da.
Spent på hvordan rullingen skal gå. Kan nok bli litt brente fingertupper da ja! :rolleyes:


#54

Bixen sa for siden:

Da var de ferdige, og jammen var de gode!!:sikle: Tusen takk for oppskriften!


#55

Iset sa for siden:

Herregu-hu-huuud så gode! dåne Til og med mannen min likte dem, han liker jo aldri noe av det lavkarbogreiene jeg lager nesten (han er en sånn type som aldri skal ha erstatninger av noe, kun rent kjøtt, fisk osv). Han likte både Karins brød og disse snurrene. Fantastiske! Nannah, du er et levende geni, du er det! Kan jeg få spre oppskriften til noen på nett? Skriver selvsagt ditt navn på oppskriften, alltid.


#56

Kanutten sa for siden:

Nannah er som er Sareptas krukke i matveien! Og et oppkomme til allverdens god mat!


#57

Iset sa for siden:

Jess! forelsket


#58

ireile79 sa for siden:

Jeg har også lagd mine nå... Ble nok litt tjukke, da det var ille varmt gett :D Ble noe røde fingertupper her også.... meeeen.... lurer på en liten ting.... den fiberhusken, er den som mel? Fikk nemlig vite at Phylliusfrø eller hva det nå het igjen var det samme, men mine er som sagt frø og ikke mel... ble litt tynnflytende den røra, men det gikk nå fint til slutt.... Gleder meg til å sette tennene i en..... eller tre?!?


#59

ireile79 sa for siden:

Nannah... har du regnet ut karbene i denne?? Eller noen andre for den saken skyld....



#61

ireile79 sa for siden:

Ja, for hele frø ble ikke noe å skryte av... men jeg puttet litt kruskakli i og da ble den ihvertfall litt tykkere og smakte godt, gjorde de uansett :D Da får jeg kjøpe meg en pose med det isteden til neste gang.... Som ikke blir så veldig lenge til :)


#62

Luna* sa for siden:

Tenkte å prøve meg på denne i dag :spent:


#63

ireile79 sa for siden:

Da har du noe å glede deg til..... Men pass på brente fingertupper ;) Veldig varmt å rulle den sammen. Men både mann og barn likte disse veldlig godt! Blir å ta med disse i bursdag idag for der skal det uansett serveres pizzasnurrer. Så da var jeg heldig :D


#64

timich sa for siden:

Jeg er fortsatt på Eurodiett i fase 1 og drømmer om disse hver eneste natt - skal lages så snart jeg er over i fase 2!:D


#65

Bixen sa for siden:

Jeg laget halv porsjon:
3 egg - 3kbh
100 gram Philadelphia Naturell - 3,2 kbh
Fiberhusk - 0 kbh
1 ts bakepulver - ca. 1 kbh

Som fyll brukte jeg
Ketchup uten sukker, i underkant av 100 gram - 4 kbh
Skinke - 0 kbh
Ost - 0 kbh

Sum: 11,3 kbh

Fikk 7 snurrer, og da er det sånn ca. 1,5 gram kbh per snurr.


#66

ireile79 sa for siden:

Flott, takk!! Jeg må nok regne ut selv også... Brukte grovhakkede tomater isteden og hel posjon. Fikk ca 15 snurrer... ble spist noen igår av familien.... Fikk ikke ha de i fred nei.... he he he


#67

Starry Eyes sa for siden:

Hvis man bruker Kavli sin smøreost (godt med både naturell og baconost) som er karbefri så kan man jo droppe de karbene som er i Philadelphiaen. Jeg har ikke prøvd med Philly'en selv, brukes den fordi den gir bedre smak eller? Kan denne bli bedre? :p
Jeg har også lyst å prøve å lage en lasagnevariant av denne - altså å bruke bunnen til lasagneplater. Noen som har prøvd det?


#68

Bixen sa for siden:

Ah, takk for tips! Jeg brukte Philadelphia i går, men i dag skal jeg bruke Tines kremost som har 0,3 gram mindre karber. :D (alle monner drar)
Hadde planer om å ha kjøttdeig og tomatsaus på i dag, men det blir litt for mye karber for min del, så jeg får ta med skinke tenker jeg.


#69

Iset sa for siden:

Det er jo ikke mer karber i kjøttdeig enn i skinke, er det?


#70

Bixen sa for siden:

Hehe, nei, men når jeg har kjøttdeig så "må" jeg ha knuste tomater og løk også, så da blir det plutselig en del. Med skinke holder det å ha litt tomatpuré eller sukkerfri ketchup på. :)


#71

Iset sa for siden:

Åja, nå forstod jeg plutselig ingenting. :lol: Da skjønner jeg.


#72

Starry Eyes sa for siden:

Jeg lagde denne som lasagne i dag - helt konge!
Lagde en hel langpanne med 'bunn' som jeg lot avkjøle endel. Stekte kjøttdeig og laget en deilig ostesaus med litt tomatpure og fløte i, samt en god dæsj champignon. Så delte jeg langpannebunnen i to og brukte den som plate med kjøtt og saus mellom. Og ost på toppen. Delish Dish!
Her er bilde av herligheten:
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=272&amp;pictureid=1602[/img]


#73

Iset sa for siden:

Så smart!! Dere er så oppfinnsomme. :sikle: Dette skal jeg prøve snarest. Min mann liker ikke ostelasagnen (er det mulig ...) så kanskje han hadde likt denne bedre, om platene gir en litt mer "lasagnefølelse".

Forresten, kan du skrive litt mer om den ostesausen du laget? Jeg er vant med å ta ting på slump så noen direkte mål trenger jeg ikke altså.


#74

LilleM0r sa for siden:

Lag en ny tråd da vel :)
Så fantastisk ut!! nammmm



#76

ireile79 sa for siden:

Da kan han slå seg sammen med min sambo... han syns heller ikke den var noe særlig.... mens jeg digger den jo rått!!! he he he :hungry:


#77

ireile79 sa for siden:

Bra!! Den så skikkelig god ut! Nå kan jeg servere "ordentlig" lasagne til sambo ;)


#78

Zuma sa for siden:

Bakte en ny ladning med pizzasnurrer nå i kveld. De er bare sååå deilige! :)
Blir deilig matpakkemat til meg nå som ferien er over.


#79

Carisma sa for siden:

Jeg setter den inn i ovnen igjen litt etter å ha tatt på osten, slik at den akkurat smelter. Så blir den mer klistrete. Og så lar jeg den kjølne bittelitt før jeg ruller, bare akurat så mye at den er mulig å ta på raskt uten å få blemmer.
Helt tilslutt pakker jeg papiret godt rundt, tar et tørkehåndkle på dert igjen og klemmer godt over hele. Så lar jeg den bli kald inne i den rullen.


#80

Iset sa for siden:

Takk for supert tips, Carisma! Da prøver jeg igjen. :)


#81

Carisma sa for siden:

Bare ikke klem for hardt, for da tyter alt fyllet ut (oppdaget jeg...) :D


#82

Iset sa for siden:

Haha ja, det oppdaget jeg også, selv om jeg ikke klemte så hardt. :lool:


#83

Bixen sa for siden:

Da jeg skulle lage disse i dag oppdaget jeg plutselig at jeg ikke hadde nok kremost, så jeg brukte CF istedet. De ble ikke verst da heller altså! :)

Jeg brukte bare tomatpuré og skinke på, så da la jeg på fyll og ost etter at bunnen hadde stekt, og lot alt steke i 10 min. Rullet sammen da den var litt avkjølt. Nam, nam!!


#84

Brillefia sa for siden:

Jeg kokkelerte pizzasnurrer i går kveld. Smaker kjempegodt til frokost også.
Sambo fikk smake og han synes det var veldig godt :)


#85

plumma sa for siden:

Hei! Jeg er ganske ny på forumet, er dette noe for meg som følger Skaldeman?


#86

Nannah sa for siden:

Kommer ann på hvor strengt du følger. Om du er på den strengeste der du skal ha 3 karb pr måltid bare så kan du nok ikke spise det.


#87

Ella-A sa for siden:

Jeg lagde disse for første gang idag, og det jeg hadde i kjøleskapet var philadelphia og tine kremost med urter, så tok 50/50 av dette som bunn, er jo faktisk 0,2karb mindre i urtene enn i philadelphia..:p Lagde med kjøttdeig, tomatpure utblanda med vann, løk og en del ost, og de ble kjempegode!

De kunne selvfølgelig blitt større, lagde på to brett, men lagde egentlig en rektangel og rulla langsida, så det ble 22stk (ganske små ja..på str med en klementin) med 0,74karb i hver og jeg spiste fire til frokost (middag? kl er 17.30..) og ble mett - og de skal garantert lages igjen! Noen som har lagd med kavli da? siden det er mindre karber i :)


#88

Baconstar sa for siden:

Dette må prøves. Jeg er helt ny på dette her og lurer veldig på hva Fiberhusk er for noe? :o


#89

Iset sa for siden:

Fiberhusk er knuste loppefrø/psylliumfrø, er i gul/beige pose og selges på helsekost og butikker med godt utvalg, feks. Ultra. :)


#90

Baconstar sa for siden:

Takk. :) Da skal det kjøpes inn.


#91

ireile79 sa for siden:

Hvis du har mulighet, dra til Maximat på Nordby senteret i Sverige!!
Der betalte jeg 26,90 sek for 100 g, mens jeg måtte ut med 46,90 nok på ICA MAXI for den samme posen :eek:

Hårreisende stor forskjell på prisen når det gjelder sunne matvarer mellom Sverige og Norge!!


#92

Fuffe sa for siden:

Eller kjøp 100 gr på helsekost til 65 kr ;)


#93

ireile79 sa for siden:

Ja, for all del! La oss bruke mest mulig penger på å spise sunt :D
Takker den norske stat for idiot regelverk!! Tenker på toll og avgifter også da som gjerne kommer i tillegg.....


#94

frøken sa for siden:

Nå er jeg spent....
Har to ruller liggende til avkjøling:p


#95

frøken sa for siden:

:sikle: Nam, nam... disse var gode!!
Smakte pizza. Dette skal jeg jammen prøve flere varianter av. Brukte ost med urter og hvitløk....


#96

Rin sa for siden:

Mm, disse står i ovnen nå, jeg gleder meg som om det var julaften... lagde fyll av kyllingkjøttdeig, sopp, hvitløk og pesto (ICA-pesto, 3g karb per 100g). Ganske ambisiøs matlaging til meg å være, blir ytterst spennende å se om jeg klarer å rulle det sammen til slutt :D


#97

Life_Tone sa for siden:

Åhh.. Disse må jeg teste!! Ser jo helt supre ut!

Har akkurat kommet inn på forumet igjen etter 1 års pause (graviditet), men nå skal kiloene bort! Å du virker jo som en gud her inne Nannah :_punk:


#98

Jannicke sa for siden:

Å himmel disse var supergode.

Jeg har skjert de i 1 cm tyke skiver og hatt med på jobb, og spist de "kalde" (Les:romtempererte)
Og så skjert de i 2 cm tykke skiver, lagt de på babkepapir og lagt en oste skive oppå hver, og stekt de litt i ovnen. Og spist de varme med salat til....

Vanvittig god lunch og middag............

Skal prøve å regne ut hvor mange karber det ble i mine 2 ruller.......

Takk for oppskrift Nannah.....


#99

Nannah sa for siden:

Hyggelig at du likte den:)


#100

Jannicke sa for siden:

:D Du, jeg bare lurte på hvor lenge er de egentlig holdbare i kjøleskapet?

Og hvordan er det å fryse, og så tine opp igjen en slik rull, blir den foringet?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.