< Tilbake til oversikten

Nannahs oopsie pizzasnurrer

#201

timich sa for siden:

Nå står de klar til avkjøling her:D Jeg fulgte oppskriften til Nannah og det gikk helt smertefritt! De ser knallgode ut, vanskelig å vente til de har blitt avkjølt... Så nå blir det pizzasnurrer til MGP i kveld - hurra!:sikle:


#202

saxpia sa for siden:

Åh, disse ser nydelige ut!


#203

Dietta sa for siden:

Åååå fyttekatta så godt :D Laget de for første gang i kveld, med fyll etter oppskriften og masse sterkt krydder. Nå er vi i himmelen begge 2 her :)
Hurra for deg Nannah :heia::heia:


#204

nellie sa for siden:

Dette skal jeg prøve meg på etterpå:D Gleder meg, jeg!
I heart super-oppskrifts-Nannah


#205

Tiki sa for siden:

Denne skla prøves altså. Philadelfiaosten er kommet i kjøleskapet.


#206

nellie sa for siden:

var kjempegodt:sikle: Og kjærsten, som ikke spiser lavkarbo syntes de var fantastiske.


#207

hegemora sa for siden:

Nå har jeg nettopp smakt disse pizzarullene, og de var jo bare helt fantastisk gode!! Jeg byttet ut halvparten av philadelfiaosten med krydderost.. (vet ikke helt om det utgjorde noen forskjell, men gode var de iallefall!!!):sikle:
Disse blir nok en slager her i huset;)

Tusen takk Nannah for at du deler disse gode oppskriftene med oss.. Jeg er spesielt fan av knekkebrødene dine:D

Klem Hegemora


#208

belte sa for siden:

Disse ble helt nydelige, til og med gubben har vært i kjøleskapet og forsynt seg flere ganger. :stortsmil:stortsmil


#209

timich sa for siden:

Jeg la noen i fryseren på lørdag og tok de opp igjen i dag (onsdag). De var like gode:D


#210

Tiki sa for siden:

Mine ruller står nåå kjøler seg litt. Gleder meg til ny type lunch i morgen. Fryser dere de i stykker, eller det som er igjen av rullen?


#211

timich sa for siden:

Jeg skar rullen opp i stykker før frysing. Lettere å ta opp den mengden man ønsker da, og det tiner fortere:)


#212

Karissima sa for siden:

Jeg laget pizzasnurre på onsdag. Skar rullen opp i stykker og strødde revet ost og krydder på før jeg stekte dem igjen til osten smeltet. Nyyydelig. Hadde besøk av min yngste sønn i går og han spiste opp det som var igjen så nå må jeg lage ny porsjon :hungry:


#213

Yonah sa for siden:

Da er maten til morgendagens skitur sikret;) Jeg lurte fælt på hva jeg skulle ta med som var OK å spise kaldt, utenom salat. Så nå blir det pizzasnurrer til niste. Disse er bare så fantastisk gode.


#214

vaskeklut sa for siden:

Brente fingertupper? Amatører :D :rulleøyne

Jeg putta på meg sånne grytevotter, og tok tak i bakepapiret og rulla fra "baksida, slik at jeg ikke tok i rullen med vottene, men hadde bakepapiret i mellom. Grytekluter eller en håndduk gjør nok susen det og! :D

Nå ligger rullen ute på kjøkkenet og kjøler seg. Jeg er så sulten, og det ser så godt ut :eek:


#215

Mocca :) sa for siden:

Nå står mine pizzasnurrer til avkløling. Gleder meg til å smake!
Skal på jobb i ettermiddag. Greit å ha med seg dette i matpakken. :)


#216

bakern sa for siden:

Kjempe gode pizza snurrer.En innertier :)


#217

Tiki sa for siden:

Tror tomat er en stopper for meg, og lurer på om denne tomatpureen jeg bruker til disse bremser også? Men ksnakje prøve å lage uten det. Men blir kanskje litt tamt da? Noen som har prøvd?


#218

Modezty sa for siden:

Disse så kjempegode ut! Tror faktisk de redder fredagen for meg - hadde egentlig planlagt en liten "sprekk" da, men nå slipper jeg!

Har et tips når det gjelder å rulle sammen - bruk hvite bomullshansker som du får kjøpt på apoteket. Funker veldig bra på krumkaker - og sikkert til pizzasnurrene også :)

Jeg kokvasker hanskene - og de holder seg ganske bra. Har et par jeg forbeholder til matlaging .


#219

Jabba sa for siden:

Jeg tror jeg skal prøve disse til helgen - og få gubben til å rulle sammen....han tåler mye mer varme enn meg...... ler


#220

Iset sa for siden:

Det var det jeg gjorde, men jeg får liksom ikke rullen så STRAM på den måten. Skulle hatt den strammere rullet sammen.


#221

Iselilja sa for siden:

Disse blir middagen i dag. Kjempespent, spesielt siden jeg synes vanlige oopsier smaker altfor mye egg! :) Krysser fingrene.


#222

Iselilja sa for siden:

Det ble nydelig! :hungry: Brukte halvparten naturell- og halvparten hvitløk&krydder-Philadelphia. Og masse krydder. :)

Definitivt ikke siste gang jeg lagde disse!


#223

Iset sa for siden:

Lurt å bruke Philadeplphia med smak, det skal jeg neste gang!


#224

lrvi sa for siden:

Ca hvor mange karbo er det i en snurr?


#225

anette76 sa for siden:

Disse var sinnsykt gode :)

Tusen takk!!!


#226

Charlott sa for siden:

Står i tråden ;)


#227

Tribal sa for siden:

Får ikke tak i fiberhusk jeg...Bor på landet å må nok på helsekostbutikk i byen da..Å jeg som fikk lyst å prøve de til helga :)
Så bare så godt ut :D


#228

Kitt sa for siden:

Fiberhusk har de også på Meny og i ICA- butikkene om det er til noen hjelp!
Er så ymse med hvor disse butikkene holder til!:p


#229

StegforSteg sa for siden:

Jeg har heller ikke fått tak i fiberhusk - men bruker kruskakli istedet :D


#230

Tribal sa for siden:

Oki takk skal prøve det :)


#231

somaya sa for siden:

Dette ble middagen min idag, kjempedigg :D Unte meg et glass cola til også - zero åv kårs. skikkelig junkfood jo!
Glemte bakepulver, men det gikk greit alikevel.
Lagde en gang før med tunfisk istedet for kjøttdeig, det også ble digg.


#232

Tinkelpinkel sa for siden:

Har en plate i ovnen nå. Men et lite spørsmål; Hadde ikke sjangs i havet til å få detta utover TO plater... Åssen klarer dere det??


#233

StegforSteg sa for siden:

Jeg har også disse i ovnen nå og gleder meg som en unge til å smake :D


#234

Carisma sa for siden:

Det er to HELT forskjellige ting!


#235

Tiki sa for siden:

Får det på to plater ja, og smører det utover med slikkepott så tynt jeg klarer, men det blir jo ikke helt ut i kantene da.


#236

StegforSteg sa for siden:

Men det gikk bra :D Smakte godt gjorde de å :)


#237

Tonje85 sa for siden:

Hvor får man kjøpt fiberhusk?


#238

Kitt sa for siden:

ICA, Meny og helsekost feks.
Veldig mye billigere i Sverige, om du ha rmulighet til det!


#239

Råååsa sa for siden:

Jam jam, disse var skikkelig gode! :D
Takk igjen Nannah! :)


#240

akkeber sa for siden:

Hvordan lager jeg disse?? Hvor mye skal de stekes på hvor lenge? Hvor i allverden finner jeg original oppskriften??
Er skikkelig forvirret!!


#241

Råååsa sa for siden:

Første side i tråden!:)


#242

Sivensvans sa for siden:

Nå råder spenningen i heimen - 2 brett pizzasnurrer står nå og koser seg i ovnen. Og, rundt den lister beboerne seg for å følge med på hvordan det hele utvikler seg....

...hvordan kommer det til å smake?
...får man rulla det hele sammen?
...vil bunnen løsne lett fra bakepapiret...?

Ja, spørsmålene er mange her vi utålmodige går og venter på vår aller første pizzasnurr allà Nannah... Vi har en følelse av at dette blir en gjenganger her i huset...ingen store forventninger her nei;)


#243

Sivensvans sa for siden:

Blir helt klart en gjenganger her, ja! Takk for oppskrift!


#244

Michelin sa for siden:

Da fikk æ tømt alle kavli-tubene i kjøleskapet ;)

Det her va jo helt nyyyydelig, har ikkje prøvd mæ på noenting innen oopsie-sjangeren før, men no skjønne æ at her kan man virkelig være kreativ!


#245

Sivi sa for siden:

Nannah, du er ett geni!!!!
Disse var så utrolig gode, og noe som hele familien kan spise!
Elsker knekkebrødene dine også...

Jeg hadde ikke klart dette kostholdet uten de supre oppskriftene deres og dette forumet.


#246

Nahemah sa for siden:

Disse må jeg prøve idag:D


#247

Sivensvans sa for siden:

Lagde mine for 3. gang i går - og, jeg får ikke ha dem i fred vettu:p Poden elsker dem - "det er jo så digg!" sier han og vips er en hel snurre borte vekk:o


#248

Bøtt sa for siden:

:)Kjempe bra oppskrift asså!Jeg hadde ikke fiberhusk så jeg prøvde med kruskalkli istede men hadde vel 4 ss oppi røren,så hadde jeg skinkebiter ,tomatsaus, krydder så masse ost.mmmm:)Takk for oppskrift!


#249

Nannah sa for siden:

Tusen takk, Siv...det var koselig å lese :)


#250

katten sa for siden:

Wow! Dei vart fantastisk gode! Lagde like greit 2 porsjoner :D
Ein med pizzafyll og ein med tomatsaus, ost og skinke.
Ungene har allerede fyllt matboksene sine med snurrer!


#251

Idarull sa for siden:

blir bunnen litt sprø eller? jeg lagde oopsi her en dag, de satt fast på bakepapiret og ble bløte liksom. kan ikke se for meg det som pizzabunn! selv om denne oppskriften er litt annerledes.. takker for svar


#252

Sivensvans sa for siden:

Heldigvis er den ikke sprø - for den skal jo rulles;) For min del setter den seg ikke fast i bakepapiret i alle fall. Det er kjempegodt altså, prøv!


#253

Idarull sa for siden:

okei skal prøve! men ikke enda, neste helg kanskje!


#254

Timiane sa for siden:

Supergodt, og mange små måltider..
Hadde philadelphia ost med pepper og vårløk( Hadde ikke vanlig). Liker krydder, funket fint det.
Var inne og titter på oppskrift tråden din Nannah, mye godt der, ja:spisesnak


#255

Nannah sa for siden:

Takk for det, Helene:)

Nei, disse blir ikke sprøde...men myke.


#256

LowCarbHighFat sa for siden:

Jeg lagde disse her om dagen og erstattet fiberhusk med fibrex! Det fungerte kjempe bra, og de ble helt herlige.

Har også fryst de, og de smaker like godt ved tining/varming på varmluft ved 170 grader.

LYKKE TIL! :)


#257

lucifine sa for siden:

Dette blir en helt flytende masse som tømmes ut? Og så smaker det litt osm omelett med pizzafyll på? Hvordan får du dette til å rekke til to bakeplater??


#258

Sivensvans sa for siden:

Blir en flytende masse som tømmes ut, ja. Smaker ikke omelett overhodet!;)
Var ikke noe prob å få dette ut på to bakeplater for min del, må bare "dra" det utover som best man kan.


#259

lucifine sa for siden:

Hm må bli himla tynn masse da pr brett? Mine smakte litt omelettaktige.. kanskje de ble for tykke? Fikk knapt et brett jeg..?


#260

Sivensvans sa for siden:

Røra dekker ikke brettene fullt ut til kantene, om du skjønner - blir liggende i midten på brettet, så det er ikke rart om du ikke klarer å dekke 2 brett dersom du prøver å få alt ut til kantene;)


#261

lucifine sa for siden:

Aha ja noen må ha det inn med teskje.. :P

Hvordan syntes du selve "deigen" blir? Min var som sagt nokså omelett å se til (og smake) hadde jeg for lite fiberhusk kanskje?


#262

Sivensvans sa for siden:

Hmm..nå er det en stund siden jeg lagde den, og husker ærlig talt ikke hvordan røra så ut, den smakte i alle fall ikke som omelett synes jeg. Kanskje du har i for lite fiberhusk - jeg har bare fulgt oppskriften jeg - men, det regner jeg med at du har gjort også? Pussig at det skal oppleves så forskjellig!:o


#263

tuppamaara sa for siden:

Tusen takk for herlig oppskrift! Blir digg lunsj på meg i morgen. Hadde i litt for lite krydder, men får ha litt ekstra på toppen når jeg varmer de opp.


#264

nellie sa for siden:

Må ikke glemme denne. Skal lage med røkalaks og philadelphia i dag. Mmm.


#265

frøken sa for siden:

Jeg bruker ost med krydder i , kanskje det hjelper mot omelettsmaken?


#266

nellie sa for siden:

Sukk, de er så geniale. Perfekte til å ha med i barnehage-matpakken til lillesnupp.
Lagde tre stykk i går. To med ost og skinke og en med laks og philadelphia. Gjemte den med laks og philadelphia godt innerst inne i kjøleskapet og det med det rette, for når jeg kom hjem fra jobb hadde kjærsten spist en hel sånn ost og skinke rull. Gudene vet hvordan han klarer det, men.

Må lages mye oftere.. Variasjonsmulighetene er jo uendelige. Men pleier liksom å ikke gidde siden han eter dem opp så fort:p


#267

Sivensvans sa for siden:

Hihi, har akkurat samme problem med min pode på 14 år - han sluker lett en hel rull i slengen...!:D De er veldig gode, men litt jobb å lage sånn i en fart, men hver gang jeg har gjort det blir de borte på null komma svisj!


#268

linnita sa for siden:

Lagde disse til meg selv når lillesnuppa feiret bursdag med vanlige pizzasnurrer. Men disse ble nesten like populær som de vanlige, "alle" ville ha. Nå har jeg mengder i fryseren til lunsj og annet. Hadde med meg på fjelltur i går, ypperlig turmat :)


#269

annor sa for siden:

Tusen takk for super oppskrift! Genialt å fryse og tine som hurtigmat:) mumle...mumle....


#270

Zuma sa for siden:

Peis på med pizzakrydder og bruk kremost med krydder/hvitløk så forsvinner eggesmaken. :)


#271

maysa sa for siden:

denn var kjempe godd ,,,mmmmmmmm hadde basilikum, oregano og salt i oopsien
i kjøttdeigen hadde jeg fløt istede for vann og basilikum,oregano og salt ....mmmmm


#272

FrkMarge sa for siden:

Jeg har funnet ut at det går an å ta litt mer fiberhusk i, smøre den tykke røra ut på et bakepapir og legge papiret oppi en brødform etterpå. Dertetter bare heller jeg fyll, og ost oppi forma og pakker det sammen etterpå. Steker den ca 20 min og lar det stå og hvile litt så den "setter seg" til slutt.
Ikke litke lekker på bordet kanskje som snurren, men mye mindre arbeid...

Jeg har også alltid håp om å få rester igjen... skjer aldri!


#273

yaeger sa for siden:

Kan man lage dette uten kjøkkenmaskin?:/


#274

Dietta sa for siden:

Bruker mixmasteren jeg, ellers kan du sikkert bruke stavmikser hvis du ikke har mixmaster :)


#275

Åssi sa for siden:

Jeg bruker blender!


#276

Moogie sa for siden:

ååååå! disse må jeg prøve meg på!


#277

Carisma sa for siden:

Dytter på denne til glede for nye (eller som meg, litt glemsomme :D) lesere. Laget denne på søndag, og har levd på den hele uka. Fantastisk gode, hadde helt glemt denne perlen!


#278

Tryllus sa for siden:

Tusen takk for at du delte denne oppskrift.
Jeg har laget den idag og spist en, har lagt resten i fryseren.
Perfekt turmat/lunsj ja!!

(Jeg tror jeg har litt for tykk bunn så jeg vet hvordan jeg skal Gjøre bedre neste gang!)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.