Carisma sa for siden:
I dag ble det pytt i panne med pølse og speilegg.
Carisma sa for siden:
I dag ble det pytt i panne med pølse og speilegg.
Fishi2009 sa for siden:
I dag har jeg en aldeles deilig lunsj :D
Krabbekjøtt blandet med en avocado, litt fetaost og rømme, krydret med Piffi (i mangel på noe bedre...) :o
Aldeles glimrende!
crystall sa for siden:
i dag ble det rester av middagen fra i går; egenkomponert karbonadedeig/bacon gryte-sak:p veldig godt!
crystall sa for siden:
Idsøe pølse (0,1g karbo/100g) med reker i majones (1,2g karbo/100g)
StegforSteg sa for siden:
En skyr med fløte og litt spekeskinke
Vettel sa for siden:
Bio Youghurt med valnøtter, hasselnøtter og kirsebær. (fra fryseren)
crystall sa for siden:
I dag har det vert veldig mye på farten, så fikk bare slukt en atkins bar..:o
Charl8 sa for siden:
Tekake med royal blue ost, og skinke. Skyr blandet med litt CC og et par bringebær... Bilde i bloggen min
Borghild sa for siden:
2 hjemmelagde karbonader med tomat, agurk, litt rå løk og majones. Kjempegodt. :hungry:
Trulte67 sa for siden:
salatmix fra mix-selv-baren til Ica
binia sa for siden:
salat av:
100 gram agurk
70 gram gul paprika
60 gram fetaost (nam nam)
gresskarkjerner
basilikum
rosepepper
Det ble ganske godt :)
Borghild sa for siden:
Kongereker med hvitløk, stekt blomkål/grønn paprika og fløtesaus med karry. Godt :D
astra sa for siden:
I dag ble det litt blandet salat, sukkererter, paprika og skiver jarlsberg fylt med skinkemagerost.
mkjenna sa for siden:
4 skiver Serrano skinke
3 skiver Mozarella (ekte, bøffel)
4 Cherry tomater
Olivenolje
Frisk Basilikum
Ønskes en enda mer pikant smak kan mozarella erstattes med fersk parmesan, dog med høyere kh inntak.
Nammenam!
smukkas sa for siden:
Omelett med 4 egg, 3-4 ss cottage cheese og en dæsj fløte, pluss gressløk. Grønnsaker: Brokkolibuketter, 1 sopp, 1 gulrot, 2 gode ts hakket soltørket tomat, 1/2 tomat, purre, 2 skiver kokt skinke i små biter, 2 skiver filetbacon i små biter, frisk spinat.
(Spiste kvarte omeletten til lunsj - restene blir lunsj i morgen og kveldsmat i kveld :))
Klistine sa for siden:
Smørstekt brokkoli, rester fra en blomkål og brokkoligrateng, og en pakke bacon
Ble goood og mett :D
annex sa for siden:
Kyllingsuppe på café, håper det ikke var for mye karber i den...
Jaja, jeg tok sjansen, må jo spise ute av og til
ada-emilie sa for siden:
Hadde tenkt å lage enkle egenkomponerte fiskekaker da jeg oppdaget at hurtigmikseren streiket. Jeg tok innholdet og rørte sammen lett med gaffel og dyttet det ned i en stekepanne til den ble litt flat. Det smakte fortreffelig. Dette er oppskriften:
To lunsjer:
300 g kokt torsk
1 egg
2 ss finhakket løk
salt pepper
Til dette hadde jeg en stor bolle salat med en halv avokado, olje og dijonsennep som dressing.
annex sa for siden:
Åååå, jeg fikk lyst på hjemmelagde fiskekaker!
Meniallverden sa for siden:
Det står: bakemix og kokosmel i div oppskrifter. Noen som vet hvor i Trondheim man får tak i det?
moghiden sa for siden:
Grønn salat med dressing og parmesan + kyllingfilet og omelett. :) Også vann da :) min andre dag med ett mere karbo kontrollert kosthold, og det merkes på magen på en positiv måte. :) Og ikke minst blodsukkeret. :)
annex sa for siden:
.
Eggerøre av 2 egg med en skvett fløte i, røkt ørret, 1 tynn skive av Lollypops lavkarbobrød
Omega 3 piller, vann og kaffe med cocosa
annex sa for siden:
Biter av en avocado med et dryss reker over, presser litt sitronsaft på (etter smak) og har seterrømme til. Og et dryss hvit pepper.
Hadde litt eggerøre til. Godt, sunt og enkelt.
ada-emilie sa for siden:
Kyllingsalat med avokado og champignong utenom friske grønnsaker.
Egwene sa for siden:
Nettopp spist to hamburger oppå hverandre med taffelost og bacon, med en liten babybel etterpå som dessert.
God og mett!
Snorkfroken76 sa for siden:
BLT uten brød! Sprøstekt bacon, sprø salat og noen tomatskiver lagvis med majones som dressing. Mmm :) Funker bra med Club også uten brød. Salat, kylling, bacon, aioli, tomat og salat, lagt lagvis i en salatbolle :)
Supera sa for siden:
Min lunsj i dag blir spekeskinke og gulost. Jeg forsov meg veldig og skulle egentlig lage mat i dag tidlig... Så jeg måtte bare raske med meg noe.
Huldr sa for siden:
Åh, det hørtes godt ut! Jeg elsker BLT og Club Sandwich ...I dag har jeg kyllingvinger fra ferskvaredisken, tomatjuice med tabasco, sitron, pepper og "vegan cheesy salad booster" (strøgreie med chlorella, spirulina, frø, tang, urter, himalayasalt mm - yummy!) og fersk sprø stangselleri :sikle:. En perfekt lavkarbolunsj!
Mika27 sa for siden:
Lørdagslunsj:
Halv boks Cottage Cheese
1 dl kokosmelk
4 spiseskjeer hjemmelaget musli (frø, kjerner, valnøtter, mandler,riven kokos)
En god dæsj skogsbær
Litt sukrin
Ved siden av kaffe med fløte.
Er ganske ny på LCHF, er dette en ok lunsj? Dette var både godt og mettende.:)
Manilla sa for siden:
spist en kjempegod lunsj idag. 2egg.med reker,og majones til,salat:) nam.ble kjempemett!!
IdaCaro sa for siden:
Dagens lunsj var en "hva har jeg igjen i kjøleskapet" ;)
Så det ble en salat med (rå ) spinatblader, 1 avokado, en neve med rista og salta peanøtter og gresskarfrø ( kjøpt i pose fra butikk ), og stekt bacon i biter.
Og hadde en olivenolje og balsamico dressing over.
Var egentlig veldig godt, kunne sikkert vært kjempegod som lun, og kanskje med en litt skarp ost :)
Ellers har jeg hatt salat med lakseburger og hjemmelaget remoulade saus denne uka :)
smgj sa for siden:
Rester av blomkålris fra middagen i går (nam!), skiver med spekespinke til, en neve cherrytomater og en neve druer.
Mrs P sa for siden:
Skikkelig dårlig fantasi idag så det ble bare makrell i tomat og majones:o
annex sa for siden:
Erlings blomkålsuppe, tilsatt litt ekstra kokt blomkål og biter av grove kjøttpølser
HighFive sa for siden:
I dag laget jeg en rekesalat til lunsj :) 1-2 ss seterrømme blandet med lik mengde majones, blandet dette sammen med 2 fedd hvitløk og tilsatte reker (håndpillede er best). La dette oppå oppskåret hjertesalat, agurk og tomat. Var kjempegodt!
eventyr sa for siden:
Jeg finner lite om erter, bønner og linser? Grønne erter f eks voksert over jorden, er det ok og spise dette?
Yrla sa for siden:
Aktiviserer denne igjen jeg. Idag spiste jeg kyllinfilet med rå, flytende tahini med ridderost til.
Gerd sa for siden:
Rakfisk, eggerøre, rødløk og rømme :D
langaard sa for siden:
Ååå rakfisk, jeg også ha :hylgrine:
Røsslyng sa for siden:
1 kokt egg med smør, og 2 osteknekkis med roastbeef og litt purreløk.
nellie sa for siden:
Proteinshake!:)
smgj sa for siden:
Husets Herre lagde fresksuppe på hjorteavskjær til middag i går ... og lunch i dag. Nomnom.
Røsslyng sa for siden:
Eggemuffins!:sikle:
Yrla sa for siden:
Kyllingfilet med tahini og hvetekimolje over og edamer-ost. (Savner smør, bu hu;( Men dette er favoritten min, med eller uten smør.
Yrla sa for siden:
To hjemmelagde kjeks med smør og edamer ost på pluss litt kylling med tahinisaus over for å bli mett.
ostebit sa for siden:
Et kokt egg med røkt laks, smør og majones.
annex sa for siden:
Smoothie med bringebær og litt blåbær,
egg, CC, litt proteinpulver, vann og litt rapsolje
Bik sa for siden:
To lavkarborundstykker (etter Hexebergs oppskrift) med smør, sitronlaks, majones og paprika på. Nyyydelig :sikle:
annex sa for siden:
Middagsrester:
Chili Texas Style med blomkålris
annex sa for siden:
Avokadosmoothie
Veggpryd sa for siden:
Egg, reker, majones og fiskepudding.
Dietta sa for siden:
Resten av kyllingsuppa fra i går.
langaard sa for siden:
Kokt egg med km:)
smgj sa for siden:
Billig lunch med masse omega3 i dag: en boks med makrell i tomat. :)
Tonefs sa for siden:
Tine naturell yoghurt med bringebær og mandler. Nam! :)
Ramon sa for siden:
100 g røkt sild (King Oscar)
100 g rømme
50 g majones
salt /pepper / sitrondråper
.. denne deles på to dager..
annex sa for siden:
Stekt torskerogn og tomater, med remulade og sitron - nam nam
annex sa for siden:
Friske jordbær med pisket krem
annex sa for siden:
Kokt egg med ansjosfiléeter og en halv tomat
smgj sa for siden:
Smoothie - smoothienovisa tok 2 egg, 2dl "hel" kokosmelk, 1-2 ss frosne solbær og noen dråper stevia vanilje + litt sukrin.
Oh'boy - det var mektig...
smgj sa for siden:
Liten boks med blandet salat; salat, paprika, tomat, sukkererter, noen få blåbær, vinaigrette
Falafel + smør og hjemmelagde vårruller (på kål, paprika, løk, kyllingkjøttdeig, egg & krydder + rispapir). Litt mye karbohydrater her, får spare til kvelds...
annex sa for siden:
Blåbær smoothie
langaard sa for siden:
Spekeskinke og farris på fjelltur:)
Marella77 sa for siden:
Marellas taco-lapper :) Oppskrift her.
smgj sa for siden:
En fiskekake i farta.
smgj sa for siden:
Salat: gjæret kål, salat, rucola, soltørket tomat, agurk, tomat, mais, sukkererter, paprika
Litt gryte: kyllinglever & bacon, løk, purreløk og paprika
Kos: paleo bananbrød med nøtter og litt druer...
Blir nok ganske sein middag i dag :D
smgj sa for siden:
Donald Duck, jordkokkmos, stekt sopp og et par båter stekt potet. Rester fra søndagsmiddagen er vel så godt som mandagslunch.
Dietta sa for siden:
Spiste du Donald Duck :eek: Fy og fy :p
smgj sa for siden:
Jupp. Godt stekt - sprø i kantene og rosa i midten :p
Dietta sa for siden:
:lol:
gamlebyen sa for siden:
Rester fra gårsdagens middag:
1 svinekotelett med fennikel- og sellerirotgrateng.
nellie sa for siden:
2 stekte egg med skinke og vårløk.
smgj sa for siden:
Tomt for potet/stekt sopp så det ble salat til Donald og jordskokkmosen i dag.
psychgeek sa for siden:
Peppas wonderfulle matmuffins + cottege cheese med litt LC-syltetøy.
Musamis sa for siden:
1/4 grilla kylling og en stor salat, 1 tomat og litt dressing med mye fett og lite karber. Noen jordbær og litt fløte til dessert.
index sa for siden:
Stekt svinekotelett
kokt egg
isbergsalat
rød paprika
agurk
Akkurat ferdig, ble godt mett;)
Gerd sa for siden:
Salat og kyllinglår :D
gamlebyen sa for siden:
Salat med cherrytomater, mozzerella og et utvalg italienske spekekjøttvarer
nellie sa for siden:
Svinefilet med pepper og ratatouille blir det i dag, tror jeg!
smgj sa for siden:
Salat: tre slags salat, svigermors gjærede kål/gulrot, soltørket tomat, tomat, agurk, løk, mais, kapers, paprika, sukkererter, gresskarkjerner og litt hjemmelaget urtedressing (sitron, olivenolje, salt, pepper og finkahakkede urter etter smak)
og ett fylt kyllingbryst i biter (fyll: fetaostkrem, sambal olek, ramsløkpesto, marinerte hvitløk og soltørket tomat). Laga ei diger form i går så nå har jeg mat til flere dager.
nellie sa for siden:
Laksefilet med rømme-agurksalat.:)
nellie sa for siden:
Strimla kyllingfilet, blanding av sellerirot, aubergine, purreløk og paprika, ei lita potet, 1 ss rømme og ketchup.. Også en rute premium med pistasj. Ooog ei hjemmebakt lavkarbobrødskive med leverpostei og majones.
annex sa for siden:
Kyllinglår
og skivede tomater med olje, rødløk og fetaost
Yonah sa for siden:
Speketallerken i dag: 1 kokt egg i båter, 40g spekeskinke, 45g brie, 60g paprika, 60g agurk og 2ss majones. Enkelt og greit og ikke noe kokkelering( kokte egg er lurt å ha i kjøleskapet).
Perleblomst sa for siden:
Tunfisksalat: Issalat, agurk, paprika, noen oliven og spirer sammen med en boks tunfisk i vann (avrent). Tunfisken ble blandet med to gode ss hjemmelaget majones, laget med kaldpressede oljer. Mettende sundt og godt.
annex sa for siden:
Egg & bacon på Fedon-brød + tomatskiver
nellie sa for siden:
Tja.. Først laks og scampi i grønn kokoscurry.. Sååå en halv nøttecookie.. Ogsåååå 3-4 osteskiver nuket i ovnen til et stort ostechips.. Med smør, skinke og majones. Også en kopp kaffe med 1 ss cocosa i. For å KANSKJE bli litt mett.
Bunnløs.org.
Anne sa for siden:
Kyllingsalat av kylling, paprika, sukkererter, redikk...og majones.
annex sa for siden:
To knekkebrød med masse kalkunfilet og majones
Tran og te
annex sa for siden:
Stekt krakower-pølse (fra Rema 1000, den har 2,5 g karber)
smgj sa for siden:
I dag ble det lettvindtvarianten: en neve cherrytomater, 1 boks makrell i tomat.
smgj sa for siden:
2 fiskekaker, cherrytomater.
index sa for siden:
Glemte å steke noe klart i går kveld. Så da ble det salat pluss egg og en pakke med pepperonipølse jeg hadde med hjem fra London for noen uker siden. Smakte greit det også.
Må huske å kjøpe inn noen kilo koteletter i dag, det er liksom blitt standardkjøttet i matpakken...
annex sa for siden:
Nakkekotelett med rester av sellerirotstappe fra i går og stekte tomater
Dilly sa for siden:
Vært ute og spist frokostbuffet i Danmark.... bakt ørret, et par kyllingnuggets, lun leverpostei og salat
annex sa for siden:
Ble en power-smoothie med bær + tran + vitaminene mine + koffeinfri kaffe
og 1 ss linfrø som hadde ligget i vann noen timer for å se om det kan hjelpe på urolig mage
smgj sa for siden:
Det ble spicy laksesuppe i dag. nam!
smgj sa for siden:
Deilig lunch med mozarella, skinke, tomat, basillikum, litt god olivenolje, et dryss av pepper og den hjemmelagde gjærede sauerkrauten. mmm
nellie sa for siden:
Omelett med løk, squash, med litt revet ost. Tomat, fetaost og oliven.
smgj sa for siden:
Stekt kyllingfilet, blandet salat (salat, tomat, agurk, paprika, kapers, marinert hvitløk, basillikum, rucola, mynte... ) og litt gjæret kål.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.