< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

senka sa for siden:

Her blir det laks med brokkoli og blomkål ;)

Anarko sa for siden:

Chiligryte! Yummy in my tummy.

Ziltoidia sa for siden:

Tunfiiiiiisk og flaskegresskar og brokkoliris!! Ja, også godt stekt løk og hvitløk, for det hører bare med. :p

senka sa for siden:

Moussaka :D

Dilly sa for siden:

Hmm.. i går bakte jeg sånn tradisjonelle pizzaer og spiste minimalt, men kjenner at jeg har lyst på litt god lavkarbomat i morgen. Kanskje litt salmalaks, først som sashimi, og så steke restene i en wok i overimorgen :)

Dolsi sa for siden:

i dag hadde jeg kremet kyllingsuppe. Jeg er fryktelig matlei for tiden så jeg må virkelig være kreativ for å finne noe jeg har lyst på :eek:

smgj sa for siden:

Elgburger med tomat, løk, dressing og paprika i salatblad.

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfillet med krydder, kål, løk, oliven og feta.

senka sa for siden:

Gryte med nykål og kylling :D

Kitsu sa for siden:

Kokte egg med kaviar. Vært på kurs hele dagen, ikke snakk om jeg skal lage mat nå.

Jammo sa for siden:

Omelett med ost og skinke. Og litt tomater :)

senka sa for siden:

Indisk kylling med grønnsaker ;)

Dietta sa for siden:

Kylling fra varmdisken på Meny. Veldig enkelt når vi kommer fram på hytta :)

Kitsu sa for siden:

Egg. Igjen.

TrillTrall sa for siden:

I dag ble det litt salatkylling, løk, småtomater, kikerter og fetaost som jeg stekte i stekepanna en liten stund, i mellomtiden skar jeg opp 1/2 avokado, litt paprika og agurk og et par never isbergmix og la i en skål, tømte stekepannas innhold over og mumset ivei. Nam! :)

nellie sa for siden:

Blir nok kjøtt i dag også. Kjøtthungrig om dagen.. Og sikkert noe grønnsaker. Er veeeeeeeeeeeeldig syk.

Bønna200 sa for siden:

Svinestrimler med peppersaus. Og kål og løk. :p

nellie sa for siden:

Sukk. Jeg vil ha kål.

Får klare meg med sellerirot.

synsegulla sa for siden:

Kokkeklar fiskesuppe. Var i så dårlig forfatning at det ble ferdigmat i dag.

Ziltoidia sa for siden:

Tomatsuppe! (Usikker på om boksen makrell i tomat jeg spiste regnes som lunsj eller middag)

Bønna200 sa for siden:

Og her blir det tomatsuppe i dag. :)

nellie sa for siden:

Tror det blir en slags fiskegrateng i dag.:)

senka sa for siden:

hjemmelaget karbonader,brokkoli,blomkål ;)

senka sa for siden:

Nydelig hjemmelaget tomatsuppe :D

akas sa for siden:

Oksehalesuppe.

Bønna200 sa for siden:

Både 17. mai og i går ble det indisk kyllinggryte her. I dag tacomarinert kyllingfiillet. :D

Carisma sa for siden:

Griller hamburgere, salat, coleslaw, sopp og løk.

Anarko sa for siden:

Kylling, pesto, soltørka tomat, tomat, asparges, rødløk.
I går: grilla torsk med alt jeg fant av grønnsakstilbehør som kunne grilles :)

senka sa for siden:

Kyllingfile med kålrabistappe :D

Kitsu sa for siden:

Svineburger med ingefær, chili og hvitløk, pluss stekte wokgrønnsaker.

Ziltoidia sa for siden:

Wok med svinekotelettstrimler, sjampinjong, paprika, løk, hvitløk, brokkoli og den alltid like uslåelige hvitløk-ingefær-soyasaus-sesamolje-kombinasjonen. :3

annex sa for siden:

Kyllingfilét med grønnsaksmos

nellie sa for siden:

Kalkunfilet i lange baner.

smgj sa for siden:

Det ble sushi, gitt. Ikke helt lavkarbo, men ikke det verste heller.

Bønna200 sa for siden:

Kyllingfillet fyllt med pepperost. Kål og løk.

Dilly sa for siden:

Svinemørbrad med fløte/peppersaus og litt surkål.

senka sa for siden:

Kjøttsaus med squash :)

senka sa for siden:

Nydelig gryte med savoykål og kjøtt :D

Bønna200 sa for siden:

Og gårsdagens var så god, at det blir reprise i dag. :D

annex sa for siden:

Stekt torskerogn, grønnsaksmos, tomat

maeve sa for siden:

Hadde ostepizza i går, og det var veeeldig godt så mulig det blir det igjen ;)

Kanutten sa for siden:

Grille noe fisk.... Det er så inn i gamperæva varmt (da er det virkelig varmt) her nå at mat frister lite. Bytter gjerne vær med dere sørpå noen dager..

Jean1986 sa for siden:

Laks med pepperrotkrem og stekt nykål, sjalottløk og aspargesbønne

senka sa for siden:

kyllingklubber og knutekål :)

Kitsu sa for siden:

Curry-torsk og brokkoli ka kheema.

Ziltoidia sa for siden:

Kyllingsuppe. Både til middag og lunsj.

Er helt sylta her, og det påstås jo at kyllingsuppe er bra for denslags...

vaskeklut sa for siden:

Du liker jo ikke suppe? :confused:

Ziltoidia sa for siden:

Jeg holder på å lære meg. :p Så langt er kyllingsuppe, tomatsuppe, linsesuppe og blomkålsuppe akseptabelt... men de må helst være litt tykke da.

vaskeklut sa for siden:

Tykke/grøtete supper er digg. Mvh suppeslurpehater :p

Lott sa for siden:

Gikk på lavkarbo et drøyt år i 2011, men greide ikke mer på grunn av en enkel ting.. Chips!! Som i pommes frites. Jeg sliter veldig med suget etter karbs, ikke nødvendigvis brød og godteri, men potet, ris, pasta og enkelte godterier. Jeg har slitt med mat i mange år og gått til behandling pga dette. Kroppen min fungerte fantastisk på lavkarbo.. Så jeg har nå bestemt meg for å legge om permanent. Vektmessig ligger jeg på 65-68 kg, vil helst ned til rundt 55kg med mine korte 163 cm. Så jeg blir aktiv her inne fremover :)

Middag i dag:
Kyllingfileter godt og spicy krydret, med lommer som fylles med div deilig ost. og bakes i osvnen.
Salat m/ oliven, avocado, agurk og crispblader og bittlitt løk
Hollandaisesaus laget på fløte

NAM!

Og med det samme, gårsdagens:
Torsk, løk, purre og miiinimalt med gulrot (mest til mannen) kokt opp i ovn på fløte og CF med hvit pepper. God med massse grønnsaker i :)

Er også storfan av å lage biffsnadder med en frisk salat til. Med svinekjøtt, masse sopp og litt løk, meierismør, fløte, CF og deilig krydder :)

:D

smgj sa for siden:

Rød curry kylling med salat og fetaost.

Anarko sa for siden:

Er såååå lat etter jobb at det sjeldent blir middager verdt å nevne her inne. Men, i dag hadde jeg en merkelig grønnsaks-rot-i-hop med wokka grønnsaker, fetaost, diverse krydder. Så bare "slengte" jeg noen fiskekaker på toppen. Litt merkelig, men merkelig godt.

langaard sa for siden:

Hamburgere med potetsalat og ris (prøver og legge på meg litt:))

senka sa for siden:

Wow Heldiggris :klem:

senka sa for siden:

Laks og spinatstuing :)

Ziltoidia sa for siden:

Absolutt! :D
Ser for meg at det blir kyllingsuppe i dag også gitt. :eek:

vaskeklut sa for siden:

Gi meg gjerne en oppskrift? :D

Ziltoidia sa for siden:

Jeg har lagd denne suppa fra Tine, men med smååå justeringer (Droppet eplet og tilsatte ingefær og hvitløk) :D

vaskeklut sa for siden:

tænkju!

i dag står köfte på menyen :D

Jean1986 sa for siden:

Pepperbiff med fløtegratinert blomkål og brokkoli og stekt tomat

akas sa for siden:

Finnbiff med løk, paprika, sommerkål, sopp, bacon etc. + blomkålmos. Ordentlig godt.

LIBBA sa for siden:

Kyllingfilet, blomkålmos og blandet salat :)

Kitsu sa for siden:

Sterk curry. Det eneste som klarer å renske nok opp til at jeg får pustet gjennom nesa en stund.

Lott sa for siden:

Spiste ute både i går og i dag.

I går:
Spekeskinke med coleslaw, oliven, feta, salat og tomat

Laget nattmiddag etter en tur ut for å forhindre kebabfristelsen:
Stekt kyllingfilet med saus laget av smør, fløte, chilli, egg og sitron helt over til en gryte, mmm :D

I dag:
Kyllingsalat med bacon, hjertesalat, parmesan og cæsardressing. Droppet krutonger og brød og de lovde meg at det ikke var sukker i dressingen :) Dog, pepsimax'en smakte mistenkelig likt vanlig pepsi..

Ziltoidia sa for siden:

Falafel!!!

Magen sier 'stønn...', hjertet sier 'MER!'

Rin sa for siden:

Et par biter gresskar-pannebrød med masse hjemmelaget kyllingpostei, litt røkt andebryst, og noen skjeer hasselnøttsmør, blåbær og kokos til dessert. Mm.

senka sa for siden:

HOT-suppe:D

senka sa for siden:

Moussaka :)

Lott sa for siden:

Nesten det jeg også :) Blir lasagne med squash som erstatning for pasta, kjøttdeig med hakkede tomater og cf, og cc og ost mellom lagene :) Serveres med en god salat

vaskeklut sa for siden:

Sopp-ost-bacon-asparges-sjalottløk-tomat-agurk-grønneblader-salat. :cool:

annex sa for siden:

Ovnsbakt torsk m/fryseboksens grønnsaker + litt frisk revet gulrot

senka sa for siden:

Indisk kylling :D

Bønna200 sa for siden:

På søndag blei det pølser på grill. I går man-tager-hva-man-haver; kyllingkjøttdeig, en boks hakka tomater, gulløk, hvitløk, chili, urter, et halvt glass marinert feta og masse pepper. Resultatet var fantastisk.
I dag blir det moussaka med sellerirot. :)

Gabi sa for siden:

I dag ble det lammesliders med smørdampet spisskål. Hjelpe og trøste så godt det var!

akas sa for siden:

Lungemos :eek: (har ikke spist det på 30 år, tror jeg), brokkoli og blomkål.

smgj sa for siden:

Laksesashimisalat... :D Manglet halvparten av det som skulle til i følge oppskrifta, men vi improviserte: laks, snøfrisk, avokado, oliven, rucola, mynte, luftløk, tomat, plomme, agurk og en "dressing" av soyasaus, lime og wasabi.

Lott sa for siden:

"Burger" av svenskhandlede løvbiff, med salat, tomat, agurk og løk som underlag, cheddar på løvbiffen og hjemmelagd burgerdressing med pickels (verdens beste) og en liten minedæsj med sukkerfri ketchup.

Smakte på en halv slush i varmen på kino i sta, angrer ;( Var ikke søtsugen en gang.. Ny dag i morgen! :D

senka sa for siden:

Panert Aubergine :)

nellie sa for siden:

Aubergine, kål, vårløk, karbonadedeig og sesamolje i en herlig symfoni.

Dilly sa for siden:

Rot-i-hop: kylling, løk, bacon, paprika og litt wokgrønnsaker i en stor stekepanne.. m/masse krydder.

Bønna200 sa for siden:

Skinkebiff med peppersaus. Og selvfølgelig kål og løk til. :)

Ziltoidia sa for siden:

Åååååh namnammenam.

Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.

Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør! :D

Rin sa for siden:

Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli! :sikle:

(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)

Ziltoidia sa for siden:

Nekter ikke for å være en smule lavkarbosaurusinnspirert altså. :p

Lott sa for siden:

Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. :) To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

langaard sa for siden:

Vært på standa i mange timer i dag, så der spiste vi osteruller med roastbeef og remulade med stekt løk:) I kveld har vi grilla hamburgere og chilipølser med coleslaw til:)

vaskeklut sa for siden:

Tyrkisk yoghurt og bacon inneholder en del fett :) Dessuten varierer det jo hvor mye kroppen har lyst på/trenger!

Anarko sa for siden:

Er jo en del som mister matlysten i varmen også. Jeg spiser blant annet sjeldent middag når det er varmt ute..

smgj sa for siden:

Jeg får det sånn når det er varmt. Trenger knapt nok mat. Men når det kjølner igjen etter noen dager - da spiser jeg. :) Vi har jo brått noen prosen fett på kroppen å ta av ... så om man ikke er sulten en dag innimellom så gjør det stort sett ingenting så lenge man ellers er frisk.

senka sa for siden:

Gryte med nykål og kylling :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.