Ziltoidia sa for siden:
Fant laksefileter på butikken i dag! £8.9 per kilo fremfor de vanlige £10.5 per kilo. :D Og det beste av alt: From Norway!
Ziltoidia sa for siden:
Fant laksefileter på butikken i dag! £8.9 per kilo fremfor de vanlige £10.5 per kilo. :D Og det beste av alt: From Norway!
Bønna200 sa for siden:
Chili Texas style, men med kylling. :)
Kanutten sa for siden:
Grillet camembert med salat!
Dietta sa for siden:
Kyllingfileer fra i går :)
langaard sa for siden:
Resten av finnbiffen fra i går:)
BenteR sa for siden:
Siden Kiwi selger svinesteik for 39,90, blir det liksom en gjenganger her i huset.
I dag ble den servert med rødkål, surkål, gulrøtter og brun saus. Poteter til de som ville ha det.
Småspiseren sa for siden:
I dag får jeg se hva Nordby har å tilby av lavkarbovennlig mat :D men tankene går mot tacobuffet!
Anarko sa for siden:
Tror jeg skal prøve det beryktede tacoloddet i dag. Med egne modifikasjoner, but still :)
senka sa for siden:
Hott suppe:D
Rin sa for siden:
Rester av gryta fra i går - bibringe og sellerirot og annet godt. :)
langaard sa for siden:
Grilla kylling:)
Colt-pixy sa for siden:
Kokos pannekaker med pasta saus, en helt vanlig torsdag for meg med andre ord.
Bønna200 sa for siden:
Jeg fant en karri kyllinggryte i kjøleskapet som må spises opp. Så den på meg og pølser med lompe på gubben.
Gerd sa for siden:
Lapskaus kokt på hjemmesalta lammekjøtt og noen biter pinnekjøtt :sikle:
Mariann S sa for siden:
Eg har hatt tacolodd, på jobb :D Lenge på jobb, so då var det godt meg ekstra god lunsj/middag.
Ett par som var litt misunnelige ;)
langaard sa for siden:
Tacolodd er blitt en slager her i huset:)
Takker for oppskrifta:klem::blomster:
BenteR sa for siden:
Her ble det fiskegryte med laks, torsk, fløte, CF og masse grlnnsaker
manebane sa for siden:
Jeg er så laaaaat og kanskje litt matlei eller kanskje lite kreativ :(
Så det ble til slutt Kalkunskinke (fra hermetikkboks), mozzarella og cherrytomater. Men det var jo gottegott det da :D
Mariann S sa for siden:
Så bra då :D Knallgodt er det :ja:
Lavkarboforlivet sa for siden:
Middag ute idag, det ble biffsnadder med en haug med salat og deilig hvitløksdressing:-)
Huff, ble til sammen 3 hamburgere i forskjellige størrelser i dag :eek:
Skjønner ikke hvordan de som spiser høykarbo kan bli ordentlig mett!! etter den første cheesburgeren var jeg ganske stappa, men så satt jeg bare å "rapte" litt, så var jeg good to go på burger nr.2, dette var da den minste burgeren jeg noen gang har sett! litt på størrelse med Sliders man fikk på Rema i sommer! kvelden ble avsluttet med cheesburger på MacD :nei::hylgrine:
Dietta sa for siden:
Det har det her også :D
I går var manne snill og stekte nakkekotletter til oss da han kom hjem fra jobben :love:
Tacoooo :D Med masse Guacamole, hjemmelagd selvfølgelig :sikle:
Gerd sa for siden:
Ribbe :sikle:
BenteR sa for siden:
Grilla nakkekoteletter og stor varm salat med masse gode saker i :D
nellie sa for siden:
Elgkarbonader og blomkål/brokkoli/purre/kremostgrateng.
Dietta sa for siden:
Tacolodd :heia::sikle::heia::hungry::heia:
Mariann S sa for siden:
Joho, her også.... laga rikelig til i går :sikle: :heia:
Bønna200 sa for siden:
Gerds kyllinglasagne igjen. Må ha det, bare må ha det! :sikle:
langaard sa for siden:
foliebakt sei,purre og blomkål:) (rømme og smør ved siden av;))
senka sa for siden:
Hott kyllinggryte:D
Anarko sa for siden:
Tapas i regi av min opprinnelige hjemkommune. Kjøttboller, kylling, asparges med spekeskinke, blomkål, oliven, fetaost. Ganske så oppegående!
senka sa for siden:
Laks,blomkål,brokkoli:D
annex sa for siden:
Det vil jeg også ha, og med seterrømme eller CF - og agurk
Anarko sa for siden:
Enkelt og greit siden jeg skal på jentekveld i kveld; fiskekaker fra madam bergen (lite karbs) og blomkålris som jeg krydrer og tilsetter en eller annen saus i.
Bønna200 sa for siden:
Strimlet svinefillet i hvitløk og urter, med grønne saker til. :)
Kylling fylt med ost og pesto, surret i bacon NAM NAM NAM!!!
Colt-pixy sa for siden:
Entrecote med grønnsaks-mos tenkte meg. Veldig kjekt med go' helg tilbud, spesielt når du får de tre siste entrecotene:D
langaard sa for siden:
Fiskeform i dag, i morra blir det pinnekjøtt hos svigers:sikle:
Dietta sa for siden:
Svinestek av bog fra Kiwi :)
LIBBA sa for siden:
Svinekoteletter, surkål og grønnsaker ( Wok Deli ) :D
Blir løvbit og hjemmelagd saus i dag også gitt! Kjenner jeg er sulten alt, så kanskje jeg skal starte :p
Colt-pixy sa for siden:
Grønnsaks mos fra i går, kjøtt pølse, litt stekt løk, vårløk og chili.
Gerd sa for siden:
Pizza på ostebunn. :D
Dietta sa for siden:
Svinestek på mannen og pizza på meg, men med bunn av osteknekkis :D
langaard sa for siden:
Skal snart til svigers og spise pinnekjøtt:D
Anarko sa for siden:
Planen er å steke svinekjøtt i strimler, ha mirakelnudler og en eller annen saus.
Sanney sa for siden:
kanin!
langaard sa for siden:
:hylgrine:
Sanney sa for siden:
ekke forskjell på å spise kanin, kylling, okse eller gris her i gården, sorry.
Supera sa for siden:
Kremet gresskarsuppe med ristede pinjerkjerner og sprøtt bacon. Nam!
Bønna200 sa for siden:
Tacosalat.
Rin sa for siden:
Frunsjmiddag - gresskarsuppe med kanel og chili. :) Første gang jeg bruker gresskar, men ikke den siste - dette var supergodt!
Anarko sa for siden:
Jeg ramlet over enn oppskrift med fisk og en sennepssaus, mye grønne saker. Så den tenker jeg å prøve i dag. Blir med torsk :)
Gerd sa for siden:
Egg drop-suppe, enten med torsk i eller kylling :D
langaard sa for siden:
Ovnsbakt torsk med masse grønnsaker:D
Bønna200 sa for siden:
Kalkunfillet marinert i tomat, hvitløk og urter. Kål, løk og marinert feta ved siden av. :D
Colt-pixy sa for siden:
Elg biffburger, bacon og med diverse grønnsaker og bearnaise saus. Veldig kjekt når Rema 1000 setter ned prisene på ting.
Entrecôte med blomkål og brokkoligrateng :D
LIBBA sa for siden:
Kjøttkaker i fløtesaus og grønnsaker :)
senka sa for siden:
Moussaka:D
Sanney sa for siden:
restene av kaningryta fra igår.
Dietta sa for siden:
HOT HOT HOT kjøttdeigsuppe :eek:
Den ble ekstra hot fordi jeg brukte chiliflak fra Iherb som kom i posten i dag. De var noget sterkere enn de jeg har kjøpt her hjemme gitt :D
langaard sa for siden:
Kanskje det tar drepen på "basseluskene" som har kødda med deg i det siste:)
Dietta sa for siden:
Ja, det hadde vært noe. Laget en kjempekjele, så jeg skal i hvert fall ha suppe i 2 eller 3 dager til. Kanskje jeg skal putte i enda mer chili just in case det virker :D
langaard sa for siden:
Hope so:suss:
Dietta sa for siden:
Tusen takk :love:
Supera sa for siden:
Jeg lagde gresskarsuppe på søndag. Hadde fire på middagsbesøk og så har jeg spist gresskarsuppe siden. Har snart spist opp et helt gresskar! :eek: Må kjøpe nytt og lage en ladning til. Det var skikkelig godt!
smgj sa for siden:
Frys i 2-porsjonsbokser. Gresskarsesongen er kort... :)
Anarko sa for siden:
Laksewok i dag. Tenkte muligens litt sennep attåt. Kanskje.
Dietta sa for siden:
Veldig, veldig, veldig HOT kjøttdeigsuppe :D
Gerd sa for siden:
Suppegjøken skal ha egg-drop suppe med kylling i dag :D
Bønna200 sa for siden:
Vi har mer kalkun igjen som jeg hadde tenkt å marinere i noe annet, men min kjære syntes det var så godt at han har bestilt det samme i dag. ;)
BenteR sa for siden:
Her blir det kyllinggryte med masse grønnsaker i
synsegulla sa for siden:
Kalvesteik med fløtegratinerte poteter til gjengen, og fløtegratinert blomkål til meg. Div grønnsaker og digg saus ved siden av.
Sanney sa for siden:
siste rest av kalle kanin.
smgj sa for siden:
Du er sikker på at det ikke er Snurre Sprett?
Her ble det vogna til Askepott i suppeform... Slår spikersuppe. ;)
LIBBA sa for siden:
Ble lettsaltet torsk, stekt flesk og grønnsaker ( ikke fløtesaus i dag :eek: ) :D
Supera sa for siden:
Har liten fryseplass (bare fryserdelen på et side-by-side-kjøleskap enn så lenge), men har planer om det, ja! :D Jeg og familien var skeptiske, men alle var enige om at det var nommnomm etter å ha smakt på det. Jeg kjøpte det minste jeg fant som var på 2,4 kg, men jeg tror jeg kjøper to større gresskar neste gang og fryser ned ørten porsjoner. Som du sier, gresskarsesongen er kort. :( Kan vel også fryse ned litt gresskar også. Det skal jo bare ihjelkokes etterpå, så da bør det gå fint. Jeg pleier å steke alle grønnsaker, og da blir de så vasne hvis de har vært frosne så jeg bruker normalt bare friske grønnsaker.
smgj sa for siden:
Å koke det først (damp bitene i minimalt med vann) og så mose og fryse det sånn i stedet for som "ferdig suppe" er også en mulighet. Da kan man eksperimentere med alle de amerikanske oppskriftene som krever gresskarmasse utover vinteren. Eller lage mer suppe. :)
Sanney sa for siden:
snurre sprett gir meg litt hare vibber.. kaniner er mer små og lubbne :p
pepita86 sa for siden:
biff, fløtesaus og kokt brokkoli :)
Colt-pixy sa for siden:
Jeg skal ha pizza! Det er første gang jeg skal ha pizza siden jeg begynte på lavkarbo i juli.
Idag skal jeg prøve ut lavkarbo pizzabunnen til Easy Living.... spent på om den er noe god. Har prøvd mye forskjellig, og favoritten så langt har vel vært den kjente "opp ned pizzaen". Men er spent på om det blir en bra pizza av denne her, og tror nå det blir spisende iallefall:D
milena sa for siden:
Joda, spisende er den - eller mer enn det. Litt tørr kanskje. Viste seg at den var perfekt som bunn for purrepai:D. Adams pizzabunn er fortsatt favoritten her i hus, dog veldig sjeldent. Og så er flattbrødene til LenaBeatrice perfekte.
Dietta sa for siden:
I dag tømmes resten av kjelen :hylgrine:
Maria29 sa for siden:
I dag blir det kjøttboller med chili,fetaost og paprika. Creme fraiche dressing ved siden av og dampet blomkål:)
Bønna200 sa for siden:
Svinekoteletter med masse rosmarin på. Kål og løk ved siden av. Som vanlig. :D
Anarko sa for siden:
Dagen før lønning, og man tager hva man haver... fant to svinekoteletter i frysen, sammen med cottagecheese, løk og ketchup blir nok det her top notch.
Dietta sa for siden:
Høres ut som gourmetmat for meg :klem:
Ja, den var mere enn bare spisende etter min smak:-) ble faktisk min favoritt, om den så var litt tørr så var smaken iallefall god:-) lurer på om den kanskje ikke blir fullt så tørr om man har ørlite mere veske i den. Skal prøve neste gang jeg lager:-)
Colt-pixy sa for siden:
Dette ble kjempe godt med Oda's beste lchf pannekaker som bunn! Jeg er kjempe glad for at jeg lagde to stykker og at jeg har 1,5 pizza igjen. Middag i morgen og to ganger til i framtiden.
TrillTrall sa for siden:
Hvis jeg husker rett med tanke på hva jeg har i fryseren så blir det en form med torsk, kikerter, hodekål og gulrot (og blomkål?) i en karri-tomat-chilisaus. :) Men litt ost oppå sikkert. :sikle:
Rin sa for siden:
...Kake. :p Lagde gresskar-brownies og orket ikke kokkelere mer, hehe.
smgj sa for siden:
Det ble én fiskekake, en kjøttkake - begge med en osteskive oppå, en skje surkål, litt tyttebær og litt stekt potet.
senka sa for siden:
Kyllinglår og erter:)
Ziltoidia sa for siden:
Lagde chilli con carne for første gang etter oppskrift på matprat. NAM.
Anarko sa for siden:
Ble ganske så godt ja :D
Bønna200 sa for siden:
Koteletter med peppersaus og fløtegratinert sellerirot til. :)
langaard sa for siden:
Fiskesuppe med masse grønnsakker, fløte og fersk torsk:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.