< Tilbake til oversikten

Noen som starter 16. mars?

Joranna sa for siden:

Hei
Nå er jeg egentlig ganske skuffet og sint på meg selv. :mad:Starta på ny rundt Ketolyse 5 januar, gikk ned 5 kg. Men for ca 1 mnd siden sprakk det, prøvde å rette det opp. Men holdt bare noen dager så var det ut i karboverden på nytt. Nå er det 3 kg pluss. Grrrr...:mad:
Jeg sliter virkelig med å finne motivasjonen på nytt. Men jeg vil jo så gjærne. Er jo så nær målet. :( Flere som vil være med fra mandag av? 16 mars.. Krysser fingrer og tær att dette skal gå.

:hylgrine::hjelp:

Fungirl sa for siden:

Motivasjon er noe av det viktigste på kuren, er du ikke motivert er sannsynligheten for å sprekke større dessverre.
Merker du ikke hva kroppen på høykarbo gjør mot deg? Eller merker du det ikke?
Jeg blir skikkelig dårlig på høykarbo og ønsker meg automatisk tilbake til lavkarbo med en gang, og da ikke for vekta si skyld.
Håper du finner ut av det for innerst inne er det kun du som kan gjøre noe med det.
Masse lykke til :heia:

Bee sa for siden:

Ikke tenk så mye på at du er så og så nærme målet eller på slanking i det hele tatt. Bestem deg heller for at dette er slik du skal spise resten av livet for at kroppen din skal ha det bra.

bite_me sa for siden:

hei :)
da hiver jeg meg på her, har akkurat gått en måned på ketolyse(og er kjempefornøyd!!!) men sprakk i helgen som var:( noen som vet om det er vanskligere å komme i ketose 2 gangen?? forrige mnd gikk jeg ned 5,2 kg :D håper på like mye denne gangen her :P

Joranna sa for siden:

Takk for svar. Det er nok sant det som blir sagt. Jeg føler meg elendig på høy karb mat. Uvel hver kveld når jeg legger meg. Og tenker hver kveld, dette kan ikke fortsette. Men neste dag finnes det mange unskyldninger for å spise noe "dritt" . :mad: Men jeg skal greie det. :)
Begynner på mandag. Håper noen blir med.
:ja:

girl68 sa for siden:

Jeg skal også starte den 16 mars, har vært ute siden 20 februar, men nå er jeg motivert til å starte igjen, jeg føler keg ikke bra på høykarbo, og kroppen min har det mye bedre med ketolyse diett... Har gått ned 5 kg, har heldigvis ikke gått opp noe enda, men det kommer fort hvis jeg ikke starter opp NÅ*!!!
:(:)

Snehvit sa for siden:

Jeg har gått på kuren en stund, men det har stått stille... :eek: Så fra mandag begynner jeg "på nytt" :D Blir gjerne med deg! Så kan vi motivere hverandre!!!!

bumbleroot sa for siden:

Jeg starter mandag 16 mars :)
Har enda ikke mottatt pakken min, men regner med at den kommer imorgen eller mandag.
Men har forberedt meg og lagd meny for neste uke, så da er jeg klar!

Joranna sa for siden:

Så bra att det er flere som vil følge meg på veien. Vi skal greie dette.. Sammen er vi sterke.. :visemuskl
:klem:

bite_me sa for siden:

jepp, detta skal vi klare :D har dere tenkt til å trene underveis, hvis tilfelle, hvilken treningsform da? jeg tenkte jeg skulle gjøre som forrige gang, gå en times tid hver dag, funket kjempegreit for meg:)

tjuvstartet litt i dag, mens gubben spiste spagetti og kjøttdeig, lagde jeg kjøttdeig, smeltet ost, paprika, agurk og litt av toro`s tacosaus, KJEMPEDEILIG!!! anbefales ;)

Joranna sa for siden:

Ja litt trening må det vel bli. Trener handball 2 ganger i uka. Ellers blir det lite tid til så mye anent. Men har en 1 åring som er ganske aktiv, så det blir jo litt "trening" i det også.. :)

mirafoli sa for siden:

Hei hei
Kan jeg få bli med på denne tråden? Startet på ketolyse den 12. Planen var å starte den 16 på en mandag:) Men klarte ikke å vente da jeg mottok pakken. Skal dere ha en fast veiedag? Hadde vert knall å vært flere sammen, blir spennende med veiing, og motivasjonen øker. Har tidligere gått ned 11 kg, da jeg for 4 mnd siden måtte kutte ut alle mel produkt og alle meieriprodukt pga reaksjoner i magen.
Begynte å spise det igjenn sakte menn sikkert, og det gikk fint. Magen holdt seg i fin form, men ble så mye dåligere form sånn ellers. giddesløs og lat. Sukkersuget kom tilbake osv osv.
Nå har jeg lest en del om ketolyse, og er kjempe gira etter batre noen dager på dietten. .

mirafoli sa for siden:

Hvordan lager dere di fine vektkurvene deres? Vill også få meg en sånn!!!!

Finally sa for siden:

Hei!

jeg startet også på nytt den 12. mars. Fant ut at det var en fin dag å begynne på nytt. Eksakt 2 mnd igjen til min bursdag i mai! Jippi! Disse 2 månedene SKAL jeg klare og komme nærmere målet mitt!

Du har jo vært KJEMPEFLINK allerede da. 11 kg borte! Det er MYE det!
Tenk på hvor mye 22 pakker meierismør er???? Det er 11 kg fett det! WOW! Og det er BORTE fra kroppen din! Kjempe bra gjort!
Jeg vil også klare det du har klart!

Hvor mange kilo totalt er målet ditt?
En sånn "vekt kurve" kan du lage lett på nett. Bare klikk på en eller annen som har en sånn i profilen sin så kommer du inn til en egen nettside for "ticker" (som det heter)
Så bare følger du instruksene der! Var ganske greit å få laget! :)

Gleder meg til å følge deg videre mot målet ditt!:stortsmil

mirafoli sa for siden:

Målet mitt er totalt 27-28 kg tror jeg, så da har jeg ca 17-18 igjenn!:)

mirafoli sa for siden:

Jeg fant det stedet hvor dere har ordnet dere en sån fin vektkurve. Men når jeg plottet inn tallene, ble det bare krøll. Enten er jeg himla dålig på engelsk. (noe som er godt mulig ja!) Ellers så forstår jeg rett og slett ikke hvor jeg skal sette hva..
Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Det er kjekt d:):p

Joranna sa for siden:

Hei
Velkommen med. Jo flere jo bedre. Jeg har veiedag på mandager. Hva med dere?
Blir spennende å se hva vi får til..

Flisa sa for siden:

Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Er også ganske sint på meg selv og fortvilet fordi jeg ikke klarer å la være å spise karbos :-(
Men målet er heller ikke så langt unna for meg, men det er de siste kiloene som skal vekk.... :_online2l men jeg som deg skal være med å :boxing: for kiloene som skal av... Vi får :boxing:sammen. Jeg :heia: på oss!!! Hvordan har du tenkt å gjøre det? Min første uke skal se sånn ut.

frokost: omelett eller cottage cheese frukt og nøtter (annenhver dag)
lunsj: salat med forskjellig tilbehør, egg, div kjøtt/fiske rester, aspargues, 3 sukkererter, hjerte salat, 3 cherry tomater, grønn og rød paprika, selleri olivenolje, litt ost
middag: diverse kjøtt og fisk med blomkål, brokoli, stekt i smør, eller i ovnen med ost og fløte...
kvelds: advocado

Lykke til

mirafoli sa for siden:

Kan godt ha veiedag på mandag:)

mirafoli sa for siden:

Takk for hjelpa me vektkurven:)
Prøvde på nytt i kveld, å da gikk det fint gitt:)
Blir du med å veier deg på mandager?
Gleder meg til å ha noen å fæølge med jeg også! Har sett på alle mulige tråder her inne! Utrolig fint forum:) Og utrolig innspirerende. !!!!

Thaleia sa for siden:

Jeg blir gjerne med :) begynte egentlig på runde to i februar, men motivasjonen forsvant...men i morgen er det påan igjen :)

Joranna sa for siden:

Hei
Ja da var vi i gang. Har fått influensa selv i helgen da. :( Så matlysten er ikke så stor. Men skal greie å holde meg uten karbos. :)

Men når dagene blir normale igjen ser nok dagsmenyen slik ut:
Frokst: 1 egg og 2 skiver bacon. Eller 2 skiver oopsi roll med makrell i tomat.
Lunsj: 1 kyllinglår med salat og litt fett dressing eller rømme.
Middag: kyllinglår, koteletter eller noe kjøtt. Med brokkoli, blomkål o.l. kokt i vann og en dæsj smør.
Evt kvelds: 2 skiver oopsi roll med noe.
Masse vann og litt kaffe da.. :)

Lykke til alle..

xeena82 sa for siden:

Hei! Har starta på atkins induksjon i dag! E ikke så mange kg unna d opprinnelie måle. Æ e 4 kg unna d, men om æ klare d så vil æ gjerne ned inntil 9 kg. Æ har satt mæ som mål å træne 5 daga hver uka! I dag spiste æ egg og bacon til frokost.

Joranna sa for siden:

Hei og velkommen...

Da er du kjempe flink, om du klarer å trene 5 ganger i uka.
Skulle gjærne ha gjort det selv. Men trener håndball 2 ganger i uka da. Kveldsjobb og en 1 åring i full aktivitet. Men gleder meg stort til våren kommer, da blir det mer trille turer.. :)

Har satt meg ett delmål først. Målet er ned 4,5 kg i første omgang, da er jeg der jeg var før svangerskapet. Så håper jeg på ca 5 kg til. Men tar det som det kommer da. Får se hva jeg trivest med. :)

Lykke til.. :klem:

Reiseglad sa for siden:

Jeg er helt ny her og starter i dag:p
Er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå. Tar gjerne imot tips og råd fra noen som er litt "drevne"
Gleder meg, dette blir spennede:D

Snehvit sa for siden:

Er med på mandag som veiedag! begynte igjen for fullt i dag! Gleder meg til å følge dere alle sammen! Dette skal vi klare!!!:D

Reiseglad sa for siden:

Skulle gjerne hatt en slik fin vektkurve som jeg ser mange av dere har, det er så motiverende:p.
Gikk inn å lagde en slik men hvoran får jeg publisert den slik at den vises når jeg skriver innlegg?

Setter pris på tilbakemeldinger:D

Minsten sa for siden:

Joranna: Jeg skjønner godt dette med motivasjon, jeg har det samme problemet til tider. Det jeg gjør er å sette meg små delmål som er oppnåelige, da blir det enda mer motiverende å forstette når disse blir nådd. Ellers hjelper det for meg å tenke ved slutten av hver dag hva har jeg klart idag som er bra innen ketolysekuren?(evt hvilken annen kostfilosofi man følger ;))

Synes alle er kjempeflinke og det er veldig motiverende å se alle backe hverandre opp :)
Jeg selv har gått på ketolyse siden forrige mandag, altså 1 uke, og har gått ned 1.7kg.

Stå på og ikke gi opp uansett hvor mørkt det ser ut!

Reiseglad: det skal være en link som står etter du har endret din profil som er merket med HTML. Kopier denne inni din signatur og da vil det vise her på forumet. Og den vil automatisk endre seg etter du endrer profilen din :) (trooooor jeg :D)

Bedazzeled sa for siden:

Hei
Jeg er ny innpå her, og har startet idag. Har hørt mye rart om ketolyse kuren. alt fra 15-25 karbo pr dag. Vet du

Minsten sa for siden:

15 for kvinner, 20 for menn. Max :)

Reiseglad sa for siden:

Da har jeg gjort som du sa Minsten, klipte det ut av HTML men er ikke sikker på om jeg har limt det inn på riktig sted, fant ikke noe i profilen min som het "Signatur".
Blir jo spennede å se om det vises når jeg poster denne meldingen:)

Reiseglad sa for siden:

Vektkurven vises fremdeles ikke:(. Skjønner ikke hva jeg gjør galt:mad:

Bedazzeled sa for siden:

Lurer på om jeg har fått den der kuule greien under det jeg skriver her:klovn:

Reiseglad sa for siden:

Tusen takk for tipset Minsten, skal gå inn og lese på linken å se om jeg ikke får det til:o

Reiseglad sa for siden:

Der kom det noe, men det skal vel ikke se slik ut? Hmm:mad:
Får prøve å kopiere en av de andre linkene istede...

Reiseglad sa for siden:

Oi! :eek: Der virket det plutselig... så gøy:D

Minsten sa for siden:

:D Så flott!

Therese sa for siden:

Hei folkens!
Jeg er ny på dette forumet, men har gått to runder på ketolyse tidligere. ;)Første gangen gikk jeg ned ca 15 kg. Andre runde (rett før jul 08) gikk jeg ned 5 kg.
Nå skal jeg igang igjen og vil gjerne følge dere!!! :rolleyes:
Jeg har veiedag på tirsdag morgen jeg da... Men det spiller kanskje ikke stor rolle... ;)
Jeg har innemellom de strenge periodene mine spist "normal" lavkarbomat og klarer å holde vekta med det. Når jeg skeier ut så går jeg naturligvis opp i vekt :mad:
Ønsker alle, inkludert meg selv, LYKKE TIL!!! :D :klem:

Therese sa for siden:

Hei og velkommen til Ketolyse-kuren! Jeg har gått et par runder på den og ser meg selv som "litt dreven". Mitt aller første råd er: Ikke slurv unna tablettene... Dvs kosttilskudd som Magnesium, Krom, Kalium, Omega3,6 og Sink/Selen. Jeg har i perioder slurva med dem og da minket resultatene og diverse andre ting som muskelkramper, sultfølelse, magesmerter osv... :)

I tillegg vil jeg anbefale deg medlemsskap på ketolyse.no. Det er mange tips der også, akkurat som her! ;)

Therese sa for siden:

Nå ser jeg at jeg gikk ut fra at du skulle begynne på ketolyse-kuren... Beklager om du ikke skulle det.

Reiseglad sa for siden:

Takk for tips:o, det kommer alltid godt med når man er ny.

Har egentlig ikke tenkt over om jeg skal følge en spesiell kur eller ikke, hadde egentlig tenkt å spise lavkarbo og håper at vektnåla peker riktig vei når jeg gjør det :D.
Prøver det først, og om det går tregt så får jeg kjøpe tabletter og melde meg inn på ketolyse.no.

Igjen, takk for tilbakemelding, setter stor pris på all hjelp:p

Tulla 81 sa for siden:

Jeg er også med!

Gått av og på ketolyse i hele 2008, det kommer alltid noe i veien som gjør at jeg ikke blir ferdig. Blir så sint på meg selv når jeg ikke klarer å holde meg på den riktige siden.. Vet jo hvor fornøyd jeg blir når jeg ser kiloene rase av.
Har gått ned 11 kilo, men skal ned 8 til. Dette skal jeg forhåpentligvis klare før 15. mai for da fyller jeg år. Tenker at det skal bli deilig å være 28 og slank og ikke 28 og småfeit...

Jeg skal inn i ketose i dag/morgen, men vil nok forlate den igjen onsdag 25.03. Skal på hyttetur med jobben fra onsdag til søndag og da er det ikke mulig å være i ketose.

Håper denne tråden kan motivere meg og at jeg klarer meg innenfor tiden og målet mitt!!

Lykke til alle sammen!

mirafoli sa for siden:

Hei hei , Og velkommen. Er ny selv jeg. Så så mange råd ka jeg kansje ikke komme med:) Men et godt råd er: Les her inne, spørr og se:) er så utroli mange kjekke folk her inne:) Å mye lurt blitt diskutert og lagt ut:)

Bedazzeled sa for siden:

:confused: Jeg startet igår og etter nøye utregning hadde ikke jeg fått i meg mer enn 10 kh. Er dette veldig dumt? Hvor mye fett og protein skal vi ha i oss da? Vet at jeg burde lese i boken, men får ikke penger før den 20. Da skal jeg løpe å kjøpe. Noen som kan hjelpe meg imens??

Dorte sa for siden:

Hei:)
Jeg er helt ny her,men vil gjerne henge meg på:p,har holdt på med Ketolyse ca.6 uker,men synes det går smått,så jeg trenger motivasjon for å komme meg videre til målet mitt.
Jeg har sliti de siste 5 årene med vekta,etter barn nr 2, vektnåla vil IKKE flytte seg!!:mad: Kiloene har liiiiimt seg fast.
Så det er kjempefint at vi kan hjelpe og motivere hverandre:)

Mona S sa for siden:

Jeg startet 16. mars. Første gang jeg prøver ketolyse, men har en svigerinne som har hatt stor suksess med dette opplegget. :)

Håper inderlig jeg klarer å gå ned 7 kg før 17. mai, så jeg kommer inn i bunaden....;)

Ellers er målet å gå ned 12-13kg. Gikk ned masse rett etter at jeg fikk datteren min, amminga var supereffektiv og gikk ned 6 kg til på fedon. Men sprakk i fjor vår og gikk opp 10 kg fra mai til desember:mad::eek::mad:

Denne gangen skal jeg være flinkere når målet er nådd! Jeg blir gjerne med på litt nettoppfølging, trenger nok det!

Reiseglad sa for siden:

Juhuuu!:D 2 kg på 2 dager...for en deilig start... men det er vel bare vann og slagstoffer som har forvunnet de 2 første dagene er det ikke?:confused: Ikke faktiske kilo? Gleder meg til fortsettelsen:p

Bedazzeled sa for siden:

Ingen svar på det nei, det var dumt. Nå har jeg bestillt boken på nettet, så jeg får bare vente. Spennende å se om jeg er i ketose idag:)

Rancher sa for siden:

Hei.
Jeg startet egentlig 9 mars, med salat, egg og bacon. Men jeg har bodt på hotell mesteparten av forrige uke. Så det har ikke vært helt enkelt. Dessuten har jeg feiret :happybday i helgen. Men noen kilo miste jeg i forrige uke :detektiv:. Så har jeg funnet en masse oppskrifter her inne på forumet i helgen, så nå er jeg motivert for å prøve skikkelig.

Så jeg er gjerne med i denne gruppen :heia:

Mona S sa for siden:

Jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag, har blitt litt manisk, men veldig oppløftende nå i starten da; 2,1 kg på 3 dager!:D Vet at det bare er vann nå i begynnelsen, men jeg merker at jeg ikke er så oppblåst i hvert fall.

Veldig bra at så mange har blitt med her, frå veldig motivasjon av dere som har gått ned tidligere!
Klarer ikke å få inn vektkurven min, må prøve igjen, tror jeg

Mona S sa for siden:

Der var den gitt:p

Reiseglad sa for siden:

[quote=Mona S;683114]Jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag, har blitt litt manisk, men veldig oppløftende nå i starten da; 2,1 kg på 3 dager!:D Vet at det bare er vann nå i begynnelsen, men jeg merker at jeg ikke er så oppblåst i hvert fall.

Godt og høre at det ikke er bare er jeg som har det slik :D, må på vekta hver dag jeg også, og har som du gått ned 2 kilo på 3 dager, en ganske deilig følelse:p. Magen føles mindre og fordøyelsen er blitt bedre bare på få dager så selv om det som du nevner bare er vann, så kjenner jeg at det skjer noe i kroppen, og da får jeg ekstra lyst å være flink!:)
Gleder meg til veiing på mandag når den første uka er over.

mirafoli sa for siden:

Hei hei )
Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye protein og fett vi skal ha i oss hver dag. Men jeg spiser meg mett til hvert måltid. Vi skal ha ca 15 kh pr dag, og det gjennom grønnsaker som vokser over bakken, egg, kremfløte, sæterrømme. jeg spisetr 2 egg og et par bacon skiver til frokost. salat med ost og skinke masse rømmedressing osv til lunc. Middag spiser jeg som før, bare bytter ut poteter med brokkoli og blomkål med smeltet meierismør eller annen hjemmelaget saus. Hvis jeg er sulten på kvelden kan jeg ta meg litt ost, eller en halv avokado med reker og majones. Men du! Det ligger også masse ut her!
Du kan lese blogger der folk skriver opp det de spiser:) Kjempenyttig. Så blir det enklere for deg når boka kommer. Ei som heter Gerd her inne har bilder med oppskrifter linket til profilen sin. Og funngirl skriver opp alt hun spiser hver dag :)
Så jeg håper dette kan hjelpe deg !
Masse lykke til :)

Bedazzeled sa for siden:

Tuusen takk. :D Jeg gleder meg uansett til boken kommer. Skal rett inn å lese på den bloggen. Er ny på sånne forum så vet liksom ikke helt hvordan jeg finner frem alt mulig. Er litt grønn kan man si.

Må jo også si som de maniske veierne her oppe, jeg er på samme måte....3kg på 3dager. Det er gøy det:)

mirafoli sa for siden:

Ja det er kjempegøy. Bli full av energi, miste vekt og samtidig storkose seg med mat!!
Kan jo ikke bli bedre:)

Bedazzeled sa for siden:

Full av energi ja. Det skal jeg love deg. Føler meg så oppesen siden jeg startet dette. Typen min er med han også, men han sliter litt mer. Gidd ikke lage seg mat hele tiden. Han var jo vant til å spise kjempeporsjoner med ris-poteter eller pasta. Hehe. Men han har jo seff gått net 4,5 kg. Urettferdig at mannfolkene går fortere ned i vekt:mad:

Idag skal jeg lage brød av den ketolyse bakemixn håper det blir bra. Bare 1 kh per skive. Er nesten for godt til å være sant... Verdens dyreste brød da.
Hvis det blir godt, skal vi lage pizza på lørdag:sikle:

Reiseglad sa for siden:

Hei
Ser du har planer om å bake brød i dag! Om du syns det blir dyrt i lengden med ferdig bakemix så kan du lage dette proteinbrødet, det smaker kjempegodt og er utrolig lett og lage. Jeg fant det i et ukeblad, Allers tror jeg det var, en gang i høst og har tatt vare på det:)
Det koster litt å kjøpe inn alle ingrediensene, men de varer jo til flere brød, så forhåpentligvis blir det billigere enn bakemix i lengden.

[size=4][color=#222222][LEFT]Proteinbrød[/COLOR][/SIZE]

ca 1 karb pr skive :)

8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli
100 g sesamfrø
90 g solsikkekjerner
6 ss olje

Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje.
Tilsett de tørre ingrediensene. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha bakepapir i en vanlig brødform. Hell deigen oppi og stek på 180 g i 55 min.

Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).
[size=3][/size]
Lykke til:D[/LEFT]

Bedazzeled sa for siden:

Oi... det blir sikkert myye billigere ja. Skal prøve den:)

Mona S sa for siden:

Nå går jeg inn i min første helg som ketolysiker, og gruer litt for godtesuget som ofte melder seg på fredager... Noen som har noen karbofattige tips?

Var på spillkveld i går, og satt med verdens største godtebolle rett under nesa, og er svært stolt av å ha holdt fingrene av fatet hele kvelden! Jeg er kjent som en godtegris av de helt store....

Skal i barnebursdag i morgen, må ha med matpakke, skulle gjerne hatt noe litt søtt i den også.

Addict sa for siden:

Hei! :D

Får jeg melde meg inn jeg også? :) begynte den 12, holdt på i 8 dager i dag og har gått ned 3 kg. Jeg furter litt da, siden jeg gikk ned 3 kg de første 3 dagene og siden har det stått stille... :p men jeg har mensen så regner med det løsner snart ;)

Jeg sliter med dårlig matlyst allerede. Noen som har det problemet? :\ gidder ikke lage mat, gidder ikke ete, ingenting smaker godt.. Æsj. Det eneste jeg har lyst på er Myas Cookies som man finner oppskrift på her inne, men jeg er så redd for å spise for mange at jeg ikke tør lage dem mer :p knis!

Mona S sa for siden:

Så heldig da, absolutt en motivasjonsfaktor å få ferie!

Kanskje du spiser for lite, og at det er derfor du har stoppa opp? Hvis du spiser for lite mat, tror kroppen din at det er hungersnød, og setter alt på sparebluss!
Jeg har ikke mista matlysta, og er stadig sulten...:( Men klarer å holde meg i skinnet.

Har du ketolyse-boka? Der står det en del tips om hva man skal gjøre hvis det stopper opp. Hvis du går på ketolyse-kur, da selvfølgelig.
Men det kan jo hende at det bare er fordi du har mensen, og er litt full av vann:)

Señora sa for siden:

Hei, jeg er Señora og er ny her inne. Er 35 år, gift, har to gutter, hus og bil og alt det der.

Jeg begynte på Ketolyse mandag og håper at jeg kan få lov til å være med her med dere. Spennende saker. Etter et feiltrinn (ubevisst) onsdag kveld har jeg allikevel gått ned 2,1 kilo allerede. De siste to ukene før jeg bestemte meg for ketolysekur gikk jeg tur på 1-1,5 time hver dag, samt spiste "sunt" ala fettfattig og slikt, men allikevel gikk jeg opp 0,2 kilo på de ukene. Derfor bestemte jeg meg for å prøve noe annet.

Muff-muff sa for siden:

Jeg begynte den 16. mars. Eller... Jeg har spist lavkarbo en stund og har nok gått inn og ut av ketose. Men denne uken begynte samboeren min på dietten og han skal være i ketose.

Jeg merker at det er tungt nå som jeg har kuttet ned til et minimum av karbohydrater. Energien som økte med -begrensede- karbohydrater er nesten helt borte, jeg er litt småsur konstant og synes egentlig dette er noe herk. Mistenker at jeg ikke får i meg nok fett, da jeg har energiboost etter noen fettrike måltider. Jeg orker bare ikke alt fettet :( Når jeg prøver å få i meg mer, begynner jeg bare å kaste opp. Prøver å spise litt bacon og kylling med skinnet på, pluss noen fløtesauser her og der. Men jeg merker jo som sagt at det ikke er nok. Jeg vil helst spise salat uten dressing og kokte, ikke stekte, egg.

Vurderer sterkt å gå tilbake til generell lavkarbo og prøve å lage middager vi begge kan spise allikevel. Men jeg skal holde ut en uke til og se hvordan det går.

Samboeren min er også sliten, men vi har funnet ut at han nok spiser et måltid for lite. Energislumpen hans kommer alltid rett før han slutter på jobb og varer fram til han spiser middag. Så nå passer jeg på at han har et "mellommåltid" med seg i lunsjboksen.

Vekten vet jeg ikke hva som skjer med. Jeg tror vektnedgangen min har stoppet opp denne uken i ketose, men det baserer jeg kun på at buksene ikke blir slakkere (slik de har blitt fram til nå).

Mona S sa for siden:

Hei alle som ville ha veiedag på mandager!
Jeg starter, jeg, siden ingen andre har gjort det....

Ned 3,7 kg første uka:D. Det må man vel være fornøyd med!?! Jeg vet jo at det ikke vil fortsette sånn, men det er en STOR motivasjonsfaktor. Har kommet meg gjennom helgen uten godteri-sprekk (selvom den var en utfordring å sitte ved kakebordet i barnebursdagen på lørdag).

Det blir spennende å se resultatene deres!

Joranna sa for siden:

Hei
Så flink du havært MonaS.. :) Gratulerer med flott vektnedgang.. :D
Jeg har ikke vært fult så flink da. Sliter litt med motivasjonene enda, men det nærmer seg.
Ned 1,5 kg da. Fornøyd med det.. :)

Reiseglad sa for siden:

Da er min første uke på lavkarbo gjennomført:o. Syns uka har gått veldig greit og det har ikke vært vanskelig i det hele tatt (enn så lenge ihvertfall). Har laget masse god mat som jeg har funnet oppskrifter på her inne, så takk til alle som legger inn oppskrifter, dere er til stor hjelp for at lavkarbo dagene går så smertefritt som de gjør:D. Samboern min er superfornøyd, lenge siden han har fått så variert og spennede mat!

Veiinga i dag var positiv (2,3 kg ned) og humøret er på topp:p, så hvis dette fortsetter så blir det gøy å slanke seg.

Var i barnebursdag på lørdag jeg og. Hadde laget meg litt sukkerfri gele og krem uten sukker som jeg hadde tatt med i en boks og snek på tallerkenen min i et usett øyeblikk. Sukkerfri brus hadde jeg og tatt med i veska mi, cola er jo fy fy, men litt tab xtra går an. Ingen som reagerte på det, så jeg kunne kose meg med mitt "kakestykke" og min brus uten at det ble stillt spørsmål ved noe:).
Fredag var jeg i voksenbursdag, og da sa jeg fra på forhånd til venninnen min, så hun laget gresk salat i tillegg til alt det andre slik at jeg også kunne kose meg med maten.

To av mine venninner som var i ovennevnte bursdag ble så nysgjerrige og lystne på å prøve lavkarbo at de spurte om jeg kunne guide de. Nå er jo jeg ganske fersk i gamet, men har brukt en del tid i forkant til å lese meg opp på hvordan kuren fungerer, så litt vet jeg jo. Det hele endte med at de kommer til meg i dag, og skal kurses i lavkarbo:confused:. Godt og ha to i nærområdet i tillegg til alle dere her inne og gjøre dette sammen med. Er alltid mye enklere når man er flere og har noen og snakke med om det skulle være noe..

Håper alle andre har hatt en like fin første uke som meg:D.

Klem Reiseglad:cool:

Reiseglad sa for siden:

Gratulerer Mona S og Joranna:p, syns dere har vært kjempeflinke begge to:D

Klem Reiseglad

Dorte sa for siden:

Hei.

Så flinke dere alle har vært og kjempebra resultat!!!:)

Dessverre kan jeg ikke si det samme her,så jeg er superdeppa.:(:mad:
Jeg har nemlig gått opp 400 gr:hylgrine:.,og det skjønner jeg ingenting av!!!!! For jeg har vært super super flink!,gått masse turer og ikke skeia ut med NOE.
men jeg har en følelse av at jeg kan spise litt for lite...jeg er nemlig aldri sulten så det kan være at jeg til tider glemmer å spise,så da har det gått mange timer siden sist.Men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise som slike mellommåltider eller ha med meg når jeg ikke er hjemme.Har dere noen forslag??
Jeg begynner å miste motivasjonen veldig,har jo som sagt gått på dette i ca 6-7 uker og KUN gått ned ca 3 kg.ikke mye etter andre som jeg leser om går ned både 2-3 kg på EN uke.Noen som har noen gode råd,jeg vil så gjerne nå målet mitt!!

Señora sa for siden:

Hei, ja første uke er unnagjort. Det har ikke vært veldig vanskelig synes jeg, men jeg merker at de å lage middag til meg og til de to kresne guttene jeg har ofte kan være en utfordring. Derfor blir det å lage to forskjellige middager, og det er jo kjedelig.

Uansett, 2,2 kilo bortevekk i løpet av uke 1 er jo flott! Hurra!

Nå var jeg ikke særlig flink til å trene i forrige uke, men denne uka skal jeg bli flink til det også.

Flotte resultater på dere andre også. Dorte: det kan hende du må justere på fettinntak, antall grønnsaker, meieriprodukter osv. har jeg lest ut fra andres erfaringer her inne. Skal du ha mensen snart? Det kan også samle vann i kroppen din som gjør at vekten slår ut feil.

mirafoli sa for siden:

Hei hei:)
Veiedag i dag. Det ble - 3kg denne første uka:) Storfornøyd med det:)
Koser meg med god, feit og variert mat !!
Dette skal gå så bra atte ;)
Grattulerer til alle dere andre også!!
Nå er vi i gang, og det er bare å hive seg på neste uke. Sjøner at det kommer til å gå seinere fremmover, men skal vere fornøyd om jeg i snitt klarer å gå ned 500g i uka. Så lenge jeg slipper å gå sulten, er alt finfint!!!
Ha en strålende dag !!

Mona S sa for siden:

Til Dorte:
Hvsi du spiser for lite, vil kroppen den helt automatisk sette seg i sparebluss, for da tror den det er hungersnød. Pass på å få i deg nok mat, og særlig fett.
Hva med å ha med seg litt nøtter i veska, paranøtter er fint. Og de Atkins-barene er veldig greie hvis man har det travelt.
Jeg skriver opp alt jeg spiser i en "Ketolyse-dagbok", dermed holder jeg orden på hva jeg får i meg. Men jeg er jo så sulten at jeg holder på å dø store deler av tiden, så at jeg skulle glemme å spise er lite sannsynlig;)

Syns dere er veldig flinke alle sammen! Og det er supert å ha et slikt sted å få inspirasjon og motivasjon fra. Jeg slanker både meg selv og samboern, men han er litt negativ (savner brød og ris noe inderlig) så greit å få litt positiv input her:)

Lykke til med denne uka!

Bedazzeled sa for siden:

Nå er jeg også ferdig med min første uke. Har gått ned 4 kilo. Kjempefornøyd:D

mirafoli sa for siden:

Oioi!!!
Grattis så mye!! Det er jo kjempebra:)

Bedazzeled sa for siden:

Ja har myye å ta av, da går det fortere i starten også:rolleyes:

Dorte sa for siden:

Hei,

Har nå kommet meg etter sjokket etter veiing idag hvor vekta lyste mot meg:opp 400 gr.:mad:
Gikk meg en laaaang tur i det strålende været, Ipod-proppene godt i øra og tenkte at dette skal ikke få ødelegge for meg.Nå er det vår,sol og mye å glede seg til.Hi Ha.
Tusen takk for gode tips fra dere,:) skal nå gå til innkjøp av Paranøtter og Atkins barer(trodde ikke det var lov)
Ser kanskje også at jeg burde skrive og regne ut hva og hvor mye karb jeg spiser iløpet av en dag,men klarer(gidder)ikke regne ut...har gått på G.roede i mange år så jeg får litt sperre på å skrive/telle...Men tester meg med ketolysestix,og da er jeg i ketose.
Iallefall:Jeg er klar for en ny uke med godt humør!:):D:_online2l:ja:

Mona S sa for siden:

Du er heldig som kan gå tur i det fine været, må nøye meg med å se på det gjennom vinduet på kontoret...

Jeg kjøper Atkins Advantage Chocolat Decadence, den har 2,1 net carbs i hele sjokoladen. Og den er ganske god! Deilig når man har lyst på noe søtt og kunne ta noen skikkelige biter:D, men den er veldig mektig, så å spise hele på en gang blir litt mye!

Jeg har vært superstreng med karboene nå første uka, og det har lønnet seg. Kanskje du bare kan telle og veie en uke, så kommer du inn i hvor mye det er i forskjellige ting. Men siden du er i ketose skulle det jo ikke ha noe å si.

Lykke til i alle fall, og kos deg i vårværet:)

Muff-muff sa for siden:

Virker som vi er i samme situasjon. Jeg føler samboeren min bare venter på at han kan begynne å spise potetsalat igjen :rolleyes: For meg er det en livsstilendring, men jeg får visst ikke motivert han skikkelig. Nå har jeg bestilt en del "erstatningsprodukter" og håper det vil få han til å føle seg litt mer normal.

Mona S sa for siden:

Ja, det er ikke så lett med de gutta... Etter at vi fikk ketolysebrød i huset ble det litt bedre. Og han syns middagsmaten er veldig god! Men i morgen skal han på fest, og gruer seg litt til ikke å kunne ta seg en øl eller tre.
Men han er heldigvis veldig motivert til å gå ned i vekt, så han smugspiser ikke når jeg er ute av huset i hvert fall;)

Og man får jo veldig raskt resultater av denne kuren, og det hjelper!

Dorte sa for siden:

Hei.

Det finnes øl med lite karb om det kan være noe for mannen din.Da kan han jo kanskje tilogmed ta 4....;)

Ha en strålende dag!:)

Mona S sa for siden:

Hei
Ja, har hørt om at det finnes, men ikke lett etter det. Tror nok jeg må ta en runde på Meny og se om de har det.

Takk for tipset:)

bumbleroot sa for siden:

da er min første uke over, og jeg gikk ned 2.1 kg. :)

Mona S sa for siden:

Flink, Flink!

Reiseglad sa for siden:

De fleste øltyper har lavkarboøl, jeg pleier å kjøpe det som heter Tuborg Lite på halvlitersboks, det har kun 1 kh pr dl:D. Mulig det finnes andre som har enda lavere karboinnhold, har ikke sjekket. De fleste dagligvarer fører slikt øl.

Muff-muff sa for siden:

Min følger også kuren til punkt og prikke (spiser kun det jeg gir han, med andre ord... :p). Han ble megaskeptisk når jeg hadde kjøpt sukkerfri sjokolade til helga. "Spiser vi sjokolade igjen, nå?!" sa han sjokkert :rolleyes:

Som noen andre her sa, finn lavkarbo øl til han. Det er en god erstatning og vil gjøre han mer motivert til å holde kuren :)

Addict sa for siden:

Hei! :D

Jeg begynte den 12 mars jeg da og har egentlig veiedag på torsdager, men tror jeg skal bytte til mandager ;) begynnelsen på ny uke!

Jeg har gått ned 3,5 kg på ... tenke... 12 dager. Skylder på mensen og den ene ølen og gin og tonic jeg var superdum og drakk da jeg hadde fest forrige helg :( akk ja, jeg har helt til august på meg :)

Men 3,5 kg er jo ikke dårlig det heller da, med tanke på "sprekken" min!

Reiseglad sa for siden:

3,5 kg er absolutt ikke dårlig på 12 dager, syns det er kjempebra jeg. Er sikker på at du klarer å nå målet ditt:D.

Lykke til:p

Mona S sa for siden:

Nå har det stoppa opp, ikke det en gang, jeg går oppover! :mad::mad:
Tror nok det er fordi jeg har drukket altfor lite vann, og ikke mosjonert de siste to dagene. Men åh, så kjipt å gå på vekta og veie 100 gram mer enn i går....
He er det bare å bælme nedpå vann og svømme noen meter i svømmehallen i ettermiddag!

Mona S sa for siden:

Da var det veiedag igjen!
I dag stoppa vekta på: 76,9 kg

Og det er jeg veldig fornøyd med, om jeg får si det selv;)

Dorte sa for siden:

Hei.

Gikk spent på vekta idag,(etter nedtur sist uke),men jeg ble kjempefornøyd!:) Ned 800gr.:D:ja:Hi Ha:heia:

Klar for ny uke!!!!

Reiseglad sa for siden:

Hadde veiing i går jeg også, ned 1 kilo:D
Jippi!
Kanskje ikke den største vektnedgangen, men jeg er fornøyd, 1 kilo er bedre enn ingen:p

Mona S sa for siden:

1 kg er en hel melkekartong! Så det syns jeg er kjempebra!

Mona S sa for siden:

Har dere tatt påskeferie, alle sammen? Ble så stille her...

Veiedag igjen. Ikke fullt så fornøyd denne gangen... 77.1:(

Men håper jeg kan skylde på mensen, og at det bedrer seg neste uke. Har i hvert fall vært i ketose hele uka.

Reiseglad sa for siden:

Har ikke tatt påskeferie riktig enda nei, skal nok jobbe tilogmed onsdag jeg:(.
Har hatt veiedag i dag jeg også, ikke så fornøyd, opp 0,5 kg:mad:. Skjønner ikkeno, har vært superflink hele uken og har alikevel gått opp:confused:. Kan det ha no med at jeg venter mensen om noen dager? Målte meg og hadde minsket 2 cm rundt magen og 1 cm på hoftene/rumpa, så noe har jo skjedd. Men jeg vil at det skal vises på vekta, er så mye morsommere da....

Ha ei superflott påske alle sammen:p, forhåpentligvis klarer jeg meg gjennom den uten sprekk og mere oppgang:rolleyes:

Bedazzeled sa for siden:

Er her enno jeg og. Har ikke gått ned et gram denne uken heller:mad: To uker stillestående. Dette begynner å tære på tålmodigheten:(

Mona S sa for siden:

Hei igjen!
Ja, mensen gjør at du samler opp en del vann i kroppen (uvisst av hvilken grunn), så det er nok derfor.

Skjønner godt at det tærer på tålmodigheten å stå stille, ikke noe artig å veie seg i dag:(!
Måler du? For det kan jo hende du minsker i omkrets selvom det ikke vises på vekta;) Og det motiverer også!

Jeg har planlagt å lage en del "lovlig" godteri, slik at jeg også kan fråtse litt i påska. Lagde gele og hjemmelagd vaniljesaus i helga, namnam:p

Dorte sa for siden:

Hei folkens,

Har akkurat kommet hjem fra påskeferie på fjellet,og gikk på vekta og ble strålende fornøyd::):D ned 1 kg.:D:ja: Kjempefornøyd!
Så jeg går løs på en ny uke med skikkelig godt mot og et humør som er på topp!
Men til dere andre som har stått stille eller gått opp,jeg skjønner dere veldig godt!!, og det er ikke motiverende.MEN: ikke gi opp!!!, slik var det nemlig også for meg veeeldig lenge.Men plutselig løsner det!:)

Fortsatt god påske til dere alle!

Addict sa for siden:

Jeg har en planlagt sprekk i morra når vi feirer påskeaften på forskudd. Får jo påskeegg av mamma og jeg har kjeempelyst på litt sjokolade og div :) Jeg får gratinert brokkoli til lammelåret da, i stedet for potetene, så jeg holder meg da fortsatt på matta sånn nogen lunde ;)

Står dessverre stille på vekta.. Gått opp 500g og der står jeg BOM FAST.

Hvorfor går man ned hvis man drikker mye vann...?

Bedazzeled sa for siden:

Ja må legge inn her selvom det ikke er veiedag:p Har endelig begynt å gå ned igjen. Plutselig var det - 1,3 kg på vekten:D:D:D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.