< Tilbake til oversikten

Noen som starter 16. mars?

Mona S sa for siden:

Hei alle sammen!
Håper dere har hatt en fin påske!
Da var det veiedag, en dag for sent. Etter en del opp, har det gått litt ned, og i dag stoppa vekta på 76,4 kg. Det er jeg fornøyd med:) Har prøvd å holde meg i skinnet i påska, og unngått det som er direkte forbudt, men det har nok blitt altfor mye av det lovlige... Og ikke noe særlig med mosjon:( Men jeg starta sykkelsesongen i dag, og turen til og fra jobb gir jo litt trim selvom den ikke er så lang:D

Ha en fin dag!

Reiseglad sa for siden:

God morgen og vel overstått påske:D.

Håper alle har hatt en like flott påske som meg. Hyttetur, med masse god mat (lavkarbo selvfølgelig), vin og turer i skog og mark med isfiske og bålkos:). Spiste stort sett bare lavkarbo hele påsken, hadde med proteinbrød, lavkarbo ostekake og baconcrisp slik at det ikke skulle være så fristende å sprekke. Klarte faktisk og holde meg på matta med unntak av en grillet pølse (kyllingpølse 2,5 kh på en pølse, ingen lompe eller brød selvfølgelig), en kopp kakao og en halv banan. Dette inntok jeg da vi var på isfisketur på fjellet, det hørte liksom med på påsketur!

Var på vekten i dag, også en dag forsinket, og da stoppet den på 68,7. Det er 500 gram mindre enn forrige mandag, da hadde jeg jo av en eller annen merkelig grunn gått opp:confused:.
Det er jeg fornøyd med med tanke på påske og muligheten for at jeg har fallt ut av ketose et par dager pga liten sprekk.

Men i dag er jeg ved godt mot og på full fart inn i den deilige ketosen igjen, denne uka skal jeg brenne fett!!!!!:D

Ha ei super fettbrennende uke alle flinkiser.

Klem:p

Tulla 81 sa for siden:

Hei alle sammen, og vel overstått påske!

Da har jeg kommet meg inn i slankemodus igjen, og har vært i ketose siste 15 dager. Gått ned 2,5 kilo og er veldig fornøyd med det. Kom på 63,0 i dag og håper å se 62-tallet i løpet av uken!
BMI 25,9 i dag og har igjen 6 kilo før jeg er fornøyd. Da har jeg BMI på 23,4 og håper at dette er innen rekkevidde i løpet av mai. Da hadde jeg gått sommeren lyst i møte!

Håper dere alle har like stort pågangsmot som meg om dagen, dette er en LEK! Jeg koser meg gjenom kiloene!

God tirsdag til dere alle!

Mona S sa for siden:

Håper du kan smitte av litt på meg, Tulla. Jeg merker at jeg har spist litt for mye i påska, har veldig søtsug!!!:eek: Er helt skjelven, ikke noe artig. Tror kanskje jeg ragerer litt på søtningsstoffer, blir litt svimmel og skjelven når jeg bruker det i teen...

Målet mitt er å komme inn i bunaden på 17. mai. Og håper å gå ned 4 kg til før den tid, da burde jeg få plass;) Vil jo ned enda litt til, men det er bunaden som er viktigst... (Fikk den endelig ferdig i fjor, og den var altfor dyr til kun å bli brukt to ganger!)

Tulla 81 sa for siden:

smitte, smitte, smitte
Jeg har ikke følt det slik tidligere i prosessen. Har følt at jeg har ofret alt for mye i forhold til hva jeg fikk igjen!
Etter en hyttetur i Trysil med pizza, brød, snop, snaks+++ følte jeg meg oppblåst og uvel. Etter noen svimle dager og tilbake i ketose var formen og humøret på topp! Forsøker å unngå kunstig søtning, men drikker et glass Cola Zero eller to om dagen.

Lykke til og håper du får tilbake pågangsmotet.
4 kilo innen 17. mai bør ikke være alt for mye! Jeg håper på 5 kilo innen 14. mai... Det er 1 kilo i uken. Jeg trener mye og håper dette er med på å dra vekten fortere ned. Styrketrening forbrenner fett!

Bedazzeled sa for siden:

Hei alle sammen. Veiedagen var vel egentlig igår, men jeg har også vært på påske ferie. Kost meg masse, men ikke vært så flink å få i meg nok mat. Har ikke spist noe ulovlig heller:) Har ikke gått opp eller ned denne uken, men stresser ikke- gik jo ned masse forrige uke
Så nå er det inn i gode vaner igjen med masse god mat og masse turer:D

Dorte sa for siden:

Hei å hå,

Påsken over,og det har gått veldig bra. Etter veiing har jeg stått stille,men depper ikke av den grunn!:stuart:Jeg vet jeg har vært flink (spist litt lite noen ganger kanskje) og kun skeia ut med et par sjokoladebiter og litt yougertis.Syntes jeg kunne unne meg det.;) Jeg er skikkelig klar for en ny uke!!:D:) Hi Ha

Hvordan er det med kaffe i mengder..? Jeg drikker mange kopper om dagen,varierer med vanlig svart og andre ganger med litt kaffefløte i for å få en extra piff ( det er mest i sosiale lag):syklubb:

Ha en strålende uke alle sammen!

Mona S sa for siden:

Man skal visst være litt forsiktig med koffein når man er i ketose, det kan hemme vektnedgang, tror jeg. Har lest noe om det i ketolyse-boka, men husker ikke helt hva det sto. Man skulle i hvert fall holde seg helt seg helt borte fra koffein de første ukene på kuren...

En kopp i ny og ne skader sikkert ikke, men bøttevis er vel ikke sunt uansett;)

The Dude sa for siden:

Koffein kan trigge insulinproduksjon som igjen trengs for å lagre fett. Koffeinfri kaffe eller te er ok.

Er usikker på hele kaffetingen. Noen skriver at man må unngå det, andre nevner det ikke.

The Dude sa for siden:

Lette litt og fant en litt mer utfyllende forklaring. For aktive folk ser det ut som at kaffe er bra. Det stimulerer til energilagrene fylles raskt opp og kan frigjøres raskt (glukose?). Man får da mer lett tilgjengelig energi før en treningsøkt dersom man drikker kaffe i forkant. Sitter man på sofaen eller kontorstolen hele dagen ser det ut til å ha motsatt effekt. Energilagrene fylles opp, men dersom de ikke nyttegjøres... Bang, energien omdannes til fett som lagres der du vet. Kropp er komplisert.

healthyeatingclub.com/info/articles/diets-foods/caffeine.htm

Mona S sa for siden:

Veiedag...etter en helg full av sprekker og utskeielser:(
Huff og huff 77.3:_oy: nesten en kg opp fra forrige uke! Vel, egentlig trenger jeg jo ikke å være overraska, for jeg har jo spist ulovlige ting både fredag og lørdag.
Var på fest på fredag (første siden jeg starta). Det gikk egentlig ganske bra, holdt meg sånn rimelig i skinnet. Men lørdagen, gud bedre, da var det andre boller. Starta dagen med sushi (av alle ting), og dermed var det gjort. Gikk heldigvis ikke helt bananas. Men det ble litt tomatsuppe, 2 seigdamer, 2 brødskiver med banan og et stort glass melk (det var fantastisk godt!) og jeg avsluttet festen med en sandwich is....

I går var jeg veldig streng, og fortsetter med det. Skal prøve å klare meg noen dager uten kunstige søtningsstoffer. Tror de lokker meg ut i fristelsen. Og holder meg unna te og kaffe også, så er jeg på den sikre siden.

Håper alle har hatt en god helg, og er klare for en ny uke:ja:

Reiseglad sa for siden:

God morgen alle flinkiser:D

Nå er jeg strålende glad! Hadde super vektnedgang de 3 første uker, så stoppet det helt opp og jeg gikk tilogmed opp i vekt selv om jeg var superflink og ikke spiste noe ulovlig:(. Etter å ha stått bom stille i nesten 3 uker, og vært på nippet til å gi opp, har det nå endelig løsnet. I dag stoppet vekta på 68,1:p. Jippi!!! Forhåpentligvis ser jeg 67 tallet ved neste veiing.

Utrolig deilig at dette skjedde akkurat nå, jeg trengte en opptur, for humøret har vært helt på bånn i helgen:(. Tidlig i forrige uke hadde all snøen regnet vekk, gradestokken snek seg opp mot 10 grader, sola skinte og jeg var i full gang med å planlegge våronn og beplantning i hagen. Men hva skjedde så? Jo det kom en halv meter med snø i helgen:mad:, så nå er det full vinter her igjen, og det ser ut til at våren lar vente på seg enda lenge. Er dette et tegn på at jeg bør flytte sørover slik jeg hadde tenkt for et år siden? Kanskje det! Jaja, enda godt vekta viste positivt resultat ihvertfall:o, så får jeg leve på det. Bare knappe 7 uker til vi reiser til Kreta nå, enda godt jeg har det og se frem til i allt snøkovet...

Vel vel, det var nok sutring og klaging fra min side, nå skal jeg overse all snøen og heller fokusere og glede meg over å ha kommet inn på riktig spor igjen.

Håper alle får en superfin uke (med eller uten vårvær):D

Klem Reiseglad:p

Reiseglad sa for siden:

I dag er jeg hoppende glad:D! Sola skinner, all snøen har IGJEN regnet bort, og forhåpentligvis har våren endelig kommet til oss nordboere også (har i helgen sett værmelding fra østlandet og observert at det har vært strålende sol, t-skjortevær og opp mot 18-20 grader mens det her har snødd og regnet om hverandre og målestokken har vist 4 grader. Argh! Urettferdig!). Men nå skinner sola og livet er ikke så verst alikevel (fremdeles bare 4 grader, men hva gjør vel det når sola skinner)

Var på vekten i dag tidlig og den viste 67,6 lette kilo:D:D. Jippi! Er så glad for at det endelig har løsnet for meg. Nå er det bare knappe 6 uker til vi reiser til Kreta, kanskje klarer jeg et par kilo til før det, det hadde vært så utrolig deilig:p.
I dag skal jeg ha min første av en serie på ti timer med Ultratone figurforming. Forhåpentligvis gir det resultater slik at jeg kan sprade rundt i bikini om seks uker med en slankere OG litt strammere kropp:D. Det bør bare funke til det svinprisen!!!!!

Håper dere andre er like glad som meg i dag. Ha en strålende uke, og brenn fett med et smil, det skal jeg gjøre:)

Mona S sa for siden:

For en flott utvikling, Reiseglad! Jeg håper jeg også får se 60-tallet i løpet av forsommeren.

Jeg veide meg i går, og da stoppa det på 74.6:) Veldig fornøyd med det, siden jeg veide 77.1 i begynnelsen av uka. Men det var mest vann som forsvant, for jeg hadde jo en utskeielse forrige helg...
Grunnen til at jeg tar vekta fra i går er at jeg var i konfirmasjon, og var nok ekstremt raus med karborasjonene. Derfor valgte jeg å hoppe over veieng i dag, og heller ta vekta fra i går. Så blir det spennende å se hva den er neste uke:rolleyes: Nå har det i hvert fall forsvunnet så mye at jeg merker det godt på klærne:lol:

Nyt vårsola! Jeg vet alt om snø og slapse-vår-vær i nord etter tre år i Tromsø, og nå koser jeg meg i Oslo-sola...

Tulla 81 sa for siden:

En liten oppdatering fra meg...

Nå går vi snart inn i mai måned og det går sakte med kiloene.. Føler jeg hopper opp og ned som en jojo, og skjønner egentlig ingen ting...
Har vært nede i 61,5 kilo, men på vekten i dag tidlig viste den 63,4 kilo igjen... Har kommet til et platå, men håper dette er kortvarig. Gjør jeg noe feil? Her er en dagsmeny for min del:
Frokost: 1 skive brød med masse pålegg (proteiner)
Lunsj: 2 skiver brød med masse pålegg
Middag: Ketolyseplser, himmels gryterett eller noe godt kjøtt fra grillen...

Hva kan jeg gjøre for å få fortgang på sakene?
Skal være i ketose til 13. mai og har da 2 uker på meg for å komme skikkelig på gang.

Begynte 1. apri som 65,5 kilo og har da gått ned 2,1 kilo på 4 uker... Hadde håpet å kunne veie 56/57 innen sommeren, men med dette tempoet rekker jeg ikke det...

Takker for råd og hjelp!

Mona S sa for siden:

Hei!
Det er mulig du spiser litt mye brød. Jeg gjorde det i en 2 ukersperiode, og da stoppa det helt opp. Forrige uke unngikk jeg alt av søtningsstoffer og spiste bare én (lavkarbo)brødskive pr dag, salat til lunsj og byttet ut en del av proteinet med fett. Det var veldig effektivt og jeg gikk ned godt over en kg.

Prøv det i en uke og se:)

Tulla 81 sa for siden:

Takk.
Føler at jeg ikke har hatt problemer med det tidligere, men jeg tror også jeg muligens får i meg for lite fett...???
Trener dere noe?
Jeg har mistet litt guts'n på treningen, men jeg vet ikke om det gir noe utslag eller ikke?
Skal forsøke å få til en styrkeøkt i dag, men jeg har "kramper" i leggene som hindere meg litt.. Spiser magnesium, men det hjelper bare til en viss grad..

Mona S sa for siden:

Jeg er ikke så flink til å trene. Men har jo en 2 åring i huset, og det er vel trening i seg selv... Sykler til jobben, og går noen turer på kveldstid, det er stort sett alt.
Må vel ta fram strikken å gjøre noen styrkeøvelser. Kunne godt tenke meg litt mer muskler....

mat sa for siden:

Jeg er veldig klar for å gå ned masse nå:)
Fint at det er noen som har begynnt på samme dag for da kan vi følge og støtte hverandre. I dag tenker jeg på brød er det mulig hi hi.
Ønsker alle en flott kveld.
dette skal vi klare

arnakristin sa for siden:

Pssssssst… dette er tråden 16. mars starterne i 2009, ikke sikker på om de er så aktive her på forumet lenger da siste innlegg er fra 28/4-2009. …men her finner du årets Mars-startere!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.