Jeg gikk på kuren i sommer, og var superfornøyd med både resultatet og følelsene i kroppen mens jeg var i ketose. Nå skal jeg i gang igjen, nærmere bestemt mandag 12. januar. Tenker jeg holder på i to-til-tre måneder i første omgang. :)
Jeg skal starte sammen med en venninne med like gode resultater, men hun er ikke aktiv her inne. Jeg har lyst til å dele erfaringer og samarbeide her inne også!
Kan jeg få spørre deg Kasandra om en liten ting...? Siden du har vært med en gang før liksom.....
Måtte du stoppe på Ketolyse etter en periode eller avsluttet du frivillig?
Leser jo i boken at det er en vurderingssak å fortsette etter fullført 6 mnd kur - og at man bør konsultere lege....
Hei!
Jeg avsluttet frivillig da vekten stoppet opp veldig lenge. Det var vel ca etter 5 mnd. Men nå har jeg vært altfor lenge borte fra Ketolyse så nå er det på tide å starte igjen...
Jeg har så smått startet nå, men får ikke boka før posten åpner igjen på fredag. Pakka mi venter på meg der.
Helt fersk i dette og henger gjerne på dere.
Hei alle sammen. Ja er helt klar før ny runde med lavkarbo. Fint med flere å dele erfaringer med. Gleder meg til og starte opp. Vet av erfaring at de første dagene er verst for meg, begynner vell så smått fra 5 januar, men er med for fult fra 12 januer. :)
Hei bobbla, Susse, Karenina, Pocahontas og sucramm!
Da er vi jo en kjempefin gjeng som jeg gleder meg til å følge og få gode råd av. Dette blir kjempespennende! Kjempefint at du startet denne tråden Pocahontas!
Klem Kasandra:)
Hei folkens :)
Jeg har bestemt meg for å begynne på ann igjen etter desember-pause.. Har gått på ketolysekur i 6 mnd, og har nå hatt 1 mnd pause.. Mange kilo har komt på i julen, og nå er det bare å kjøre på med fett fett fett!!
håper d går fint at jeg slår følge med dere!!
:DRock and roll people!!
Jeg har begynt så smått mens jeg venter på boka, får den i morgen. Kuttet gradvis ned på karbohydrater siste uka. Mye nyttig å lese her inne mens jeg har ventet på pakka mi.
Jeg er med! Begynner ikke før 15,16 januar pga jobben. Førstegangsketolyser, men er godt i gang med å prøve med frem på matretter, spesielt frokosten er endret fullstendig!
Velkommen Maskotten, miss chica og Mildred!
Nå begynner vi å bli mange...SÅ FLOTT!!:D
Miss chica: du MÅ ikke ha boka og piller før du begynner, men anbefaler veldig sterkt å skaffe de så raskt som mulig hvis du ikke allerede har bestillt de... Det gir en god forståelse av hva kuren dreier seg om når du har boka, selv om du kan lese deg til mye her også.
ok, gleder meg veldig nå. sitter å leser og lagrer oppskrifter fra sidene her.
må man forresten være overvektig for å gå på denne dietten? jeg tror bmi en min ligger på akkurat 25, så da er jeg jo "overvektig" men ikke ekstremt overvektig. jeg kan vel gå på denne for det? jeg ønsker jo å gå ned 14 kg =)
Henger meg på jeg også, kjøpte boken før jul.
Har gått ned 10kg på Eurodietten, men måtte slutte pga bivirkninger. så nå står Ketolysekuren for tur.
Om det er noen av dere som har prøvt den før tar jeg veldig gjerne imot råd for menyer o.l. da jeg ikke har tid/annledning til og steke Egg og Bacon hver morgen hehe.. :)
Så tøft at så mange hang seg på tråden! Og: det er enda tid igjen. :)
[color=blue][/color]
Grunnen til at jeg faller på den 12, er rett og slett en tur til Budapest, som skal foregå torsdag-søndag. Ellers hadde jeg startet mandag 5., som noen andre her.
[color=blue][/color]
Ser noen har pratet om boka er nødvendig og om antall kilo man bør ønske å gå ned for å gå på kuren. Boka er ikke strengt nødvendig, syns jeg, men den er allikevel en god ting å lese gjennom og å slå opp i. Jeg brukte den helt i starten da jeg gikk på kuren i sommer, men la den etterhvert bort.
[color=#0000ff][/color]
Denne gangen skal jeg ned...tja...det optimale hadde nok vært 10, men det kan være et litt høyt tall. Så jeg sier i utgangspunktet syv kilo, også er alt over det et pluss. Det skal bli spennende å se hva som skjer utover vinteren, men det sikre jeg vet er at dette fungerte meget bra forrige gang,- så hvorfor ikke nå? ;)
Jeg kommer til å kombinere denne kuren med å gå turer med bikkja (tre turer om dagen, men bare en av de blir lang). Mulig jeg kommer til å sykle litt når våren kommer, men ellers blir det ikke mye organisert trening på meg. Planlegger ett par helgekurs i latinske danser, men det blir jo ingen jevn strøm av trening. Jeg gikk jo ned nærmere ni kilo i sommer, og da trente jeg heller ikke mer enn dette. Ikke var jeg nazistreng på tingene heller.
[color=#0000ff][/color]
Ngd kosten, var jeg dårlig på å spise nok protein sist. Der må jeg skjerpe meg denne gangen. :eek: Det gled etterhvert over i nesten bare grønt, og det er nok ikke helt helsemessig bra. Så: jeg skal spise mer kylling og kalkun (vissnok mye protein i kalkun!), fisk og ellers andre rene slike produkter.
[color=#0000ff][/color]
Husker jeg var redd for å skulle leve uten frukt sist....og selvsagt sukker. Men dette med frukten gikk overraskende bra, og sukkeret kan lett erstattes! MEN igjen: for lite protein gjorde meg mer sulten på sukkererstatningsprodukter...så igjen: NOK PROTEIN tror jeg er mitt mantra denne gangen! :p
[color=#0000ff][/color]
Jeg ser virkelig frem til den deilige følelsen det er å være i ketose, og å følge denne kosten. Huden, håret, energien, magen..... + kiloene som forsvinner så fint fra hele kroppen (ikke kun halsen og ansiktet...) : ah, det er en nydelig følelse som jeg skal skal sørge for at jeg opplever nå utover i januar, februar, mars.....så får jeg se hva som skjer med april og mai.
[color=#0000ff][/color]
Lykke til da, folkens!
[color=#0000ff][/color]
Marianne
Jeg henger meg gjerne på denne tråden:D
Gikk på kuren i 2 mnd fra okt. til des., og begynner på igjen 12.jan.
Skulle gjerne begynt nå, men reiser bort neste uke og det gjør det litt vanskelig.
Er veldig klar for kampen videre for å miste maange kilo!:D
Jepp, nå tror jeg at jeg er klar. Gikk på ketolyse fra februar til mai i fjor, og gikk ned 12 kilo.
Skulle baaare ha en liten pause, og endte opp med å gå rett tilbake til gamle uvaner.:(
Takken for det er alle kilo tilbake, pluss muligens et par på kjøpet.:eek:
12 januar burde huset være ryddet for all mulig drittmat etter jula, og hverdagen ha kommet godt i gang etter en liten juleferie.
Har tatt meg i å stadig savne ketolysekostholdet, og ikke minst, så god form som jeg var i da jeg gikk på kuren.
Jeg bråbestemte meg for å starte i dag, men jeg henger gjerne med på deres start likevel. Dette blir runde 2 for meg, jeg startet for halvannet år siden og gikk endel kilo i løpet av noen måneder. Jeg måtte bråslutte fordi jeg fikk hjernerystelse og ble veldig dårlig, og har vel sklidd ganske langt ut siden den gang. Det har skjedd mye i livet mitt det siste året som har gjort at jeg ikke har klart å fokusere på kostholdet. Men nå har ting stabilisert seg og jeg har fått så NOK av kroppen min at jeg bare må gjøre noe som virker raskt.
Jeg er med, men starter opp på mandag når alt "julegodis" er ute av huset, er vanskelig før helgen nå syns jeg.
Har gått på kuren før, men ble operert i desember, gikk derfor på "høykarbo" noen dager før og noen dager etter operasjonen, planen var egentlig å starte ketose etter 2 uker når blødningsfaren er over, men da kom jo julen, og jeg hadde ikke gått opp så mye, så da tenkte jeg "what the hekk" :eek: jeg spiser og koser meg i julen:-(
Det betyr at jeg må ned mer enn de planlagte kiloene, så som Pocahontas skal jeg ned ca 7 og alt over bli et pluss....:p
Trening blir det faktisk mer av.... og jeg GLEDER meg. Gleder meg til å ta av de siste kiloene komme meg i ketose, bli et bedre menneske rett og slett!!!
Lykke til alle sammen:-)
Hei alle sammen......
Vil gjerne være med jeg også, men tror jeg tjuvstarter litt. Planen min er å begynne søndag 4 januar.
Men trenger litt hjelp, hva er et must å ha i hus? Har aldri prøvd ketolysediett før, og er redd for ikke å ha rett mat tilgjengelig, da ender det bare med at jeg spiser det jeg finner. Er et skikkelig matvrak :mad:
Gleder meg til å ta fatt på dette, og helt supert at vi er flere........
Jeg må få gjort noe med den tickeren, men det får jeg ta når jeg kommer fra jobb. :o
Summergirl - du kan f.eks kjøpe inn masse egg, proteinpulver, rent kjøtt, ren fisk, agurk, Cottage cheese, bacon, meieirismør, paprika, tomat, selleristang. Dette er det jeg har i hus. Gjerne fløte, rømme og litt god olje. Vær oppmerksom å at noen får stagnasjon med for mye meieriprodukter.
Lånte boka på biblioteket i romjula, og skal bestille tabletter osv bare lønna kommer på konto.
Kommer til å begynne uten tablettene først da, er ikke tålmodig nok til å vente på dem. Og det er ikke snakk om så mange dagene heller, så det går nok bra.
Jeg skal optimalt ned 15 kg+, men kommer jeg med ned til under 70(8 kg) er jeg i første omgang fornøyd.
Gleder meg, og gruer meg. Det er litt å sette seg inn i hvor mye karber de enkelte ting inneholder...
Proteinpulver???? Hvor kjøper man det?
Er det noe man blir mett av, sånn at man f.eks kan ta det med i situasjoner hvor annen lovlig mat er vanskelig å få tak i ?
Du får kjøpt det på helsekost, eller gjennom ketolyse.no. Det metter, ja. Jeg bruker det i baking, søk på "Lollypopbrød" så får du en god erstatning for vanlig brød. Jeg bruker det også i shake - et egg, litt fløte/melk, litt olje og litt bær i en blender sammen med litt pulver. Eller i pannekaken. Det er masse gode oppskrifter her inne.
Så morro at vi blir så mange !
Nå har jeg hentet pakka mi på posten, så kvelden blir lesing. Ingeborgs brød står i ovnen. Kjøpt gode oljer i dag, cocosa, noen urteteer og en stabel biffer på tilbud. Cocosaen må jeg sette langt opp i skapet, jeg elsker kokos og den smakte himmelsk. (vet mange synes den er helt pyton)
Jeg blir gjerne med, men er ganske ny med dette, så bør kanskje sette meg inn i det først :o Bare et spørsmål, noen av dere nevnte noen tabletter dere tar i forbindelse med ketolyse. Hva slags tabletter er det?
Tablettene er ulike vitaminer og mineraler som bør tas for å dekke opp for det man kan miste ved å gå på denne kuren. De er laget spesielt til ketolysekuren og kan kjøpes på www.ketolyse.no og på ganske mange Meny-butikker.
Anbefaler absolutt at du setter deg inn i hva denne kuren er først...for enten er du på den eller ikke...
Velkommen hit og lykke til!
Skal bli spennende å følge alle sammen!
Jeg må visst sette i gang og bake litt jeg også, så jeg har mye som venter på meg i fryser'n i travlere tider...
Jeg har pause fra ketolysekuren og har vært på vanlig lavkarbo vedlikehold siden slutten av oktober. Fordi det blir både reising og flere større begivenheter i tida framover starter jeg ikke opp igjen på ketolyse før mandag 26. januar. Det blir jo litt etter dere i løypa.
Men jeg gleder meg til å begynne "på'an igjen"! :spent:
Grunnen til at jeg tok pause fra ketolysen var at den ikke virket lenger; kroppen hadde vent seg til den. Så vekten stod stille. :nedfor:
Men jeg har faktisk gått litt ned i vedlikeholdsfasen. :smile: Så selv om det var litt skummelt å spise karbohydrater igjen, er jeg nå fornøyd med å ha hatt denne pausen.
I julen har jeg tillatt meg å spise potet, brød, iskake, sjokolade og annet godt - i beherskede mengder. :sikle: Har lagt på meg omtrent en kilo, men regner med at den slipper taket når alt det gode er oppspist … :_plystre:
Skrev inn i den andre tråden her også. Jeg starter opp igjen 5. januar etter over 1/2 års pause i høykarboland (ikke lurt). Gikk da ned over 20 kg men har kommet på noen igjen. Nå håper jeg på minimum 10 kg.
Starter opp med å skrive ned vekt og mål i cm på armer, lår, legger, mage, rumpe. Det var min viktigste inspirasjon sist. For selv om vekten stod stille så hendte det at cm ble borte likevel. Det er morro :D
Men begynner ikke bare på grunn av vekten. Humøret mitt er også mye bedre når jeg ikke spiser så mye karbohydrater (tåler ikke blodsukkesvingninger så veldig bra:eek:) Og selvfølgelig hadde det ikke gjort noe å komme i litt bedre form.
Kjempekoselig å ha noen å slå følge med på veien..... stå på alle sammen... detta skal vi klare :D
Jeg slenger meg på dere her jeg også.
Har vært innom dette i forbindelse med et "easy life" kurs for 1.5 år siden, men det er nok enda mere jeg må sette meg inn i siden jeg ikke gikk på ren ketolyse kur.
Har mange kilo som skal vekk men første delmålet mitt er bare 5 kilo. Så får jeg sette meg nye delmål etterhvert som jeg klarer det.
Har ikke boka, men skal ned til biblioteket til uken og se om jeg får lånt den.
Ønsker både dere og meg lykke til.
Dette skal vi klare.
Hei alle sammen, jeg hadde planer om å begynne på mandag,men må vente på boken. Skal ned mange kg,men første mål er 15kg så tar vi 15kg til :D
Vil gjerne henge med dere:) dette er min først gang så er veldig spendt.
Skal si det er mange hygglige og hjelpsomme mennesker her. Det er visst bare å spørre, - så får man svar. Godt vi nykommere har noen til å guide
oss i den store og ukjente karbojungelen.
Har vært på handletur i dag, håper jeg fikk med meg det viktigste, men jammen blei det dyrt.
Så nå satser jeg på å bli like slank som lommeboka ;-)
.....og i morgen braker det løs.
Hei godt folk:D
Jeg er helt ny her på forumet, men har bestemt meg til å prøve ketolysekur:) Jeg har betilt start pakken i dag å håper å då den innen neste uke, og vil gjerne være med den fine gjengen her, vist det er greit?:) blir så imponert av pågangsviljen til dere alle:)
Heisann dere:) Jeg slenger meg på dere jeg:) Skal begynne mandag den 5. For meg blir det andre runde på ketolyse. Begynte etter sommeren i fjor, men pga dårlig selvdisiplin så sluttet jeg. Trenger noen som kan holde meg i ørene og muntre meg litt opp innimellom :) Hadde jo vært fint å være i en gjeng som startet samtidig og som kan følge hverandre :)
Siden du skrev jo fler jo bedre, tar jeg mot til meg og slenger meg på. Jeg gikk på Atkins i høst og gikk ned 8 kg, men så sprakk jeg og etter en tur på vekten i dag ser jeg at 3 kg har sniket seg på igjen. Jeg starter på nytt med induksjon i morgen, gruer meg litt til første uka med hodepine og sult, men vet at det går over. Dette skal vi klare!!
Yess....nå er jeg i gang.......jabbadabbaduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Tomat, egg og majones til frokost ;-)
Tenkte å lage meg en smoothie til lunsj av CC, bittelitt naturell yoghurt og Heistad blåbærsyltetøy. Men ser jo at jeg må ha litt olje eller no i også. Hvilken olje er mest smaksnøytral, har bare rapsolje, men den setter vel litt smak ?
Hvilke oljer bruker dere når dere ønsker minst mulig smak ?
MCT-olje! 100 % smaksfri. Den er dyr da, og kjøpes på apoteket. Men verdt det hvis du ønsker null oljesmak. Pluss at den er veldig bra for forbrenningen og masse annet.
Lagde forresten noe supergodt til middag, entrecote med blomkål i ostesaus.
Hadde en fløteskvett i ei gryte og varma dette, hadde så oppi en neve ost, salt og pepper. Når osten var smelta blanda jeg i 150 g ferdig kokte blomkålbuketter. Nam nam......
Hva gjør dere forresten med fløte, rømme, majones og sånn som dere bruker i matlagingen, tenker på hvordan dere teller karbo på dette.
Er helt fersk her, men klarte å gå ned 10 kilo på 8 uker med et Fedon-lignende opplegg for 4 år siden. De kiloene pluss noen til er kommet på, men nå er jeg klar for å starte mitt nye og bedre liv.
Det jeg husker best fra det Fedon opplegget var hvor bra jeg følte meg både psykisk og fysisk.
Har bestillt full pakke fra Ketolyse.no og planlegger å starte om en uke. Skal i barnedåp neste helg, så da er det like greit å vente til vi er hjemme igjen :)
Ønsker oss alle lykke til med starten på våre nye liv og gleder meg masse til bli bedre kjent etterhvert :)
Jeg hiver meg også med:)
Gikk på ketolyse fra 1 sept til 15 nov, og tok av 10 kg som var det første delmålet mitt. Jeg har kun gått opp ett kg, enda det har vært jul og greier....
Nå vil jeg kvitte meg med 10 kg til og synes dette er et fantastisk forum for positive tanker under "misting av kilo" :)
Har bestilt pakken fra ketolyse.no og gleder meg til å å komme igang! Håper å få den i hus til neste helg, men begynner uansett mandag den 12. Skal ned 40-50 kg, så jeg håper på en god start ;)
Men tjuvstarter litt, skal i gang allerede i morgen, 5. januar. Har hatt to mindre runder tidligere, den første ble avbrutt av at vi ble gravide oops og etter svangerskapet trodde jeg jeg ville i gang igjen, men da var jeg egentlig sånn tåelig fornøyd. Men det har sklidd ut litt i jula, så nå veier jeg ca 3 kg mer enn jeg gjorde rett etter svangerskapet...hmf! Motivert igjen nå ja! Har lyst til å følge kuren i ca 3 mnd tenker jeg. Litt usikker på hvor mye jeg skal ned. Finner det vel ut ettersom tiden går, hva som vil være min trivselsvekt, etter flere år med overvekt.
Hei
Kan jeg også være med? Gikk på ketolyse fra april til november, og gikk ned ca 12 kg. Men i julen har det kommet på 2-3 kg.. :mad: Men min egen feil. Nå har jeg bestilt nye ketolysepiller og er klar for ny start.. :)
Lykke til alle. Dette greier vi.. Det kommer en ny vår.. ;)
Jeg er også i gang, iallefall så smått. Er litt av en overgang å kunne glede seg over alt en spiser, og at det attpåtil er godt!
Så koselig at vi er så mange som prøver dette sammen, det er supert og litt av en motivasjon!
Jeg må bare spørre om en liten ting. Har vi veiedag, og når er det? Mandag pleier jo å være en typisk veiedag, mens mange også synes at fredagene er fine. For meg er det akkuratt det samme, veie meg skal jeg uansett!! :cool:
Jeg vil også gjærne henge meg på!
Jeg gikk på ketolyse fra mai i fjor, med noen mnd "pause" innimellom.
Har klart julen med 400 gram ekstra, men nå skal jeg bli sommerfin!!!
Jeg har +/- 8 kilo igjen til jeg er ferdig, men jeg kan tenke meg at disse sitter ganske hardt!
Veiedag i dag 65,5 kilo og mål: 57 kilo innen påske.
Håper og krysser fingrene for dette målet!!
Jeg slenger meg på med dere jeg, hvis det er ok :)
Jeg har hatt en planlagt pause fra 21. desember og fram til nå. Var meningen at jeg skulle ha begynt på ketolyse igjen i dag, men har vært syk i helga, og føler meg veldig slapp, så da bestemte jeg meg for å vente...
Lykke til alle sammen- både dere som er helt ferske og dere som starter opp igjen! 2009 er vårt år! :D
Jeg blir også med, skal ned 25 kg,venter på boka, som så mange andre, men har vært borti dette litt før, så jeg ser ingen grunn til å vente. Flott forum, med mange gode støttespillere. Har et spørsmål: hva er magnesium godt for, noen som vet?:o
Hei! Etter en desemberpause skal jeg starte på igjen. Gikk bare litt over en mnd på ketolyse før jeg slutta av, pga jeg reiste mye i desember og det var jul så da ville jeg ha pause, men nå er det tilbake til ketolysen, og jeg vil ta av 18kg i første omgang
:D yay for oss!
Hei, har rota rundt i lavkarbojungelen et par år nå. Har ikke følgt noen nøyaktig kur, men gikk noen ganger til en Fedonklinikk der det ble gitt råd om den dietten. BMI og BT var langt over krav i jobben og diabetesen lurte rett under overflaten. BT og diabetes problemet er nå under kontroll :D (tester fortsatt hver 3 mnd. hos Fedon), men det er fremdeles et stykke vei å gå til vektmålet.
Har altså holdt på med lavkarbo lenge uten å kunne nok om dette :o . Ser her at man ikke bør eksprimentere på egenhånd, men det tar av og til litt tid for enkelte av oss å innrømme at vi ikke er verdensmestre likevel. Nå har vekta stoppet opp og stabukken kommer krypende til korset (forumet):hjelp:
Har ingen bok, men det spørs om den hadde hjelpt så mye likevel siden jeg oppfatter at det går mye i oppskrifter der. Seiler på sjøen mer enn halve året og er da prisgitt kokkens kokekunster ombord. Jeg har likevel den fordelen at jeg spiser det meste og kan godt leve på ensformige eller spesielle dietter bare noen forteller meg hva de skal bestå av. ...Og det er vel her poenget mitt begynner (og slutter):p, jeg ønsker å henge meg på denne kjekke (dame?) gjengen hvis jeg får lov:syklubb:
Må si jeg nesten gleder meg til å komme i gang igjen mandag 12.jan.
Vekta viser 3 kg mer etter pausen, så flink har jeg absolutt ikke vært. :( Føler meg så stappet, oppblåst og tung.
Nekter å justere på tickeren, for skal SNART ned i samme tall, og etter det er fullt kjør til målet nås. Dermed basta! :D
Hei, jeg vil også gjerne henge med. Er ikke så veldig aktiv med innlegg, men jeg leser en del og det virker positivt for meg. Jeg gikk på ketolyse fra august og fram til midten av desember. Var kjempefornøyd! Nå har jeg skeiet skikkelig ut i Jula og spiser nesten panisk, så nå er det på høy tid å komme inn i ordnede former igjen :-)
Hei.
Kan jeg også være med her?
Jeg skal ned totalt 15-20 kilo, men har som delmål 10 kg innen sommeren. Har gjort et lite motivert forsøk i august i fjor, men det snakker jeg ikke om en gang hihi
Startet på søndag og har mistet en kilo allerede. Regner med at det er mye vann, da jeg flyr på do hele tiden. Men motiverende er det jo, at pilen allerede beveger seg i riktig retning :)
Hei igjen alle sammen:spent:
Jeg lurer på om det er noen som har et godt forslag til dagsmenyer?
Har litt problemer med å sette opp et så noenlunde greit program for oppstarten, før tingene liksom begynner å gå av seg selv :o)
Har i dag hvert å handla bacon, avacado, m.m.
Alle tips og ideèr mottas med stor takk :D
Gleder meg til å komme i gang over helgen.
Jeg vil veldig gjerne bli med!!!! Startet i oktober, men ble en "julepause", så nå er det på tide å komme igang igjen! Har noen kilo som må vekk før bikinisesongen!!!!
Har desverre ingen gode forslag enda da jeg er helt fersk i dette.
Men jeg har surret rundt på forumet her noen dager og sett litt på hva andre har gjort. Mange bra tips å hente. Går du inn på journaler eller blogger så er det noen som skriver ned hva de spiser hver dag. Kansje du kan hente noen tips der?
Takk takk, ja skal gjøre det ;o)
Sitter å kikker litt rundt jeg også, er mange som faktisk har skrevet blogger med hva de har spist etc...
så tror nok dette skal gå bra :p
Jeg henger meg på jeg og.
2006 gikk jeg ned 22 kilo... har desverre gått opp igjen pga lendig kosthold og lite mosjon, så 10 kilo skal jeg klare. Mest av alt savner jeg det du nevner her, overskuddet til ALT :) Magevondt og slapphet hade og treningsoverskudd velkommen.
Har forsøkt å komme i gang litt i det siste, men det er altid en sjokoladebolle (alt det godte jeg aldri kjøper selv, men som kommer med kjæreste eller gaver fra venner :( ).... Nå trenger jeg oppbacking og hjelp til å få det til... sist var det jo så mye å gå ned at det var liksom lek når vops 3 cm fra overamen var vips borte.
Boken er lånt bort og dukker ikke opp igjen, men med litt innsats så sitter karb tabell i hode.
"Hei, jeg heter Trampe70 og er... eh...veier og måler...ja, for mye til at jeg trives med det"
Da er "full pakke" kjøpt på ketolyse.no. Venter spent, dukker sikkert opp i neste uke en gang.
Målet er i alle fall drøye 15 kg ned, og en kropp jeg trives mye bedre i til sommeren. Jeg vet ikke hva som er realistisk mål til slutten av mai, men det er ferieturen da og det visuelle bildet av meg selv som trives godt i en kort og lekker sommerkjole som driver meg.
Før bryllupet i 2006 krympet jeg mange cm ved å "jukse" med Ultratone - men spiste også mye sunnere (ikke noen spesiell diett, bare kuttet snop og sånn). Ellers har jeg aldri slanket meg. Men nå trives jeg ikke og bare må gjøre noe før jeg eser fullstendig utover
Matvanene har vært elendige gjennom svangerskapet, og i permisjonen etter at jeg fikk yngstegutten som nå er 1,5år. Desperat etter noe godt i skapet. Så dette blir en overgang! Synes ketolyse virker litt vanskelig og tidkrevende (blir noe annet enn å hive innpå ferdig skåret brød fra butikken, og kjapp 5-minuttersgrøt eller pasta til middag...).
Tror jeg hadde trengt hypnose før jeg startet Men med deres hjelp og div litteratur skal jeg greie det!!
Hei
Har dere plass til en fersking???? Har surfet litt inne på disse sidene siden mellomjula, og har i dag fått startpakken til ketolyse-kuren. Men det er fortsatt mye jeg er usikker på. Begynte 5. jan - men vet ikke om jeg gjør det riktig????? Laget polarbrød (zissy's) i dag. De var kjempegode. Spiste de til "brunch".
Har tidligere fulgt Grete Roede diett - så det er litt "rart" at man skal spise fett:)
Heisann! Jeg vil veldig gjerne henge meg på dere! Kan være utrolig greit å snakke med andre folk om ketolysen. Dette blir min første gang! Veldig spennende! Skal ned 15 kg!!
Jeg blir gjerne med dersom det fortsatt er mulig :) Blir min andre runde, etter å ha hatt en pause i julen/nyttår. Har ikke gått ned så mange kilo, men har merket andre postive effekter på kroppen :) så nå er jeg veldig klar for å starte påan igjen :D
Jeg er helt ny i dette, og starter opp mandag 12. Januar, så jeg slenger meg gjerne med i valsen.
Har ikke bok eller noe, men regner med det går greit uten. Er så mye bra å lese her på forumet som er til stor hjelp.
Hei. Kan jeg og få bli med? Jeg tenkte og starte opp på fredag. Jeg både grue og gleder meg, dette er nytt for meg. Har prøvd Grethe Rode før men dette vil nok bli veldig annerledes:)
Blir uvant og spise fett:p uten å skulle ha dårlig samvittighet etter på.
Jeg er med - igjen! Begynte mandag 5. januar jeg da..
Hadde en runde tidligere i fjor (aug-sept) hvor jeg gikk ned 8 kg på 8 uker. Noen få har sneket seg på igjen, har levd det gale karbolivet i jula..
Denne gangen brukte jeg mindre enn 10 timer på å komme inn i ketose - ble helt sjokkert! Og glad så klart. :D
Håper å kunne komme meg ned til 67-68 kg - da er jeg fornøyd.
Jeg våknet by-the-way opp idag morges med århundrets hodepine. Håper det verste er over nå.
Mulig jeg har oversett det; men hvorfor skal jeg ta tablettene morgen-lunsj-kveld? Er det krise om jeg tar alle på morgenen? Har en lei tendens til å glemme de om kvelden nemlig...
Det er noe med at når tarmen er "opptatt" med opptaket av en type vitaminer/mineraler klarer den ikke ta opp de andre. De ulike tablettene er komponert slik at når de tas til ulike tidspunkt klarer tarmen å nyttiggjøre seg de ulike stoffene på beste måte. Så det er litt bortkastet å ta alle samtidig …
Kanskje du kunne satt boksen med magnesium (som skal tas på kvelden) på badet, ved siden av tannbørsten?
Tablettene som skal tas til lunsj kunne du hatt i håndvesken?
Og middagstablettene kunne stått sammen med salt og pepper på middagsbordet?
:goodluck:
Har lagt ut "før" og "etter" bilder på profilen min fra sist runde i 2006. Jeg ble vedlig motivert av de. Siden eksterne hd min gikk i gulvet er det få bilder jeg har, men fant en cd med noen bilder og så tok jeg ett fra facebook. Skal gi en god indikasjon på resultatet av de 4 mnd mine på Ketolyse.
Ellers så lagde jeg meg en dagbok så det blir lettere å holde motivasjonen og oversikt over prosessen.
Tenkte jeg skal måle meg på lørdager, for da har jeg alltid tid. Jeg har ikke vekt, og måling kan være ennå mer motiverende og ikke missvisende. Noen kan gå på vekten litt mer enn de bør og den kan variere mye, nå blir jeg ikke frustrert i hvert fall over "jojo" vekt og føle at jeg ikke får det til.
Lykke til jenter. Gleder meg til å høre om deres resultater og.
Det er jo helt syk!
Kan du skrive hva du spiser i løpet av en dag?
Jeg håper på 9 kilo innen vi ser mars på kalendere, og da er jeg i mål.
Gikk på vekten tirsdag og da viste den 66,3, mens i dag var det 65,0. Det er 1,3 kilo på 5 dager og søndag er min veie dag!
Trenger å se resultater fort, men merker allerede at magen ikke er så oppblåst og jeg føler meg kvikk.
Litt plaget av sult enda, men det gir seg helt sikkert.
Jeg spiser omtrent slik hver dag:
Frokost: 1 egg med salt
Lunsj: 2 skiver lavkarbo brød med godt pålegg og litt salat ved siden av.
Middag: kjøtt/fisk med grønnsaker (av og til litt ost). Lite/ingen saus.
Kvelds: Egg og spekeskine eller 1/2 brødskiver med pålegg igjen.
Alle kropper er ulike, og jeg har også hørt at jo tyngre du er når du starter jo mer går du ned i starten, men det er jeg ikke 100% sikker på... Mye vann forsvinner først...
Målebånd er veldig lurt å bruke, for vekt kan være veldig missvisende om du ikke har en som viser fett%.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.