< Tilbake til oversikten

Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

lettereliv sa for siden:

Hei:D

Jeg begynte på ketolyse den 20 oktober, så nå har jeg holdt på i 16 dager. Tenkte vi kan ha denne tråden alle som begynte i oktober så vi kan plotte inn vekt og motivere hverandre??

Min veiedag er søndager! Når er deres?? Noen som vil bli med i denne Oktoberklubben?? :o

Har en dårlig motivasjonsdag i dag og stapper i meg sukkerfri sjokkis og bacongull:eek:Og jeg har spist opp mot 30 karbs i dag og sticsen viser bare lys rosa:( BAD KETODAY!!! Men i morgen blir en ny og bedre dag!! =)

Håper jeg får med meg flere ketofrelste folk i oktobersekten:cool:! Hehe..

Elizabeth sa for siden:

Eg begynt i oktober og kan gjerne være med her eg.

Men hvilken farge det er på sticken har ikke noe å si, annet enn at om den er mørk har du fått i deg for lite vann. ;)

Bare prøve å ta deg selv i nakken og virkelig besteme deg for at det er DU som bestemmer og ikke kroppen.!!

Stå på og bare vær super sta mot kroppen din! Lykke til!:heia:

lettereliv sa for siden:

Kult da er vi to: elizabeth & lettereliv;) Takk for støtten:) Jeg er virkelig nødt til å ta meg selv i nakken! Men jeg har ikke drukket mye mer i dag enn i forrige uke og da sticsen var MYE mørkere, så tror det er for mange karbs gitt :s den var så vidt på 5 liksom, sånn mellom hvit og rosa:s Nei i morgen blir det bare bacon, egg og grønnsaker. Ikke noe sjokkis i morgen!! love seg selv

Når er din veiedag? Stå på:)

Anitra sa for siden:

Jeg kan også være med, begynte i beg av oktover og har snart gått ned 6 kg!

Jeg har veiedag på fredager, men klarer jo ikke la vær å se på vekta hver dag :) Noen dager litt opp, men går ned sakte, men trutt.

Elizabeth sa for siden:

Har veie dag på lørdagen. Da veier både eg og gubben (som også går på kuren) oss. Da har vi god tid og trenger ikke stresse.

nelly79 sa for siden:

Hei!

Jeg vil være med :-)
Jeg begynte 20 oktober, og har gått ned 7 kg, men har mange kg igjen...
Synes det går veldig greit, suget etter "godis" har gitt seg :-)
Jeg skal gå til kontroll på fedonklinikken en gang pr mnd og skal dit i dag, veldig spent :-)

Stå på alle sammen :-)

candyland sa for siden:

jeg slenger meg på, begynte 13 oktober og har gått ned fra 88 til 80. målet mitt er en plass på 60 tallet, er kun 1.66 høy, så det skulle ikke være ett urimelig mål:) I dag har jeg storhandla og tenkte å prøve meg på lavkarbo ostekake til farsdagen, gler meg allerede:)

planen er forresten veiing en gang i uka, men siden jeg har en liten konkkurranse gående med en på jobben har det blitt til at jeg veier meg nesten hver dag, hmm....

paula2angeles sa for siden:

Hei, jeg vil også være med her :),
Jeg begynte 23 oktober og har gått ned 6 kg:p...JIPPPI...er så glad for at jeg har funnet en diett som funker. Men jeg sliter mye med søtsuget enda, drikker pepsi max og gumler i meg fribol drops. Savner en ordentlig sjokolade:(..

Anitra sa for siden:

Dette vil forsvinne, det har det gjort med meg. Jeg har overhode ikke søtsug lengre, selv om den lille godteposen i skapet frister veldig :D Men den skal spares til jul!

Fungirl sa for siden:

Pespi mav og fribol drops kan være grunnen til at søstuget ikke gir seg. Anbefaler deg å kutte tvert og se om de kan hjelpe. Søte ting trigger søtsuget enda mer dessverre :(

Jeg tenker nesten på godteri hver enste dag...uff gleder meg til det går over! Har du tenkt å ta pause i julen?

Jeg skal prøve idag:o. Merket det igår når jeg spiste en drue, fikk bare lyst på mer. Klarte å holde meg unna allikavel :).

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/waIwaPW/]

Fungirl sa for siden:

Drue er vel fy fy på ketolyse så det må du iallefall holde deg unna :)
Men dette klarer du, når suget melder seg så finn på noe å gjøre slik at suget ikke får fotfeste i hodet ditt :)

Blir hardt å ikke spise druer eller frukt i det hele tatt..
Vet noen hvor man kan få kjøpt Heistad syltetøy? Jeg har kjøpt heistad gele og fått lagd meg lavkarbo ostekake. Veldig mektig kake!!

tickers.TickerFactory.com/ezt/t/waIwaPW/weight.png[/img]

Elizabeth sa for siden:

eg kjøpte det på obs! blåbær og appelsinmarmelade

Tussetrollet sa for siden:

Heisann!! Slenger også på her, begynte på kuren 28.oktober har gått ned 3,8 kg på en uke.:D:D Stå på alle sammen

Anitra sa for siden:

Litt ja, da har jeg gått 3 mnd på dette, og hvis jeg har nådd målet mitt på - 10 kg, så skal jeg ta pause i julen. Men ikke helt og fullstendig da, blir nok litt sukker ja, men skal prøve å holde meg lavkarbo hele julen.

Jeg skal til København neste helg med jobben, er litt spent på hvordan det vil gå? :) Er litt skeptisk til å drikke alkohol, noen erfaringer?

Fungirl sa for siden:

Drikk sprit med lightbrus eller vin :)

Da får jeg drikke vin, reagerer veldig på søtningsstoffene i lightbrus. Er så gale at jeg får sår på armene..:mad: Men koser meg med rødvin..:):)

Anitra sa for siden:

Jeg har merket at jeg tåler mye mindre alkohol på ketolyse.:fnis:

Hihi ja det kan bli en spennende tur til København.:)

Du klarer det nok:o.

Obs? er det coop?
Hadde vært greit å ha det på fløtepannekaker.

Jeg prøver:p... Takk for positive tanker, jeg sier til meg selv at dette skal jeg klare. Må vel bare drikke mere vann:D.

Anitra sa for siden:

Jeg har funnet heistad syltetøy på ICA. Det er virkelig godt!

Fungirl sa for siden:

Dette syltetøyet har de omtrent overalt. Butikkene her i byn som har det er iallefall:
Mega, Ica, Spar, Eurospar. Vel det er iallefall de jeg har sjekka ut :)
Kan nok variere utvalget, men de fleste har det :)

Donna sa for siden:

Kan eg og være med her? Eg har vel egentlig ikke bestemt meg for noen retning her inne men spiser egentlig helt etter ketolysen. Har tatt av 4,2 kg på 5 uker. Har 6 kg igjen. Har ikke kjøpt ketostrips eller hva det heter. Hvor får eg tak i de og har alle sammen her lest boken?

Anitra sa for siden:

Syntes forresten butikkene har blitt flinkere til å ta inn sukkerfritt generellt. Men blir stadig irritert på alt fettet de fjerner fra kjøtt osv! :o

Vi skal jo ha fett, jeg vil ikke ha koteletter fra en slank gris! :visemuskl

candyland sa for siden:

hvor ullovlig er det egentlig med frukt?? Jeg spiste 3 clementinbåter her en dag, måtte jo kjenne om den hadde blitt god ennå, men holdt meg likevel godt under ketosegrensa mi, så da skal det vel ikke være noe problem? Har smakt små biter mango, kokos eple osv også, men bare i smååååå mengder

Fungirl sa for siden:

Frukt inneholder sukker som vi ikke skal ha på ketolyse. Så har ikke bare med antall karbs pr dag, men også hvilke karbs vi får i oss dessverre :(

Gladlaksen sa for siden:

:DHei alle sammen:)

I'm in:) Begynte på Ketolyse sånn ca 14 oktober...Siden da har jeg gått ned ca 3,5 kg. Er 1.70 i høyden og har planer om å komme meg godt ned på 60 tallet...Veide 62 kg for 3 år siden førs kjæreste og samboer. Nå er det bare meg igjen. Blir spennende å se hvordan dette går videre..er i 3.uka nå, og det har ikke blitt noen - kg..men tvi tvi..biter tenna sammen og fortsetter med godt mot;)

Lykke til videre alle sammen:D

Trudeh sa for siden:

Jeg begynte 9.oktober og har gått ned 5,9 kg.Totalt ønsker jeg å gå ned til 70 kg i første omgang.
Jeg er kjempefornøyd og tenker veldig lite på mat for tiden. Jeg har ikkeno søtsug, spiser veeeldig lite fribol og IFA og holder meg helt vekk fra pepsi max.
Ellers blir det spennende fremover...klarer jeg 10 kg til jul skal jeg ta en julepause. Da kommer jeg til å fortsette med lavkarbo, men bittelitt sukker.:)
Det blir spennende og følge med på denne tråden fremover..men det ser ut til at samtlige har hatt en "flyingstart".
heier på allesammen

lettereliv sa for siden:

Hei hei oktoberklubben:p Morro at så mange ville bli med:D

Nå er jeg på dag 18! Føler at jeg bare stiger i vekt jeg.... Men vi får se på søndag da (veiedagen) Blir spennende. Hindrer det vektnedgang om man spiser anton berg sjokolade, drikker pepsi max og drikker fun ligth saft? Og spiser bacon snack og IFA? Jeg gjør nemlig alt dette her:s Virker som om det ikke er bra etter hva jeg leser her??:( Men jeg er et godismonster og må liksom ha noe erstattning for goddis. Er det NOE av dette jeg nevner som kan drikkes/spises uten at det hindrer vektnedgang??

SÅnn ellers går alt kjempebra:rolleyes: Elsker maten, mye enklere og bedre enn mitt gamle kosthold, og jeg begynner å vende meg bra til dette her! Im loving it! Om det ikke fører til rask vektnedgang vil jeg fortsette uansett for jeg trives bedre enn på lenge! Fått mange bedre matvaner også:D
Før gikk det bare i ferdigmat fra frossendisken eller fjordland pluss maaaasse goddiss:o HAdde ikke ORK til å lage mat fra bunnen. Og litervis med pepsi max! (drikker mindre av det nå!) Nå har jeg jo funnet ut at å lage mat fra bunnen er jo kjempelett:):) You go girls!!! (and boys!)

lettereliv sa for siden:

Forresten hvordan får jeg bilde under nicket mitt??? Får det ikke til jeg:confused:

Fungirl sa for siden:

Kunstige søtningstoffer kan stoppe eller hemme vektnedgangen din så dette bør du iallefall kutte ut de første ukene av kuren slik at kroppen ikke lengre opplever søtsuget.
Bilde legger du inn på kontrollpanelet ditt :)

lettereliv sa for siden:

Takk for hjelp fun girl:-) Jeg forstod i dag hvorfor jeg føler at jeg går opp....Har jo vært helt forstoppet i 5 dager og mensen før det:s Men etter sjokkis i dag ble det borte, hahah:P Og nå føler jeg meg myyyye bedre, og vekten har ikke gått opp:) Phuuu!!

Jeg skal kutte ned på sjokkis, bacongull og pepsi max fremover, men kan innrømme at det blir vaaaanskelig:-) Skal prøøøve å ha det bare som helgekos, og kanskje en dag i uken:-) For nå er det nesten hver dag:o Er iallefall kjeeempeglad for at jeg ikke har gått opp, og føler at ting går riktig vei igjen;)

Anitra sa for siden:

Da har jeg veid meg, og til tross for at jeg fikk mensen i går har jeg gått ned 1 kg!!

Hei alle sammen, endelig er det helg (",). Idag vil datteren min ha pizza så jeg skal prøve å lage pizzabunnen på Ketolyseboken. Håper den blir bra!! Skal fylle på med kjøttdeig, litt løk, champignon og masse ost. Kanskje friske ruccola salat på toppen til slutt..nam nam hehe
Nå har jeg ikke veid meg siden mandag, jeg tør ikke se faktisk:-( Jeg er så redd for å bli skuffet hvis jeg ikke har gått ned. Vil ikke ødelegge helgen....jeg har vært flink og har bare spist det jeg skal spise av karbohydrat. Skal få mannet meg til å veie meg på søndag... Kyss fingrene for meg at jeg har gått ned MASSE tihi

Anitra sa for siden:

Lykke til med veiing Paula :) Det går nok kjempebra.

tenker det blri pizza her også i kveld, må ha litt kos til "Skal vi danse" :)

Anitra sa for siden:

Jeg har funnet ut at jeg startet 29 sept, men kan vel være med her alikavel :)

ketogrl sa for siden:

Jeg vil også være med!! Begynte i slutten av oktober, så ligger nok litt etter dere andre. Er forresten kjempe imponert, skikkelig motiverende å se hvor mye dere har tatt av allerede :)

Stellamor sa for siden:

Jeg begynte i oktober :)

Har nå gått på kuren i 4 uker og kvittet meg med 7 kg :D
Supert!!!

lettereliv sa for siden:

:)Nå er vi mange her dere

Håper det er flere som følger opp fremover med å skrive inn vekt osv:cool: Jeg selv har veiedag i morgen! I dag veide jeg meg da, hadde gått opp 500 gram:s Men jeg spiste veldig mye i går kveld, er liksom stappet i dag og har kun spist 3 ketoskiver! Så forhåpentligvis er de 500 grammene borte snart!!!

Det jeg syntes er så fantastisk med ketolyse er at jeg nå, 20 dager etter jeg startet, bare gleeeder meg til å fortsette! Jeg har såå mye pågangsmot! På f.eks grete roede kur hadde jeg nok ikke holdt ut 2 uker uten sprekk engang, og jeg hadde lengtet som bare søren etter godis og fet mat!! Men her kan jeg spise fett som bare det:D Og det finnes flere typer sukkerfri godis også! Dette er jo den perfekte kur. Jeg reklamerer til ALLE! En venninne har begynt etter min reklame og hun har gått ned 3,5 kilo på under 2 uker! Fantastisk ikke sant?? WE ARE ALL LOVING IT!! KETOLYSE FOREVER <3 :p:D

(Min blogg er ned10kilo.blogspot.com og der legger jeg inn alt jeg spiser hver dag og skriver ned vekt om noen vil se) HA en herlig lørdagskveld:rolleyes:

Gratulerer med et fantastisk vekttap..:heia::heia:

Jeg er i min andre uke, gikk ned 3.8 kg første uken.:)
Det pluss følelsen av velvære er helt supert. Har tidligere gått på GR , gikk ikke mange dagene før jeg tenkte på sjokolade å alt det andre jeg ikke kunne spise..:)

pjusket sa for siden:

Jeg er kjempeimponert over dere! Dette er kuren som virkelig fungerer! Stå på videre damer! :D

Håper alle har hatt en fin helg:p
Helgen gikk jammen meg fort, veide meg på fredag, klarte ikke holde ut.
Hadde ikke gått ned en gram:(, jeg er veldig skuffet. Vet ikke hvorfor jeg ikke har gått ned.:confused: Kanskje det er fordi jeg ikke begynte med ketolysetablettene med en gang?? Begynte med dem for 3 dager siden. Har det noe å si forresten:confused:
I helgen har vi vært på 2 bursdager på rad, stixen ga ingen utslag igår. Visste jo det, det ble litt mye extra karbohydrater.
Så idag er det egg og bacon til frokost, rester av pizzaen til lunch og middag vet jeg ikke enda. Nå skal jeg ned i vekt:cool: ( håper jeg)

Extra tyggegummi er sukkerfri, er de trygge å tygge på?
Har fått kjøpt meg store IFA, veldig glad for at de er sukkerfri. Jeg bare elsker ifa:p.

Fungirl sa for siden:

Extra tyggis kan stoppe vektnedgangen hos enkelte og i tillegg har de "feil" søtningstoff for oss på ketolyse, husker ikke i farta hva det var, men mener at Torkil skriver i boka at tyggis ikke er bra, ellers har eg lest det her inne :)

ok, da kan jeg glemme tyggis:(...

Tinka sa for siden:

ÆSj...blir deppa av dette her altså...leser på alle oktoberinnleggene og ser at jeg går fryktelig sent ned i vekt altså...selv om jeg faktisk har vært strålende fornøyd med resultatet så langt....pussige greier:p. Begynte 1. oktober jeg da.
[font=Comic Sans MS][/font]
Melder meg inn i oktobergjengen og håper jeg greier å holde følge med dere alle:D.
Har dere forresten erfaring med Pepsi max. Lurer på om det kan være lurt å kutte ned på den? Kanskje den har noe å si for vekta likevel?

Stor79 sa for siden:

Hei, slenger meg også på her, begynte 20 oktober, har gått på kuren i 3 uker og gått ned 3 kg, stod stille 1 uke da jeg var i funderingsfasen, men nå går det greit nedover, er forresten storfornøyd :)

Hva synes dere om Atkins-sjokoladebar? Jeg synes den er fin når man har søtsug, litt dyr, men lite karbo og jeg har holdt meg i ketose selv om jeg har gumlet på den.

Fungirl sa for siden:

Tinka: Pepsi max kan absolutt være en stopper, så hvis du føler at vekta går seint, ville eg ha kuttet den helt ut i en periode. Drikke kun pepsi max når jeg har vært ute eller en sjelden annen gang.

Stor79: Atkinsbarer kan ha samme effekt som pepsi max og trigge søtsuget enda mer, derfor er vel det ikke akkurat å anbefale. Siden eg begynte i mai har eg spist 5 stk tror eg, og det er hvis eg ikke har vært i nærheten av mat på ei stund. Ikke sikkert du reagerer på de, men er mange som gjør det dessverre.

Tinka sa for siden:

Da er det offisielt slutt for pepsien for meg... iallefall etpar uker.

Fungirl sa for siden:

Kvitter deg også med søtsuget da, så det hjelper på flere ting :)
Masse lykke til, dette klarer du :)

Stor79 sa for siden:

Uansett om lettbrus fremmer søtsuget eller ei så har jeg funnet ut at jeg har det mye bedre uten, drakk ca. 1 liter om dagen tidl. og jeg følte at jeg måtte løpe på do hele tiden, tok litt å slutte helt, men føler meg mye bedre, tror jeg blir mindre oppblåst også, et glass el to i helgen tillater jeg meg, men når man først starter er det vanskelig å slutte.

Før jeg begynte på ketolysekuren var jeg konstant oppblåst, jeg var minst en størrelse større hver kveld, men dette problemet har blitt helt borte, noen andre som også har det slik?

Tinka sa for siden:

Heisann,
Nå har jeg lest rundt på forumet om diverse temaer, og sitter med følelsen at jeg muligens har syndet litt på andre områder oxo:confused:.
Tror muligens jeg har spist for lite karber...noe jeg faktisk ikke trodde var mulig. Har ikke spist så mye grønt som jeg tydeligvis burde..er dette et reelt problem tror dere?
I dag inneholder lunsjen min en diger salat med mye deilige grønnsaker i pluss ost og skinke og en dressing av det fete slaget....en ny og bedre tilværelse...nemlig!!;)
Pepsien står fortsatt urørt...flinke meg:D! Utsetter veiing noen dager og krysser fingrene for et bedre resultat......Ser det går rette veien...beltet har kommet et hakk lengre inn da!!

Fungirl sa for siden:

Flink du er som lar pepsien stå :)

Selv spiser jeg til tider altfor lite karbs, og det vet jeg ikke er bra. Spesielt med tanke på vitaminer og andre grunnleggende stoffer vi trenger. Gjør ikke dette for å spare karbs, men fordi jeg rett og slett ikke orker mere mat.
Prøver å ha en dag i uka der jeg spiser litt mer karbs, altså mer enn 15, fordi jeg tror det hjelper at kroppen får litt å jobbe på av og til.
Jeg har igrunn ikke merket det på vekta, men det kan jo stoppe opp når eg minst aner det. Derfor er planen å kutte opp grønnsaker og ha de i kjøleskapet slik at det er lettere å lage til middag og eg får i meg nok.

Tinka sa for siden:

Ja, jeg er fryktelig spent på om dette virker. Vil så gjerne gjøre alt rett, men det er sannelig ikke lett altså. Men jeg gir aldeles ikke opp!

Fungirl sa for siden:

Du kan se i min blogg ang hva jeg spiser hvis det er interessant for deg.
Har ikke lagt inn når jeg spiser baconkrisp og ifa, men det er i 90 prosent av tilfelle bare på lørdager.

Tinka sa for siden:

Det skal jeg gjøre....

Tinka sa for siden:

...og nå har jeg gjort det......synes det virker som om du oxo spiser lite karber....men da har nok jeg vært helt nede på karboinntaket......har liksom ikke vært så nøye med å veie maten kan du si....
Fyller på med grønne greier...:p

Fungirl:), du har vært kjempe flink med å veie karbo på grønnsaker. Måtte titte i bloggen din:o.. Skulle gjerne vært like flink som deg;) Jeg har ikke veid grønnsakene, har bare tatt det på feeling. Men i det siste har jeg prøvd å veie grønnsaken. Syns det er vanskelig jeg, jeg tror jeg spiser for lite karbo. Jeg har bare tatt litt grønnsaker og salat med i maten.
Vet du om det har noe å si på vekten hvis man ikke får i seg nok karbo?
Vekten min har stått stille i snart 1 uke:confused:....skjønner ingen ting:confused:.

Snehvit sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg vil veldig gjerne være med i Oktoberklubben! :D

Begynte 29. oktober, og gikk ned hele 4 kilo den første uka! Utrolig motiverende!!! Jeg er klar til kamp mot kiloene:jegvant:, og gleder meg over resultatene jeg allerede føler! Herlig når buksa plutselig detter av...

Og så er det så fantastisk mange bra oppskrifter å hente her, at jeg blir jo superinspirert! Har aldri spist så mye godt jeg! Hehe...:hungry:

Forresten, noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt sukkerfri kjeks? Tenkte å lage ostekake, men så tåler jeg ikke nøtter! Egentlig utrolig irriterende, siden så mange gode dessert og kakeoppskrifter her inneholder nettopp nøtter... Så jeg må finne et bra substitutt!!!

Gladlaksen sa for siden:

HURRA:) ENDELIG under 70 igjen..Istarten på min 4.ketolyseuke stanset vekta på 69.5...Veldig glad:)

Snehvit sa for siden:

Hvordan lager du pizza bunn?!?!? Jeg har så FRYKTELIG lyst på pizza!!!!

Tinka sa for siden:

Lag ostekake, men spis ikke bunnen. Det har jeg gjort og det fungerer kjempefint! Er da osten og geleen som er best uansett:D.

Anitra sa for siden:

Jeg lager denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21992

Okey, ikke helt som vanlig pizza, men en fullgod erstatning sytes jeg. Barna spiser den også :)

Jeg fant en oppskrift her inne, prøvde den forrige fredag og den smaker DELICIOUS:D. Jeg byttet på en del ingredienser enn den jeg fant, men nærmere Peppes Pizza enn dette går det ikke an:p.

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Ketolyse soyaprotein)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.
Her sleit jeg litt med å få det smurt utover platen, ble litt irritert (men verdt det når jeg spiste pizzaen:D). Jeg skulle kanskje ha tatt litt mere vann:rolleyes:...

Stek den på 220 grader i 8-10 minutter først, så den blir litt crispy (midten av ovnen).

Ha på fyllet, legg på masse ost og stek videre til den er ferdig. La den avkjøles litt før dere spiser den gode pizzaen

Til fyll:
Stek 500 gram kjøttdeig, sopp, løk og hvitløk, hakket.
Jeg brukte sånn ferdig pizzasaus fra TORO. (Man kan også bruke tomatpure) Blandet det med fyllet.
Kjempe godt:D
Så sprer du fyllet utover pizzabunnen, legg på sorte oliven og tomater
(må ikke) og til slutt masse revet ost. Vi spiste det med ruccola salat på toppen og rømme:cool:.
Mannen min syns den var like god som den vanlige jeg har pleid å lage før Ketolyse:p. Barna merket ikke forskjell på smaken, og de er veldig kresne.
Blir nok pizza hver fredag;)

Lykke til!!

Her kommer et virkelig dum spørsmål:o.
Når det står 6g karbohydrater pr. 100 gram betyr det at en eks.brødskive under 100 gram skal deles på 100 for å vite nøyaktig hvor mye karbohydrater det er i en brødskive:confused:... Har vært litt forvirret, trodde jeg skjønte dette, men blir bare mer forvirret for hver dag som går...
PLEASE,,,hjelp meg å forstå dette:(

Fungirl sa for siden:

jepp det betyr det. Er skiva 50 g så er det 3 gr karbs i den :)

Anitra sa for siden:

Slik har jeg skjønt det:
En brødskive på 100 gr inneholder 6 karber, en brødskive på 25 gr inneholder ca 1,5 gr karbo. Man deler altså. Men helt nøyaktig hvordan kan jeg ikke forklare deg.:)

Fungirl sa for siden:

Vekten kan nok stå stille eller stoppe opp ved for lite karbs, eg har spist for lite til tider og det prøver eg å rette opp i nå :)
Har kutta opp masse grønnsaker i kveld og putta den i bokser så nå blir det lettere å lage mat i tipsklemma :)
Men prøv å ikke veie deg hver dag, det tar bare på humøret ditt. Kroppen kan samle vann, mensen er på vei, mange ting som gjør at den i løpet av uke står i ro. Men er ikke snakk om stillstand ennå :)

Fungirl sa for siden:

For å regne karbsinnholdet tar du følgende:

48 g broccoli og det er 3 g karbs pr 100 g.
Da regner man slik:
0,48 x 3: 1,44 g karbs i 48 g broccoli

En annen måte er:
48 x 3 / 100: 1,44

Er samme svaret man får, første metode har eg kutta ut å dele på 100, bare lagt 0, foran antall gr av varen :)

Håper dette hjalp :)

Snehvit sa for siden:

:D

Ja, jeg må egentlig si meg enig i det! Men har en far som ELSKER bunnen! Hehe... SÅ tenkte at siden jeg skal lage den i familieselskap, så kunne jeg finne en bunn til... ;) Men selv klarer jeg meg uten!

Takk, nå ble jeg ihvertfall klokere. Tror det blir enklere å veie grønnsakene nå:)

Nå har jeg fått kjøpt meg sukkerfritt sjokolade,
den ser veldig god ut:D. Kjøpte meg en med mandler...
Gleder meg til å få smakt sjokoladen på lørdag:p

Fungirl sa for siden:

har ennå ikke prøvd noen sjokolade, tør ikke :)
Men kos deg og håper virkelig den smaker :)

Nei, nå vet jeg ikke om jeg tør å spise sjokoladene jeg har kjøpt. :( Igår var jeg plutselig ikke i ketose, stixen var beige. jeg ble så skuffet på meg selv og sint. :mad:Jeg spiste altfor mye av de store IFA, gumla i meg som bare det. I dag har jeg holdt meg unna IFA og det skal jeg gjøre fremover. Får spare dem til neste mnd:p..
Jeg er visst ikke like heldig som noen her:(, har lest at de spiser mye av IFAene og er fortsatt i ketose.
Heldiggriser, jeg får nøye meg med litt fribol hvis det blir krise:o

Fungirl sa for siden:

Eg spiser endel Ifa så eg vil ikke tro at det gjær at du faller ut av ketose, er ikke karbs i det. Sikker på at du ikke har spist noe annet som kan gjøre det?
Og er det utslag på sticken selv om den ikke er mørk så er du i ketose :)

Anitra sa for siden:

Slik ser min vektnedgang ut:
Uke 1 - 2,3 kg
Uke 2 - 0,9 kg
Uke 3 - 1,3 kg
Uke 4 og 5 - 0,5 kg
Uke 6 - ned 1,2 kg! Endelig!
Uke 7 - ned 1,8 kg!!! Ojjj
[color=#006400][/color]
For meg har det vært fettet, jeg har rett og slett fått i meg for lite!

Jeg hadde eggeomelett med bacon biter og spinat til frokost, lunch var det restene, spiste en del bringebær, og så kjøpte jeg meg litt salat og spiste det til snacks før jeg dro fra jobben. Middag var det kylling og salat igjen.
Kanskje det ble rett og slett for mye salat karbs?
Igår og idag var det rosa på stixen:D...Me happy again!!
Visste ikke at man fortsatt er i ketose selvom stixen er beige.
Trodde jeg måtte begynne på nytt igjen.
Takk for opplysninger, du er jammen meg flink til oppmuntre folk;)..

Da kan jeg bare spise masse IFA igjen da...JIPPI..dagene er reddet.:D
Men jeg må si at jeg fikk litt løs mage av de:(.

Fungirl sa for siden:

Blir nok ikke for masse salatkarbs, men husk at i salat er det lite næring så pass på å få i deg grønnsaker av andre sorter også.
Min favoritt for tida er fløtegratinert blomkål med hvitløk i.... Yummi :)
Må prøve å oppmuntre hverandre vettu, er jo tøft å gå ned i vekt :)

Ifa kan nok virke på den måten, av og til flyr eg som bare det på do ;)

Jabba sa for siden:

Anitra - du skriver du spiste for lite fett i en periode....kan du beskrive litt hvor mye du spiser pr i dag? Er så usikker på hvor mye fett jeg egentlig bør ha!

lettereliv sa for siden:

hei jenter:o) jeg hadde gått OPP 500 gram forrige veiedag, men nå snart en uke etter har jeg gått ned en kilo igjen:o) Så vektnedgangen etter 4 uker på ketolyse er nå 4,5 kilo!!! Jeg er kjempestolt! Har funnet ut at jeg har spist for lite fett i noen uker, så denne uken gjorde jeg et par ting for å få mer fett:

-Brukte masse margarin ved steking
-Stekte 8-10 baconskiver (skogsbacon-tykke skiver) Og tok med på jobben kalde. NAM!
-Kokte 3-4 egg og laget en salat med norvegia, fetaost, paprika, agurk, olje også skjærte jeg opp eggene og la oppi. Dette hadde jeg da sammen med salaten på jobb. Diiiigg lunch med masse fett og mye egg:o)!!

Og vips en kilo ned denne uken:o) Det går sakte, men sikkert:D Stå på folkens:)

Syns alle her er så flinke, STOR ROS TIL DERE!!!!! dere går ned mye på en uke. Føler nå at jeg spiser helt feil. Har begynt å veie karbs og holder meg til 10 eller 11 av og til. Jeg har ikke gått ned på lenge vekten har stått på 80 kg i snart 2 uker, blir derfor litt deprimert. Jeg trente aerobic før 3-4 ganger i uken, men i det siste har jeg begynt med tredemølle 45min hver dag. Jeg spiser når jeg er sulten, har ikke overspist meg heller. Har holdt meg unna pepsi max, drakk litt idag. Hva gjør jeg galt?

Min uke kan bestå av:
Frokost: 1-2 egg og bacon eller rester fra middag( har begynt å skippe frokost av og til, er bare ikke sulten)
Lunch: Eggeomelett eller rester fra middag eller salat med kylling,masse f etaost,agurk, litt tomat, isbergsalat, ruccola med olje og litt sitron saft
Snacks: fribol drops, bringebær
Middag: Kan være fra kylling, nakkekoteletter, fisk, retter med kjøttdeig og brokkoli-blomkål-squash-aubergin.
Kveldsmat: smeltet ost eller babyost.

Føler at jeg ikke spiser nok fett..
Har til og med begynt å tenke at jeg ikke kan klare dette:(

Fungirl sa for siden:

Du spiser som meg, altfor lite.
Ikke prøv å holde deg under 15 gr. Eg sliter selv med det, men i dag skal eg spise litt bringebær og da klarer eg det :)
Du kan se i bloggen min hva eg spiser, der ligger alt eg har spist siden eg begynte, utenom de siste dagene, siden eg ikke har kommet så langt ennå :)

Fungirl sa for siden:

Fikk bare opp til og med lunsjen din, derfor skreiv eg at du spiser for lite :)
Men eg kutta ut bringebær i noen uker og da løsnet det mer for meg. Kanskje du kan prøve det.
Og selvsagt klarer du det :)
Prøv også å kutte ned på ost da det kan være en partystopper.

Trodde at ost var kjempe bra siden det er mye fett:(. Blir billigere å ikke kjøpe bringebær fremover.
Får se på bloggen din, jeg kan jo prøve det du har spist.:p Får se om jeg går ned i vekt etter en uke.

Det gikk så bra i starten ,mistet nok mye vann i kroppen. syns dette blir vanskeligere og vanskeliger.
Men jeg skal prøve igjen:)...

Fungirl sa for siden:

Ost er som regel bra, men er endel som opplever at vekta stopper opp av det. 100 g er vist en gylden middelvei sier mange. Eg selv har ikke merka noe av osten, så dermed veier eg det heller ikkje.
Spiser du også bringebær?
Her i heimen er det kun lørdags eller søndags kos :)

Jeg ser at du spiser det samme til lunch hver dag, tror jeg skal begynne med det jeg også. Hvilken dressing bruker du? Jeg har brukt litt sitronsaft,olivenolje og litt lo salt.

Jeg har spist bringebær nesten hver dag:o etter frokost eller lunch . Må ha noe å gumle på på jobben.. Men uten fløte

Fungirl sa for siden:

Bruker selskapsdressing faktisk, den som de har på mega. Ikke den som de har på rema.
Er så glad i den dressingen og det er ikke mer karbs i den enn den man lager selv, selv om den sikkert er sunnere enn min. Men noen ting er bare uaktuelt å slutte meg.
Når eg er på jobb så spiser eg det samme, blir liksom ikkje lei heller så da fortsetter eg med det :)

Fungirl sa for siden:

Da anbefaler eg deg å kutte det meste av søtstoff slik at du blir renset for det. Etter ei uke så gir søtsuget seg.
Eg har ikke søtsug, kjøpte bringebær i dag for å få opp antall karbs.
Og for første gang så kjøpte eg meg en sjokolade, dette fordi at eg ville prøve å se om eg synes den var god. Normalt liker eg ikke mørk sjokolade. Men tok en bit og den var god, men trenger ikke mer av den :)

Jeg får prøve dine råd og spise salaten din til lunch :).
Nå skal vekten ned:o. Gleder meg allerede til neste veiedag:rolleyes:

Du får ha en fin kveld videre vennen.
Takk så mye igjen for tipsene og oppmuntringene.

Fungirl sa for siden:

Bare hyggelig og ha en strålende kveld du også :)

nelly79 sa for siden:

Jeg har "mista" 11 kg på litt under 4 uker.. Strålende fornøyd med det :-) Neste uke venter en aldri så liten utfordring..Londontur med 4 netter på hotell, jaja, får satse på at det går greit :-)

Hvordan går det folkens?

Anitra sa for siden:

11 kg på 4 uker er jo knallbra!! Gratulerer :)

Anitra sa for siden:

Da det løsnet hadde jeg bl.a spist rømmegrøten, jeg hadde kost meg med litt pisket krem på kvelden, spist frokost (noe jeg sjeldent gjør).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.