< Tilbake til oversikten

Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

Elizabeth sa for siden:

Hadde veiedag på lørdag og da viste den -1,2 kg!! JIPPI!!!!!!

Anitra sa for siden:

Gratulerer Elizabeth :)

Elizabeth sa for siden:

takk takk!! Er morro å se det gpåt nedover. :D

Anitra sa for siden:

Ja, det er kjempegøy!! Jeg er spent på vekta fredag, men TROR det er litt opp. Men jeg ahr blitt overrasket før jeg :lol:

Elizabeth sa for siden:

Vi får krysse fingrene for at du tar feil da. ;) Rekner ikke med å gå ned noe denne uken eg heller. Har lest her inne at det ikke er så lett å gå ned når "tante rød" er på besøk.

paula2angeles sa for siden:

Jøss, 11 kg på 4 uker er jo kjempe bra:D.
Så flink du er!!!
Hva er hemmeligheten din;)??

Snehvit sa for siden:

I dag var veiedagen min! To uker siden sist jeg veide meg, og jaggu hadde jeg ikke gått ned 1,5 kg! Happy!!!:D Selvfølgelig skulle jeg ønske det var mer... Men må tenke at det ikke er bra å gå ned for fort heller!!! Og så trøster jeg meg med at jeg har gått ned 13cm, og det KJENNES på klæra, og jeg føler meg MYE bedre!!!!

Evah sa for siden:

Jeg også begynte i oktober, nærmere 12. oktober.
Veier meg egentlig hver dag, men det er søndagsvekta jeg skriver ned,
samtidig som jeg måler cm da.

Viss jeg tar utgangspunkt i vekta mi i dag så har jeg gått ned 4,1 kg.

Pappa fyller 70 år på lørdag og skal ha ett stort selskap. Det blir masse god mat og ihvertfall masse kaker og andre desserter som er fy for meg..
Har tenkt på om jeg skal glemme ketolysedietten på lørdag og bare kose meg. Men gjør jeg det må jeg helt sikkert begynne på nytt igjen..
Er det best å ikke "sprekke" eller gjør det kanskje ikke så mye om jeg tar ett par kaker?

nattfrue sa for siden:

Du kan jo bake lavkarbokake og ta med? Det er mange gode oppskrifter i forumet. Kan anbefale Black Sunday, for eksempel :)

Jeg spiste en sjokolademousse på bursdagen min, etter å ha vært på ketolyse i nesten 4 måneder. Det var skikkelig ulurt. Jeg ble ordentlig uggen og uvel av sukkeret. Ikke sikkert andre opplever det samme, men jeg vil bestemt hevde at dersom man skal ryke på karbokjøret sånn ut av det blå, så er ikke sukker stedet å starte.

Hvor kan jeg finne oppskriften på black sunday?

nelly79 sa for siden:

Jeg er utrolig motivert denne gangen, kanskje ikke så rart siden vekta går nedover :-)
Men jeg spiser 5 ganger om dagen, frokost, lunsj, mellommåltid, middag og mellommåltid, til alle måltidene har jeg alltid noe grønt. Drikker KUN vann, 3-4 liter om dagen, sitron, agurk eller eplebiter oppi er veldig godt faktisk... Før så drakk jeg bare pepsi max, savnet det veldig i begynnelsen men nå tenker jeg ikke på det mer. (kaffe og te liker jeg ikke)
Jeg er veldig streng med meg selv, rører ikke noe som jeg vet kroppen min ikke skal ha, for da vil jeg bare ha mer... ;-) Det eneste jeg unner meg av og til er sukkerfrie pastiller....
Også får jeg veldig god oppfølging fra Lindbergklinikken, går til kontroll der 1 gang pr.mnd.
Trening har jeg ikke kommet i gang med enda, men etter jul er jeg klar. Triller masse tur med snuppa på 8 mnd da.

nattfrue sa for siden:

I oppskriftsdelen av forumet. Bare bruk søkefunksjonen.

Kan man drikke vanlig te i ketolyse dietten. Earl grey te og green te.
Noen som vet det?

Elizabeth sa for siden:

Ja det er ikke noe problem. :)

Anitra sa for siden:

Jeg drikker nå te ihvertfall :)

Så bra! Kan jo ikke drikke kakao, da er det godt med noe varmt i halsen.
Jeg har vært ofte forskjølet nå siden jeg begynte på keto, er det vanlig? Er kroppen mer motagelig for virus fordi man ikke får i seg nok vitaminer. Det er ganske slitsomt å være tett hver uke.

Fungirl sa for siden:

Eg har aldri vært så frisk etter at eg begynte på ketolyse, hele fjor høst, vinter og vår slet eg med halsbetennelser, når eg begynte på ketolyse så fikk bakteriene ikke noe å jobbe med og eg hadde ikkje en eneste betennelse fra eg begynte i mai til eg fikk fjernet mandlene i september :)

Da er det nok bare meg, blir så fort smittet av barna mine.
Lurte på en ting, hvor mye av de store IFA spiser dere på 1 dag?
Jeg kan gumle i meg 2 poser:-( på kvelden er magen litt rar hehe

Fungirl sa for siden:

Spiser IFA stort sett på lørdager og kanskje søndag. Men ikke hver dag.
Ikkje rart magen din er rar på kvelden etter to slike poser :)

Anitra sa for siden:

Jeg spiser ikke mye IFA, kan ha en pose i 3-4 dager.

Jeg har spist dem nesten hver dag, er nok best at jeg bare spiser dem i helgene.

Anitra sa for siden:

Blir du ikke løs i magen av de?

Magen har bare rumlet litt mer og vært litt løs. MEn jeg tror jeg tåler dem ganske bra. Jeg løper ikke på do hele tiden :p

Idag har jeg vært på ketolyse dietten i 4 uker. Jeg har ikke veid meg på en stund nå, vet ikke om jeg har gått ned eller opp. Vekten vår har ikke vært helt bra, må få kjøpt en elektronisk vekt. Tror de er mere nøyaktige (",). Jeg har ligget i 10g karbs til nå. Er det nå jeg skal begynne med å øke karbs. Er det 15 g karber nå? Hva skjer hvis jeg ikke får utslag på stixen? Betyr det da at jeg må komme meg under 15 karbs igjen?

Gerd sa for siden:

Hei.
Vil bare påpeke en ting:

Viss du leser boka, ser du at det er 15 karbs dagen. Ikke 10...Og det meste bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda...Kroppen trenger all den næring den kan få :ja:
Og du kan etter 4 uker begynne å øke karbene. Men du må ikke. Viss du trives med å spise ca 15 kabs dagen, så kan du bare fortsette med det.

Men som sagt, dette står forklart i boka.

Ser også at du spiser en del ifa. Mitt beste råd er, viss du er litt søtavhengig... Rett å slett kutte ut så mye som mulig med søtstoff. For det trigger søtbehovet :ja:
:)

Da har jeg misforstått det som har stått i boken.:( Må visstnok lese den igjen, var sikker på 10 karbs først og så 15 etter 1 mnd.
Det kan jo kanskje henge med at vekten min har stått stille i 2 uker eller mer. Nå skal jeg spise mere grønnsaker :)
Takk Gerd for at du svarte så fort :o

Jeg syns ikke krom tablettene hjelper mot søtsuget, jeg har bestemt meg at jeg ikke skal spise mer av IFA på en stund nå. Må holde meg unna:cool:.

Gerd sa for siden:

Jeg leste boka om igjen og om igjen... Den ble min "bibel" ;)

Og du kan ta litt ekstra krom for å få bort det værste suget :ja:
Jeg er sjøl sukkeravhengig. Og for meg er det aller beste å holde meg unna kunstig søtning... Skal ikke mye til før jeg får lyst på mer... :o

Det er bedre å ligge på mellom 15 0g 20 karbs dagen. (og som sagt mesteparten fra grønnsaker)For da får kroppen tilført de næringsstoff, vitaminer og mineraler den trenger for å fungere og forbrenne optimalt :ja:

Nå trenger jeg ikke spare på mine grønnsaker.:D
Jeg har rasjonert det meste til middag og litt til lunch. Skal bli godt med agurk, litt tomater, salat og annet grønt til hvert måltid.. Er faktisk veldig glad i grønnsaker, var hardt å begynne å veie karbo i starten..
Ser i bloggen din at du er ferdig slanket:)....Grattis
Hvor lenge har du holdt på?

Gerd sa for siden:

Slankingen har jeg tatt i etapper på et år..fra 1.2.07-1.2.08... først ca 5-6 mnd. hvor jeg gikk ned 17.5 kilo. Så generell lavkarbo ei stund, så et lite raid før jul i 07... lavkarbo i jula... og en runde på de siste 3 kiloene januar 08...
Siden har jeg levd på rein og naturlig mat og stooooortrivs med det :D

supha sa for siden:

Hei!

Kan jeg og bli med her? Begynte på ketolyse i oktober igjen og har hittil gått ned 5 kg. I tillegg går jeg på Bailine 2 ganger i uka som har vist gode resultater + trening og da seff. Prøver å holde motivasjonen oppe, da dumme vekta ikke har vist noe nedgang enda. Er litt oppblåst og rar i kroppen merker jeg. Jeg har veiedag på lørdager.

Tilslutt vil jeg si: Vi er kjempeflinke!!! Jeg er sikker på at kroppen er supertakknemlig for at vi gir den masse god mat og bedre helse.:D

Syns du er flink jeg:p. Det ble vel en del shopping etterhvert:cool:.
Du trives med vekten din nå?
Jeg får bare holde ut og være strengere med meg selv når det gjelder søtsuget:(.
Kan jeg ta 2 stk krom tabletter for å få bort søtsuget?
Etter at jeg fikk vite at IFA var noe vi kunne spise så har jeg bare gumlet i meg som bare det. Jeg blir så fort hektet etter 1:(.
Pepsi Max har jeg heldigvis blitt flinkere med, drikker det bare hvis jeg er ute med venner. Drakk det igår, var på Djengis Khan igår med en venninne.
Der er det jo fint for oss som som spiser lavkarbo.

Gerd sa for siden:

Jeg skal på djengis i kveld :D

Joa, nye klær har det blitt ;)
Og jeg trives, og føler meg normal... Tynn er jeg ikke, noen sylfide kan jeg aldri bli :)

Søtsuget vil med tiden minke... Men noen raptuser kommer jo lell... :o Da er det bedre å stå i mot... Vanskelig, ja.... Men følelsen etterpå når du har seira, er god :D

Husk, spis deg god og mett til hvert måltid... Da også minker suget etter søtt :)

Anitra sa for siden:

Stillestående denne uken. Men er fornøyd, mandag veide jeg mere så det som var på har kommet av!

Så bilder av deg på Allers intervjuet ditt. Du er kjempe fin!!!! Syns du er tynn jeg:cool:
_23 kg syns kjempe godt.... MERE ROS TIL DEG:D

Hva er forskjellen på Ketolyse og lavkarbo?
Litt forvirret som vanlig igjen:(.

Fungirl sa for siden:

Lavkarbo er generell å ligge lav på karbo, typisk Fedon .,Mens ketolyse går du over i fettforbrenning, altså ketose.
Litt kort forklart, men ser håndball på tv så rekker ikkje mer ;)

Stellamor sa for siden:

Veiedag: minus 1 kg siste uka.
9 kg tilsammen nå og jeg er fornøyd med det, ja :D

Det nye jeg har spist denne uka er lapper. Smaker nyyyyydelig med smør og masse ost på!! Godt med en liten pause fra speilegg og omelett. Hehe...

Har besøk denne helga og er så glad for at jeg fint klarer å holde med til kuren. Neste utfordring er julebord om 2 uker. Har et stort ønske om å holde meg i ketose da også.

Hva gjør dere med julebord?
tar gjerne i mot tips til hva man kan spise og drikke :p

nelly79 sa for siden:

Så flink du har vært Stellamor :-) Er så inspirerende å se kiloene bli borte :-)
Vil du dele oppskriften på lapper med meg? Kjenner jeg trenger litt forandring fra egg og bacon og omelett jeg også...
Julebord på jobben er tapas så der kan jeg nok bare velge å vrake :-) Og til drikke så blir det vodka og sukkerfri battery, liker ikke vin og øl, så jeg tror det skal gå bra med julebord for min del..
Men jeg reiser til London på onsdag og der kommer jeg til å slite med å holde meg i ketolyse, men men får gjøre det beste ut av det ..:-)

LilleM0r sa for siden:

Stella og Nelly - gratulerer med flotte vekttap! Så flinke dere har vært.
Jeg starte i september og har siden da vært på en del restaurantbesøk og skal på tre julebord. For min del går det veldig greit.:)

Det har ikke vært noe problem å bestille mat tilpasset vår kost - alle er veldig velvillig til det.
Jeg husker alltid å skryte av servicen til kelneren når jeg bestiller - og da får jeg ekstra oppmerksomhet :cool:.

Dersom de serverer julemat på julebordet - ja, så er jo det som regel perfekt for oss. Bare be om ekstra av det tillbehøret som vi kan spise og la andre ligge.
Styr unna alkohol med søtt blandevann - GT f.eks. syns jeg er godt.

Jula er jo midt i blinken for oss - mye god og fet mat:)
Jeg gleder meg og har ingen planer om å gå ut av ketose - julen skal ikke ødelegge min kur.

Lyke til - og kos dere :)

Stellamor sa for siden:

Takk det samme!! ;)
Vi er veldig flinke. Hihi...

Jeg har brukt oppskriften på lapper til Gerd. De holder seg bra i kjøleskapet eller i fryser. Hun har oppskrifter på masse nyyydelig mat :D

Lykke til med London-tur!
Det er mange utfordringer vi må gjennom :)

Stellamor sa for siden:

Skrev det lange svaret til deg, så ble det borte...hmrph...

Skal nok klare meg på julebordet.
Ettersom det er om 2 uker, så er det altfor tidlig med julepause da.
Har nemlig bestemt meg for en pause i juledagene.
Du er jo superflink som skal holde på kuren også da, Lillemor!!

Vekten min har endelig bevegd seg nedover siden sist jeg klagde på at vekten stod stille i 2 uker. Jeg veide meg på lørdag og har gått ned -2 kg:D. Jeg er super super glad:heia:. Jeg måtte veie meg igjen idag for å sjekke at det stemte, veide meg hos mamma på lørdagen. Tenkte kanskje at hennes vekt var ødelagt, men nei da:).....
Pappa feiret 70 års dag på lørdag også med over 100 gjester. Masse god mat og masse gode kaker og andre desserter. Jeg klarte å holde meg fullstendig unna desserten:cool:, spiste istedenfor en halv clementin.. det var en skikkelig prøvelse, men jag var mett og orket ikke kaker.
Jeg er så stolt av meg selv!!

Evah sa for siden:

Flinke dere er!
Og det er tøft å avstå, når man har alt forann seg ja.

Jeg hadde veiedag i går, og på 6 uker har jeg gått ned 5,5 kg.
Og det er jeg fornøyd med :D
Håper på litt til før jul, for da blir det nok noe ekstra.

Elizabeth sa for siden:

bare -300 gram denne uken... Men minus er minus. :p

supha sa for siden:

Ble bare -400 gram på meg. Så lenge det ikke går oppover så er det greit.

supha sa for siden:

:heia:

Oii så bra!! hURRA:heia:Så flink du var som holdt deg unna søtsakene.

Takk takk, det var ikke lett.:p Når jeg så alle kakene før vi spiste middag var jeg 50/50 om jeg skulle smake eller ikke. Men etter middagen var jeg ikke interresert i alle søtsakene. Jeg var så stappa, spiste bare en runde også. Jeg har ihvertfall pleid å spise 2 omganger:rolleyes:.
Nå håper jeg at vekten ikke stopper mere nå. Er så gøy når det går nedover.
Prøver hardt å tenke på hva jeg har gjort annerledes:cool:

Elizabeth sa for siden:

Har gått på ketolyse i 5 uker no og fant ut at eg skulle øke med 5 karber... Men eg datt rett ut av ketosen med en gang eg!!! Skikkelig depp!! Er det normalt??

Det lurer jeg også på, jeg har ligget mellom 10-12 karbs før. Fikk vite av Gerd at man egentlig skal ligge på 15 karbs.. Jeg har misforstått boken helt fra begynnelsen :o....Men da jeg prøvde meg på det var jeg ikke i ketose lenger. Skjønner det ikke:confused: .

supha sa for siden:

Hm det var rart. Jeg har spist opptil 10-15 mer og er fremdeles i ketose. Men det er sikkert veldig individuellt..

Elizabeth sa for siden:

Synes det er rart selv. De flese sier at mann skal ligge på mellom 15 og 20 karbs per dag. Og med en gang eg gikk over 15 datt eg ut av ketosen...

supha sa for siden:

Men må du øke da? Så lenge det holder med 15 karb? Kanskje du kan øke med 1 karb av gangen? Men de 5 ekstra karbene brukte du de på grønnsaker eller noe annet??

Elizabeth sa for siden:

Brukte de på grønsaker. Brukte løk og rød paprika i maten noe som eg ikke har gjort tidligere. Pluss at eg lagde kokoskake som er opskrift på her inne. Siden det var helg og vi hadde besøk. Men den ble ikke mer enn 14 karb i hele kaken siden eg brukte sukrin, anthon berg sjokkis og kokos med 1,5 karbs pr.100 gram.

Elizabeth sa for siden:

Og så spiste eg iunderkant av 1/2 klementinbåt. Har ei lita frøken på snart 11 mnd som må få smake på ting og tang, og måtte sjekke at den ikke var så innmari sur.

supha sa for siden:

Rart at du skulle gå ut av ketose pga løk og paprika. Kanskje det er sukrin? En halv mandarinbåt er ikke mer enn 0,2 i karbs.

Elizabeth sa for siden:

Men det er jo 0 karber i sukrin....

Gerd sa for siden:

Jeg syns dere stresser vel med stixen. Om du ikke har utslag en dag, og du vet at du har fulgt kuren riktig... Da vil du gå ned i vekt likevel... Selv om det ikke er utslag på stixen...
Når det blir så mye stress for en slik ting, så kan faktisk det være nok til at vekta bremser opp.
Fordi stress utskiller stresshormonet kortisol. Og kortisol kan faktisk hindre vektnedgang.
Så slapp helt av... Ikke la stixen styre dere;)
:)

Fungirl sa for siden:

Signerer Gerd :)
Stress ned og kos dere med maten :)

Jeg klarer ikke å styre meg unna IFA, idag har jeg spist 2 poser. Magen min er helt fin, ikke hatt noe "problemer". Tror at magen min har blitt vant til IFA. Jeg har begynt å spise 2 krom tabletter, men det hjelper ikke :-(

Fungirl sa for siden:

Bestem deg for ikke å kjøpe de neste gang du er på butikken, så lenge du ikke har det tilgjengelig så spiser du det ikke heller ;)

Hvordan vet jeg at jeg får i meg nok fett?
Hvor mye fett skal jeg få i meg? Leste at det var noe med hvor mye man veier og finne det ut i prosenter? HÆÆÆÆ sier jeg bare hehe.. Leste også at man ikke skulle spise mere fett enn det man trenger... Har prøvd å finne i boken, men kanskje jeg har blingset på dette kapittelet..

Anitra sa for siden:

De siste 2 ukene har det stått stille hos meg. Sist helg var det pinnekjøtt, med kålrotstappe på lørdag (min fars hjemmelagde, og den er jo bare såååå nydelig), men klarte fint å komme inn i ketose igjen. Dvs helt stille har ikke vekta vært denne uken, mener det er ca 500 gr ned. Og ned er ned :)

Fungirl sa for siden:

Bruker en gylden regel, er eg mett, eller ikke sulten når eg legger meg så har eg fått i meg nok fett ;)

Elizabeth sa for siden:

Har egentlig ikke veiedag før i morgen, men da blir det litt travelt så tok det i dag istede. - 1 kg Ble suuuper glad!! Det er det meste eg har tatt av siden første 2 ukene. Føler meg litt sånn..

Anitra sa for siden:

Gratulerer Elisabeth!!

achillea sa for siden:

De siste 2 ukene har vært nok så stillestående totalt sett. Litt opp og litt ned igjen. Variert innen samme kiloet. Har de siste dagene begynt å tilføre mye mer fett og det ser ut til å kunne gjøre susen. Blir en spennendes uke å se hva som skjer videre.

Hadde uansetten fin opptur på onsdag, da jeg var og handlet meg nye klær til julebordet. Følte meg utrolig fin og slank.
Tror det må være ca 13 år jeg kunne kjøpe meg kjole i large og bolero i medium og forsatt se veldig bra ut :)

Fungirl sa for siden:

Så flott, gratulere :)

Anitra sa for siden:

Så deilig Achillea! Tipper du ble litt av en babe :)

Gratulerer Elisabeth :)

Du har all grunn til å være glad

Jeg har enda ett spørsmål:o
Hva skjer hvis jeg slutter med ketolyse og spiser frukt , rugbrød eller soyaprotein brød, masse grønnsaker og lite fet mat og lite karbohydrater. Har tenkt å trene som vanlig..:cool:
Klarer å holde meg unna chips og godterier og sjokolade, men frukt er vanskeligere. Barna og mannen er så glad i all slags frukt og jeg har ikke kjøpt så mye av det lenger fordi jeg blir så fristet og må faktisk gå og gjemme meg mens de spiser:(. Jeg har jo kjøpt melon, druer, clementiner, epler og pærer til dem. Men jeg føler meg så utafor, minstemannen kommer og skal dele med mamma og jeg må jo si: nei takk. Han blir så lei seg:(
Kommer jeg til å gå opp igjen? Vil jo ikke det, men jeg begynner å slite med ketolyse dietten. Jeg er så lei egg, bacon, kjøtt, ost osv til hvert eneste måltid.
Nå ble dette litt mye tekst. :o

Fungirl sa for siden:

Ser at det er veldig mange på ketolyse som spiser masse egg og bacon. Selv spiser eg veldig lite av det. Kanskje en eller to ganger i uka. Får i meg fett på andre måter.

Hvis du slutter på ketolyse vil du nok gå opp litt, men dette er så individuelt at det er vanskelig å svare på. Men er jo ingen problem å gå ned i vekt på fedon heller og der kan man spise endel frukt etter det eg har skjønt :)

Stellamor sa for siden:

Så flinke dere er, jenter!!
Jeg blir så motivert av å lese om flotte resultater :D

Ned 200 gr for min del denne uken. Skulle så inderlig sett vekta litt lavere, men pga mens så håper jeg på bedre tall neste uke :)

Prøvde to bukser som jeg sist brukte for 2 år siden. Det er ikke mye igjen før de passer og det føles så godt!!

lettereliv sa for siden:

Du burde ligge på 15 kabrs paula, 10 er vel lite ifølge boka. man bør ikke ha for mange karbs, MEN heller ikke for få!

Jeg er starteren av denne tråden men jeg har vært ganske så passiv. Jobber way to mutch aldri tid til å være her!! Men jeg har gått ned 6,5 kilo nå:D jippi!! Herlig!

Stellamor sa for siden:

Jubeldag i heimen i dag:
1.målet er nådd: NED 10 KG!! :D:D:D

Har egentlig veiedag søndager, men pga julebord i morgen så skriver jeg inn vekt nå.
Det er så deilig å kjenne at kroppen er lettere og at jeg endelig føler jeg har kontroll over vekta. Skal jo ned mange til, men er på god vei.

achillea sa for siden:

Etter 2 uker uten den store vektnedgangen, slapp det endelig bite litt denne uken. Ned 500 gram og kun 700 gram igjen før jeg når et nytt stort mål, nemlig å komme ned på 70-tallet. Det tallet har jeg ikke sett på vekten på 18 år.

2mmelit1 sa for siden:

ned 18.5 siden rett før 1.Okt, ned 13.5 siden 1, okt;)

Jabba sa for siden:

Gratulerer til dere alle !!! Gleder meg veldig til jeg nærmer meg mitt første delmål som er å komme under 100 tallet!!

Anitra sa for siden:

1 kg ned denne uken :stolt:

Daniel sa for siden:

Mandag 1 Desember: 95.6
Fredag 5 Desember: 93.3

Totalt 14.3 kilo på 7 uker! Er i lykkerus

LilleM0r sa for siden:

Wow Daniel!! Ikke rart du er i lykkerus! Gratulerer:heia:

Stellamor sa for siden:

Rekorduke for min del: NED 2,4 KG!! :D:D:D
Jippiiiii!!!
Har ikke gjort noe annerledes, så det løsnet vel plutselig rikelig før julapausa kommer.
Veldig glad og motivert nå!!

LilleM0r sa for siden:

Stellamor -så vanvittig bra! Nesten ikke til å tro!
Og det er jo slike resultat som gjør at også vi andre får ny tro på kuren.
For den virker jo:) Det går bare litt i rykk og napp:rolleyes:

Igjen, hurra og gratulerer, fra en -mor til en annen:)

Anitra sa for siden:

Kjempebra Stellamor! det er moro med slike uker, og det gir jo et ekstra kick på fortsettelsen :)

Jeg har et halvt kilo igjen til 10, og det regner jeg med jeg klarer. Spørsmålet er bare hvor mye det blir frem til fredag 19 som er siste veiing før jul. Ikke at jeg da skal hive meg på karbo men en liten pause skal jeg ha i julen ;)

Stellamor sa for siden:

LilleMor og Anitra:

Ja, det er helt utrolig :D
Det er en deilig følelse å endelig kjenne at kroppen blir lettere.
Johoo! Gleder meg sånn til å komme inn i mine gamle klær igjen. Mange favorittplagg som har ligget og ventet for lenge..

En ting; eneste jeg har gjort annerledes uken som har vært, er å bare spist på øyemål. Altså ikke veid maten. Det har jeg alltid gjort ellers. Kanskje en grunn? Hm...:)

supha sa for siden:

Æsj jeg har stått stille i over 2 uker nå. Så irriterende! Har ikke gjort noe spesielt annerledes. :(

nelly79 sa for siden:

Har dere prøvd å lage noe av julekakene/godteriet vi kan spise da? Masse oppskrifter å velge i her innne ser jeg :)

Stellamor sa for siden:

nelly:

Nei, jeg har ikke prøvd noen, men vil gjerne om noen har gode tips :p

Evah sa for siden:

Stellamor og Daniel: Kjempe bra jobba dere :D

Jeg har gått ned 7,5 kg nå på 8 uker,
nesten en kg i uka og det er jeg fornøyd med.

Spørst hvor mye man går opp i jula nå da :S

Kanonada sa for siden:

Angående det å regne karbs,syns det er en del forvirrende metoder her, særlig for dem som syns det er litt vrient.
Min metode:
brokkoli 3 kh pr 100 gram --> finn ut PR GRAM
100gr : 3(kh`ene i brokkolien)= 0.03 kh pr gram brokkoli

når du da vet karbs pr gram så ganger du opp med antall gram du skal spise..

achillea sa for siden:

Denne uken ble en stor merkeuke for meg. Gikk ned 900gr, men det aller viktigste er at vekten endelig gikk ned på 70-tallet og dermed er årets store mål oppnådd :D

Kommer nok til å være litt mindre streng i nå i julen, men satser på å ta de siste kiloene i løpet av våren. Hovedmålet er kanskje ikke å veie minst mulig, men har siden jeg startet for 30 kilo siden, hatt som mål å kunne dra på meg bukser i størrelse 40. Ligger nå mellom størrelse 42 og 44, så målet er ikke så fjernt lenger :)

Anitra sa for siden:

Gratulerer!!

Jeg har 1,5 kg igjen før jeg ser 70 tallet, kan virkelig ikke huske sist jeg gjorde det!!
Ned 900 gr denne uken, fornøyd med det :stolt:

Stellamor sa for siden:

Ingen nedgang denne uken. Vekta står på stedet hvil...
Regner med at det er vinen på julebordet forrige helg som er grunnen.

Jeg er nesten i mål, målet mitt er å gå ned 10 kg før jul. 1 kg igjen :D. Og så er det 6kg igjen til min idealevekt...
Jeg er så glad, har ikke stresset med stixen. Føler meg friere uten å sjekke om jeg er i ketose eller ikke. Det er noen dager jeg ikke er i ketose, men vekten går nedover:heia:. Det er det som teller syns jeg da..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.