Nå har jeg bestemt meg for å prøve meg på ketolyse istedenfor south beach. Ketolyse har et litt større støttesystem og har vitaminer og slikt, så tror det er større sjangs for å klare det. Er en jente på 22 som har gått ned 17 kg for ca 2 år siden. Grunnen til at jeg gikk opp var at jeg flyttet hjemmefra, og aldri spiste noe sunt. Gikk opp nesten 30kg på et halvt år! :eek: Nå vil jeg ned til ca 60kg. :rolleyes:
Har bestilt startpakken på ketolyse.no + en slik bakemiks, da jeg er veldig gla i alle slags brødvarer, og tror det etterhvert vil hjelpe meg å klare dette. Regner med jeg får pakken i løpet av uken,og vil starte kuren opp mot helgen,da jeg kanskje blir litt dårlig de første dagene? Tror også det er lurt å ha lest gjennom boka før jeg starter? ;)
Tenker å starte om en uke, fredag 31. oktober. Noen flere som skal starte nå? :)
Hei! jeg er også helt ny her, bestilte meg ketolyse pakken igår! Gleder meg til å få den og å starte opp. Har akkurat lest litt i tråden om (planlagta)sprekker i kuren. Ikke noe jeg planlegger men er ikke til å unngå i førjulstider, div. bursdager osv. Godt å lese at det ikke rr helt krise om man tar seg en kveld med middag ute/øl/vin osv. Jeg tar tilskudd av fett iform av Udos Choice. Vet noen av dere hvordan dette er i forhold til Ketolyse kuren? Og har forstått ut ifra å lese endel innlegg her inne at det er bedre med seterrømme/kremfløte osv. istedet for magrere varianter?Pga av fettmengden man skal opp i eller? Og er det en tråd her inne som handler om hva en typisk dag på ketolysekuren inneholder?
Ja enig, det hadde vært fint, et sted hvor man skriver hva som er bedre enn andre ting f.eks. Er litt vanskelig å omstille seg fra "slanke tenking" til ketolyse tenking
Alt det grunnleggende står i boken. Anbefaler absolutt å ha lest den, minst en gang, før man starter! :)
Nei, det er ikke lurt med sprekker på ketolysekuren, så det må være en misforståelse. En sprekk ødelegger mer på denne kuren enn på vanlige slankekurer, fordi forbrenningen "stilles om til et annet drivstoff" med ketolyse. Du ødelegger altså for flere dager hvis du tar en vanlig kveld ute på byen. Kroppen din liker det ikke. Og for hver gang du sprekker blir det vanskeligere å komme tilbake i ketosen. :eek:
Men det er ikke så vanskelig å velge annerledes på restaurant, så man kan fortsatt gå ut: Spis f.eks. biff (uten poteter eller saus, men med smør/rømme), brokkoli/blomkål og drikk moderate mengder lavkarboøl/vin. :full:
Jada, det er mer fett på denne kuren. Styr unna light-/lett-varianter av forskjellige produkter, de inneholder som regel mer karbohydrater.
Og ja, Udos choice er nok bra.
Det er mange her med blogger/journaler som viser typiske dager. Men det er nok lurt å ta utgangspunkt i Torkils bok først og lage deres eget opplegg. Hvis dere likevel vil kikke på en typisk ketolyseblogg kan dere f.eks. se på Fungirls matblogg: forum.lavkarbo.no/blog.php?u=5849&blogcategoryid=547
Håper dere vil trives og få gode resultater på ketolysekuren. Men les boka, det er den som er grunnmuren. Forumet er et nyttig supplement!
:goodluck:
PS. Og nå skal jeg, som sliter på et forferdelig langt platå, jammen gå og få tilbake boka som jeg har lånt bort … :) Og lese den en gang til!
begynte for ca 3 uker siden og har gått ned 5 kg ca siden da, helt super kur:)
jeg ble ikke dårlig i første dagene, men det varierer nok fra person til person...
Når det gjelder å skjeie ut så er det vel forskjellig fra person til person hvor mye dem tåler før dem detter ut av ketose. Jeg f.eks hadde meg en kveld ute på byen og datt ikke ut av ketose,mens ei jeg kjennte drakk et glass cola å datt ut;):eek:
Takk for tilbakemeldinger! jeg skal absolutt lese boka, har kjøpt hele start pakka og venter ivirg på posten
Har heller ikke planlagt å sprekke, men jeg personlig syns tanken på å gjennomføre dette blir mye lettere av å vite at ikke alt er ødelagt om jeg tar meg en kveld ute på byen. Prøver å forberede meg så godt jeg kan til jeg får boka i hus
Eg begynte for en uke siden og er super fornøyd så langt! Ikke litt så vanskelig å holde seg til som eg trodde. Litt problematisk da vi skulle sette oss ned med en film på lørdagskvelden, men eg klarte det! Lagde dipp og haka grønsaker så gikk det litt betre. Vi får bare prøve å hjelpe hverandre og motivere hverandre så godt vi kan så klarer vi å nå målet vårt alle sammen! :D
hei!!
jeg er også ny her og begynte denne uken, ikke helt sikker på om jeg gjør det riktig, men prøver..
er selv 23 og vil ned 10-15 kg.. synes jeg har prøvd alle slankekurer, noen med suksess... men har hørt dette virkelig er effektivt..
synes det er rart og kunne spise så mye fet mat, motsatt fra alt annet..
vi får hjelpe hverandre og gi itt tips på oppskrifter osv.
Men en ting som er litt vanskelig. Jeg skal på julebord (som sikkert alle andre skal?), hva skal jeg spise der? Jeg spiser egentlig ikke kjøtt, så har jo alltid levd på tilbehøret til hovedretten. Driver å leser boka nå og prøver å sette meg inn i stoffet, derfor skal jeg ikke "begynne" før mandag. for jeg vil ha all info inne før jeg begynner. Men hvordan skal jeg gjøre det på julebord? Ift mat og drikke?
(Er ikke den typen som er ute og drikker, så sånn sett hadde det jo vært koselig å gjort det på julebordet, men regner med det kommer til å ødelegge alt, og det er det jo ikke verdt! På julebordet har jeg starta på ketolyse kuren for ca 5-6 uker)
Jeg er også ny her, begynte i dag.
Er faktisk veldig lik det Ella-A beskrev, trodde nesten du snakket om meg et sekund der. Gikk ned ca 20 kg for et 5 år tilbake. Holdt meg veldig stabil helt til ca 1 1/2 år siden, da ble det lite trening, masse tvtitting og godiskvelder i sofaen. arg
Gikk ned med fedon, trening og lite karbs, kjørte mitt eget løp mer eller mindre. Kjøpte ikke noe bok, bare leste på nett og unngikk potet, pasta, ris, brød.
nå nærmer jeg meg 80 tallet med stormskritt og lovte meg selv og ikke havne over den streken, så nå kom motivasjonen fram da jeg kom over denne dietten :) gleder meg. jeg tror det blir kjempe bra. jeg vil ned 10kg, de 5kg etter det, er bare en bonus ;)
så da har startskuddet gått, prøvde stix i stad og den var ikke hvit. men midt i mellom på skalaen allerede :D
jeg kommer sikker til å mase hull i hode på de som er garvet i gamet her inne, så jeg bare beklager før alvoret begynner :p
snart er det helg. nyt den!!
Hei. Jeg slenger meg på. Har tatt av 20 kg på ketolyse i år (fra mars måned). Under 100 kg, ENDELIG, wohooo! MEN karboene tok meg til slutt, så jeg må rett og slett begynne igjen med kuren. Aldri mer over 100 kg!
Så i morgen begynner jeg. 15 kg til klarer jeg glatt og er dermed nede i 80 kg. Om motivasjonen holder :rolleyes:
Om du er heldig så er det ikke bare tallerkenrett, men sånn at en forsyner seg selv og da er det jo mye en kan spise. Og så slipper en dårlig samvittighet for at en spiser fet mat. Gleder meg til julebordene jeg:D. Og så sjekker du i boka hva du kan drikke, brennevin går stort sett bra og vanlig rødvin har heller ikke mye karbo. Bare pass på; mange tåler alkohol mye dårligere når de er i ketose. Har oppdaget det:o selv:o. Kos dere på matkur.
Så bra det er flere som skal starte! Jeg har hatt så mye som har skjedd, så jeg skal handle alt inn imorgen, og starte på tirsdag (jobber fra kl 14 til 23.30 imorgen så kan ikke starte på en slik dag,når jeg ikke har matvarer hjemme idag.. :/)
Joa, det går "bra". Du går ikke ut av ketose pga. av alkoholen, men fettforbrenninga settes på vent til alkoholen er ute av kroppen.
Du må blande med lightbrus.
Man tåler alkohol dårligere når man er i ketose
Torkil skriver i boka at ikke alkohol bør nytes de første 4 ukene...
Det skal gå bra, for jeg tenkte jo bare på julebordet, som ikke er før midt i desember :) Og jeg er ikke noe stordrikker, har vært "ute" to ganger dette året, for å si det sånn :)
Jeg startet på Ketolysekuren i dag jeg! Har bestilt boken og venter spent på å få den i posten, men hadde i tolmodighet til å vente til den kommer med å starte, så nå er jeg inne og smugkikker på hva andre på kuren spiser og holder meg til det så lenge. ;)
Selv bærer jeg på 40kg for mye, og håper å få kvitta meg med så mye som mulig så fort som mulig. Jeg har pcos, og har fått streng beskjed av legen at jeg må ned i vekt. Har prøvd uttallige kurer før, men nå ser det ut som om det er håp for meg også! :)
Jeg vil også være med her. Som nicket mitt sier så er jeg "nybegynner" Dvs jeg har slanket meg mange ganger før, både med GR og legemidler, men etter å ha gått ned mange kilo har det sneket seg på enda flere i årenes løp :cool:
Jeg bestilte full pakke fra nettbutikken til Torkil og venter i spenning på boken og alt det andre. Må medgi at jeg har begynt forsiktig i dag, håper jeg klarer meg til boka kommer...
Jeg har lest mye på nettet de siste dagene, og jeg ser at det er mye inspirasjon å hente :) jeg kommer til å være flittig bruker og håper på masse støtte fra andre "medketolysere" etterhvert:D
helt fersk jeg også, begynnte i går.
Føler meg litt forvirret enda, men prøver å lese så godt jeg kan.
26 år å begynnte å legge på meg etter mitt første barn.
har fått diagnosen PCO så jeg må ned for å få til å bli mamma igjenn.
Så jeg er supermotivert i vertfal. :)
Litt i samme båt vi da, Myrull. Jeg fikk også konstantert PCOS i år, i sommer faktisk, og det kom litt som et slag i trynet at det kan være vanskelig for meg å få barn om jeg ønsker det. Så selvom jeg bare er 20, og ikke ønsker barn riktig enda fikk jeg beskjed om at jeg måtte ned i vekt. Fort. 40kg er mye å ta av, så forhåpentligvis har jeg klart det før babyønsket tar helt over meg. Hater denne PCOS'en altså, men jeg skal pokkern meg vise dem at jeg skal få det til!
Masse lykke til med nedgangen din også, skal bli moro å følge med på alle og se hvordan det går! Gøy at vi har startet sånn ca samtidig alle mann her inne på tråden :)
er det noen av dere som sliter med svimmelhet og at dere kanskje blir litt krass? snappet mot kjæresten i hele dag, og er liksom litt sulten på en måte,men vet ikke om det er for jeg vil ha brød. Er jo brødoman deluxe! Ikke noe problem å spise brød til alle måltid en dag nei..
Henger meg på her jeg og... Helt ny i gamet (3.uke) , og merker foreløpig stor forskjell på energi, men ingen på vekt dessverre... Får håpe det kommer etterhvert! Hadde bare lyst til å ønske alle sammen lykke til!! Sammen skal vi nå målene våre!!! Stå på!!
Jeg starter sånn skikkelig i morra, men er sånn halvveis i dag:p
Målet er å ta av seg 30 kg, så vi får se hvordan det går.. :spisesnak
Akkurat NÅ driver jeg og lager meg en stor bolle med kyllingsalat som jeg skal spise av gjennom dagen.. Naaajs:rolleyes:
Ønsker alle andre nye her inne, og meg selv lykke til.
Skal bli spennende det her altså!!!
Trønder jeg også :)
Fikk diagnosen nå i sommer .
Var 20 når jeg fikk datteren min.
heldigvis ikke av den alvorligste sorten, men det kan jo fort utvikle seg om man ikke passer på.
Er 10 kilo jeg skal prøve så håper jeg det pluss hormonene jeg tar snart gjør at jeg blir mamam til to.
Jeg fikk full pakke i posten i går (kjempebra at det gikk så fort :))
Jeg er i full gang med å lese boka, og de siste to dagene har jeg lagt om og telt karbohydrater:detektiv:
I går kveld tisset jeg på en stix bare for morro skyld og stix'en ble lilla :eek: Lys lilla, men allikevel:p (Jeg drakk iallefall 3 liter vann i går)
Er det virkelig mulig at jeg har kommet i ketose på to dager? Etter hva jeg har lest på nettet kan det gå en uke.
Jeg lurte meg også på vekta i dag tidlig og det var en kilo ned!
Jeg regner i grunnen med at det er skyldes mindre mat, ikke at kuren har begynt å virke helt enda. Jeg har ikke veiedag enda, så derfor legger jeg det ikke inn i tickeren..
Kjempebra nybegynneren! Jeg begynte for to dager siden, og har ikke egentlig veid noe, men brukt oppskrifter som jeg har funnet her inne, stilte meg på vekta idag og jeg er 1,5 kg lettere :) kjempefornøyd med det med tanke på hvor mye jeg trente og sånn før for å få dette resultatet! :D
Wow, så bra og så morsomt! :D
Jeg bare venter på denne boka og pakken i posten jeg nå, sånn at jeg kan komme skikkelig i gang! Tok det mange dagene for deg, nybegynneren? Jeg er så utolmodig og orker ikke venter meeeer!! :p
Jeg er jo ganske så fornøyd så langt:ja: Jeg bestilte boka søndag kveld (2/11) og så at pakken hadde kommet til postkontoret 4/11, mens jeg fikk hentelappen i går 5/11. Den kom kjempefort synes jeg, er det lenge siden du bestilte din pakke?
Det tar ca tre virkedager hos alle, før du får pakke lappen. Så bestiller du på f.eks lørdag ettermiddag så teller jo verken lørdag eller søndag. Det gjorde jeg og det er max kjipt! :p
Hei hei [color=purple][/color] Jeg startet på Ketolysekuren for 2 dager siden og synes det går veldig greit :ja: [color=purple][/color] Har levd lavkarbo en stund allerede jeg da... Men er motivert for å få vekk de siste 10 kiloene +++ [color=purple][/color] Skal bli spennende å følge dere videre :ja:
jeg veier heller ikke maten, er det veldig viktig?
Jeg har jo gått ned. Fikk det veldig travelt igår og kasta bare i meg maten istedet for å veie den :/ men det ser jo ut som det går nedover, så det er kanskje greit? :p
Bartebyen faktisk, tihi jeg bor ikke i hovedbartebyen da.
næh så flink du er !
Jeg står bomstille jeg.. :/ kjedelig.. men idag har jeg kosa meg da, ketolysepizza og sjokolade fra sukkerfritt + en halvliter med pepsi max. Det er tross alt lørdag. Ellers holder jeg meg til vanlig mat.
Veide meg i dag for morro skyld, ferdig med tante rød å der står vekta på 70 kg. :eek:
Det er en kilo mindre enn i går, nesten litt skummelt dette , men det er vel vann som blir borte i starten.
Det er i morgen jeg har holdt på en uke, sikkert litt missvisende at jeg veide meg akkurat da tante rød var på veg, sikkert et kilo der som ikke teller.
Jeg begynte så smått på kuren for tre-fire dager siden, men jeg kan sikkert regne tre da jeg hadde en del "begynnerfeil" den første dagen.
Jeg har ikke vekt så jeg vet ikke om noe som helst har forsvunnet enda...må visst ut på shopping i morgen ja....
Så får jeg lage meg en slik veight loss bar....
Lurte på en ting vedr. stixene...jeg tissa på pinnen i går ca kl 13.00 - da var den rosa, prøvde igjen i går kveld og da var den lilla.
Når på dagen skal man egentlig brukde stixene? Er det det samme?
Hvis resultatet er rosa - gjør man noe feil da? Eller er man i ketose så lenge den er rosa?
Tiss på den om kvelden ja. du har ketoner i kroppen om morgenen etter nattens faste, så det er ikke lurt å ta det tidlig på dagen.
Jeg tok test igårkveld og den var lyyyyselyyyse rosa, men jeg hadde gått ned 900gram på to dager, så det har nok ikke noe å si. Når den er max lilla kan det være at du ikke har drukket mye vann også.. ;)
Så lenge du har utslag skal du være fornøyd.
Jeg bestilte først en bok fra bokkilden 31. oktober, og så bestilte jeg like greit full pakke 4. november, i og med at jeg virkelig har lyst til å satse på denne kuren! :) Håper det dumper ned en hentelapp i postkassa mi i morgen også, for jeg er virkelig gira på å starte ordentlig! :)
Nå har jeg holdt på siden onsdag og tenkte at jeg skulle veie meg på søndagene. Dette går over all forventning :)
Jeg begynte i det små før jeg fikk boka, og det tror jeg har gjort slik at jeg har kommet så godt i gang. Jeg veier ikke maten, med tar det litt på slump.... Kanskje ikke lurt, men dersom jeg stopper opp kommer jeg til å begynne å veie.
Jeg synes det blir litt vanskelig med mat på jobben. Prøver å spise et eller to egg til frokost, til lunsj blir det kantinemat, det blir en del variasjon der, men etter det er det ikke mat før jeg kommer hjem - ca 6-7 tiden. Da er jeg kjempesulten og da blir det noe rask middag...
I går prøvde jeg å lage lage pizza-bunn av bakemixen. Jeg brukte oppskrifta som sto boka, men følte at røra ble for tynn så jeg hadde et par spiseskjeer ekstra.. Pizzaen synes jeg ikke var så god - den ble veldig tørr. Jeg sjekket boka om jeg hadde gjort noe feil og der la jeg merke til at det stod 2 dl SOYAPROTEIN. På bakemixen var det også oppskrift på pizzabunn, men der stod det 1 dl BAKEMIKS :eek: Kan være derfor det ble tørt :_plystre: Jeg endte med å kun spse fyllet :spisesnak
Jeg brukte også Iset's pizzasaus sammen med kjøttdeig og løk og pizzaen ble KJEMPEGOD!
Viktig å ha godt med krydder i pizzabunnen, ellers kan det fort smake egg. Jeg hadde litt over en ts med hvitløkpulver ihvertfall. Smakte på røra og syntes den smaka dritt egentlig, smakte altformye hvitløk, men når bunnen kom ut og fyllet kom på var den nydelig!
Min kjære derimot bare klagde over at det lukta sånn hvitløk mens bunnen stektes. Uansett, veldig godt! Anbefales å lage en stor pizza og fryse ned pizzastykker så du kan spise senere, det gjorde jeg ;)
Jeg trente mellom 4-7 ganger i uka før men jeg har ikke gjort det siden jeg begynte på kuren. Er vel redd jeg skal ta i for hardt og bli dårlig = jeg gir opp dietten.
Brukte løpe på tredemølle en time og sånn, og det er jo ikke anbefalt nå. Går til jobb da, når jeg har jobb. Det tar 20min hver vei :)
Kjempebra Jabba! Skulle ønske jeg hadde det pågangsmotet, synes å gå tur i seg selv er så kjedelig..:(
Gå en halvtimes tur hver dag er vel det han anbefaler, og sånne små ting som trappe istedet for heis og alt det der du vet :)
Enig jeg også, du trenger en del karbo for å trene hardt, så ta det heller litt med ro, gå tur og kose deg. Sendte mail til treningssentret idag jeg for å sette medlemsskapet på pause :)
Det går veldig greit å trene selv om en er i ketose.
Det eneste du skal passe på er å lytte til kroppen og ikke gå over syregrensen.
Samt være klar over at kroppen trenger tid til å venne seg til fettforbrenning - og det kan føles som om du møter veggen. Da skrur du bare ned på tempoet/intensiteten.
Etter ca. 4-6 uker vil du kjenne en stor forskjell og treningen går som en lek.
Man trenger jo ikke kjøre maks intervaller under denne perioden - gå/jogge er fint, spinning anbefales absolutt (her kan du styre intensiteten selv) og sist men ikke minst - styrketrening.
Med så mye protein i kroppen som vi har, så er det bare å kjøre på:)
Lykke til - og husk at aktivitet er en av de faktorer som må til for å få i gang fettforbrenningen med ketolysekuren og det ønskede vekttapet :heia:
Helt enig med det lillemor sier, det jeg mente er at i begynnelsen skal man ikke pushe sånn på. Tror den første uken ihvertfall at det er lurt å bare gå tur. Kan jo prøve etterhvert. Vet bare at hvis jeg stiller meg på tredemøllen og ikke får gjennomført en times program så blir jeg deppa, og det gidder jeg ikke. Derfor tar jeg en liten pause nå, satser på å gå tur, gå til sentrum (tar ca 40min) og å generelt være mer "oppegående". haha dårlig ordspill..:p
Tusen takk for tipset:blomster: Vi pleier å ha pizza hver lørdag, så denne skal jeg prøve neste lørdag.
Når det gjelder fyll, så lager jeg en pizzasaus selv av masse forskjellige ingredienser: tomatpure, paprika, gulrot, ananas, hvitløk, jalapenos, litt sukker, soyasaus, løk, carrypulver, paprikapulver, piffi. Dette er ikke alt, men akkurat nå husker jeg ikke mer... Jeg kjører alt med stavmikser og hiver i frysen. Jeg ser jo at det er nok for mye karber her, men trøstet meg med at jeg hadde ikke like mye på som jeg hadde til mannen og barna:D
Jeg hadde også på kjøttdeig, paprika og ost. Klippet også opp noen strimler med bacon som jeg la oppå osten.
Det hørtes lurt ut nybegynneren. Hvis du har en fin oppskrift er det jo bare å holde seg til den ja :) Jeg har alltid brukt dolmio eller noe lignende når jeg har lagd pizza, så jeg måtte lage noe annet denne gangen...
Hei Ria! Så kjempebra! også bare på 4 dager da, det er jo kjempemasse! Kanskje du kan få deg en ticker så vi kan få se på vekttapet ditt fremover? :)
Jeg har gått opp 200g fra igår,noe jeg synes er merkelig, tror jeg spiste for lite igår.. :(
Nå har jeg holdt på offisielt i en uke og har gått ned 3,1 kg :eek: og det uten trim... Jeg går + - 8.000 skritt til dagen, jeg sliter litt med å komme meg over 10.000 skritt. Jeg tenkte at jeg skulle veie og måle meg på søndagene, men har kommet fram til at veiedagene blir på onsdagene. så måler jeg meg på søndagen. Det kjennes ikke på midjen ennå at jeg har blitt lettere, derfor tenker jeg at det sikkert er mye vann blant de 3 kiloene. Uansett er jeg kjempefornøyd - ned er ned som mange andre også skriver :ja:
Grattis nybegynneren! Det må føles kjempedeilig å se at vekta viser 3,1kg mindre! :)
Jeg snikveide meg i dag selvom jeg egentlig har bestemt meg for å gjøre det. Ned 1,3kg siden i går?! Det kan ikke stemme?! Nå kan jeg ikke hoppe på vekta før neste uke, om ikke blir jeg skuffa om jeg har gått opp igjen. Men dette er god motivasjon da! :D
Ser ut som jeg har minus 500g til jeg også...det blir 3,5 på ca 10 dager!
Må være mye vann her, må kjøpe meg digital vekt jeg for det er vansnkelig å se skikkelig på den jeg har nå.
Åh kjempebra resultater alle sammen! Dere er så flinke altså, er stolte av dere <3
Jeg stoppa opp for tre dager siden, eller for tre dager siden veide jeg 71,2, dagen etterpå veide jeg plutselig 71,4 og der sto jeg to dager, og idag er jeg nede på 71,3 igjen da, så det går sakte nedover. Lurer på hvorfor jeg gikk opp. På lørdag, da jeg spiste en sukkerfri sjokolade og pizza samt en halvliter brus gikk jeg ned men gjør ikke det nå.. :( Skal uansett venne meg til å veie meg en dag i uka, det er kanskje lurere :)
Jeg startet også 01.11. Går tur ca 5 km hverdag, følger kuren, har bare gått ned 2 kilo. :confused:
Mulig jeg spiser for mye, og av det jeg spiser for lite Karbo?
Kan ha en ganske logisk forklaring dette, for såvidt jeg har skjønt vil du ikke se restultat av hva du har spist før en til to dager etterpå... mao vil vannansamling el som kommer fra lørdagen kunne være det du har sett på vekten, og det tar ett par dager før det slipper igjen. Så du er nok like plutselig nede i den vekten du var pluss litt til skal du se! :cool:
Veide meg idag igjen, nå er det oppe på 71,6 :( Så dvs det er pga det jeg spiste på tirsdag da kanskje? blæ jeg liker ikke dette her... Skal IKKE drikke brus eller spise total karbofrie drops eller noe før lørdag!
Jeg startet for ca. 1,5 uke siden med Ketolysekuren, men etter en fest på lørdag, med lite-øl, stoppet vekttapet litt, må finne ut hvor jeg får tak i Redlight øl i Grenlandsområdet... Jeg er mer et øl-menneske enn vodka/cola zero...
Ellers syns jeg det går kjempegreit med kuren, det jeg savner aller, aller, aller mest er melkesjokolade... Nam.
Ella-A - fortsetter oppgangen din eller er du på vei nedover igjen nå? Sliter litt med det samme jeg også - og forstår ikke helt hva som har skjedd? Hva gjorde du? Noen endringer i kostholdet?
Så bra Myrull :D Flink du er! Jeg vet ikke helt jeg Jabba, jeg merka jo at det var noe rart med vekta, så nå har jeg satt den på et fast sted. jeg har nå gått ned igjen, så jeg er lettere nå enn jeg har vært på to år :) MEN gikk såvidt ned 700g den her uka, så synes ikke det går SÅ fort, sliter med å finne ting å spise,som jeg har LYST på. Var veldig glad i å spise av brødet men har som mål nå å spise salat til ett måltid hver dag. Dvs ikke TIL et måltid, men f.eks lunsj eller middag er salat. Hver dag. Med rømme-dressing på, og det ser jo ut til å fungere. Men spiste lavkarbosjokkis igår da,og drakk pm, så kan hende jeg går opp til uka. Isåfall vet jeg jo hvorfor. Vær ihvertfall sikker på at du får i deg MASSE grønnsaker ;)
Jeg drikker sukkerfri brus og spiser anton berg sukkerfi uten at dets er ut til å ha noe å si.
Går en del her i kylling her med div krydder.
Så bytter jeg på sauser, tacosaus/salsa f.eks var en type det var mye mindre karber i, å når man bruker bare litt så blir det ikke mye.
Fant en tikka masala som det var 6 karber i per 100 gram å brukte den i går og dagen før, passer på å bare bruke 100g.
Så blander jeg ut med sete rømme for å få mere saus, var ganske sterk så det fungerte bra.
Bruker salat vedsiden av ting i stede for ris og slikt.
Kylling med gresk salat er en annen kyllingvarant jeg har spsit en del av.
Å til frokost varierer jeg med omelett, eggehakk og speilegg for å ikek bli for lei.
Så spiser jeg jo bif, kotteletter , fisk osv å da bytter jeg abre ut ris og saus med salat å rømme. :)
Storkoser meg jeg.
Jeg har ikke vært og skrevet noe de siste dagene da jeg synes det går veldig trått :( Jeg veide meg på onsdag og hadde gått ned 3,1 kg på en uke og dagen etter hadde jeg gått opp et helt kilo:confused: Skjønner ikke noe, jeg...
Jeg veide meg i dag igjen så manglet jeg 0,2 kilo før jeg er nede i det som jeg var på onsdag.
Jeg aner virkelig ikke hva jeg gjør feil, kanskje dere har noe tips? Jeg har ikke skeiet ut noen ting, men jeg laget meg Heistad gele blandet med krem og baconsvor og drukket litt Pepsi Max på kveldene.
Er disse tingene virkelig nok til at jeg går opp et kilo og bruker flere dager å gå ned igjen? Jeg må nok også innrømme at jeg ikke er så flink å gå tur, men jeg ligger på ca 7-8000 skritt til dagen.
Heisann, så koselig å lese om dere, dette er helt topp:D. Jeg begynte mandag 10 nov.etter å ha kikket på nettet. Bestilte boka og fikk den på fredag. Har smugveiet meg etter 6 dager og har allerede mistet 3 kg. Dette er den beste kuren ever... gleder meg til fortsettelsen:D
Mente selvfølgelig gele og baconsvor uavhengig av hverandre:_plystre:
Like fullt er jeg litt oppgitt over situasjonen. Jeg holder på å lese tråden om vektstagnasjon som er klistret. Håper jeg får noen tips der.
Men er det andre også som har gode råd, så PLEEEASE skriv dem inn:hjelp:
Å dere er flinke altså! Jeg har nettopp starta da, håper det skal gå veldig greit ....
Men jeg vil så gjerna ha en sånn vektsøyle.. Noen som kan hjelpe meg?
Vekta kan jo variere en del fra dag til dag, derfor er det lurt å veie seg 1 gang i uka å ikke daglig ....er ikke så flink til å holde den selv da :p.
Regner med du veier deg samme tid ver dag?
Det høres ut som et veldig fornuftig kosthold Myrull! Skulle ønske jeg likte kjøtt og fisk og sånn.. :( spiser bare ostesalat jeg. Frokost blir ofte frokostpannekakene som Gerd har lagt inn oppskrift på, spiser med ost eller med heistads syltetøy på (ikke altformye syltetøy da) og det er VELDIG godt!
har ikke helt sjekka hva jeg tåler. Tenkte derfor jeg skal unne meg så masse pm denne uken som jeg vil, og se om jeg går opp da. Evt bare gjøre dette noen dager.. er ihvertfall veldig ivrig på vannet når jeg er på jobb, men vannet som er i kranen på jobb er så fæl (smaker metall) så jeg må ha det med meg på flaske, da er det greit å kunne kjøpe seg litt pm når man er fri for vann istedetfor å gå å tørste. Men tviler på at jeg tåler det. sikkert derfor jeg gikk opp så mye (200g-500g) forrige uke. :(
synes også kombon der på geleen var spennende nybegynneren :D Det er mulig du ikke tåler å drikke brus? Prøv å test ut dette du også? Kan også prøve å kutte ned på fløte/rømme osv, ikke alle som tåler så mye av det. :( også er det viktig å spise massemasse grønnsaker, og gjerne variere (dette er IKKE jeg flink til - spiser en ostesalat hver dag - agurk, rød og gul paprika, ost og enten rapid eller isberg).
tone13, velkommen hit på forumet og gratulerer med kjempebra resultat! husk det er sikkert en del vann i begynnelsen, og det kan gå saktere etterhvert, og da må du ikke bli skuffet ;)
Kan være lurt å veie seg om morgenen, før du drikker vann og etter du har vært på do, det gjør jeg.. kan jo være store avvik på hvor mye du f.eks drikker hver dag, så da kan jo vekten avvike en del...
Hei alle ketose-babes!
Jeg begynte for fullt med ketolyse i går morges.
Har 20 kilo ekstra bagasje å kvitte meg med og krysser fingrene for at dette er det riktige for meg! Fikk diagnosen PCOS etter fødselen av mitt eneste barn for fire år siden. Slet som pokker med å bli kvitt kiloene som hadde lagt seg godt til rette rundt midjemålet.... Nå har jeg begynt å tenke på å få flere barn, og da MÅ kiloene bort først....
På dag to så er motet på topp, men jeg føler meg litt svimmel og rar....
Nesten som jeg er på avrusning eller noe... Merkelig følelse!
Jeg har ikke bestilt pakken med boken og slikt enda, men må vel snart gjøre det.
Jeg lurer på hvor lang tid det tok for dere å komme i ketose første gangen?
Jeg har iallefall en stålande som kan ta knekken på en elefant i dag....
Så er det mulig at jeg allerede er i ketose??
Hehe, kjenner jeg er skikkelig utålmodig og giret nå.....
Velkommen Tudelideisann! Og velkommen til verdens beste slankekur!
En kur hvor du kan fokusere på alt det du kan spise, aldri være sulten, aldri ha lyst på søtt, aldri være oppblåst i magen - og sånn fortsetter det:).
Og den virker!
Men du må ha boken og tablettene, samt sticks. Bare sånn kan du lykkes - du må kjenne teorien, sjekke at du er i ketose - og ta de vitaminene og mineralene som kosten ikke gir oss.
Følg kuren til punkt og prikke de første 4 ukene - og ja, de to første kan være tøffe - men så...
Hei. Jeg er en jente på 30 år som også er ny på ketolyse. Har vært inne og lest litt her og tenkt jeg kunne prøve å henge meg på?
Har holdt på i ca 3 uker, og synes det går ok? Føler det er litt vanskelig å vite at jeg får i meg riktig mat... føler det blir litt mye fløte, rømme og majones. Spiser også mye ost?? Skal vel ikke skade det?
Ellers går det i rent kjøtt,kylling, blomkål, brokkoli og litt tomat og agurk. Drikker mye fun light.
Har dessuten fått kjøpt mama lupes lefser, gleder meg til å prøve. Noen forslag til pålegg?
Hei tudelideisann, og velkommen til forumet! Vil også råde deg til å ha boka, om du mener du kan all teorien er det fint å kunne slå opp der, både hvis du trenger oppskrifter eller føler deg uvel av kuren. Boka er verdt det. Samme med tablettene og stix'en. Har du stix'n så finner du jo ut om du er i ketose ;)
Mulig du er i ketose nå ja, for meg tok det kanskje ca et døgn, begynte på morgenen tirsdag, og brukte en stix om kvelden onsdag og da var jeg i ketose. :)
Hei gla! Koselig at du henger deg på! Du spiser ikke noe egg da? Dette er jo en fin proteinkilde. Jeg spiser nesten bare pannekaker og grønnsaker jeg, men det går greit. Spiser en del kjøttdeig i forskjellig tomatsaus osv, blir kanskje litt ensformig, men det går fortsatt nedover, så da er jeg fornøyd :)
Glemte helt å skrive egg. Spiser selvfølgelig en del egg, også fisk da. Veldig godt med salat med laksefilet og egg også bruker jeg majones som dressing.
Har i helga kost meg med sukkerfri sjokolade og baconcrisp. Pluss at det ble et stykke ostekake fra lavkarbo.no igår (hade svigers på besøk).
Den siste uka har vekten gått opp 400 g, forferdelig irriterende når jeg tror jeg gjør alt riktig!!
Har ikke spist noe "snop" tidligere kan det være årsaken tro?
Pluss at jeg har begynt å bruke mer fløte i kosten den siste uka?
Veier alt jeg spiser av karb.
Noen gode råd?? Føler jeg trenger litt hjelp!!!:veitikke:
Tror du er inne på noe der. Det jeg tror du kan gjøre er: (velg hvilke du vil da..:p )
mosjonere (evt mer?)
kutte ned eller kutte ut fløte/rømme osv
spise med grønnsaker (viktig å få i seg masse grønnsaker,der vitaminene osv er)
spise mer fett (med fett forbrenner vi fett)
Ellers vet jeg liksom ikke.. viktig å huske at man ikke skal veie seg mer enn to til fire gang i mnd.. og at når du veier deg på døgnet har mye å si. Og vanninnholdet i kroppen, hvor du er i syklus og sånn .. :)
Jeg er ny i dag, begynte på Ketolyse forige mandag... er helt strålende fornøyd:D
Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagret Ticketen min jeg har laget på Ticket Factory?:confused:
Marker den koden (linken) som står inne i det feltet som heter bb-code (eller noe sånt) og høyreklikk. Velg koiper og gå til kontrollpanelet her på forumet. Velg endre signatur og lim inn koden i den ruta som kommer opp.
Får ikke opp den dingsen jeg. Trenger litt hjep der også jeg??
Klarer jeg egentlig noen ting på egenhånd?? Begynner virkelig å bli oppgitt nå...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.