Myrull sa for siden:
hvor mange karber blir det der da? :)
Myrull sa for siden:
hvor mange karber blir det der da? :)
Ella-A sa for siden:
det kan ha noe med karber å gjøre, kanskje kroppen din får for lite varierte grønnsaker, kanskje du reagerer på fløte, eller kanskje du har gått opp i vekt pga mensen? Det gjør jeg. Vann i kroppen og sånn. Hovner opp og får vondt overalt jeg :/
gla sa for siden:
Har regnet litt ekstra karb på alle måltidene også, rundet oppover...
Skal prøve å variere grønnsakene mer, og erstatte en salat med et måltid per dag. Kryss fingrene for meg...
Takk for hjelp, jeg synes dere er kjempe flinke.
Nå reiser jeg på hytta med barna et par dager.
Snakkes...
Runegutt sa for siden:
Kaster meg inn i tråden. Er over i ketoland jeg også. Ser spent på om det fungerer.
Kommer til å prøve 2-4 uker. Skjer der ingen ting, er det tilbake til Lindberg.
Ella-A sa for siden:
Hei Runegutt! Kommer nok til å skje noe om du gjør det riktig ja ;)
Krysser fingrene for deg gla! :)
Nybegynneren sa for siden:
En liten innrømmelse;
men først VELKOMMEN til alle nye i denne tråden, SAMMEN ER VI STERKE :boxing:, husk bare å ta til dere alle gode tips, det er ikke likt for alle sammen, så vi må nok prøve oss fram med hva som er bra eller ikke:spisesnak
Så er det innrømmelsen:
Jeg har nå lest tråden om stagnasjon og det første som slo meg er at jeg har begynt for tidlig med "kosemat" (bør vente 4 uker til kroppen har blitt skikkelig tilvent) - jeg har hatt et sinnsykt søtbehov til tider og har da laget meg Hestad gele blandet med kremfløte. Jeg tror at dette kan være årsaken til at jeg plutselig gikk opp 1 kilo og brukte nesten en uke på å komme ned igjen. Jeg har også drukket litt Pepsi Max flere kvelder og dette kan også ha vært en "showstopper"
Jeg har også vært veldig opptatt av vekten og har veid meg hver dag. Har sett at det blir anbefalt å veie seg en gang i uken eller annenhver uke. Tror ikke jeg klarer å vente to uker mellom veiingene, så jeg skal prøve å holde meg til en gang i uken. Da blir veiingen gjort om onsdag morgen, i tillegg har jeg målt meg på søndagene, så det kommer jeg til å fortsette med.
Dette var bare et lite hjertesukk fra nybegynneren :goodluck: til alle sammen:heia:
Myrull sa for siden:
Ja, det er vannskelig å ikke veie seg ver morgen. :o
Begynnt med ksoe mat jeg også, så om jeg stopper opp nå så vet jeg hva jeg skal kutte ut.
Går i anton berg sukerfri her da og fløte som jeg lager sjokolade mouse av.
Drikker også sukkerfri brus, men det har jeg gjort hele tiden.
Trappet ned mye da å drikker masse vann.
Runegutt sa for siden:
Hm. Må sjekke FUNlight forbruket mitt. Og Natrenaforbruket. Har drukket syke mengder Te med Natren i. Og jeg bruker 7 suketter/kopp
Ella-A sa for siden:
Oi her kom det noen innrømmelser ja! Jeg har ikke klikket helt med kosemat, men jeg spiser en sukkerfri sjokolade på lørdagene, og en pose sukkerfri drops eller noe. Iløpet av uka blir det en del IFA også da - må ha noe for å døyve oste-ånden min på jobb. Ingenting er værre enn folk med dårlig ånde altså, og enda værre er det når du kjenner selv at du har dårlig ånde..:p
Jeg drikker bare brus i helgene, men idag har jeg kjøpt meg en halvliter - pga jeg har vondt i ryggen og er svimmel og kvalm (jentegreier tar på altså:( )
Dilla sa for siden:
Heei!
Kan jeg bli med her?
Jeg har journal, men merker det er litt vanskelig å få respons på spørsmål og sånn der..
Koselig med en plass der man kan komme med spørsmål og man kan dele erfaringer :D
Jeg gikk på ketolyse i sommer, men droppa ut når jeg ble lei..
Nå vil jeg prøve igjen- gi det en sjanse.
Digger jo maten, men så er jeg vel kansje litt for glad i pizza og brødmat.
Men, jeg starter med friskt mot- og tenker at når jeg har nådd drømmevekta så kan jeg innføre litt av det "forbudte".
Jeg merker på humør og selvfølelse at jeg er altfor altfor stor nå...
Er 169cm høy, og er nok rundt 90kg...(dåååne)
Skal veie meg i morgen tidlig.
Så skal jeg skrive ned mål i signaturen min. Sluttmålet mitt er på rundt 70kg tenker jeg. Har lissom aldri vært tynn- så jeg aner ikke hvordan det er. Men jeg husker når jeg veide 70kg- da var jeg fornøyd. Men selve drømmevekta er vel på rundt 60kg..
Litt ekstra vanskelig med jul og det stresset det medfører - men jeg fant ut at det var likegreit å starte nå- så slipper jeg å få enda flere kilo i januar...
Myrull sa for siden:
Velkommen til oss og lykke til. :)
Ella-A sa for siden:
Velkommen dilla! Vet akkurat hvordan du har det, jeg er 1.63 høg og for nesten to år siden veide jeg 89kg. jeg var 74 når jeg begynte på ketolyse. Er nå 70,9. Syns det går sakte, men samtidig er det mindre sjangs for at overflødig fett blir hengende, kroppen klarer å følge med når man har et mindre vekttap :)
Her er det bare å stille spm, vi svarer det vi vet :D Lykke til!
Jabba sa for siden:
Vet dere - det høres nesten fælt ut å si det (eller rettere sagt skrive det) - men det er en trøst at det ikke bare er jeg som også går opp og ned i vekt!
Det betyr bare at det er ikke enkelt å finne balansegangen mellom karber, fett, proteiner, vann osv osv....ler
Men sammen er vi sterkere - ikke sant!
Dilla sa for siden:
Det er alldeles ikke lett å vite hvilke diett og type mat man skal henge seg på altså.
Men jeg vet at jeg går ned på lavkarbo så jeg starter på ketolyse, og går over til lavkarbo etterhvert tenker jeg :)
Nå har jeg kokt egg (syns det er greit å alltid ha ferdigkokte egg i kjøleskapet..)..og steikt bacon.
Så har jeg laget salat av issalat, grønn paprika og agurk. Putter i stekt bacon, egg, ost og feta i morgen. Da har jeg en fiiin matpakke.
Så blir det ett par egg til frokost tror jeg.
Tenkte å se om jeg finner oppskrift på noen gode lapper/brød/boller- ett eller annet til å ha pålegg på leeer
Noen som har prøvd noe som man slipper spesialingredienser til?
Og som vil legge ut oppskrift? ;)
Jeg har ennå ikke kjøpt inn noe bakemiks eller sånt..
Vurderer å kjøpe stix da- så jeg kan holde kontrollen der.
Jeg laget dette brødet i går kveld. Det er ganske godt, ikke helt vanlig brød, men det er helt greit å ha pålegget på :sikle: Opprinnelig lagt inn av Daizy
4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
1 ts salt
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Kan drysset med blå valmuefrø på toppen
Stekes på 180 grader - 50min!
Kan også bytte ut litt eller alt av solsikkekjernene med valnøtter
Jeg har opprettet mitt eget dokument med bare lavkarbooppskrifter som jeg har funnet her på lavkarbo.no
Kan anbefales:ja:
Lykke til :geip:
Dilla sa for siden:
Er dette et brød du har i brødform?
Eller langpanne? :rodme:
Jeg har tenkt å legge favorittoppskriftene mine i et dokument. Greit å ha en samling så man slipper gå på nett hver gang man skal finne en oppskrift.
Blir gjerne sånn at det tar litt lenger tid da.. hehe :)
Mamzen5 sa for siden:
Brødet skal stekes i vanlig brødform. Det blir ikke høyt, men jeg syns det smaker veldig godt. Det er ca. 2 karber pr. skive. Brødet heter proteinbrød, og dersom du skriver proteinbrød under "søk" får du masse opplysninger. Brødet kan absolutt anbefales.
P.s. Du finner også oppskriften i ukebladet Allers fra sist uke (uke 46). Her kan du lese om Inger-Lise (56) som har gått ned fra 115 kg til 75 kg fra januar 08 til høsten 08, tenk 40 kg. Hun har levd på lavkarbo og spist dette brødet 1 gang pr. dag.
Brødet hjelper også med å regulerer magen.
Brødet skal oppbevares i kjøleskapet, og går også veldig fint an å fryse.
Lykke til med brødbaking :)
Dilla sa for siden:
Det høres jo helt fantastisk ut.
Dette blir ett brød sant? (må visst få det inn med teskei ...)
Skal kjøpe ingredienser i morgen :D :D
Ella-A sa for siden:
Det finnes mange slike brød på forumet om du leter, Isets brød liker jeg best. MEN så er det viktig å huske at de fire første ukene (!!) burde du ikke spise brød, ikke sånn som er oppskrift på her engang.. Om du spiser det må det max være en gang om dagen.. Det er litt skummelt, men kan jo se hvordan kroppen din takler det, kanskje kan du spise så masse brød du vil :)
Dilla sa for siden:
Ja, det stemmer det ja..
Jeg syns jeg har lest det ett sted.
Klarer nok ikke å følge dietten slavisk, siden det er et par julebord. Kan alltid klare å styre meg med tanke på mat, men jeg vet ikke om jeg klarer/vil holde meg helt unna alkohol på en slik kveld..
Men jeg skal prøve alt jeg kan- det er helt sikkert!!!
Runegutt sa for siden:
Trapper dere opp etter 4 uker?
Sån ala Atkins?
Ella-A sa for siden:
Dilla : hvis du har boka så kan du jo se der, re sprit er jo godkjent, og en eller annen type lett-øl, finnes jo også lavkarbo rusbrus, så det skal ikke være så vanskelig å holde seg sånn nogenlunde til ihvertfall, om du prøver :)
Runegutt: De fire første ukene er du ganske streng, men etter fire uker kan du tillate deg litt andre matvarer. Ikke noe opptrapping. Har du ikke boka? Lurt å ha den ;)
Runegutt sa for siden:
Jo, jeg har boka. Faktisk har jeg ganske mange bøker :-)
Jeg synes selv jeg kjører råstrengt, og stixen viser fin farge, samtidig som jeg drikker sykt mye vann, nærmere 5-6 liter/døgn.
suzi-q sa for siden:
Snart tre uker med Ketolyse nå - jeg og samboer - det har gått helt fint, og vi har begge gått ned i vekt. Vi er strenge med oss selv, men veier ikke maten.
MEN: Denne uken fikk jeg utslett på brystet og på ryggen. Var hos legen i dag, jeg fortalte om Ketolyse og hadde med boka og viste han kapitlet hvor det stod "Til fastlegen". Han mente utslettet var en bivirkning av Ketolysepillene og ba meg slutte med de ("Slutt med det tullet") i en uke for å se om det gikk bort.
Jeg må jo bare gjøre det, vil jo ikke gå rundt med utslett - men redd for at jeg ikke skal gå like raskt ned i vekt som jeg ville gjort med pillene. Kjipt!
Nessy sa for siden:
Jeg henger meg på denne tråden. Er akkurat ferdig med første uke og superfornøyd med -2,5. Synes kuren har vært enkel å følge. Har ikke veid eller målt maten. Men jeg synes ikke jeg får den følelsen av metthet som andre beskriver blir fort sulten og går og småspiser på ost og grønnsaker men prøver å la være. I dag ble jeg så søtsugen så jeg måtte prøve litt kremfløte, med bakekako og søtstoff. Smakte forferdelig men stillet litt av søtsuget. Er litt redd for at jeg ikke skal gå ned med fløte så jeg begrenser fløtebruken.... Kan heller teste det litt senere. :)
Nessy sa for siden:
Men er de pillene for at man skal gå raskere ned? :confused: Jeg trodde det var fordi man ikke får nok vitaminer ved å kutte ut karbohydrater. Kanskje du skal sende en mail til Torkil og høre hva han mener om det.
Myrull sa for siden:
Jeg trodde også det var tilskudd for å dekke vitaminer og mineraler.
Snuppa sa for siden:
Har holdt på i litt over en uke nå og har ikke noe problem med søtsug. Men jeg spiser mye salt mat da ( bacon, fenalår, baconsvor...) mye mer salt enn jeg bruker å spise. Noe som selvfølgelig resulterer i at vannet holder seg i kroppen :mad:
Må nok redusere på det ja, men hva spiser dere når dere har lyst på noe å tygge i??? Kan jo ikke bare ta en gulrot liksom.
Runegutt sa for siden:
Gulost spiser jeg endel av.
Brokkoli med masse smør
Agurk er nydelig.
Stangselleri dyppa i hvitløksost.
Ellers er jeg ikke sulten mere,
gla sa for siden:
Hei. Da var jeg tilbake fra fjellet igjen. Går stort sett greitt med maten, sliter bare litt med dårlig matlyst, ingen ting som frister lenger..
Får prøve å spise mat med fett og karber når jeg spiser noe så jeg får i meg det jeg skal. Er avokado en lur ting da kanskje?? og nøtter??:confused:
Lurer på om noen av dere her inne vet om det er lov med kyllinvinger kjøpt i ferskvaredisk? Tenker ang krydder o.l.... Da kan jeg jo lage en salat ved siden av
Ellers skal jeg veie meg til mandag igjen, veldig spent på hva vekta sier da..Føler lissom at ting har stoppet helt opp og at jeg er litt opplåst i kroppen:( Men kan ikke gi opp ennå, ned skal jeg jo;)
Håper dere alle har en fantastisk helg med god ketolysemat:p
Myrull sa for siden:
Jeg regner i vertfall ikke med karbo i krydder, men det blri jo noe annet med krydderblandinger i pose og marinader i pose så det spørs hva de har brukt å kryddre kylling vingene med. :)
Avocado er vist kjempe bra å ete.
Nøtter er det en del karber i så der må du lese på pakka.
Jeg har veie dag i morgen, da er det gått 3 uker.
Tror ikke jeg har gått ned noe mye denne uka, men med 4 kilo de to første så regner jeg ikke med så mye nå. :)
Spist en del spekeskinke også.
Snuppa sa for siden:
Føler det tår litt stille her også denne uka. Veiedag på onsdag blir spennende!
Men jeg merker nå at jeg har trøstespist mye før... Er uvant å ikke finne frem brus og godteri når jentene har lagt seg på kvelden.
Der har jeg mye å jobbe med mentalt, men det går stadig bedre og jeg er veldig klar over at det er det som er mye av skyldefor at jeg har endel kilo for mye!
Ella-A sa for siden:
Jeg trodde det var litt for mye karbo i gulrot? Det er jo ca 6 eller noe sånt?
Myrull sa for siden:
Ja det er masse karner i gulrot, den veier jeg nøye før jeg tar med.
Bruker den for å fyle på med de karbene jeg skal ha gjennom dagen.
Å det er ikke mye jeg kan spise, en liten bit veier mye.
Jeg har stått tsilel på vekta denne uka, vert noen hundre gram mindre noen dager men nå 3 uker etters tart er det fortsatt -4 kg.
Det er jo mye på de to føsrte ukene så jeg tar det med ro enda, begynner sikkert å gå nedover til uka igjenn. :)
Så lenge det ikke går opp er jeg fornøyd.
Merker det på buksene. :D
Jeg hadde barnebursdag på Lørdag å da var det flere nære slekninger som så at jeg hadde gått ned å det ga meg mye mere motivasjon enn det jeg ser på vekta. :D
Jeg har spist en del spekeskinke også.
gla sa for siden:
Er så spent på om jeg har gått mer ned i vekt... Håper virkelig det. Begynner å bli litt mat lei. lagde oopsie- lapper her forrige dagen, og de falt virkelig i smak. Skal lage en ny vending senere idag. Anbefales:)
Sliter litt med i å få i meg nok fett tror jeg, kanskje derfor vekten ikke går nedover.. Må gjøre noe med det:rolleyes: Noen forslag for å få i seg mere fett, evt hvor mye man ca trenger??
Har bestemt meg for å bytte veiedag fra mandag til fredag, så imorgen får jeg se hvordan det har gått:o
Har prøvd å kutte ut fløte for å se om det også kan hjelpe, har hørt noen stopper opp av dette:confused:
Håper virkelig jeg har gått ned i vekt, mister så fort motivasjonen når det stopper opp. Har sticks og de viser utslag hver dag så noe rett gjør jeg jo:p...
Imorgen skal jeg prøve meg på taco pai, fant oppskrift på det her inne.. Digg
Snakkes
gla sa for siden:
Guud så deilig.. Endelig har det løsnet litt igjen og vekta har godt nedover:heia:.
Lettere å møte helga nå ja. Jeg som nesten hadde mistet motet....he-he:D
Ha en fantastisk helg alle sammen:p
suzi-q sa for siden:
Ja det er jo det... Men utslettet har begynt å forsvinne sakte men sikkert etter at jeg sluttet med pillene. Men bør nok sende en mail til torkil for å høre. Takk for innspill!
Heisann, det er en stund siden jeg har skrevet i denne tråden nå.
Jeg har veiedag i dag og har gått opp 600 gr. Det var utrolig skuffende iom at jeg var på julebord på fredag og spiste pinnekjøtt og dessert men allikevel var i ketose når jeg kom hjem. Jeg har i grunnen vært i ketose hele tiden...
Men dette gjør meg bare sterkere når jeg leser alle innleggene her inne - det er utrolig inspirerende når det er så mye flinke folk her inne:)
Jeg spiser nok for lite fett og har nå kjøpt MCT-olje. Er det noen som har peiling på hvor mye vi bør ta til dagen? I går hadde jeg en halv ss i forbindelse med frokosten og en halv ss i forbindelse med middagen.
Jeg har ikke trimmet så mye - gått litt turer av og til, men nå har jeg kjøpt meg ellipsemaskin som skal brukes mens mannen og eldstesønnen ser sport (det er utrolig hvor mye sport de sender på skjermen:cool:)
Håper dette også kan hjelpe til å gå litt "fortere" ned - jeg har nemlig en kjole hengende i skapet som jeg har lyst til å passe i april:D
Hvordan går det med dere da:syklubb:
Jabba sa for siden:
Øk forsiktig dosen med oljen til du tar 2 ss olje to ganger til dagen! Og aldri på tom mage !
Tusen takk Jabba :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.