Lindabtn sa for siden:
Noen som har noen tips for å få hvitere tenner???
Huff, de blir bare gulere og gulere merker jeg og det er skikkeli STYGT!!!
Pliiiiiiis....
Lindabtn sa for siden:
Noen som har noen tips for å få hvitere tenner???
Huff, de blir bare gulere og gulere merker jeg og det er skikkeli STYGT!!!
Pliiiiiiis....
smilefjes sa for siden:
Det der fikser tannlegen for deg!
Jeg har nettopp kjøpt blekeskinner selv, skal begynne å bleke i morgen kveld - så kan jeg jo rapportere inn hvis du vil.
Var dyrt da - nesten fire tusen...:mad:
Lindabtn sa for siden:
Hehe, hadde nok tenkt i en litt annen prisklasse ja :p
Bare små enkle triks som hjelper!!!
men hadde jeg hatt penger hadde jeg gjort det med en gang :ja:
lokkebiff sa for siden:
Rapid White!!
Hjemmeblekingsett som kjøpes på Vita, H&M o.l. (ca 2-300,- kr)
Fungerer kjempebra!! :D
Lindabtn sa for siden:
Lokkebiff :eek:
Tror jeg vil prøve den, selv om jeg er meeeget skeptisk til kjemikaliene i disse "billige" norske produktene!!
Men kan ikke skade med en liten forsøksperiode :p
Solstråle sa for siden:
Så fint visst den rapid white kunne fungert!! kanskje jeg skal prøve jeg også!! :D
Men bli nå ikke skuffet om den ikke gjør det da - de sier jo at slike produkter som selges i butikk som regel har for lite virkestoffer til å ha noen ordentlig effekt. Som slik det også er med mange andre produkter. Desverre! :rolleyes:
Lindabtn sa for siden:
ja i know. har prøvd en del saker og ting til å ha på tenna.
en venninne av meg bodde i usa et år og kjøpte noe som funket sinnsykt bra.
Er nok en grunn til at det ikke er lov å selge i Norge for å si det sånn :p
Stinen sa for siden:
Tannlegen min airbrushet tennene mine med saltvann forrige gang jeg var hos tannlegen.. det syns jeg var litt gøy.. ble litt litt litt mental hvitere!
Stinen sa for siden:
bare ikke få sånn farge som Ross i Friends :p
Stinen sa for siden:
Om BTW frøken fryd. Se på avataren din.. Hva er det som lyser opp`? Må påpeke at tennnen dine er MYE hvitere enn den hvite singletten din!!!
Lindabtn sa for siden:
I fare for å gjennta meg selv: BILDET ER LANGT I FRA TATT!!!! :P
rebekah sa for siden:
Det hjelper å pusse tennene med bakepulver en gang ca. hver andre uke(det anbefales å ikke gjøre det oftere).
Framgangsmåte:
Først rengjør du munnen godt med både tanntråd og vanlig puss. deretter bløter du tannbørsten igjen, dypper børsten i bakepulver og puss godt i ca.2 minutter(det kan svi litt, men det er ikke farlig). Etterpå skyller du munnen godt med vann, og gjerne med munnskyllevann til slutt.;)
arkine sa for siden:
jøss" bakepulver:D
Photobscura sa for siden:
Crazy :eek: Kan det funke på sånne flekker også? Har sånne som if tannlegen bare kan blekes bort.
rebekah sa for siden:
Det kan selvfølgelig ikke gjøre den opprinnelige fargen på tannemaljen hvitene enn du i utgangspunktet har, MEN det fjerner etterhvert missfargingen av tennene som er selvpåført
(kan ikke uttale meg om flekken din photobscura - men du kan jo prøve og fortelle på tråden om du merker bedring?).
jeg syns også det høres sprøtt ut med en gang... men det er jo for eksempel mange som bruker bakepulver til å rense ut av gamle kanner med inngrodd skitt på; fyller kannen med vann og har i en spiseskje bakepulver.. lar det stå over natten.. og dagen etter når de heller vannet ut følger skitten med, og kannen er som ny inni.
Det er nok en miks av for hard pussing og nikotin/koffein, tenker jeg. Da jeg var hos tannlegen sist, i den tro at det var tannsten, sa de at at desverre var misfaring av ovennevnte grunner, og at den eneste måten å fjerne det på var bleking. Fortrinnsvis punktbleking, da...
Pussa tenna med bakepulver i går, hehe, sært! Smakte faktisk tannkremaktig, men jeg tipper det er smaken av baking soda, som de sier i reklamen.
rebekah sa for siden:
ja - du får kjøpe deg en sånnen minibørst-tannbørste som de selger på apoteker, sånn som ser ut til å være ment for å pusse èn og èn tann; det er sikkert ikke farlig om du bruker den til å pusse akkurat der hvor den verste missfargingen din er mer enn èn gang hver fjortende dag!;)
OK, lurt! Takk for tips :)
Lindabtn sa for siden:
Skal sannelig prøve bakepulver :ja: Takk for tips.
Kan umulig tro det vil smake særlig godt, men det er et billig alternativ som er verdt å prøve :p
Rapid white har jeg enda ikke funnet, bare tannkremen!
Lindabtn sa for siden:
Jeg har mega mye tannstein nå merker jeg, så jeg gleder meg som en gud til å komme til tannlegen for å få det vekk. Det er en befrielse for tannrekka å få det bort :p
Sophie sa for siden:
Det er utrolig deilig å fjerne tannstein ja, man gliser med hele tannrekka etterpå :D og tunga klarer ikke la være med å kjenne på hvor glatte tennene er :p
Forøvrig. For ett par tre år siden fikk jeg laget skinner hos tannlegen. Det kostet noen tusen, husker ikke hvor mye (tipper 2-4000), men da har du skinnene for bestandig som er helt tilpasset dine tenner, jeg fikk med blekemiddel også.
En gang i året, når jeg er hos tannlegen, kjøper jeg engangs blekemiddel som jeg sprøyter inn i skinnene. Jeg sover med disse skinnene i ca 4-5 netter og tennene er skinnende hvite igjen. Dette varer ca 1 år og jeg betaler ikke mange hundrelappene for dette middelet.
Anbefales :)
Lindabtn sa for siden:
Finally.... Endelig har jeg funnet noe som er veldig effektivt mot misfargede tenner:
Crest whitestrips
En venninne av meg brukte dette da hun bodde i USA og nå fant jeg endelig ut av at man kan kjøpe det på nett. Hun kom hjem med kritthvite tenner så hun er et levende bevis på at det faktisk funker :heia:
Bestille!!!
Veggpryd sa for siden:
Å, sånne har leita etter! Har du link? :spent:
Alyssa sa for siden:
Vet ikke om denne duger jeg: hereyoupayless.com/documents/crest.html
Jabba sa for siden:
Hvordan virker disse?
Veggpryd sa for siden:
Takk for link :)
Det er strips - eller sånne tape-greier du fester på tennene og har de på en stund (vet ikke hvor lenge) og så vips.... voila! Hvite tenner. :D Jeg vil ha sånn amerikansk-hvit farge. :D:D
scartz sa for siden:
shopping.kelkoo.no/ssc-155101-crest-whitestrips.html
wee jeg fant norske sider man kan kjøpe det! altså sånne auksjonsider :D I'll do it!!
Carisma sa for siden:
Ta før og etter bilder da! :D
Lindabtn sa for siden:
Jeg endte opp med å kjøpe på e-bay.com fordi det er ingen av leverandørene som shipper til Norge. Muligens pga at det ikke e rlov å selge her :rolleyes:
Der kostet det bare 190 kr for en pakke og det er jo kjeme billig
Lindabtn sa for siden:
Men herregu, her var det jo KJEMPE dyrt :eek:
Da ville jeg heller kjøpt for 190 kr på e-bay :ja:
Lindabtn sa for siden:
Man smører tenna inn med en krem og legger på noen strips og har de der i ca 20 min, tror det var sånn i vert fall :o
Hvis ikke så er det smøring på stripsen og man putter de rett på....
Pearl sa for siden:
Jeg tror jeg prøver bakepulver jeg, fordi det har jeg i huset. :D
Lindabtn sa for siden:
huff, det har jeg ikke turt å prøve enda.... smaker jo som syre :D Skummelt
(skal prøve å ikke tenke på hva de har puttet i stripsene :p)
Veggpryd sa for siden:
Har hørt at den amerikanske Baking Soda er bedre enn det norske bakepulveret (for hvite tenner). Baking Soda får man jo kjøpt nede på den amerikanske sjappe rundt hjørnet ved Saga Kino. Har lurt litt på om jeg skal ta en tur innom der, så jeg får testet om det virker.
Veggpryd sa for siden:
Skal sjekke ut e-bay. :) 190 kr. er jo ikke så ille (skikkelig billig! :heia:)
Jabba sa for siden:
Alt er billigere på eBay..... he he...
Lindabtn sa for siden:
Ja eBay er genialt :heia:
Hyper sa for siden:
Åh...dette vil jeg også prøve..noen som skal bestille flere??:)
Jeg pussa tenna med bakepulver tre ganger i uka i en måned, ikke noe resultat å snakke om.
Men dere, denne blekinga som alle skryter av (samt Fjanni, om jo faktisk er tannlegeassistent), hvordan funker den når man som meg ikke har særlig gule tenner (eller kanskje Aner ikke, bryr meg kanskje ikke så mye heller), men har noen ganske så stygge brune flekker på tennene? Det er altså misfarging, ikke sten, det har jeg fått konstatert av tannlege, som også foreslo punktbleking. Vil da disse stripene bleke hele kjeften min proposjonalt, sånn at jeg fortsatt vil ha flekker, men som er lysere på igjen hvitere tenner? Om dere skjønner. Jeg her drukket litt rødvin, så vet ikke om jeg klarer å uttrykke meg klart nok :p Akk, ja. Rødvin. Antagelig en av grunnene til disse sabla flekkene :p
Lindabtn sa for siden:
Akkurat det vet jeg ikke.... Vet ikke om den fjerner flekker. Kommer vel an på om flekkene har blitt permanente. MEn det er jo verdt et forsøk. Ikke vits å betale 4000 kr hos tannlegen hvis dette er like bra :)
Lindabtn sa for siden:
kan ikke bestille for over to hundre vettu, så det blir lettere om du bestiller selv... :)
Pearl sa for siden:
Jeg vet ikke om det er innbilning, men jeg synes faktisk at det hjalp. Smakte ikke noe særlig og bruste fælt, men greit nok. Prøver nok igjen. :p
Det kan hende det funka litt, men jeg er ikke så flink til å legge merke til sånt. Dessuten var det vel helst de der dumme flekkene jeg skulle ha gjort noe med :o
Pearl sa for siden:
Tennene kjennes utrolig glatte og rene ut.
smilefjes sa for siden:
Jeg hadde misfarging som ikke var jevn over det hele. Bleket med sett fra tannlegen og det ble kjempefint. Hvis jeg studerer så kan jeg fremdeles se litt forskjell, men ikke normalt. Er kjempefornøyd - og jeg vet at jeg ikke har gamblet med tennene mine. : pysete:
Lindabtn sa for siden:
I dag fikk jeg Crest whitestrips i posten og jeg så forskjell etter en gang, helt GENIALT!!!! :heia:
scartz sa for siden:
:O jeg vil ha!! Hvor kjøpte du?
Veggpryd sa for siden:
Woah! Jeg vil ha!!!! :D
Høres bra ut! Hvor mye kosta det?
smilefjes sa for siden:
Ehm - ca fire tusen.
Men det er det verdt fant jeg ut etter en prat med tannlegen om hvorfor jeg burde gjøre det med den metoden. :lettpåvirkelig:
Hvis man bare skal bleke oppe koster det halvparten. Det er formene som er dyre, så hvis man senere skal bleke mer så koster det bare en hundrings eller noe sånt i blekemiddel.
Lindabtn sa for siden:
jeg kjøpte på eBay ;)
Veggpryd sa for siden:
Jeg har også gjort det. Støpte form til overkjeven, og fikk med blekemiddel hjem. Kosta det hvite ut av øya, men jeg ser ikke forskjell. Jeg tok bare oppe, så det var lett å sjekke om det ble forskjell. Nesten umerkelig. Wasted money. :( Nå vil jeg være uskikkelig og ikke høre på tannlegen min. :shifty:
scartz sa for siden:
Nå har eg kjøpt crest whitestips fra ebay! :D Gleder meg til jeg får det i posten! TEnkte å ta før og etter bilder :D hihi.
Lindabtn sa for siden:
ja det må du gjøre.
Jeg har gjort det:
Men nå er jo bildet tatt i to forskjellige lys da, men begge uten blitz (prøvd å redigere det første bildet, men det funket ikke, ble bare enda dårligere. Men skal prøve å finne et annet tann bilde som man kanskje ser litt tydligere det gule. Hjelper det at tannlegen sa at jeg hadde mye misfarging på tennene :rolleyes:??).
Jeg hadde hjørnetenner som var så sinnsykt stygge og misfarget. De lyste opp på alle bilder. Jeg har spurt tannlegen om det er noe man kan gjøre noe med, men han sa bare at det er arvelig og at det er lite som kan gjøres med de.
Jeg synes i vert fall det er det mest genaile produktet jeg noen sinne har prøvd. Og jeg merket STOR forskjell etter 5 dager. Jeg ga resten til mamma, men nå har jeg bestilt opp en ladning på 44 stykker :p
Mjauritz sa for siden:
Gi beskjed om du selger videre :)Lindabtn sa for siden:
Hehe, det tror jeg nok ikke ejg gjør, men de selges veldig billig på eBay.
Kan gi et lite vink om jeg ombestemmer meg. Kanskje jeg kjøper fler ;)
scartz sa for siden:
Veldig lett å handle på ebay.co.uk , samt billig! ca 200 kr :)
Lindabotn: Så det blir gradvis hvitere etter noen dager?
Er litt frista å prøve, faktisk :)
Ok, da skal jeg gi det et forsøk. Bestilte fra ebay nå, ble bare 230 kr med frakt, og jeg fikk penger i dag.
Jeg har det vel i løpet av et par uker. Kan legge ut før- og etter-bildet jeg også :p
Spennende :)
scartz sa for siden:
Du får det nok før et par uker. Jeg handler ofte på ebay og opplever å få det innen en uke :) mens det spørs jo litt på selgeren, om personen får fingern ut og går sjapt til postkontoret :p
Lindabtn sa for siden:
Når jeg bestilte forrige gang tok det 4 dager før jeg fikk dem for de kom som brev. Det gikk kjempe kjapt :ja:
Photo: De blir gradvis hvitere ja...
Jeg er SUUPER fornøyd. Håper alle får hvite og fine tenner :heia:
Juhu! Så spennende, bra det går såpass gradvis, for om jeg ender opp med Tom Cruise-hvite tenner så dør jeg :lol:
Sist jeg bestilte noe fra Ebay, tok det ca to uker. Men som dere sier, så avhenger det sikkert av selgeren.
Nå håper jeg bare det tar kverken på flekkene mine også, om ikke så får jeg bare prøve punktbleking hos tannlegen som siste alternativ :)
Lindabtn sa for siden:
Ny ladning kom endelig i posten i dag :D
[LEFT][/LEFT]
Denne gangen fikk jeg en ekstra stor ladning på nesten 40 stykker ;)
scartz sa for siden:
Pokker da, jeg har enda ikke fått mine..! :p
Lindabtn sa for siden:
Du får de nok snart :ja:
Sirius sa for siden:
Linda, er det lov å spørre hvilken selger du brukte? :)
Veggpryd sa for siden:
Ja, nå er det bare å bestille! JEG VIL HA HVITE TENNER. NÅ. he he :lol:
Veggpryd sa for siden:
Må jeg ha PayPal konto for å kjøpe på ebay?
scartz sa for siden:
må ha paypal ja!
MB7 sa for siden:
Gule tenner er jo ikke særlig fint, men kritt hvite tenner er heller ikke naturlig og et skapt sjønnhetsideal spør du meg.
Spiser du lavkarbo? Hvis du i tillegg spiser lite syreholdig mat kan du faktisk droppe alt som heter tannpuss og behandling av tennene. Det oppstår nemlig ikke hull hvis du minimerer inntaket av stivelse og syre, samtidig som maten din er balansert og næringsrik.
Selv har jeg ikke pusset tennene siden 2004, og stortrives med det. Selv om tennene ikke er 100% hvite til enhver tid (det skulle bare mangle), så blir de veldig fine om jeg pusser bort belegget med litt lunket vann. Selv uten å røre tannbørsten i hele tatt, holder tennene seg forholdsvis hvite, på tross av et lite belegg. Dette belegget er forøvrig bare bra og virker beskyttende. Tennene i seg selv holder seg altså hvite og fine, det er belegget utenpå som misfarger i tilfelle.
Å pusse tenner er ikke bare bra, faktisk kan dette forværre tannhelsen enkelte ganger. Hvis du pusser tennene på morgenen, og deretter spiser mye stivelse og/eller syre, så angripes tennene lettere.
For min egen del får jeg skryt av tennene mine, og kjæresten min uttalte faktisk engang at jeg aldri har dårlig ånde :)
Tannpuss er en bløff, og i høyeste grad et nymotens fenomen - på lik linje med vårt moderne kosthold.
Har skrevet mer om dette her: www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80129.0
Huldr sa for siden:
Det er tøft gjort av deg synes jeg MB7 :) Jeg har ingen planer om å gå like langt som deg, men jeg har lurt mange ganger på om ikke tannbørsten min gjør mer skade en gagn. Uansett om jeg bruker "soft" tannbørste er den for hard, og jeg er ikke flink til å være lett på hånda når jeg pusser - ergo har jeg fått pusseskader gjennom flere år, emaljen er borte nederst på noen av tennene, og der har det nå begynt å bli brunt :(. Tannlegen sa det ikke var noe farlig og ikke noe å gjøre med, ikke synes det når jeg smiler, men det er jo ikke noe hyggelig likevel ...
Har du noe greie på om emaljen kan remineraliseres, og i tilfelle hva man kan gjøre for å hjelpe til med det? Den "skal" jo ikke kunne gjøre det, men jeg tror ikke helt på den teorien. Alt vev ellers kan jo regenereres ... (kanskje ikke i følge etablert vitenskap da)
Har kjøpt noe som heter MMS (klordioksidløsing) og tenkte muligens å skylle tennene med dette i en periode (sterkt fortynnet selvsagt) fordi jeg har hørt at det virker veldig positivt på tannhelsa (og jeg har et håp om å få vekk misfarging og gulhet). Hos en person jeg leste om hadde faktisk løse tenner begynt å feste seg igjen etter en tids bruk! Grunnen er at skadelige bakterier blir uskadeligjort med MMS sånn at tennene får en sjanse til å komme seg igjen. Men jeg er litt usikker på om klordioksyden kan angripe tannoverflaten - det er tross alt syre ... Mulig det er nok å bare skylle med vann etterpå, slik at syren blir skylt vekk. Men må finne ut mer om det ...
MB7 sa for siden:
Jeg må ærlig innrømme at tannpussen avtok gradvis for noen år siden i ren latskap. Å pusse tennene var rett og slett et tiltak når jeg var sliten på kveldene. Men sånn som jeg ser på ting nå, hadde jeg nok sluttet å pusse uansett, pga ulempene jeg mener dette gir. Da jeg pusset tennene slet jeg stadig med ising, noe som er helt borte nå. Jeg var nok også av typen som pusset for hardt, slik at dette slet en del på emaljen.
Jeg tør ikke uttale meg om dine tenner kan lege seg selv igjen. Tannlege eller ekspert på dette er jeg tross alt ikke, men jeg har snakket med tannleger om dette. Remineralisering er jo helt naturlig, noe som betyr at små hull og slitasje kan lege seg selv. Men et sted går nok grensa. En rotfylt tann blir vel neppe hva den engang var, selv hvor optimalt man måtte spise :)
Uansett er det synd at folk ikke fokuserer mer på kroppens evne til å lege seg selv. Spesielt gjelder jo dette beinvev og tenner, som folk nærmest anser som "dødt" vev. Sannheten er jo en helt annen. Selv om et amputert bein ikke vokser ut igjen, vil dårlig skjellet, ledd og tenner kunne lege seg selv med riktig ernæring. Kunstige hofter og skumle tannfyllingsmaterialer er et tydelig tegn på at ting ikke er slik det skulle være!
Når det gjelder MMS, så har jeg ikke kjennskap til det. Tannhygiene er som sagt ikke min sterke side ;) Du sier selv at du ikke kommer til å slutte å pusse, og det forstår jeg godt. I så fall bør du ikke si det til noen for å vekke anstøt, hehe ;) Sånn er det bare.. Men hvis emaljen din faktisk er slitt, så kan ikke jeg skjønne at årsaken er noen annen enn jevnlig pussing og/eller feil kosthold. Pussingen sliter jo ned det beskyttende belegget på tennene, og emaljen angripes direkte. Derfor mener jeg pussing er uheldig. Når det gjelder væskens evne til å drepe bakterier, så er det kanskje hensiktsmessig hvis disse bakteriene produserer mye syre, som jo skjer når man spiser mye stivelse. Ellers er jo disse bakteriene helt ufarlige, og virker beskyttende som belegg. Tannkremer, skyllevann etc. skal jo ta livet av bakterier. Akkurat som med alt annet nå til dags, alt skal nærmest steriliseres og ordet bakterier er negativt ladd. Samtidig glemmer man at bakterier er helt nødvendig, og at det er viktig med en bred flora av gode bakterier for å holde de skumle av banen! Vel, nok om det. Det er i alle fall mye som er snudd på hodet, og ikke rent sjelden biter vi oss selv i halen...
Mange har det selvsagt utmerket med tannpussen sin, men jeg står fast på at en boikott av tannpussen (som en konsekvens av kostomlegging) i alle tilfeller er det beste :)
Huldr sa for siden:
Takk for svar :). Ja, jeg tror nok at det er HELT essensielt å være nøye med kostholdet dersom man skal prøve seg på noe sånt som du gjør. Ellers er det jo forskjell på bakterier. I munnen som alle andre steder er det vel "gode" og "dårlige" bakterier. MMS tar bare livet av de skadelige, i motsetning til generelt antibakterielle midler (litt for trøtt til å komme opp med forklaringen her og nå, men det er snakk om en naturlig prosess).
Det belegget man får på tennene av et "normalt" kosthold iallefall er jo plakk, og veldig skadelig for tennene. Og dessuten ekkelt og uappetittlig ... Kom til å tenke på et Ricky Lake-show for flere år siden om en fyr som var generelt grisete og som ikke pusset tennene. Han hadde bart og under der en rad med ekle, gule tenner. Grøss ... :eek:
Jeg har hatt børsteskader siden jeg var liten ... Og i løpet av de årene har jeg selvsagt spist en del stivelse og sukker også. Så det er sikkert en kombo, som du sier. Uansett, forsker videre i jakten på hele, pene og noenlunde hvite tenner :D
scartz sa for siden:
Jeg pusser veldig skjeldent tennene, og har ikke noe problemer med missfarging.. En gang i året går jeg til tannlegen, og det varierer fra at jeg har null hull til kanskje 2-3 pittesmå som er begynnende. (og jeg spiser jo litt søtt en gang i blant.. :o )
Men personlig syntes jeg det er verdt det, HATER å pusse tennene. Blir rett og slett kvalmen av det, og får frysninger av å tenke på det! Drit ting å ha på seg men men.. Men jeg tror tennene tåler mye mer enn hva vi gir dem credit for! :D Men ei venninne som er tannpleier sa at noen personer slipper ut visse bakterier i munnnen fra spyttet (eller noe i den duren :p) som skader tennene. Så noen er genetisk/naturlig mer utsatt for å få hull i tennene.
MB7 sa for siden:
Frøy: Du har selvsagt rett i at man må være nøye med kostholdet for å beholde sunne tenner uten tannpussen. Men det er likevel ikke nødvendig å kutte ut stivelse helt, selv om raffinert sukker med fordel kan droppes.
Et triks som jeg bruker er å "pusse" tennene med såkalt rensende mat. Grønnsaker er et godt eksempel her, nøtter funker også fint. Tyggemotstand er et stikkord. Spesielt etter at jeg har spist sukkerholdig føde, prøver jeg å være bevisst på dette. Å legge seg etter en pose med karameller er liksom ikke det smarteste, så noe rensende mat på tampen er lurt. Vann hører jo også med for å skylle ut diverse skitt.
Du må gjerne forklare hvordan MMS virker seinere, hvis den faktisk er antibakteriell, men kun ovenfor de "slemme" bakteriene. Det er interessant. Jeg vet at det finnes slike ekstrakter i naturen, såkalt "naturlig antibiotika" (f.eks olivenbladekstrakt), men MMS høres da mer ut som et simpelt kjemisk stoff.
scartz: Det gleder meg fatisk å høre at det finnes andre som er "sløve" på tannpussen. Hehe :) Og spesielt jenter! Jeg trodde neppe dem fantes... Jeg hadde IKKE vært redd for å kysse deg ;)
I motsetning til deg går jeg aldri til tannlegen lengre, dem penga bruker jeg heller på noe god mat =) Den eneste grunnen måtte være hvis jeg ble slått til og mistet tennene, ellers holder jeg meg unna grådige tannleger som liker å putte all slags kjemikalier i kjeften på oss.
Vi er skapt for å leve uten dette tannpleie-hysteriet. Det er sannelig da tennene holder seg best også :heia:
scartz sa for siden:
Haha ja det er godt å høre at det ikke bare er jeg som har ca kuttet ut tannbørstinga! Er jo helt tabu å si slikt høyt :O Alltid lurt på om det er jeg som er ufattelig sløv eller om folk bare rett og slett holder det for seg selv.
Uansett, jeg sliter aldri med dårlig ånde eller belegg, jeg passer godt på tennene uten å bruke tannkosten. Synlig belegg er aldri hot :p
Sirius sa for siden:
Jeg bestilte fra ebay jeg også, jeg betalte bare 12.48 GBP for "buy it now" til selger "msikulova", inkludert frakt! Bad om å få de uten emballasje så fikk de som brevpost like etter! Det er litt over hundrelappen for alt, inkludert paypals vekslingsavgift.
dette funker så det griner! jeg bestilte whitestrips supreme da (14 stk), de er de sterkeste. fikk ikke noe tann sensitivitet som jeg har fått av det jeg fikk hos tannlegen. Hjemmebleking med tilpassede skinner og blekegele fra tannlegen funket dårlig i mine øyne.
scartz sa for siden:
Jeg bestilte fra samme person for en måned siden! Har enda ikke fått varen :(
Sirius sa for siden:
scartz, det var leit :(
Fikk de noen dager etter at jeg bestilte, det kan jo være fordi jeg bad om å få det uten emballasje som brevpost for raskere levering? Håper du får de snart :)
scartz sa for siden:
Jeg også, har sendt mail til personen men ikke fått noe svar..
Ja, det tror jeg faktisk de hadde.
Senere også, da borgerskapet begynte å få smaken for sukker, så var det faktisk tilfelle at noen kjøpte tennene til tjenerskapet for så å trekke ut sine egne tenner og erstatte med disse som ikke hadde blitt utsett for kaker og desserter, men jeg er nok ganske sikker på at denne løsninga hadde lite for seg ;)
Jeg får aldri belegg på tennene, men pusser dem likevel, fordi jeg er så himla glad i sigg, kaffe og rødvin. Men det er ingen krise om jeg glemmer det.
Huldr sa for siden:
:eek: Så kult!Valleygirl: Hvorfor tok du med navnet mitt inne i sitatet? Det er jo helt ulogisk, for det er masse tekst imellom som du ikke har tatt med. Slik det står nå ser det ut som det er jeg som har skrevet det - og det er det ikke ...
valleygirl sa for siden:
kan det være at jeg gjorde en ærlig feil? Er det liv om å gjøre? Skal slette det.
Huldr sa for siden:
Det var da voldsomt! Og å slette er helt unødvendig, du kan jo bare fjerne navnet mitt. Men men, gjør som du vil. Jeg ville bare si fra.Sirius sa for siden:
Vil bare oppdatere at Crest Whitestrips fortsatt er the sh*t! :D
Min skeptiske tannlege-far har heller ikke noe å utsi på disse.
Må bare stoppe før det blir Ross-tenner, hehe.... Sånn generelt tror jeg noen kan oppleve de sterkeste som litt vonde hvis man har sensitive tenner.
lokkebiff sa for siden:
Ååååh!!!!!!!! Er det noen her inne som kan selge meg slike?!!?
GRØNN når det kommer til bestilling fra utlandet...
Lindabtn sa for siden:
Det er det jeg sier.... Crest er KONGE!!!
Er over på vedlikehold nå, bruker de ca en gang i uka og jeg synes det er et fantastisk bra produkt. Tenkte jeg skulle kjøpe tannkremen i samme serie ;)
Lindabtn sa for siden:
Ebay er det jo kjempe lett å kjøpe fra, men vi kan sikkert ordne en greie om du ikke skjønner noe :p
Prøv, det er enklere enn du tror ;)
Lindabtn sa for siden:
Jeg har ekstremt sensitive tenner så jeg opplevde noen netter hvor jeg hadde helt sinnsykt vondt i tennene, men det gikk over etter et par dager :p Da brukte jeg Supreme...
lokkebiff sa for siden:
Jeg skjønner, seriøst, IKKE NOE :hylgrine:
supha sa for siden:
Hvor ofte skal disse stripsene på? Er det bare å dra av baksiden av stripsen og sette på tennene??
scartz sa for siden:
Man skal bruke dem 2 ganger til dagen. Opplever du ising eller at du blir oversensitiv, skal de bare brukes annen hver dag. isingen vil forsvinne. Og ja, man bare drar av stripen, fester den på tennene, og bretter rundt, slik at det også dekker baksiden av tennene :)
Er i god gang nå med stripsene, gleder meg til å vise før og etter bilder :D
Lindabtn sa for siden:
Har du fått tak i eller???
Jeg kan bestille så kan du godt kjøpe av meg :)
lokkebiff sa for siden:
Vil du?? Orker du?? :o Ååååh, jatakk!!! :heia: :heia:
Lindabtn sa for siden:
jepp, bestiller med en gang ;)
supha sa for siden:
Nå har jeg bestilt og. Så tips fra youtube at man burde ta 2 strips oppe og nede slik at det ikke blir en hvit felt midt på tannraden bare. Siden stripsene ikke er lang nok til hele tannraden.
scartz sa for siden:
jeg bruker en på midten, så de bakerste blir jo ikke dekket, men de viser jo såvidt ikke når man smiler da..
Lindabtn sa for siden:
hehe, det er nok lurt om man har ekstremt gule\misfargede tenner. Hos meg var det hjørnetennene som var problemet, men ikke nå lenger :heia:
Sirius sa for siden:
2 ganger om dagen er litt mye med de sterkeste stripsene synes jeg...
med tanke på ising.
scartz sa for siden:
Jeg har de som er mellomsterke, og det holder lenge med en gang til dagen.. Får ising av dem
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.