< Tilbake til oversikten

Torsdag-veietråden (for alle som vil)

#201

Distrea sa for siden:

:heia: kitt!

trøst til dere andre

Jeg holder meg unne ekta... har INGEN tro på at jeg har gått noe ned


#202

Kitt sa for siden:

Takk, takk!
Det eneste jeg har gjort, er egentlig å gå litt opp i karber og slappe av litt mer i forhold til vekta.
Da jeg begynte på ketolyse i januar, var tanken å komme ned i 75-78kg til 10. mai og min sønns konfirmasjon. Ville så gjerne inn i bunaden den store dagen.

  1. februar røk jeg en muskel i leggen og ble sittende i sofaen i 6 uker. La ikke på meg takket være ketolyse, men gikk jo ikke ned mer enn et par hundre gram heller.

Nå er det bare 2 dager igjen og bunaden passer ikke på langt nær, så jeg har liksom ikke stresset noe mer med det, og Vips! forsvant flere kilo!

Rart, men gøy, da!


#203

Distrea sa for siden:

kjempe bra!!!

Deilig å ikke stresse så mye og. Der er jeg nå, prøver så godt jeg kan å ta det som det kommer, så får det forhåpentligvis komme med litt vekttap også :p


#204

Kiera sa for siden:

Gratulerer Kitt! Morsomt å se det beveger seg nedover... og til dere andre hold motet oppe. Dere kommer sterkere tilbake neste torsdag!

Jeg er et eneste stort smil i dag, og bare så fornøyd med at jeg har klart å holde meg unna vekta denne uken.

Her er resultatet:

30.04 - 88,4
08.05 - 87,2

:) Det har gått nedover denne uken også! Snart har jeg mista 10kg. Må bare si at jeg er fornøyd med dette. Sliter bare med vonde lår og cola abstinenser nå, men det må jo gi seg etterhvert vel....


#205

Kristin_B sa for siden:

Signerer Petronella!
Jeg veier nå 1,3 kg mer enn jeg gjorde for to uker siden!!!
Nå er det full skjerpings, slutt på skapsnoking også!!


#206

Distrea sa for siden:

full skjerpings! :klem:

jeg snek vekta ut av bilen.... Hadde ett liiiite håp selvv om trua ikke var der. Og trua var rett... vekta stoppet på 92,4 altså 2,5 opp siste ukene:eek:

HELV.. :mad:


#207

Petronella sa for siden:

Men fra nå av er det blanke ark dere:)

:klem:


#208

majama sa for siden:

Jippi:) Ned 0,5 kg denne uka til tross for bursdagsfeiring og kakespising. Jeg ble skikkelig overraska og kjempeglad, var sikker på jeg ikke ville gå ned et gram denne uka.


#209

Kristin_B sa for siden:

Jeg har egentlig en plan, jeg har drikki altfor mye cola light, fordi jeg har hatt sånn søtsug, den MÅ kuttes. Skapsnokiing..jah..har visst smakt på litt av hvert høykarb :( må jeg innrømme.. det må også kuttes!! Så får jeg ta abstinensene og deale med dem! Og så har jeg blitt elending til å gå tur. Nå er det tilbake til minst 3 turer i uka.

Men Distrea, du har jo skjerpa deg! Veldig også! Så sett bort vekta igjen du :ja: Jeg måtte bare se, selv om jeg mistenkte at dette ikke gikk rette veien, så fikk jeg et spark bak igjen!!

Sitter og psyker meg opp til å gå tur nåh...


#210

karboklovn sa for siden:

Hepp folkens!

Jeg veier meg også på torsdager, annenhver faktisk. Jeg må si jeg var skeptisk til dette med lavkarbo-diett, men det ser faktisk ut til å funke. Det sklir ut litt helgene med øl og potetgull, men prøver å begrense inntaket litt. For å prøve å bøte på det jogger jeg også 2-3 ganger pr. uke. :p

27.03: 96,0
10.04: 94,2
24.04: 91,9
Idag: 89,4 :D

Har som mål å komme ned mot 80 før St. Hans. Burde vel være mulig det?


#211

Distrea sa for siden:

Kjempe bra resultat, og særlig til å skeie ut hver ke :heia: du er heldig
Er du like heldig fremover så kan det ære mulig med 80 til st.hans..
Men jeg syns det høres mye ut.

Lykke til :blomster:


#212

Petronella sa for siden:

atte...jeg bare måtte snikveie meg idag:p for jeg fikk gått på do:o er en stund siden nemlig.
Og nå var bekta akkurat det samme som forrige uke, så nå er jeg ikke deppa mer ;)
Åsså prøvde jeg en "gammelny" bukse idag i str 40! Og jeg fikk den opp over rumpa og knappene igjen uten basketak. Juhuuuu:D Måtte bare si det jeg asså :o


#213

Kristin_B sa for siden:

:heia: Petronella! Jeg tør ikke snikveie ;)


#214

Kitt sa for siden:

Så var det torsdag igjen!:)

17.04.08 92.1kg
24.04.08 90.9 kg
01.05.08 90.6kg
08.05.08 89.4kg
15.05.08 88.9kg

Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med 0.5kg ned den siste uken.
Etter en planlagt KJEMPEsprekk i forbindelse med min sønns konfirmasjon i helgen OG mensen, hadde jeg ikke trodd jeg skulle gå ned så mye som et gram, heller det motsatte!

Er tilbake på rett spor nå og nedgang inspirerer jo til videre innsats!


#215

Kiera sa for siden:

Må si at jeg er heller skuffet nå. Dette var min siste uke på induksjon og jeg var sikker på at jeg ville få av en kilo til, men slik gikk det ikke. Skjønner ikke hva jeg har gjort heller. Jeg har kuttet light brus, ikke overspist, holdt ketosen og ikke sprukket. Må innrømme at jeg er litt lei meg i dag... snufs Bare ned 200 gr.

30.04 - 88,4
08.05 - 87,2

15.05 - 87,0


#216

sirimor sa for siden:

Så flott Kitt!:heia:

Ny veiedag og resultatet ble 65,90 kg, det er ned 900 gram på 14 dager, og det er jeg kjempefornøyd med:)

17.04. 66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ----- ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)

Det kan hende at jeg var "heldig" med veiingen denne gangen, siden det ble lite mat på hjemturen fra ferien og at magen / tarm var veeeldig tom...uff.


#217

Kitt sa for siden:

Kiera!
Ned er ned!:)

Kanskje du er som meg, jeg måtte OPP på karber før det skjedde noe! Det tok meg flere måneder med bittelitt nedgang før jeg skjønte poenget!
Hold ut, det løsner nok etter hvert!


#218

smilefjes sa for siden:

Jeg er med på både torsdags og mandags veie klubbene jeg :p

(Jeg må bare innrømme at jeg veier meg hver dag faktisk - liker å følge med fra dag til dag og har gjort det i årevis. Begynner jeg nemlig å slurve med maten og øke i vekt, så slenger jeg fort på meg fire kilo på en uke uten å merke det, så her passes det på...)

Denne torsdagen var det ikke noen endring - veier det samme som jeg har gjort siden mandag. Men det er helt ok - det falt jo av to kilo over natta i helgen som var (utrolig nok - jeg var jo på byen og drakk vin:p:o)

Men at disse da holder seg av nå, betyr nok at det forsvinner fett, siden vannet som forsvant med alkoholen nå er på plass igjen.

Eller noe sånt...

Når dere ser forklaringene jeg kommer med så skjønner vel alle hvorfor jeg må gå til Lindbergleger for oppfølging i dette prosjektet - stakkars fastlege som skal sitte og forsøke å argumentere imot alle mine grunner til å være fornøyd med et annet resultat enn vektnedgang....... :eek:


#219

sirimor sa for siden:

Uff da Kiera, ikke vær lei deg da. Ned er ned og stillstand er ikke opp, Du har gjort alt riktig, men vekta forandrer seg gjerne fra dag til dag. Bare fortsett som du har gjort til nå, for det er veldig bra det du har gjort. Og om du "bare" går ned 200 gram neste gang også, så er det veldig bra det også synes nå jeg.
Dette er jo en lang reise og det er det vi gjør hver dag som tilslutt gir oss det resultatet vi er ute etter. Stå på og ikke gi opp, vær så snill:klem:


#220

Kiera sa for siden:

Tusen takk dere! Gir ikke opp jeg, men blir litt skuffa siden jeg har prøvd å gjøre alt etter boka. Det er rart at Kitt skulle skrive det med å måtte øke karbene, for jeg har jo gått ned mange kilo før jeg begynte på Atkins for 2 uker siden ved å spise min egen form for lavkarbo. Spiste nok noe mer kh da. Skal bli spennende å se om det er det som er årsaken.

Takk igjen for støtten og gratulerer med fin vekttap til dere begge to!


#221

Megvel sa for siden:

Jammen, det er jo helt normalt å oppleve litt igjenhold i uke tre da!
Bare se Albertine sin klistrete inne på Atkins underforumet.
Stå på!


#222

Kristin_B sa for siden:

Har hoppet over veiing i dag jeg, har jo gått opp over en kg, og har nå begynt å være flink igjen, men er redd det ødelegger motivasjonen dersom vekta ikke viser nedgang enda. Så jeg venter til neste torsdag jeg tror jeg ;) Må også øke på karbene ;)

:klem: til dere


#223

majama sa for siden:

Har gått ned 0,9 kilo denne uka. Det var veldig overraskende:) Ble kjempeglad da jeg gikk på vekta i dag tidlig! Da er det bare å prøve å være like flink framover!


#224

Distrea sa for siden:

:heia: så bra, majama!

Kristin: jeg har jo også gått opp ;) her er jeg på 91,4 i dag, altså 1,4 mer enn jeg var.
Håper motivasjonen tar seg opp... og vekta går ned snart:D


#225

majama sa for siden:

Tusen takk, Distera:)Håper motivasjonen kommer tilbake til deg raskt,
og at du begynner å gå ned neste uke:D Stå på!


#226

smilefjes sa for siden:

Nuhdah!!!
Omsider - en halv kilo ned....
Siden i går - eller siden sist mandag alt ettersom hvordan man regner siden vekta nå har stått stille i tolv dager før denne ene lille halve kiloen pent måtte krype til korset og komme seg ut av kroppen :D

Har nå gått på ed fase 1 de siste dagene - dag tre i dag. Håper det fortsetter noen kilo til nå.........:o


#227

Petronella sa for siden:

God morgen alle glade torsdagsveiere:D
Her har det ikke gått ned, men faktisk litt opp. 600 gram for å være mer spesifikk.:o
Men det er ikke så aller verst likevel, med tanke på at jeg har hatt mange dager med "vanlig" mat (ufrivillig), pluss at jeg går over på generell lavkarbo nå. Så må si meg fornøyd likevel idag jeg :) Så går det nok rette veien etter hvert ;)
Ha en strålende dag dere
:klem:


#228

Kitt sa for siden:

Det går opp og ned her i verden!:eek:

24.04.08 90.9 kg
01.05.08 90.6kg
08.05.08 89.4kg
15.05.08 88.9kg
22.05.08 89.8kg

Ikke så veldig glad for denne oppgangen, men har en tro på at det skyldes mye vann.:confused:

Da jeg for mange år siden gikk på GR, satt vi tallene inn i en graf. Min så ut som en trapp. Mye ned en uke, mensen ikke ned, mye ned neste uke før det var stopp igjen uka med eggløsning.
Ser ut som om jeg er litt der igjen.
En annen ting er at denne vekten er vel den jeg har stått lengst stille på i hele mitt voksne liv.

Det positivet er at blodsukkeret mitt var på under 6 for første gang på lenge og målebåndet viser minus på et par steder!

Går på med krum hals og håper på penere tall neste uke!!!:)

Lykke til videre, alle sammen!:heia:


#229

sirimor sa for siden:

Så var det torsdag igjen.
Jeg var såå nervøs og negativ til å veie meg idag, men så hadde jeg gått ned 200 gram! Ned er ned og jeg er glad for det,
nedgang hadde jeg ærlig talt ikke forventa, siden jeg mistenkte forrige veiing for unaturlig lav.

Målet er 64,0 kg.
17.04. 66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)


#230

Kristin_B sa for siden:

JIPPI JIPPI JIPPI JIPPI!!!!:heia:
Ned 4 kg på 14 dager!!!!!! HURRA HURRA!!!! :heia:


#231

sirimor sa for siden:

Gratulerer Kristin!!
:heia: :heia: :heia: :heia:


#232

Kitt sa for siden:

Kjempebra, Kristin!

Grattis!!!:blomster:


#233

smilefjes sa for siden:

Heia Kristin! Kjempeflott!!!:D:w00t:


#234

Distrea sa for siden:

:w00t::w00t::w00t: wow kristin!

og :w00t: til dere andre også... jeg har kommet litt ut av det, hva veide jeg lissom.. men tror jeg først skal rapportere når jeg er nede igjen på 90.
For jeg SKAL jo det! (1,8 kilo til) men det kan nok ta litt tid...
Har ikke tenkt å være streng med meg selv til helgen!... SPA med gerd :heia: da blir det ikke noe Eurodiett på meg gitt... og kanskje :full:

:p


#235

Petronella sa for siden:

Heia Kristin :heia: Så bra!
Og Distrea, heldige du som skal på spa med Gerd...hørtes nydelig ut. Ha en herlig spa-helg :)


#236

majama sa for siden:

Gratulerer Kristin:D:D:D Du er kjempeflink!!!

Selv har jeg gått ned 0,9 kilo denne uken også, er kjempe glad for det:)


#237

nettih sa for siden:

:heia:stå på Distrea. har egentlig veiedag i dag jeg også men venter til neste torsdag og joiner dere. 17 mai var litt .....:oså jeg vil ikke bli dårlig humør ved å veie meg i dag:eek:


#238

Kristin_B sa for siden:

Regner med dette var et engangs-tilfelle. De forrige 14 dagene så gikk jeg opp altså ;)
Men det er glemt nå, nå er jeg bare happy!! :D:D


#239

karboklovn sa for siden:

Jeg har vært på weekendtur til karbohydratenes hjemland, Italia, og kunne selvsagt ikke la noen dum diett ødelegge ferien. Så jeg har proppet meg på trerettere med risotto, pasta, lasagne og potater, selvsagt skylt ned med anseelige mengder vin og øl. For ikke å snakke om is, mmm de har god is i Italia!

Jeg fryktet dermed det verste da det var dags for å krype opp på vekten igjen i dag morges. Men, vekten viste "kun" 89,7, noe som utgjør en differanse på kun +0,3 siden sist! Så jeg var naturligvis glad at jeg stod på stedet hvil, men på den annen side ligger jeg nå to uker etter skjema og må virkelig ta meg sammen fremover mot St. Hans nå om jeg skal klare å komme ned under 85! Blir bare laksepølser og kyllingfilét heretter. :D


#240

Kristin_B sa for siden:

Wao, det må jeg si! Du har sikkert forbrenningen i orden da :ja:


#241

Kitt sa for siden:

And here are the results of the ......

01.05.08 90.6kg
08.05.08 89.4kg
15.05.08 88.9kg
22.05.08 89.8kg
29.05.08 89.2kg

På vei nedover igjen i hvert fall!

350g i uke siste 4 uker er jo ikke så verst! Sånn egentlig!

Veide meg på Tanita- vekt forrige torsdag kveld. Hadde gått ned 7.1kg siden første gang i september, og av de var 5.2kg fett og 1.4kg vann. Fornøyd med det!:D


#242

smilefjes sa for siden:

Netto vekttap siden forrige torsdag er halvannen kilo.

Men - veide meg på tanitavekt i går - jeg har fått litt mer vann i kroppen, så tapt fett de siste fem ukene er 10,5 kg!!!!

Åtte kilo de siste fire ukene siden sist tanita-veiing gir jo snitt på to kilo i uka.

Nå skal jeg skjerpe meg på saltet (er altfor glad i salt), og kvitte meg med det ekstra vannet. Er helt "høy" på tallet 10,5 kg fett.

Skriver det en gang til jeg... 10,5:D:D:D


#243

Kitt sa for siden:

Så utrolig bra, Smilefjes!:D

Skjønner godt at du "svever"!:)


#244

Distrea sa for siden:

oioi... var det torsdag allerede.... men jeg vil ikke veie meg på en stund jeg :nei:

:heia: dere andre


#245

smilefjes sa for siden:

Hallo Distrea - hvordan går det? begynner sulten å slippe taket?


#246

Petronella sa for siden:

Jeg rakk ikke innom her igår, men veide meg idag og later som det er torsdag :rolleyes:
Ned ned ned...hurra :D Ikke mye da, men 400 gr er ikke til å kimse av ;)
Ha en super helg :)
Og så flinke alle dere andre har vært også. :heia:


#247

sirimor sa for siden:

Jeg later også som det er torsdag, og ny veiing ble opp 300 gram.

Jeg har spist altfor mye etter klokka 1800 de siste dagene og tror det er derfor.
[u][/u]
[b][/b]
Målet er 64,0 kg.
17.04.
66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)
29.05. 66,00 kg. (-0,90)


#248

Photobscura sa for siden:

Slenger meg inn her, jeg. Er redd jeg knekker hele helga ved å ta dette på fredager. Men tror jeg venter til etter første besøk på Lindbergklinikken!

God helg, mennesker, sees en torsdag i framtiden ;)


#249

Petronella sa for siden:

-1,5 kg denne uka gett, og veldig fornøyd med det :D
Og idag har jeg fri fra jobb og skal bare kose meg :)

Ha en strålende solskinnsdag dag folkens


#250

smilefjes sa for siden:

Hyyyyl!!!
1,5 kilo opp... Siden TIRSDAG!

Jeg ligger i stabil ketose og spiser under 1000 kalorier per dag - samt trener, så fett er det ikke.

Men jeg kan jo ikke fortsette å ese ut vann lenger snart... Fingrene er numne og hovne og føttene det samme. Føler meg helt sprengt av alt dette vannet snart... Vurderer seriøst en tur til legen snart - blir helt stressa av dette jeg.:eek: Har nå lagt på meg seks kilo med vann siden jeg gikk i ketose...

Går på allergimedisiner i tilfelle det kunne være allergi - ingen bedring. Drikker et par kopper te ila dagen - ingen bedring. Blodtrykket er supert, så det er ikke derfor... Gode ideer mottas med takk...


#251

Megvel sa for siden:

Hvorfor i alle ligger du så lavt på kaloriene?
Du skal ikke det, for da brenner du også muskler.
Ellers, ja, en tur til legen for et sånt ødem hadde ikke vært så dumt!


#252

smilefjes sa for siden:

Det er ikke mer kalorier i eurodietten :-)

Men det er stort sett proteiner man får i seg da - spiser rundt 80-100 g proteiner i døgnet, og muskelmassen er stabil ut fra tanitavekten hos legen.

Det kan jo være varmen noe av det - det er varmt for tiden. Men på den annen side så har jeg lagt på meg i vann helt siden starten i april og det har jo ikke vært varmt hele tiden. Blir helt forvirra jeg...


#253

Megvel sa for siden:

Har du tatt en gravvi-test?


#254

smilefjes sa for siden:

Nei, men jeg avsluttet mensen i går og har spiral, så det er det nok ikke :-)


#255

smilefjes sa for siden:

Jeg ringte fastlegen jeg - fikk time i dag. Så får jeg sjekket om det er skjedd noe med ett eller annet.

Håper bare ikke han vil ha meg ut av dietten.... Jeg vil ikke ut av ketose - det går så fint med fettet og jeg føler meg så frisk bortsett fra dette vannet da...


#256

sirimor sa for siden:

Ny torsdag, og ny måling viser ned 400 gram de siste 7 dager:)

Målet er 64,0 kg.
17.04.
66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)
29.05. 66,00 kg. (-0,90)
05.06. 65,60 kg. (-1,30)


#257

luringen sa for siden:

smilefjes; det er nok greit å sjekke dette ja! Hva med salt mat?


#258

Kiera sa for siden:

Gratulerer Sirimor!

Her er mine resultater:

Startvekt: 96,4


30.04 - 88,4
08.05 - 87,2
15.05 - 87,0

Etter en lang stillestående periode...
05.06 - 85.8
(justerte litt opp på karbohydratene og kuttet ut søtningsmiddel og koffein)

Må i grunnen si meg fornøyd!

:)


#259

Tusta85 sa for siden:

:flau:

Sterkere tilbake neste uke.

:stikker:


#260

smilefjes sa for siden:

Hei luringen.
Herregud, så glad jeg er for dette forumet! Jeg blir utroooolig stressa av bare tanken på at helsa ikke er 100%...

Fikk beskjed fra Fedon om å få sjekket stoffskifte - eurodietten skal ikke medføre ødemer.

Jeg trodde det var saltet jeg også - har brukt en del salt etter at jeg gikk i ketose, men etter å ha sett at jeg økte i vann på siste tanita-veiing har jeg kuttet ut salt den siste uka, så det er ikke der heller.

Skal til fastlegen etterpå i dag og ta blodprøver så får vi se hva som er gæli med meg.


#261

sirimor sa for siden:

Kiera : Takk! Gratulerer til deg også:)


#262

Kristin_B sa for siden:

Hei og hopp!
Har begynt å veie meg annenhver uke jeg, for å få litt flere "nedturer" ;)
Siste fjorten dager viser -2,3 kg. Bare et stort MEN: for jeg har liggi med spysjuka i natt, så det er nok sjans for at det ikke er helt realistisk ;) Uansett så så jeg 80-tallet for første gang da!! Jippi!!
:heia: oss!!!


#263

majama sa for siden:

Minus 200 gram på 2 uker, men det var som forventet. Har hatt besøk og ikke fått spist slik jeg burde. Heldigvis lenge til neste gang, og nå skal jeg være kjempeflink framover.

Det positive er at nå er jeg halveis til målet mitt!!!!!!!!!!!!!


#264

karboklovn sa for siden:

Hola kjære (annenhver) torsdagsveiere!

Ned 2,9 kg til en egenvekt på 86,8 siste fjorten dager utgjør ny rekord for meg! Det føles ganske godt siden forrige to-ukers periode var en liten økning (+0,3).
Jeg tror den ekstra nedgangen skyldes at jeg gjennomførte min første hvite helg (både alkohol- og snopmessig) på lang, lang tid..
Det var hardt (les: et rent helvete), men tydeligvis verdt det. :cool:



#266

Photobscura sa for siden:

Hopper over denne første målinga i torsdagstråden. Jeg har fått den kvinnelige forbannelsen kastet over meg med brask og bram, og godt hjulpet av varmen, så kan jeg trykke fingeren langt inn i mine ellers så magre ankler (har en noget skeiv fordeling, ingenting overflødig fett på bein og armer, alt på magen og ryggen :rolleyes:), og søkket blir! Næsty! Full av vann med andre ord...

Grattis masse alle dere andre, om jeg klarer å overkomme varmen og slenge meg på ergometersykkelen, og svømme litt i havet framover, så kanskje jeg også har noe å rapportere neste uke :D


#267

Areola sa for siden:

Jeg lurer på om jeg skal melde meg inn her. :)
Jeg har ikke registrert vekta mi siden april, det har gått så himla sakte.. Men når jeg ikke registrerer er det jo heller ikke noe "fare" at det går sakte..:rolleyes:

Jeg registerer i skjul vekt her nå, slik at jeg har noe å måle etter på neste Torsdag.

Vekt 1.Februar: 109,9
Vekt:
6.Juni: 97,1
Totalt: -12,8

(Åj! jeg har tenkt feil.. det er jo minus nesten 13 og ikke nesten 12! ååjåjååj :) nå blir det en enda finere helg:D)


#268

smilefjes sa for siden:

Areola - dette er jo kjempefine tall det :D

Lykke til videre ned!



#270

Kiera sa for siden:

Hei dere,

Her er mine resultater:

Startvekt: 96,4

30.04 - 88,4
08.05 - 87,2
15.05 - 87,0

05.06 - 85.8
12.06 - 85,8
[b][/b]
Tror det bare er slik med meg at jeg må stoppe på en vekt og bli der i noen uker før kroppen slipper igjen. Jeg har skeiet ut for første gang denne uken, og spist en is, men det alene bør vel ikke være grunnen? Ikke mye fart over vekta denne uken, men biter tenna sammen og håper på bedre resultater neste Torsdag.

Gleder med til å høre hvordan det har gått med dere...


#271

Kitt sa for siden:

Ikke akkurat fornøyd med dagens resultat!
Vet ikke helt hva som skjer!:confused: Likte liksom å se dette 8- tallet først, jeg da!

01.05.08 90.6kg
08.05.08 89.4kg
15.05.08 88.9kg
22.05.08 89.8kg
29.05.08
05.06.08
12.06.08 90.0kg


#272

sirimor sa for siden:

Dette går over all forventning. Den siste uken har jeg gått ned 400 gram til:) Hurra!!

Målet mitt nå (jeg har et lite håp, og det hadde vært morsomt) er å komme inn i de 4 olabuksene som har ligget urørlig i skapet de siste 3 årene. Det hadde vært ok det.. Men da må jeg nok ned til 62 kilo.

Da vil jeg komme til å ha en BMI på 21,50, og jeg vet ikke om det er realistisk.
Tror det blir vanskelig, og egentlig skal jeg vel være fornøyd sånn som det er nå,--så lenge jeg klarer å holde meg stabil er jo det en prestasjon i seg selv. Vi får sjå...

Målet er 64,0 kg.
17.04. 66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)
29.05. 66,00 kg. (-0,90)
05.06. 65,60 kg. (-1,30)
12.06. 65,20 kg. (-1,70)


#273

Areola sa for siden:

hm..
Vekt 1.Februar: 109,9
Vekt:
06.06: 97,1
12.06: 97,6 +0,5
Totalt: -12,3

Opp et halvt kilo.. Det var jo... morsomt :rolleyes:

SKJERPINGS!


#274

Calvin sa for siden:

En torsdagsveietråd, og så har jeg gått glipp av den....
Her hiver jeg meg med, i håp om å kanskje finne litt motivasjon, og noen som kan gi meg ett spark bak i blant. :D

  1. juni: 80,2
  2. juni: 80,2

Går ikke nevneverdig ned i vekt synes jeg, og det er litt demotiverende. Får skjerpe inn litt den neste uka, og se om det hjelper.


#275

smilefjes sa for siden:

Går ned enda - men uten ketosen går det tregt og ikke føles det bra heller...

Menmen - siden forrige torsdag har jeg jo tatt av en hel haug (da var det noe feil, så jeg var helt oppblåst av vann da...)

Jeg noterer med greit på ti kilo ned siden jeg begynte på kuren jeg.

Pga vannet er det ikke så greit å si hva som er hva den siste uka, men jeg veier ihvertfall mindre nå enn før. Også håper jeg at jeg greier å få kroppen i ketose igjen snart - er utrolig sliten av hodepine nå...


#276

majama sa for siden:

Jippi, har gått ned 800 gram den siste uken:) De to ukene før det gikk jeg bare ned 200 gram tilsammen......

Håper nedgangen fortsetter slik som den siste uken til jeg har nådd målet mitt. Har holdt på i nesten 2 mnd så dette går sakte men sikkert:rolleyes:
Har et håp om å ha nådd målet mitt til 1.september.


#277

Photobscura sa for siden:

:heia:!
Jeg hoppet over denne gangen også, jeg. Men neste uke skal jeg til pers :)


#278

Areola sa for siden:

Det er torsdag, og jeg har hatt en av de beste ukene vektmessig siden den første uka i februar!

Vekt 1.Februar: 109,9
06.06: 97,1
12.06: 97,6 +0,5
19.06: 95,4 -2,2
Totalt: -14,5

over to kilo!
jeg har droppet styrketrening nå, og kun gått turer, men hallo! jeg drakk meg snydens på lørdag! Gjorde det samme sist helg og da gikk jeg opp et halvt kilo.. Kan det ha noe med at jeg bare drakk vin denne gangen? Det MÅ jo bety at Vin er sunt:D


#279

Distrea sa for siden:

:p vin er sikkert sunt :D grattis med strålende resultat!

Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg på en stund.. men siden jeg ikke altid hører på meg selv gjorde jeg det alikevel.

har hatt 4 dager til ende med DUMPEDIDUMP ... og vekta stoppet på 92 i dag... jaja, det kunne vært værre ;)

Nå er målet å ikke gå opp noe i ferien :ja:


#280

sirimor sa for siden:

Wow Areola!! Det er jo helt fantastisk!! Gratulerer!!!
[u][/u]
Dagens veiing gikk fint for meg også. Det ble ned 600 gram. Jeg er kjempeglad! Nå som det går så bra, lurer jeg på om jeg skal prøve å se om jeg klarer å komme ned til 62 kg. Jeg setter det som endelig mål jeg, så får jeg se hvordan det går.
[u][/u]
.
Delmål er 64,0 kg. Endelig mål er 62,0 kg.
17.04.
66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)
29.05. 66,00 kg. (-0,90)
05.06. 65,60 kg. (-1,30)
12.06. 65,20 kg. (-1,70)
19.06. 64,60 kg. (-2,30)


#281

Calvin sa for siden:

Så flott resultat, Areola! Over to kilo, er jo kjempemasse :heia:

Sirimor: Gratulerer med finfine 600 gram!

Endelig kom det noen resultater på vekta her også:

  1. juni: 80,2
  2. juni: 80,2
    19. juni: 79,5

:heia:

Mon tro om det er i ferd med å løsne her, eller om dette bare var et blaff...


#282

sirimor sa for siden:

Ned er ned Calvin, ha tro på det:ja: Gratulerer!!


#283

smilefjes sa for siden:

Flotte resultater jenter!
Her er det stillstand i forhold til laveste avleste vekt - men jeg har ikke vært på do på fire dager.......


#284

Kiera sa for siden:

For noen utrolig fine resulater det er hittil i dag!!! Synes vi er kjempeflinke!

Her er mine resultater:

Startvekt: 96,4
30.04 - 88,4
08.05 - 87,2
15.05 - 87,0

05.06 - 85.8
12.06 - 85,8
19.06 - 85.2

[b][/b]
Hadde håpet å komme under 85 denne uken, men med tanke på at jeg har hatt en del platåer siden Mai, så skal jeg si meg fornøyd! Ned er ned!


#285

Lilla skjerf sa for siden:

Jeg merker også forskjeller nå:D I siste uka har det blitt 2 hakk innover på beltet, nyvaska dongeribukse passer utmerket:D
Jeg startet i april og var 95kg tung og i dag stoppet den på 86,3 kg lett :p


#286

karboklovn sa for siden:

Helvete, jeg ramlet utpå igår og kom meg ikke hjem så det ble ingen veiing i dag morges. Kanskje like greit. Har vært litt slurvete i det siste og hatt dårlig jogge-motivasjon. Får skylde på været og satse på å måle fleskekvantumet i morgen tidlig heller.


#287

Kristin_B sa for siden:

jeg kan melde om + 400 gram disse to siste ukene. Menne..jeg har ikke vært flink heller :flau:
Grattis dere andre!
Og Distrea: vi er flinke igjen nååå :ja:


#288

majama sa for siden:

Ned 800 gram denne uka også:) Er veldig fornøyd!


#289

Distrea sa for siden:

hehe... syns det er så stas å lese om så mange gode resultater,
også er det moro å lese om det mennskelige ved å ramle utpå... og dumper og slikt også :p

flinke er dere! :heia:


#290

Kristin_B sa for siden:

Klart det er gøy!
Men vi skulle jo helst sett og vært en av de med gode resultater vi også?? ;)



#292

Kristin_B sa for siden:

Om 14 dager Lill!! Da har vi fått det til!! :heia::heia:


#293

Distrea sa for siden:

skal fokusere på å holde ekta bare jeg nå i ferien :ja:


#294

Kristin_B sa for siden:

Lengter etter sommer og sol..... og en smekker kropp:p


#295

karboklovn sa for siden:

Wolla, grattis til de med positive resultater, og lykke til videre de neste to ukene, distrea og kristin! (y)

Herregud, jeg tok sjansen på å veie meg i dag morges, og jeg var pinadø gått ned 1,6 kg på de siste to ukene, mot alle odds! :)

Nå er jeg nede på 85,2 og dette var siste veiing før St. Hans. Med andre ord nådde jeg ikke målet mitt om å komme ned godt under 85, men det var et litt ambisiøst mål. Hadde jeg vært mer disiplinert i helgene (og denne onsdagen) hadde jeg nok klart det. Likevel, det var ikke såå langt unna. Egentlig hadde jeg planer om å avslutte "kuren" nå, men lever så godt med den at jeg satser på å kjøre en måned til og komme meg under 80. Så får jeg ta en ny vurdering på hva jeg gjør videre da. :)

Koz og god helg alle sammen!


#296

sirimor sa for siden:

Hei og hopp:)
Da var det torsdag igjen, og vekta viste 400 gram ned!:heia: Dette kan ikke fortsette, det er naturstridig rett og slett.
Det naturlige er å få et platå nå!
Egentlig hadde jeg lyst å skippe dagens veiing, og heller vente en uke. For helgen som var, var ikke særlig god konsummessig:
Mat ok, men hvitvin, lavkarboøl, gammel dansk, atkinsbarer, peanøtter og masse røyk både fredag, lørdag og søndag,
så mandag var litt tung...

.
Delmål er 64,0 kg. Endelig mål er 62,0 kg.
17.04. 66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)
29.05. 66,00 kg. (-0,90)
05.06. 65,60 kg. (-1,30)
12.06. 65,20 kg. (-1,70)
19.06. 64,60 kg. (-2,30)
26.06. 64,20 kg. (-2,70)


#297

Areola sa for siden:

Jeg hopper glatt over registrering i dag. Har vært i dårlig form, og prøvde et høykarbo-måltid i går, for å se om det var ketosen sin skyld. Det var det ikke, og jeg er flere kilo tyngre i dag. Men den går fort ned igjen, så vi sees neste uke :)


#298

Petronella sa for siden:

Jeg står glatt over idag jeg :p
Men :heia:til alle dere :)


#299

Kristin_B sa for siden:

:heia: sirimor!
Jeg har ikke veiing før neste torsdag ;)


#300

sirimor sa for siden:

Takk for "heia" Kristin:).
Jeg tror nok flesteparten tar hver 14-dag virker det som, for det er ganske folketomt her nå. Men da sees vi neste torsdag da:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.