< Tilbake til oversikten

Min matboks

Veggpryd sa for siden:

Den matboksen er så fin! Aldri mer brødskiver med svett geitost! :lol:

Lunsj i dag:
Kylling og guacamole og to OE-brød (orket bare ett).

xeena82 sa for siden:

hva er OE brød? og hvor mye karbo er det i dem?

Elanessë sa for siden:

Kjempeflott! Det er alltid inspirerende å se bilder av andres matpakker :D

karbolia sa for siden:

Sjekk når tråden ble startet... :p

Iset sa for siden:

Bare bra å dra frem gamle tråder når de er så flotte som denne, hehe. Kan ikke alle legge ut bilder av matboksene sine i denne tråden, til inspirasjon? Jeg ønsker meg en laptop-matboks, men synes det er så pes å bestille fra utlandet (har jo gjort det før men ...). Selges de ikke i Norge?

Elanessë sa for siden:

I Norge så selges disse hos GodeStunder og Alexi

Men min kollega bestilte fra et sted i England, og de ble både billigere og kom raskere fram enn min gjorde da, men.

Her er bilder av noen matpakker jeg har hatt i det siste da

Fire "spyd" med biter av babybel-ost, paprikasnacks, kalkunsnacks, agurk og salami, eggesalat, 1 Lollypopbrødskive og en oste- og pølsemuffins (pipp)

Eggerøre, to "spyd" med biter av hvitost, paprikasnacks, kalkunsnacks, agurk og bogskinke, kjøttdeigform-rester og spekeskinke

1/2 avocado med rekesalat, kalkunpølseskiver, kylling m/blomkålrester og 1/2 ziggylapp

To grove lapper med ost og skinke i (lagde toast), kyllingvinger og 1/2 Ingisbolle med Heistad bringebærsyltetøy

Kyllingboller, squash, trippelsalat, og 1 grov lapp - skal ha reker i majones på sistnevnte

karbolia sa for siden:

For meg ble laptoplunsj-boksene for små... så jeg har bokser fra IKEA. :D

Skal se om jeg ikke får begynt å ta bilder av noen av boksene herfra etterhvert... jeg lager tross alt tre bento'er hver dag. :cool:

Iset sa for siden:

Tuusen takk! 239,- kroner er jo ikke ille, jeg skal kjøpe en snarest!

Elanessë sa for siden:

Åååh ikke for meg nei, blir så meeett av maten her i lunchen. Enda blir det ofte litt smårester igjen som jeg spiser i kl.14-pausen vår.

Vibeke-67 sa for siden:

Litt ute her jeg - laptop -matboks?
Hva er det?
Sånne det er bilde av?
Lunsjene så forresten veldig gode ut!

Elanessë sa for siden:

Du kan lese mer her www.laptoplunches.com/

Aline sa for siden:

Min holdt faktisk til både middag og lunsj idag :D

Tuppen sa for siden:

ser nå hva jeg må kjøpe til gubben, sender jo han avgårde på jobb med flere små bokser... tror jammen jeg skal kjøpe dette... tror jeg kjøper en rosa til meg i tillegg :D

veldig bra tråd!

Santa Sofia sa for siden:

Jeg har også et par laptopmatbokser og det er helt fin størrelse synes jeg. Den rosa er veldig populær hos sjuåringen min som plutselig også vil ha salat og grønnsaker med i skolematen sin ;)

Vibeke-67 sa for siden:

Hm - ser jo veldig interessant ut - koster de mye?
Får man bare kjøpt de på postordre?

Iset sa for siden:

Prisen står i de linkene som ble lagt ut over her. Litt under 250,- kroner.

Elanessë sa for siden:

Kollegaene mine her bestilte fra en nettbutikk i England, og de betalte 217 kr hver. For matboks og porto tilsammen ja, ikkeno toll.

Veggpryd sa for siden:

Åh, nå må jeg dra frem matboksen min igjen. Blir så inspirert av andres matbokser. :)

Har i det siste bare brukt den boksen med lokk. Fyller den med middagsrester, omelett eller noe annet fett og lettvint.:D

Areola sa for siden:

Og de er kjempekjapp med levering!
Jeg kjøpte selve boksen med innhold og veske fra norge, og en ekstra inn-mat fra den svenske siden. Den kom to dager før den norske pakken!
Det som er dumt er at det kommer på over 200, slik at det blir toll (?)
Eller blir det det? hvor mye er 229 svenske kroner?

Areola sa for siden:

Åj! 192, 08 kroner blir det! Æsj, da kunne jeg jo bestillt den fine svarte boksen derfra alikevel..... :(

Veggpryd sa for siden:

Her er et annet bilde av matboksen min: Flintstek (eller er det kylling?) i biter med oliven, BB-stappe, camembert og nøttebrød med meierismør.

nellie sa for siden:

gleder meg til matboksen min kommer:spent:

Solskinn sa for siden:

Hei :klem:
Gratulerer med flott nedgang :blomster:

Jeg ble helt målløs (Til bergenser å være) av å lese om dine fine resultater.
Bare en ting som jeg lurte litt på: Hva er sånne bentoer for noe? Det er sikkert noe lurt.

:goodluck:

karbolia sa for siden:

Bento er rett og slett en benevnelse på den typen matboks. Japansk. :)

Søk på bento på google-bilder...så får du se masse flotte matboksbilder...

karbolia sa for siden:

Ehe... ikke akkurat matboks... men mer sammensetting av mat... i en boks.. til et måltid... tegner og forklarer

bolleboll sa for siden:

Den matboksen var smart. Tror jeg må skaffe meg en sånn

bolleboll sa for siden:

hei
Jeg bestilte matboksen fra Sverige den 7/6 og den er kommet alt. Skal hente den på posten etterpå. Gleder meg til å bruke den .
Ha en fin dag

Areola sa for siden:

Ja, de var kjemperaske når jeg bestillte fra de også. Raskere enn den norske jeg bestille fra!
Gled deg, den er kjempelur :)

SivPiv sa for siden:

Hvor mye måtte du betale i alt? Kom det toll og greier på?

bolleboll sa for siden:

Hei
Jeg husket feil.
Kjøpte den på alexi.no
Jeg valgte den norske nettsiden, for det viste seg at det ble billigere enn den svenske. Kr 239. Har også bestilt en fra utlandet, som jeg fant i dag. Der ble det 47 dollar med frakt. lunchboxes.com. Den var med veske og drikkeflaske..bare matboksen koster 10 dollar mindre, så denne siden er billigere :)

Veggpryd sa for siden:

Får vi noen bilder etterhvert da? :spent:

luringen sa for siden:

jeg og har bestilt! må vel sloss med lillegut om den..

bolleboll sa for siden:

Hei
Derfor har jeg bestilt to for datteren min ville ha når hun så min.
Ha en fin dag :)

noli sa for siden:

Jeg har også bestilt, både til meg selv og samboeren. Gleder meg til de kommer. :)

Agurk sa for siden:

Jeg bestilte en svart fin en fra Sverige nå. Gleder meg! Man trenger ikke kjøpe mer innold enn det som følger med i Boksen, eller? Håper ikke det.

Areola sa for siden:

Gratulerer med ny fin boks! Jg bruker min hver dag fortsatt, jeg:) du trenger ikke noe ekstra utstyr, men jeg kjøpte et ekstra sett med "innmat", for da slipper jeg og måtte vaske de for hånd hver dag. Bare sette det i oppvaskmaskinen og hente et nytt sett fra skuffen:)

Mellon sa for siden:

Nå har jeg fått meg laptop matboks, men syns egentlig den var litt liten ja. Jeg har nemelig både frokost og lunsj med meg+ snacks. En salat til lunsj får jo ikke plass noensteder i denne boksen. Jeg endte med å dele salaten min opp og hat litt ingridiense i hver boks og blande alt i en bolle på jobb. Men kanskje jeg skal legge opp andre retter, ha bare litt salat på siden og kjøtt og slikt ellers?

Er uansett veldig gøy å lage mat i disse små boksene, bruker tid på å finne på mye rart å ha i. Skal legge ut bilder etterhvert, gøy med en tråd med inspirasjonsbilder. Skal lage egen blogg tenkte jeg

Everio sa for siden:

Så kjekke matbokser :) Hvor bestilte du fra Mellon?

Jabba sa for siden:

Følger det med lokk til alle boksene?

Veggpryd sa for siden:

Nei, bare den ene boksen + den bitte lille. Det er skikkelig dumt - og gjerrig av produsenten! :mad: Det går greit å bruke gla'pack rundt boksene, men det hadde jo vært stiligere med lokk til alle boksene da.

Jabba sa for siden:

Ja - lokk er en fin ting. Blir vel søl og griseri uten?

Veggpryd sa for siden:

Det går greit, men nå bruker jeg bare den boksen med lokk. Synes hele laptopen er for stor.

Åh - så glemte jeg å nevne at det bestikket som følger med er skikkelig dårlig... Gaffelen er allerede knekt ved skaftet. Eller var det skjea? :confused: :lol:

Mellon sa for siden:

Nå har jeg tatt mange flotte bilder av matboksen min denne uka som gikk, men siden vi ikke har nett hjemme får jeg ikke dele :( Men det kommer etterhvert.:D

Areola sa for siden:

Ja, kjempedårlig!
Alle mine FIRE er knekt.. Men bra å høre at det ikke er meg som spiser for brutalt. :lol:

Nå bruker jeg kaffeskjeer og gafler. Funker flott :)

Areola sa for siden:

Gleder meg!
Har noen bilder jeg også, men vet ikke om jeg husker hva som er oppi..

Lady_bug sa for siden:

Jeg dytter litt på denne tråden, ser at det er flere som har tatt bilder og skal legge ut.
Jeg bestilte meg en rosa laptop matboks nå ikveld, og gleder meg til den kommer. Og da er det fint med litt inspirasjon i mellomtiden! :D

Mellon sa for siden:

Her er noen av mine lunsjer:

Omelett, nøttemuffins, pistasjnøtter, tomater og sukkererter og en bit cherry ost
[url="http://2.bp.blogspot.com/-YmI_yI4vRw/SYWPNboRPrI/AAAAAAAAAf4/fQ08qiLqMwA/s400/21.01.09.jpg"][/url][url="http://2.bp.blogspot.com/-YmI_yI4vRw/SYWPNboRPrI/AAAAAAAAAf4/fQ08qiLqMwA/s400/21.01.09.jpg"][/url]

En skive fullkornsbrød delt i to, en lett liten salat med fetaost, en nøttemuffins, lavkarbo brownie og litt brie

[url="http://2.bp.blogspot.com/_-YmI_yI4vRw/SYV4q7sfhPI/AAAAAAAAAfo/DSBsZg4h920/s400/12.01.09.jpg"][/url]

Carisma sa for siden:

Er dette virkelig alt dere spiser til lunsj? Følte meg skikkelig matvrak jeg nå.... :(

Anki1962 sa for siden:

Da er matboks bestilt her også, gleder meg utrolig til å få den. Er allerede i stor planlegging over hva jeg skal ha til lunsj fra uka av. Flott av dere alle sammen med å komme med bilder om forslag til lunsj, alt ser bare så lekkert ut, skal nok legge ut bilder så snart jeg kommer i gang også.

Areola sa for siden:

Ikke de lekreste retter eller bilder, men her er noen av mine frokoster og lunsjer gjennom det siste året. (Spiser som regel cc til frokost)

(OBS: Iblandt spiser jeg pølse, og har med dessert til lunsj. Det gjør også at jeg ikke går så mye ned i vekt i perioder.)

Cottage Cheese med natreen og kanel, en kald pølse, pizza uten deig, agurk i stenger og ketchup i boksen. Ingen av disse boksene er optimale. Cottage cheese med natreen og kanel, en kokosmuffins, og to-tre biter penøttfudge, Fløtegratinert kjøttdeig og blandet salat Kässler-skinke og frokostsalat (I boksen) gulasj og nesten-oopsies laget av ost, majones og egg. masse smør på. Kässlerskinke og frokostsalat, masse agurk, kjøttboller og ost, to nesten-oopsies med smør

Areola sa for siden:

Dette skal jeg ha i morgen, Frokost og lunsj:

Cottage cheese med kanel, natreen og litt kremfløte, fløtegratinert kjøttdeig, blandet salat (Med mais..FYFYYFY) og en muffinsform med Sjokolade Delice. (slengte med en liten boks med partydressing og litt sweetchili saus også)

Muskat sa for siden:

Heisann

Tenkte jeg skulle sjekke om noen her hadde oppdaget bento-bokser, og det hadde de jammen! Lap-top lunchboksene ser veldig greie ut, men jeg har fått dilla på de japanske boksene. De er så utrolig pene! Her er et bilde jeg har nådeløst stjålet fra Flickr, fra bildene til Bento Business.

Japanske bento-bokser er tilpasset brukeren, så de er tilgjengelige i ulike størrelser. Poenget er at de skal kunne inneholde omtrent så mye mat som en person med en viss høyde skal trenge i løpet av en dag. Siden dette er japanere har jeg kjøpt noen av herre-boksene - jeg er høyere enn de fleste japanske menn!

Disse boksene kan være alt fra utrolig vakre lakkerte antikviteter, til noe som mest ligner en plastikkboks fra Ikea. Jeg gikk til Ebay og kjøpte to veldig pene, som jeg sjekket for om de var mikrobølge-sikre. Det er de, så lenge du ikke putter lokket i mikrobølgeovnen.

Den viktigste fordelen med disse boksene er at jeg gidder å forberede lunchen. Jeg gjør det dagen før, når jeg setter bort matrestene etter dagens middag. Da bruker jeg disse i boksen, og hvis det ikke er nok fyller jeg ut litt med grønnsaker, ost, nøtter, frukt. Det gjør det morsommere å spise, og dermed enklere å holde en sunn, fornuftig diett. Det visuelle gjøre også måltidet mye mer tilfredsstillende, selv om jeg ikke spiser mer.

Muskat - nå med dilla på Japan.

Lady_bug sa for siden:

Areola, og andre som er litt dreven med å bruke laptop lunchbox.
Har dere plast på de boksene som det ikke er lokk til? Jeg har nettopp laget min første lunsj til imorgen og er usikker på om boksen holder luften ute?

Lady_bug sa for siden:

Her er forresten matbok for imorgen:

Eggerøre, røkelaks, salat, paprika, agurk og fetaost. Ganske standard for meg, men godt å ha en egen boks for alt! Har også en liten boks med røme som jeg putta i etterpå.

Areola sa for siden:

Som du ser her, plaster jeg alt, alltid :)

Det er vel strengt tatt meningen at lokket skal holde det lufttett, men boksen min har vært slarkete fra begynnelsen av, så jeg stoler ikke helt på det.
Jeg varmer også opp mesteparten av lunsjene mine på jobb, og da blir det som regel noe fett liggende igjen etter at jeg har spist. Det vil jeg slippe få i veska mi..

(her er det cc i boksen, tacograteng, agurk og en sjokolade delice....)

Fishi2009 sa for siden:

Hei!

Håper noen ser denne ganske raskt...

Jeg skal bestille meg en fra Sverige nå, med et ekstra sett innmat. Det kommer på 324 NOK. Hvor mye toll blir det eventuelt i tillegg?:confused:

Kan det lønne seg å kjøpe fra Norge heller? Har så lyst på en sånn! Kul sak! :D

Takk for hjelpen :)

Fishi2009 sa for siden:

Jeg bare bestillte jeg... Det blir vel ca 500 NOK for en slik en:
Og et ekstra sett med innmat da :D

[url="javascript:popupImage('http://www.alexi.no/popup_image.php?pID=5624&type=jpg&osCsid=5f0cbb75ef9e73c5acf14db9742d5804','601','605');"][/url]

Gleder meg til den kommer i posten, ja.... :stortsmil

annama sa for siden:

Satt og lette etter tips tilh va jeg skal ha med meg til lunsj når ferien snart er over!!!'
Denne tråden er nå blant mine favoritter!!!
Legg gjerne igjen flere bilder, folkens!!

Hilsen ei som plutselig ikke er rådvill mht matpakka på jobb!! :D

saxpia sa for siden:

Her var det mange gode tips, ja.

Matpakken står for meg som det mest utfordrende nå som jeg er tilbake i jobb. Da er det godt med gode tips. Og så lurer jeg på om jeg kanskje må investere i en ny matboks, ja ...

annama sa for siden:

Hvilken mat er best å lage dagen før?
Med 3 barn som skal ut samtidig blir det ikke tid til å lage seg det helt store på morningen...;)

Men omeletten klarer seg vel i kjøleskapet fra kvelden før?
Og selvfølgelig middagsrester...
Men hva med ulike spyd av kjøttboller, ostebiter og grønnsaker?
Blir det våte, dvaske saker...?

Til uka skal jeg på jobb igjen etter nesten 1,5 års permisjon hjemme med barn...trenger tips, ja...;)

Carisma sa for siden:

Jeg lager alltid lunsj kvelden før. Salat, omelett, egg i frakk.. Kan ikke huske sist jeg hadde ork og tid til det på morgenen :rolleyes:

annama sa for siden:

...hva er det???

brud09 sa for siden:

Tusen takk for alle de inspirerende bildene av matboksene deres! Nå fikk jeg masse ideer til hva jeg kan spise til lunsj også :) Så takk :)

Seba-stina sa for siden:

Fy så dyre matbokser da!! Finnes ingen billigere alternativ da? Fikk lyst å ha så lekre lunsjbokser både mannen og jeg nå!

Veggpryd sa for siden:

Nå bruker jeg ikke laptopen lenger. Det blir så mye pes med å forberede den hver kveld - om morgenen har jeg ikke tid. I fjor kjøpte jeg noen Bendit fruktbokser, og de fungerer helt perfekt som lunsjboks. :) Passer fint til all slags middagsrester eller tre hele egg til omeletten jeg kan lage på jobb.

sansha sa for siden:

Hei. Har du oppskriften på den deilige lunsjen din? Så kjempe god ut.:p

Areola sa for siden:

Hvem er det du spør? Vi er flere som har lagt ut bilder :)

Charl8 sa for siden:

Prøver å pushe litt på den tråden her. Matpakkene deres ser kjempegode ut, men sier ikke nei takk til flere tips

Charl8 sa for siden:

Laptop lunch boksene: har alle småeskene lokk eller er det bare en av de som har det?

Bizarre sa for siden:

Ser at dette innlegget ble skrevet for lenge siden, men svarer likevel jeg :P
Man får slike bokser på ebay.
Der kosta det 160kr inkl.frakt fra selgeren jeg kjøpte fra, og de hadde i flere fine farger (blandt annet ROSA <3).
Jeg søkte bare på "laptop lunch"

barekiwi sa for siden:

Henger meg med på ebay... kjøpte nettopp en matboks der selv:) Og en søt veske til:)

scartz sa for siden:

Disse matboksene, kan de små boksene legges i mikroen? :)

scartz sa for siden:

Min matboks!!! :D

Kjøpte den på Grete Roede sin hjemmeside for 79kr!
(føler meg naughty som har handla der, men :p)

TrillTrall sa for siden:

Men den var jo kjempefin! Noen av boksene i tråden har sett litt simple ut synes jeg. Nesten synd vi har kjøleskap på jobben (og butikk nederst i gangen) slik at jeg ikke har bruk for matboks. :p

maritf sa for siden:

Heia, jeg er helt ny her på siden, måtte til og med ha min venninde til å logge seg inn for meg., Vel, Tone heter jeg og lurer på om du kunne dele noen erfaringer med meg da jeg ikke tør, fikser, el forstår det hele med fettkur og mengden mat? Leste "bibelen" spis deg ned i vekt, startet friskt, gikk ned 4 kg, så full stopp. Har hatt en liten ferieuke og skal nå i gang igjen og vet ikke hordan jeg skal få det til. Har problemer med å ikke skulle ha grøntfor, bare kjøtt og fet mat. Er det Atkins, Eat eller Skaldeman du er i gang med?
Har du anledning til å svare meg med noen av dine erfaringer på min mail hadde jeg blitt så glad. Det er også så mye kritiske røster som skal si sin mening om dette og da blir man litt usikker.
Beste hilsen Tone :confused:
Mail: [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL]

scartz sa for siden:

Vi har også kjøleskap, men det er kun full-ladet med kneipp, brelett og magre kjøttpålegg :p Ikke særlig spennede.

Zuma sa for siden:

:lol: :lol: knegg

TrillTrall sa for siden:

hehe Vi må jo handle sjøl da, så min skjerv der er vel en pakke egg, phuiladelphiaost og en neve babybeloster nå tror jeg. :)

Ferskenbeinet sa for siden:

Om du poster tråden din et annet sted på forumet vil du nok få flere svar, nå står du inne i en tråd om matbokser! her finner du masse info for nybegynnere:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Ferskenbeinet sa for siden:

Disse matboksene med kjøleelement i, er det noen som har prøvd dem?

lottesdagbok sa for siden:

Er det noen fler som har noen nye spennende laptoper luncher å vise?

Kanutten sa for siden:

Har kjøpt mange slike jeg også! Synes de er kjempekjekke! Unga har hver sin med på skolen stort sett hver dag. I morgen får de en slik en med stekt pølse og naturris i storrommet, nøtter i den ene lillerommet og mørk sjokkis i det siste.. :o

lottesdagbok sa for siden:

mmmm det så godt ut... Gleder meg til å lage like gode matpakker selv

TrillTrall sa for siden:

Jeg kjøpte en på Rema for en billig penge nylig. Fant fort ut at kjøleelementet er alt for tynt så det tiner lenge før lunsj (var i alle fall helt tinet etter 5 timer). Dessuten var ikke skilleveggen mellom de to rommene i boksen helt opp så den er egentlig ubrukelig dersom man ikke har den stående rett opp og ned hele tiden, for da hopper jo ting over kanten.

Montignac-dude sa for siden:

[attach]7361[/attach]

Dagens lunsj består av woket kylling med piri-piri og sopp, salat og tomat samt fetaost. Snacks er valnøtter. Og en aldri så liten Yoplait....

Nam!

bibi sa for siden:

Hvor får dere tak i disse flotte matboksene?? :(

hope10 sa for siden:

Den var stilig til ungene, men jeg har glemt ut hvor mye 200 kr er i dollar, for vi må vel holde oss under det for å slippe toll eller?

Nå er ikke disse bildene av nistepakkene, helt etter hva vi skal spise da, men må bare vise de, syns det var så mange flotte:

www.google.no/images?um=1&hl=no&biw=1024&bih=661&tbs=isch:1&sa=1&q=bento+pictures&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Modezty sa for siden:

Noen som har prøvd disse matboksene?

Ser fine ut, og ikke er de dyre heller..

Vurderer å bestille, men er litt usikker på om de er gode?

alexsandra sa for siden:

hvor fant du dem? så ganske greie ut

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.