Modezty sa for siden:
Trykk på bildet, så kommer du til siden...
eller denne linken:
matpakke.blogspot.com/p/om-easy-lunchboxes.html
Modezty sa for siden:
Trykk på bildet, så kommer du til siden...
eller denne linken:
matpakke.blogspot.com/p/om-easy-lunchboxes.html
ninasov sa for siden:
jeg fikk min rosa bento-boks i posten i dag. :) har ikke bruk for den før til høsten da, men greit å få den i hus likevel... men de japanske boksene, hvor får man fatt i de? de så jo geniale ut!
Trolltika sa for siden:
Bestilte før helga, så jeg har ikke fått boksene enda. Hun venta de inn rett over helga, så jeg vet ikke helt når jeg får mine. Er på evig jakt etter brukbare bokser, så jeg håper disse fungerer etter vårt behov.
TrillTrall sa for siden:
Jeg har sittet og sett på dem og fundert nå i kveld, tenkte først å bestille, men har ombestemt meg. Ungene her liker nemlig å kunne ta frem bare frukten eller bare brødskivene og det blir jo ikke mulig med de boksene der. Og om man må ha lokket av hele tiden mens man spiser (man legger det ikke på mellom hvert tygg!) så blir jo eplene brune...
Modezty sa for siden:
Jeg har visst lagt inn en bestilling jeg også, håper disse er fine i bruk. De ser ihvertfall fine ut..
Seba-stina sa for siden:
Jeg har denne
cgi.ebay.com/box-appetit-Lunchbox-System-Black-Blum-BLACK-/300516971096?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f8351258
Synes den er perfekt til lavkarbomat :D
Kanutten sa for siden:
Jeg kjøpte en sånn boks her om dagen.. Jeg må innrømme at jeg ble skuffet da jeg så hvor liten den var.. Hadde trodd den var LITT større... :(
Men, men, det koster så mye å sende den tilbake at jeg beholder den...
Mellon sa for siden:
Kan du ikke legge ut bilde når du har laget lunsj i den. Bento boksene er sååå søte
FrustrertFrue sa for siden:
Jeg ser denne ikke er oppdatet på en stund, men skyver litt på den siden jeg trenger inspirasjon :)
Hittil har lunsjen bestått av ( ikke alt på en gang da): omelett, avocado, kokt egg, bacon, spekeskinke, aioli, gulost, kylling, blomkål, broccoli og noe middagsrester...
både jeg og ungene har laptop lunsjbox, og jeg elsker dem! Junior elsker pannekaker som har får med seg i bhg, og vesla vil gjerne ha kylling, agurk og ostebiter. Disse boksene er perfekte for oss alle tre, jeg skulle gjerne hatt fler! :)
Men jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant noen enkle på Ikea, siden vi bruker dem hver dag blir det håndvask , som er noe av det i verden jeg synes er mest pyton urk
Er det flere enn meg som fortsatt trenger inspirasjon til matboksen ?
lille_trille sa for siden:
Denne må blåses liv i igjen :)
Dagens matboks bestod av følgende:
Omelett med bacon.
3 stk. cherrytomater
noen skiver Squash
I morgen:
Cornelias vaffler
3-4 cherrytomater
noen skiver Squash
Litt spekeskinke.
manne sa for siden:
noterer at jeg må huske på å ta bilder av bentoene igjen
Ingen matboks på meg siden jeg har vært hjemme...
men Vesla hadde pølser på termos med på tur i dag.
Junior hadde med spyd med skinke og ost, kalkun falukorv i skiver og litt grønnsaker.
I morgen blir det omelett på den ene ihvertfall :)
halkatlala sa for siden:
nå fikk jeg også lyst på matbox :rolleyes:
Lager til matboksen for i morgen:
2 stk. Cornelia-vafler
Noen gode sliser med hvitost
Noen biter med mørrpølse
4 cherrytomater
Cyan sa for siden:
Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den :p), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?
Elanessë sa for siden:
Jeg har bare prøvd 9 timer (vanlig arbeidsdag med skyss) og det har gått helt fint. Vil vel tro at 12 timer også skal gå dersom man har litt ekstra fetende mat oppi boksen.nellie sa for siden:
Jeg synes ikke laptop lunchboksen er aaaaaaaaaaltfor liten..
Noen som vet hvor en får kjøpt denne matboksen i Norge?
Kanutten sa for siden:
Jeg synes de er små.. JEG har ikke mat nok for en hel dag oppi den. Jeg kjøpte tom den boksen som kommer med bæreveske og kjøleelement. Men, ja, den er liten..
nellie sa for siden:
Stryk "ikke" så får du det jeg egentlig mente:p
Kanutten sa for siden:
Coop har snope matbokser tre for 69 kr!
Jeg har kjøpt 6 stk! Tre for delt mat (tre helt adskilte rom, ett stort og to små) og tre for salat.
Det følger med kniv og gaffel på deltmatboksen og gaffel samt dressingbeger på salatboksen.
Så stilige. Skal jammen ta meg en tur på cooperativen :)
mamz sa for siden:
Har sett disse på coop jeg å, ser jo fine ut, kanskje jeg skulle prøve en slik....;)
Cyan sa for siden:
Da tror jeg at jeg dropper den laptopboksen til meg selv, trenger egentlig ikke heller, for vi har bra kantine på jobben. Jeg ble bare så inspirert av disse lunsjene at jeg fikk lyst til å begynne å lage lunsj selv :p
Vi har også kantine på jobb, men der går det mest i baguetter og lignende ting. Det hender seg at de har salat, men ingenting en kan belage seg på. Får mange misunnelige blikk på nista mi da :)
dakota sa for siden:
Noen gode tips til nettsteder som selger Bento-boksene?
nellie sa for siden:
Ebay:)
Kanutten sa for siden:
De selges i norge også... Jeg betalte ca 250 kr for min boks med frakt, men husker ikke hvor fra..:o
Kanutten sa for siden:
Sånn ærlig speak så kommer du laaaaangt med disse små boksene fra Nille og vanlige lukkede bokser. Laptopen var en skikkelig stor skuffelse..
Kjøpte noen på Europris her for noen dager siden. 8 små bokser i forskjellige former. Fine til å ha småtterier i :) Ellers så har jeg jo skapet fult av bokser, så trenger egentlig ikke flere.
Kanutten sa for siden:
Jeg bruker nå cooperativsaken med en liten nilleboks oppi som jeg har dressing i. Det er sikkert samme boksene som de selger på europris for jeg kjøpte også 8 ymse bokser i et nett.
Levita sa for siden:
Er det på Coop Obs disse matboksene er kjøpt, eller er det på andre Coop-butikker?
Mvh.
Frk. Innmedteskje
mayeliz sa for siden:
Tror de har de på alle coop-butikker. Jeg har sett de på Prix :)
Veldig innspirerende tråd dette, tror jammen jeg skal finne frem mine bento-bokser :D
linnita sa for siden:
Fikk mine Laptop bokser i dag, bestilt både til meg og barnet mitt. Og syns egentlig de så veldig bra ut. Får se når jeg tar de i bruk, men de er større en matboksene jeg ellers har brukt. Så tror disse er helt perfekt. Nå er det bare å finne noe å fylle de med :)
Levita sa for siden:
Tusen takk, Mayeliz :)
janern sa for siden:
Jeg er kjempelei av å drasse på småbokser til og fra jobb. Så nå har jeg bestilt nye matbokser til meg og guttene. Billig pris. Fikk fire stk inkludert frakt for 250 kr. Boksene kom under 200 til sammen så det blir tollfritt.
Morsom butikk med masse matboks-greier. Mest Bento-stil. Og mye rare ekstrating for dekorering og tillaging. Alt fra eggeformer til viskelær. Jeg har ikke sett linken her før, så her er den:
Kanutten sa for siden:
Takker!!!!
Disse har jeg også kjøpt, helt supre! Vi har Laptop også, men det er greit å kunne bytte på litt :) trenger litt inspirasjon igjen nå som hverdagen er tilbake, er godt ute av alle rutiner :o
Supah sa for siden:
Kjøpte 3 slike i dag :) Ser kjempegreie ut, og gleder meg til å kunne bruke de!
scartz sa for siden:
Bilde 1 ) Blandet salat, hjemmelaget egg- og rekesalat og crabsticks
Bilde 2 ) Eggerøre med pølsebiter, tomat og agurk og ostebiter av Græddost
Heidi M sa for siden:
De Coop-matboksene var snedige, slike må jeg få tak i - takk for tipset! :-)
Bokhylle sa for siden:
Hvilke Coop-butikker selger slike matbokser?
scartz sa for siden:
Jeg fant dem på Coop Obs. De lå i en trau med "mix 3 for 69 kr" skilt :)
scartz sa for siden:
Bilde 1) Kyllingsalat med dressing (rømme, chilikrydder, hv.løkskrydder og karrikrydder)
Bilde 2) Kylling og pølsesalat med dressing (Rømme og thousand island)
Bilde 3) Omelettpannekake med ost, skinke, rømme og grønt
Bilde 4) Omelett med laksefilet og rømme
Bilde 5) Fedonbrødskiver med philadelphia, søt sennep, serranoskinke og kyllingfilet
Bilde 6) Frokost; gulrot, græddost og blandede nøtter.
Mellon sa for siden:
Nam Scart, så mye godt!
Jeg har en tett tupperware boks jeg, lager stort sett en stor salat hver dag. Det nye nå for meg er en salat av hardkokt egg, majones, skinke, tomat, agurk, sukkererter og litt salat- nam!
Kanutten sa for siden:
Lunsjen til morgendagen er ferdiglaget.
Beklager uskarpt bilde, men det er eggerøre ala Ramsey, dip av rømme og blåmuggost, spekeskinke, rødvinpølse, hot pølsesnack, grønnsakstaver og hjemmelaget knekkebrød. :sikle:
dakota sa for siden:
Oh, en virkelig fristende matboks! Men hva er i eggerøren, mon tro? Fortell hva Ramsey-orakelet har oppi :spisesnak:
Kanutten sa for siden:
HER kan du se klippet fra youtube! :sikle:scartz sa for siden:
Åh nam! Den matpakken så bare FANTASTISK ut!
Nupsida sa for siden:
For en flott tråd! Har nettopp bestilt meg noen matbokser fra ebay og gleder meg til å fylle dem med mye morro!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.