< Tilbake til oversikten

Støttegruppe fra oss det går sakte med!

Tussi jenta sa for siden:

Hei. Med meg går det sakte nedover og jeg må virkelig kjempe for og gå ned. Spiser jeg ketolyse med ost, rømme, fløte og søtningsmiddel så går jeg opp i vekt. Nå har jeg nilla en uke og gått ned, men går litt opp og ned og jeg fortsetter og nille i håp om og gå ned mer.

Og jeg ser jo at jeg ikke er den eneste det går sakte med eller står stille med. Så tenkte kanskje at vi kunne ha vår egen tråd hvor vi diskuterer og støtter hverandre.
For siden det går så sakte så trenger vi jo motivasjon med jevne mellomrom, det trenger ihvertfall jeg. Spesielt de dagene vekta gjør et hopp opp og jeg vet jeg har vært flink.

Eller bare gi hverandre råd og tips hvis vi finner noen lure ting som gjør det lettere.

Så bare skravl i vei.

Nicpins sa for siden:

Heia Tussi-jenta! :)
Slenger innom her, jeg. Går ned i greit tempo akkurat nå, men har tidligere slitt i ukevis i slengen. KJEMPEVIKTIG at vi motiverer hverandre ekstra i slike perioder, ellers er det lett å falle av lasset. Også veldig viktig at vi "ser hverandre" da, at vi kan synliggjøre at man er ikke den eneste som sliter...godt med ekstra støtte da, fra andre i samme båt.

Bra initiativ! :) Tror det er lurt med en slik tråd!
Respekt fra meg!

Nicpins sa for siden:

ps. Da jeg hadde stått stille på vekta i fem uker, fant jeg til slutt ut at det var tomaten jeg ikke kunne spise...Meieriprodukter og søtningsstoffer kan jeg tyte i meg til det kommer ut av ørene...men tomat?! Stopper boms opp på vekta til lyden av skrikende dekk a la amerikansk actionfilm og kølsvarte bremsespor i lange baner... :D

nettan sa for siden:

artig skrevet :D
lurt med en slik tråd :)

Tittentei sa for siden:

Helt enig med deg, flott initiativ:) Sliter selv med motivasjonen akkurat nå, har lagt å vippet mellom minus 5 og 6 kilo i 4 uker nå og syns det er lenge. Vil ned NÅ!

Tror jeg vet noe av grunnen, men kan ikke være alt, for jeg er superflink syns jeg både mht mat og bevegelse.

Nå må jeg stikke for skal ut å gå halvannen time med staver hvor ene veien er bare oppover:eek:

wander sa for siden:

Jatakk, nå kjenner jeg også at det begynner å tære på å stå nesten bom stille...

Jeg gikk ned 10 kg fra 1.juli til 3.aug og har tenkt at kroppen trenger å omstille seg etter det kraftige frafallet av kg - så jeg har ikke tatt det så tungt at jeg etter 3.aug bare har gått ned 3 kg... inntil nå...

Nå syns jeg det er på tide å gå ned igjen... jeg går ikke ned i cm heller...

Godt med litt inspirasjon og støtte da, ja. :)

:klem: til alle som sliter...

Nicpins sa for siden:

Bra med sånn tråd ja, tror jeg.
Det er maaaaange som sliter, og står stille på vekta i lange perioder, og da føles det alltid som om "alle andre" går så raskt ned. Vi er jo så flinke til å vise fremgangen vår her inne, med tickere og alt mulig, men når man står fast og sliter i perioder så er terskelen veldig høy for å tørre og si det. Da kommer den gamle skam-følelsen tilbake igjen; -den med at "jeg er feit og det er sikkert min egen skyld, for alle de andre får det jo til..."

:rolleyes:

Nicpins sa for siden:

To ting jeg har måttet lære "The hard way":

• hvis man står på og trener mye bygger man muskler, og muskler veier som kjent mer enn fett. Hvis man er feit og utrent, som jeg var for åtte måneder siden kan en rusletur på 30 minutter tre dager i uka meget godt kalles å trene MYE. En kropp som er bygd for 60-kilosklassen sliter TUNGT når den skal gå rundt i 30 minutter og bære på 30 kilo ekstra, (jeg veide på det tidspunktet 90 kilo). Den ekstra vekten tilsvarer omtrent GRU'en i forsvaret, som man bærer rundt på på vinterøvelse. Selvsagt bygger man muskler da. (Mulig jeg banner i kjerka her nå - trim er jo sunt og bra for oss, men kan absolutt gjøre at vekta står bom stille i lange perioder...)

• TOMATEN, den svinepelsen :D, er egentlig et BÆR som har kledd seg ut som grønnsak. Helt sant. Ei klok jente her inne fortalte meg det da jeg var ca ett sekund fra å gi opp hele kuren. Takk og lov!

Så bra vi er flere her! Eller ikke bra det er flere som sliter, men bra vi er flere som vil støtte hverandre.

Tomat går nok bra her, gikk jo ned på første nille uka og spiste tomat flere dager da. Men skal se hvordan det går framover. Må det kuttes så må det kuttes.

Føler og at de fleste bare raser ned og blir så slanke og fine, men det er jo de vi hører om. Hører ikke like mye om de som ikke går ned eller går lite ned.

Jeg har gått ned 5 kg på 2 mnd og 3 kg forsvant jo på 1 uke. Så det vil si ca 2 kilo fett på 8 uker. Også går jeg ikke inn i cm. Har en bukse som er ekstremt trang, får den igjen, men den er veldig trang og den bruker jeg som mål, og den er like trang nå som for 2 mnd siden. Synes egentlig det er rart jeg at man kan gå ned 5 kg, men ikke bli noe mindre.

LilleRosin sa for siden:

Jeg slenger meg på her. Jeg har holdt på med Ketolysekuren i 16 uker, og har gått ned "bare" 6 kg. Jeg sliter veldig med motivasjonen innimellom. Men så si er jeg til meg selv, at før jeg begynte på denne kuren, så sto vekta mi stille i nesten ett halvt år (hadde gått ned 18 kg før jeg begynte på kuren) Så jeg er jo egentlig glad jeg går ned. Men jeg skulle ønske det gikk bittelitt fortere. :p

Tusta85 sa for siden:

Jeg melder meg også her! :mumle:

Tittentei sa for siden:

Nå har jeg vært ute og gått så da bør vekten ha beveget seg et par hundre gram ned imorgen tidlig asså:p blir jo helt fiksert på veiingen.... Hadde planer om å sette vekten bort i to uker, men det kommer jo bare ikke til å skje.

Håper vi alle her inne mister noen kilo fortere enn svint, det fortjener vi:) Ønsker alle lykke til:D

Dadda sa for siden:

denne tråden bare MÅÅÅÅ jeg være med på :) Stått stille siden august omtrent jeg :mad: selv om jeg har nillet i 2 uker og holdt meg til dietten til punkt og prikke etter det. Har nå vært bortreist i 10 dager hvor det ble vanskelig å unngå karber på samme måte som hjemme. Spiste lavkarbo når det gikk og bare litt karber når jeg måtte. Har derfor ikke våget å nærme meg vekten etter jeg kom hjem....redd for å gi opp helt hvis jeg har gått opp masse. Spiser ikke tomat forresten....

Tusta85 sa for siden:

Jeg var på vekta for første gang siden 23 sept. Det var bursdagen min, og jeg festa med alkohol og kake. :o

JEg har gått opp nesten 2 kg. Jeg spiser riktig, men jeg har begynt å gå turer. Raske turer, så bygger nok litt muskler i beina. :) Satser på bedre tider. :p

Nicpins sa for siden:

Er litt heldig jeg som er ukependler, da.
Vekta står hjemme, så jeg får bare veid meg i helgene.
Kjører ikke 20 mil for å kontrollsjekke, nei ;-)

wander sa for siden:

Jeg har vekt som viser både vekt, fettprosent og vann i kroppen, jeg... og har veid meg morgen og kveld i lange tider.

Jeg står på omtrent det samme. Jeg fikk ikke til nilling forrige uke, og jeg får det ikke til nå heller, for jeg lager mat til hele familien og da blir det ikke så lett å veie, syns jeg.

Men, jeg tror ikke jeg spiser så altfor galt. Jeg spiser litt Isetbrød innimellom, og har litt fløte på grønnsakene til middagen. Ellers spiser jeg bare kjøtt og fisk...

Men, jeg er helt elendig på å trene. Så jeg tror det er der det går galt for meg i tilfelle - hvis det bare ikke er at kroppen skal venne seg til å veie 13 kg mindre enn den gjorde i juli...

Distrea sa for siden:

Jeg hadde sikkert gått rundt og ringt på og spurt om å låne doen hos folk :o de fleste har jo en vekt der :p

Dadda sa for siden:

trening :o ikke så mye av det, men jeg gikk faktisk mye da jeg var ute og reiste :):) ble overrasket over hvor mye lettere jeg blitt til bens ! tror jeg må vente noen uker med å veie meg....

Tror det med trening er et stort problem hos meg og. Jeg har sykdommen ME, så da blir det jo ikke mye trening.

Men jeg veide 65 kg for 1 år siden, de kiloene her er svangerskapskiloer og synes det er så rart at det skal være så vanskelig og få de av.

LilleRosin sa for siden:

Jeg trener litt. Enten sykler jeg i 30 minutter, eller går meg en tur på ca. 40 minutter. Dette gjøre jeg nesten hver dag. Kan det være derfor jeg ikke går ned så mye?? Jeg får rett og slett muskler i stedenfor?? Ja, ja. Lekkert det også. :p

Dadda sa for siden:

Kan nok være litt muskler Lillerosin - og det er jo pent :) Jeg har bestemt meg for å ta litt sol for å se bedre ut uten klær.....blå legger er ikke så veldig pent, dessuten synes ikke cellulittene så godt med litt brunfarge :D Tussijenta: stå på...plutselig løsner det og alt bare renner av deg:)

Nett sa for siden:

Dette er "stedet" for meg :ja::D virkelig et flott initiativ!!

Har stått stille utrolig lenge - sliter litt med hormonene og har byttet en del medisiner det siste året, så det er nok grunnen til at vekten ikke rører på seg (trøster meg med at jeg får være glad jeg ikke har gått opp).

Nå er jeg inne i en "lei" periode - kunne virkelig tenke meg å frotse i alle ulovlige fristelser :o men foreløpig har jeg klart å holde meg unna!!

Men jeg skal faktisk ha noen "planlagt utskeielser" de neste helgene. Skal på 2 fester og en jentehelg i løpet av de neste ukene, og da kommer jeg til å unne meg litt ekstra - føler at det hjelper å ha det å se frem til. For meg er dette en livsstil og ikke en kur, det vil si at jeg må belage meg på å spise som jeg gjør for alltid, men at jeg skal kunne unne meg litt "fy" mat innimellom. F.eks. skal vi ha tapas på en av festene, og da kommer jeg til å spise det jeg har lyst på den kvelden. Problemet mitt er at når jeg først skeier ut, så gjør jeg det like godt hele helgen:rolleyes: så måle mitt nå er å begrense utskeielsen til et bestemt tidsrom!!

Tuppen sa for siden:

ååå her melder jeg meg inn!!!

Eplekjerne sa for siden:

Unnskyld, men hva er å "nille"?

Dadda sa for siden:

Helt enig Nett :) dette er en livstil og innimellom må man kunne seg "noe". Man må bare være litt mer selektiv..Skal jeg ha et glass vin velger jeg f.eks. en tørr hvitvin fremfor en søt....

Nicpins sa for siden:

HÆHÆHÆÆÆ!!!! DRIIIIITBRA!!!!! :D:D:D
(Nå må du ikke sette meg på syke, syke ideer her, Distrea....)

Nicpins sa for siden:

ps. Jeg trener IKKE og har fin nedgang nå. Ca en kilo i uka ned. Da jeg trente gikk jeg nesten ikkeno ned... HYSJ! Ikke si noe til Torkil, han kommer til å kaste meg ut av forumet på livstid for å si noe sånt...

Dadda sa for siden:

1 KILO UKA !? uten trening !??
Kan du sende meg dagsdietten din :D ??

LilleRosin sa for siden:

Du slipper å være redd for at han kaster deg ut av forumet siden det ikke er han som eier dette forumet. ;) Han har ett eget forum på [url]www.ketolyse.no[/url], men heldigvis så tar han seg tid til å komme hit å svare.

Og jeg skal ikke si noe til han. He he

Nicpins sa for siden:

Jepp. Alltid mer fett enn summen av karbo+protein.
Er vel egentlig Skaldeman, det da. Vurderer seriøst å kalle kostholdsfilosofien min for Torkil Skald. Litt norrønt det, liksom :p

Multi sa for siden:

Jeg vil gjerne være med her ja.

I starten gikk jeg fort nok ned men nå har jeg stått stille, dvs opp og ned i en måned. Er kanskje ikke av de som har slitt lengst, men motivasjone er nært et bristepunktet (svak sjel...) - og jeg lengta langt etter ChokolateChipCookiesen på flyplassen nettopp (har ikke sjelt et sekund mot slikt tidligere, så her trengs nødhjelp!!!

wander sa for siden:

Men, det har vel ikke noe å si... hvor lenge man har slitt. Slite er slite, vil jeg si... :klem:

Men, jeg tror jeg skal kopiere metoden til Nicpins... spise enda mer Cocosa... er bare redd for at magen skal protestere om jeg bare spiser det uten mat i tillegg...

Noen her som kan svare på det? Om det sannsynligvis går greit å bare dytte innpå med Cocosa gjennom dagen...

Viclin sa for siden:

Her er jeg med!

Har holdt på siden 2. juli, men har kun gått ned de tre vannkiloene og noen ubetydelige cm. Syns jeg har stått stille altfor lenge nå. Og da mister jeg motivasjonen og dytter i meg ting jeg ikke bør, og så er jeg like langt.

Nå niller jeg denne uken, så får jeg se om det har noen effekt. Foreløpig renner det av vann, men jeg er enda ikke under den vekten jeg har stått på de siste ukene.

Tittentei sa for siden:

Veiet meg idag etter turen igår og ned 900 gram jippi - så kanskje det ikke er turgåingen likvel... herregud kan jo bli frustrert av mindre enn dette he he.... analyserer jo alt man gjør/ikke gjør/spiser etc. jaja....

Nå skal jeg passe på at jeg drikker nok vann, trimme litt mindre, så får vi se hva som skjer. Skal ihvertfall ikke spise mer pasta!

Hvor mye cocosa kan vi spise iløpet av en dag? nå spiser jeg 2 ss, men kanskje jeg skulle spist 1 ss til hvert måltid? hva tror dere?

Tittentei sa for siden:

Kan du ikke skrive litt her hva du spiser??? please, tusen takk du er snill:D

sjokoman sa for siden:

Her vil jeg også være med. Vekten står bom stille etter fin nedgang(16kg,fra 1.juni) stått stille i over en måned nå, og gått litt opp og ned igjn. Men ikke videre ned. Nå har jeg begyndt forfra igjen, altså me den maten jeg spiste i begynnelsen så får vi se.
Hva er det der cocosa greiene dere spiser, olje inn med skje????

Jeg er allergisk mot cocosa jeg da.

Så tror og jeg får litt for lite fett. Men bruker masse smør da.

Kjenner så godt til den og miste motivasjonen og starte og spise noe man ikke skal. Har klart meg bra nå foreløbig.

I går gikk jeg jo opp 600 g, i dag ned 700 g. Har gått ned 200 g fra mandag, er jo ned så skal være fornøyd med det.

For meg er det her en livstil og, eller ketolyse er vel en kur, men jeg skal jo senere leve lavkarbo resten av livet. Og man må unne seg noe godt innimellom hvis ikke er det nok lettere og sprekke.
Jeg har atkins sjokolade og baconsnacs som kos. Også gode middager med fløte og masse annet snadder.

Men nå niller jeg for og se resultater og håper jeg klarer det til jeg kommer under 75 kg, men får se hvor flink jeg er.

reidun50 sa for siden:

Dette er vel forumet for meg også!

Kjedelig å ikke gå ned når en er så "flink".

Gikk ned 8 kilo fra 4. juni til beg. av september. Sto nesten stille i fire uker ca (ned og opp og ned noen hundre gram). Så hadde jeg bursdag og spiste kaker (ikke mye, men sikkert for mye) 20-22 sept, og siden har dette vært PYTON!!!! Humøret dalte, formen var dårlig, trivdes ikke med dette, men dette forumet hjalp meg over den verste kneika!!!!

Har holdt fast, men ser at når jeg tar en halv bolle eller en liten sjokolade eller noe annet "digg" (av og til), blir kroppen i bedre form og humøret blir bedre, OG vekta rører på seg.

Også må jeg passe på å drikke NOK vann!!!

Har nå gått ned totalt 9 kilo på vel fire måneder. Syns ikke det er mye å skryte av, men på den annen side: De hadde ikke forsvunnet om jeg ikke hadde starta med Ketolyse!!!:D

Tittentei sa for siden:

Først av alt, du har jo vært kjempeflink og gått ned masse, grattis:) Kjøper cocosa på helsekosten sånn extra virgin bruker jeg. Min mann spiser den som den er,litt sånn tykk konsistens, mens jeg setter den et sted hvor den smelter så blir det flytende. Da tar jeg 1 ss skje og spiser ja, men skylder ned med vann da, for er ikke så glad i kokos smaken.

Nicpins sa for siden:

Ehh...men hva er cocosa for noe da?
Jeg dytter bare opp fettandelen med meierismør, majones og seterrømme, jeg da... :o Er nok litt enkel.

SusieBlues sa for siden:

For en fin tråd!
Jeg ønsker som alle andre at resultatene kommer raskere..

Skulle ta Tanita-test på treningen for noen dager siden og tok meg selv i å tenke at jeg ikke burde ha tatt den slurken med vann først, for da ble jeg tyngre.. Kanskje litt for opptatt av kiloene noen ganger..

Jeg liker veldig at folk kommenterer at de går ned i størrelse, selv om de ikke går ned i vekt. Og alle er vel enig i at hvis vi er fornøyd med sluttresultatet utseendemessig og helsemessig, så er ikke slutt-tallet det viktigste. Vi er jo alle forskjellige i forhold til beinbygning og slikt.

Synes vi er flinke som holder oss til lavkarbo selv om vi ikke nødvendigvis raser ned i vekt. Står respekt av oss som ikke gir opp, synes jeg!;)

wander sa for siden:

Cocosa er kokosfett... det smaker kokos - og har konsistens som delfiafett - den blir flytende ved 24 grader.

Jeg har så lyst til å smelte sjokolade og ha i Cocosa, for da får jeg kokossjokolade.

Jeg syns det smaker godt jeg da, med Cocosa. Og hver gang jeg tar en stor t-skje så koser jeg meg. :)

Dadda sa for siden:

Dytter litt på denne for å se hvordan det går med dere alle !? Her går det fryktelig tregt......på stedet hvil :mad: og det selv etter mange dager med omgangsyke :confused:

Ønsker dere alle en fin dag :klem:

LilleRosin sa for siden:

Går veeeeeldig tregt her også!! Men jeg går da ikke opp i hvertfall. :rolleyes:

Dadda sa for siden:

Hei LilleRosin:) vi får bite tennene sammen og holde ut :D trener du? jeg lurer på om det er det som skal til nå !? litt for lite bevegelse her er jeg redd...

LilleRosin sa for siden:

Jeg prøver å enten gå, eller sykle ca. 30 minutter pr. dag. Men den siste uka har jeg vært forkjølet, og trøtt/slapp. Har ikke orket noe. På mandag lurer jeg sterkt på å gå over til Fedon. Kanskje jeg får litt mer energi da.

Dadda kjempefint du dyttet denne opp igjen!

Jeg gikk jo ned 2,7 kg på de to ukene jeg nille og kjempefornøyd med det. Men har gått over til fedon og gått opp 1,3 kg. Så da er jeg tilbake til et tall som jeg har sett i en 5 ukers tid nå, så det skal ikke gå fort.
Men håper det bare var vann opp på fedon som snart blir borte igjen.

Lille rosin jeg har fått mye mer energi på fedon! Og det er bra for det trengte jeg med en på 6 mnd som jeg må ta meg av.

Dadda sa for siden:

Så flink du er ! 30 min pr dag er jo veldig bra. Blir litt mye bilkjøring på meg. Hadde fri noen dager og var bortreist-da fikk jeg gått masse. Til min store glede var jeg mye lettere til bens enn det jeg var før. Men vel hjemme igjen er gamle rutiner på plass med en gang :o
Fedon er sikkert ikke dumt det heller. Jeg har ingen helt fast filosofi tror jeg...reduserer antall karbohydrater, spiser masse salat og endel proteiner. Fett i dressing og til steking. Veier ikke salaten, men tror jeg ligger på Atkins nivå. Sikkert noe ensformig diett, men jeg synes det er vanskelig å være kreativ hver dag.

LilleRosin sa for siden:

Høres bra ut!

Men kjedelig at du har gått opp 1,3 kg da! Håper virkelig at det bare er vann. krysser

Vet ikke om jeg tørr å gå over til Fedon jeg...... nervøs

Dadda sa for siden:

2,7 kilo på nilling !! så flott Tussi jenta !!!! jeg mistet ingen kilo....gikk opp og ned, opp og ned bare.
Sikkert bare vann med Fedon- hvis det ikke er hormonellt da? Energi kunne jeg også trenge! Kjenner ikke det kicket som Torkild ketolyse snakker om :(

Viclin sa for siden:

Med meg går det så det suser om dagen, så jeg hører ikke hjemme i gruppa her for øyeblikket.
For meg var det nilling som skulle til for at det løsnet.

LilleRosin sa for siden:

Ikke jeg heller dessverre. Vi er kanskje av de som trenger litt mer karbohydrater??

Dadda sa for siden:

har tenkt mer negativt jeg.....kanskje vi trenger færre :confused:

LilleRosin sa for siden:

Færre?? :eek: Nei, det vil jeg ikke høre om.... ;)

Dadda sa for siden:

ok da sier vi flere :D

Håper og tror det bare er vann, kan jo ikke være fett når jeg spiser ca 1000 kalorier om dagen, så håper vekta starter og gå ned igjen sakte men sikkert, eller håper på raskt da, men skal jeg være realistisk så blir det sakte.

Skulle jeg ikke gå ned noe på fedon, så kommer jeg til og nille igjen, da jeg vet det virker, men da må jeg vente til vi får barnehageplass til minsten, for jeg var jo så vanvittig sliten hele tiden og det orker jeg ikke nå.

Dadda sa for siden:

Tussijenta- ikke så rart at det går bittelitt sakte ned for deg- husk på at hormonene dine fortsatt "danser polka" inni deg etter fødselen :) og det kan påvirke vektnedgangen like mye som hormonelle endringer rundt mens. Synes du er kjempeflink jeg :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg vil gjerne være med i "klubben" her :D

For å fortelle min historie, så startet den på februar 05, før det var jeg ikke så opptatt av karber. Hadde gått et Librakurs, men ikke gått nednoe i vekt (litt flaut å være den eneste på møtene som ikke hadde vektnedgang)

Jeg har PCOS, har også lavt stoffskifte, og sist jeg var til legen ble jeg diagnostisert med acidose (lav pH i blodet)

I mai 05 hadde jeg kjøpt Fedons bok, og satt meg godt inn i filosofien. Gikk da ned 3 kg som kom på igjen i løpet av høsten, med 7 kg bonustilegg. hele tiden mens jeg fulgte Fedon. slik at jeg gikk opp ca 10 kg på Fedon etter å ha gått ned litt først. Siden da (påska 06) har vekta stått stille I påska i år, bestemte jeg meg for å begynne å trene igjen, og trener nå ca to ganger pr uke. En dag med vannaerobick (kondisjon/styrke) og en dag med kun styrke. I tilegg prøver jeg å få til å gå tur et par ganger pr uke også. Fra påska til 15 september i år gikk jeg ned ca 4kg, og har nå startet eurodiett. Jeg har gått 3 uker på ED nå, og gått ned nesten 2 kg, så her går det tregt.

men jeg nermer meg nå vekta jeg hadde da jeg startet lavkarbo da :)

ble langt dette :p

Dadda sa for siden:

Så fint at du henger deg på tråden jeef-micro :) mange av oss som er "trege". Tror jeg skal følge ditt eksempel og få plass (og lyst :o) til litt trening. Tror det er det som vil hjelpe meg også.

Tusen takk!
Er nok ikke bare hormoner, har nok slanka meg alt for mange ganger, så vet at det går sakte uansett. Men det viktigste er jo at det går ned.
Og fortsatt god tid til neste sommer da drømmen er og ha den gamle kroppen.
Så vi får nok bare være tolmodige!

Du må virkelig ha en vilje av stål, som har fortsatt tross vektøkning og alt! Kjempeflink er du!
Håper vekta di bare går nedover nå!

Pipp sa for siden:

Her melder jeg meg hvertfall inn
Begynte i februar i år og har iløpet av tiden fram til sommeren gått ned hele 2,5 kilo ..juhu her går det unna skjønner dere og så kom ferien og sydentur og visp så var de kiloene på igjen...nå sliter jeg med å få de av meg igjen...ha vel gått ned 0,6 kilo siden september....:eek:
Synes jeg er flink med maten og følger fedon sin bok ganske nøye. her er mandler partystopperen. Kommer antakelig til å slite helt til neste sommer med de resterende 2 kiloene ned til der jeg var før sommeren og kan vel bare se langt etter de neste 2,5..som er målet...BLÆHHHHHH!!!!

Jeg trener 2 ganger i uka på FSC 2 *60 minutter pump og bodycombat og så prøver jeg å sykle 20 minutter 2-3 dager i uka hjemme.

Er så lei av å stå stille jeg nå....:mad:

LilleRosin sa for siden:

Det skjønner jeg veldig godt! :klem:

Pipp så kjedelig da!

Håper vekta løsner sånn så du mister de siste kiloene!

Dadda sa for siden:

Så flink du er Pipp som ikke gir opp !
blir så imponert over dere som trener !!
Hos meg er tomater og nøtter helt sikkert partystoppere. Antagelig også aspartam og for mye melkeprodukter.....selv om nilling ikke hjalp!?

jeef-micro sa for siden:

stål og stål... Lavkarbo har fungert bra i forhold til menssyklus, men er klart jeg mange ganger har hatt lyst til å gi opp hele greia. Men nå er lavkarbo (Fedon) mat som passer meg veldig godt, sånn med tanke på hvilken mat jeg liker og gjerne spiser også da, så det har egentlig ikke føltes som et "offer". Men tanken på nutrilettkur har vært i bakhodet mange ganger ja (og jeg vet så klart at det ikke er lurt, så det har aldri blitt noe av)

wander sa for siden:

Her står det også stille...

Jeg var så glad for et par uker siden for da hadde jeg endelig kommet meg under 90 kg. Det var så deilig å se 89...

Men, så gikk jeg opp igjen, og nå står jeg på stedet hvil på 90,xx kg...

Jeg tenker på hva som gjorde at jeg gikk ned en kg fra ene dagen til den andre for et par uker siden og det var faktisk at jeg spiste veldig lite mat - jeg spiste bare frokost og litt lunsj og så fikk jeg ikke spist mer mat den dagen - bare drukket vann (og litt Pepsi Max) ... og da gikk jeg altså ned en kg... (Blir litt fristet til å slutte å spise så mye mat, men vet det er dumt, for da går jeg vel bare det opp igjen...)

Tittentei sa for siden:

Vet ikke helt om jeg hører til her lenger jeg, for nå er vekten begynt å gå nedover etter at jeg ble mye flinkere med vann. Går jo ikke fort, men nedover er jo nedover. Men vil ihvertfall ønske alle som sliter litt lykke til og håper virkelig at kiloen begynner å forsvinne med litt større hastighet:)

Wander er vel stor fare for at du går opp etterhvert da, du går jo sikkert ned til og begynne med, så når du skal begynne ogspise litt mer normalt igjen så går du bare opp.

wander sa for siden:

Ja, det er akkurat det. Derfor jeg ikke gjør det, selv om det er fristende...

Skjønner det er fristende ja.

Har selv falt for fristelsen flere ganger før ved tidligere slankekurer, eller og gå på pulver noen uker for og gå raskt ned.
Er vel først nå jeg har lært at sånne ting varer ikke og i det lange løp så gjør det mer skade enn nytte.

wander sa for siden:

Jeg gikk ned 15 kg på pulverkur for noen år siden og holdt meg nede til jeg ble gravid, og jeg gikk ned 10 på NOKA før jeg startet Ketolyse, så det har funket før...

Men, allikevel, jeg har ikke tenkt til å gjøre noe slikt igjen nå... jeg skal heller "nille" litt ordentlig, tenker jeg...

Tuppen sa for siden:

gikk opp 2.5 kg på renseuka- men gikk ned 3 kg igjen.. så egentlig bare 0.5 kg ned... går inmari tregt her også.... og jeg spiser nesten INGEN karboer...

Veggpryd sa for siden:

Hos meg går det også tregt. Vekta har stått stille i nesten en måned, men nå har jeg endelig gått ned én kilo til.

Nå begynner jeg å mistenke at jeg spiser for lite mat (he he, har aldri hatt det problemet før), for hver gang jeg har merket vektnedgang er det alltid etter noen dager med mye kraftig kost. Da har jeg spist fett kjøtt og jeg har spist meg god og mett to-tre ganger om dagen.

For det meste blir det å hive innpå en eggesalat med reker, majo og avokado, eller et par lavkarbo brødskiver med noe pålegg. Det er antakeligvis for gjerrig kost for kroppen min.

Også har jeg lurt på om jeg kanskje skal kutte ned på bacon og egg til frokost så ofte. Tror saltet i baconet ikke er så bra for meg heller.

Kaffe vil jeg ikke tenke på å kutte engang. Vil ikke! :D

wander sa for siden:

Jeg også tror at jeg kanskje spiser for lite - og det kan hende jeg har det som deg, Rubens, at jeg kanskje bør kutte ned på saltet...

Kaffe - jeg gikk over til koffeinfri, jeg... jeg syntes det smakte helt greit da jeg starte med det det, og nå syns jeg det smaker bedre enn vanlig kaffe. :)

Veggpryd sa for siden:

Jeg har jo et glass koffeinfri pulverkaffe i skapet, men det har stått uåpnet i flere uker nå. :o Skal skjerpe meg der - for det kan jo hende det er kaffen som gjør at det går så tregt. Lurer på om jeg skal hive meg på Photobscuras renseuke. rusler over til tråden :liste:

wander sa for siden:

:) Verdt å prøve selvfølgelig...

Jeg har vært skikkelig "kaffekjerring" i mange år, jeg... men det var faktisk ganske enkelt å gå over til koffeinfri kaffe for meg.

Kanutten sa for siden:

Koffeinfri kaffe er godt!!

safran sa for siden:

Melder meg inn her. Jeg hadde et veldig langt platå etter å ha gått ned mye de to første ukene. Riktignok gikk jeg nedover igjen etter å ha nillet et par uker, men så stoppet det opp igjen. Men så har jeg jukset litt, da. :o Jeg skal prøve å være flink til uken igjen, og fortsetter med rent kjøtt, ren fisk og salat og grønnsaker. Ja, og så egg, selv om jeg har det langt opp i halsen. Rå eggeplomme går greit.

Georgine sa for siden:

Jeg vil gjerne melde meg inn her fordi jeg nå går feil vei pga medisiner. Jeg har nå lagt på meg 6 kg på 3 månder som jeg vil ha av og starter opp igjen med Ketolyse i morgen.

Målet mitt i første om gang er å stoppe den enorme vektøkningen og å sakte men sikker gå ned det som har seget på.

Var på kontroll i uka og fikk applaus fordi jeg "bare" hadde lagt på meg 6 kg, de fleste la på seg langt mer og da ble jeg rett og slett redd!

Så herved søker jeg medlemsskap for gjenssidig støtte og motivasjon. :)

wander sa for siden:

:klem: til deg, Georgine

reidun50 sa for siden:

Var her for noen uker siden, og det gikk virkelig sakte med meg, holdt på å gå på veggen i frustrasjon!

Nå har jeg holdt på med photobskuras renseuke i siden torsdag kveld, og vekta har minka 1,9 kilo siden forrige tirsdag.

Prøver å innføre vin, ost, mere kaffe, søtningsstoff, fløte, rømme forsiktig, og ser hva som skjer.
Men nå har jeg vært uten i fire dager (spiser cocosa i tillegg), og det funker!!!

Veggpryd sa for siden:

Nå skal jeg prøve å kutte ut ost og kaffe, og se om det hjelper. Fløte i kaffen tar jeg ca. én gang i uka, så jeg tror ikke det er grunnen til at jeg ikke går ned.

Tusta85 sa for siden:

Jeg er her enda. Helt ut av det blå så gikk jeg ned 1.2, men de har lagt seg på igjen gitt. :rolleyes: Men jeg mistenker at jeg spiser altfor lite fett.

Georgine sa for siden:

Kjempebra!!! :heia: :heia:

Det er nok lurt å gjøre, begge deler kan være vektstopper hos mange.

Fører du fitday eller matpådata eller noe slikt? Da får du kjapt en oversikt over fordelingen og mengden ;)

Tusta85 sa for siden:

Nei, jeg gjør ikke det... Men jeg vet jeg spiser for lite fett...
Idag har jeg spist
100gram salat, en halv kylling, 2 små stykker med kokt hamburgerrygg, 5skiver bacon og 2 egg. Det sier seg selv... :rolleyes:

Georgine sa for siden:

Kan anbefale cocosa eller mct-olje.

Tusta85 sa for siden:

Cocos-olja smaker pyton og mct blir jeg helt hyper av. Jeg får så mye energi at kroppen min bare rister og jeg klarer ikke gjøre noe. Men nå prøver jeg en ny variant og har oljen oppi kaffen. Så får vi se...

Hvis ikke så må jeg finne fettet mitt en annen plass, og det er nok ikke noe problem det heller. Må bare tenke litt annerledes.

wander sa for siden:

Jeg syns Cocosa var kjempegodt, jeg... :D

Tusta85 sa for siden:

Hehe... De gikk greit den første uka, men etter det så vokste den bare i munnen på meg...

wander sa for siden:

Har momsa i meg et helt glass på rimelig kort tid, jeg... kjøpte nytt i går, men det ligger i bilen som mannen tok til jobben i dag, så jeg må vente med å åpne det.

Ellers går det ikke nedover her... Og jeg må virkelig skjerpe meg på trening og regning av hva jeg spiser... og spise mer fett... tror det er det som bremser opp hos meg...

Georgine sa for siden:

Cocosaen tar litt tid her og.. den er ikke like god på glass 3 :o

Lindabtn sa for siden:

Oppdager noe nytt med dette forumet hver dag :)
Og i dag dukkket denne siden opp. Sannelig om jeg skal melde meg inn her.
Ser at det er fler enn meg som står helt stille. Og det er SÅ kjedelig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Denne uken holde rjge meg unna søtstoff for å se om det hjelper.
Men det er vann i kroppen som er et stort problem. Om kvelden er bena mine dobbelt så tykke som om morgenen, og da tar jeg IKKE i. Og jeg drikker veldig mye vann, men ser ikke ut som om det forsvinner noe mer fordet.

jeef-micro sa for siden:

Jeg har gått 30 dager på eurodiett fase 1 nå da, og har gått ned 1 kg... til og med legen syntes det var rart... andre raser ned i vekt på ED...

Georgine sa for siden:

Så utrolig kjedelig!! Skal du fortsette med fase 1 videre?

Georgine sa for siden:

Samtidig så er jo 1 kg på 30 dager det samme som 250 gram i uka.. Det er jo ned!

jeef-micro sa for siden:

Legen mente det ikke er forsvarlig å la meg fortsette i fase 1, for jeg har surt blod, så jeg skal over i fase 2 en periode...

Utrolig kjipt, men samtidig så er jeg snart nede i den vekta jeg var på da jeg startet lavkarbo da (har lagt på meg 7 kg etter at jeg begynte)

Georgine sa for siden:

Da er det bare å gå løs på fase 2 :heia: :heia:

Georgine sa for siden:

Da har jeg hatt veiedag og kan konstatere at vannet er borte. Ukene fremover blir langt tøffere tror jeg.

jeef-micro sa for siden:

Jeg har også hatt veiedag, og gått ned svimlende 100 gram...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.