Hei alle sammen!
Sett at mange har en slik dagbok , så eg tenkte at jeg skulle få meg en slik side jeg også:) .
I dag har jeg holdt på i 4 uker, de to første ukene raste jeg ned 6 kilo jeg var jo super fornøyd:) men der stoppet det... andre uken gjikk jeg opp 2 kilo noen dager til så viste vekta 2,5 kilo mere.. da fikk jeg hetta.. tenkte at kansje lokke biff sin metode var mere for meg.
Så etter jeg kuttet karbene har jeg gått ned de 2.5 kiloene igjenn:D .
Så neste uke er jeg veldig spent når jeg skal veie meg:) .
Jeg var i bok handelen og sk ha sture skaldeman sin bok men de måtte bestille:mad: .. ja ja jeg får den i slutten av neste uke da. Så jeg er ikke helt inne på hva hans oppskrifft er. Så akkurat nå tar jeg min egen oppskrifft:p .
Litt om meg da...
Er 30 år
Jobber på en fabrikk som lager madrasser..
Har en sønn på 9 år
Alenemamma
skal ha bort 25 kilo..
har en pus Bamse verdens fineste:D
2 sep 07
I dag har jeg spist:
frokost 2 hardkokte egg med majones
Middag 3 svinekotteletter (er ikke mye jeg spiser på de) med meierismør
kvelds en atkins bar
Fikk ikke spist før middag i dag:( forsov meg men jeg overlevde no dagen på jobb alikavell.
Hadde stekt fisk med litt rømme og smør til , det var no slik passe godt..
Etter og ha stått stille på vekten en stund nå så har vekten beg og røre seg nedover:)
Kjemmpe glad for det:)
Fint vær i ålesund i dag så nå skal jeg ut og plante lyngen ned i krokkene, blir så fint at..
Ha en fin dag folkens
Fikk boken til skaldeman i dag, mye og lese der.. Bare kommet meg gjennom 70 sider. Mulig jeg må lese den flere ganger..til nå er det ikke helt klart for meg hvodan jeg skal "skalde meg" nedover på vekten men det kan no være at det går opp et lys snart...
Ble litt stressa redd for og spise feil, var jo flere modeller og velge mellom...Får senke skuldrene og lese videre..:)
vet ikke om man får litt dårlig imunforsvar, men jeg har no vertfall blitt syk, vondt i halsen og feber. Går vel over:)
Fikk mensen også sammtidlig så da var det komplett..:(
Blir litt frusterert når jeg ikke finner ut hvor jeg kan få tak i den medisterdeigen:(. hengt meg opp i det jeg da...
Kjøppte den der fiskeoljen som sk hjelpe på aktive barn; håper på roligere unge:P
Har du snik hoppet på vekten??;)
viss ikke er du virkelig flinke må jeg si:)
Du kommer til og få deg en positiv overraskelse:)
få høre hvordan det gjikk i morgen da:)
Hoppet på vekten i dag bare for og se jeg... :( ikke ned et gram siden forige helg:(.Har mensen det skal sies...Sisste i dag i dag tror jeg. I kjøttdeig er det mye salt i det?? salter aldri maten min selv (jeg hovner bare opp i kroppen) men det er jo salt i det meste da...
inni mellom går dette bare såååå tregt.. men det er no bedre enn og gå opp da:)
Nei den medisterdeigen var ikke og oppspore, de kom ikke til og få den inn før nermere jul.... da får jeg bare hamstre... håper det er laaaaaaaaaaaang holdbarhets tid på de.. i frysern ca 1 år:D ..
Var på vekta og jeg hadde ikke gått ned noe men jeg har krympet 6 cm denne uken også:D
Kjenner jeg har vann i kroppen så det er vel det da.
Men det hadde vært kjekkt om vekta hadde gått ned da:(
Var på vekten i dag å jeg..hadde gått ned 300 g:) har vel fått ut litt av vannet da.Men jeg kjenner jo på kroppen at det minker av meg:).Tenkt litt på det skaldeman skriver mye om naturlig mat.. Jeg har da spist kjøppte kjøttboller (2karbs) siden jeg ikke har fått tak i medisterdeig.Og de er sikkert tillført mye jeg ikke skal ha...
Idag stekte jeg opp kjøttboller till hele uken på vanlig kjøttdeig med ost inni( nammmmm):).
Nå har jeg vel nok resten av uken håper jeg.Så da får jeg se om det blir fortgang på denne vekta ..
Ja det er litt slik med denne kuren at cm går inn først så kommer kiloene dragne etter...
Men seff det er jo litt forskjell på folk da..Du kan jo bare rase ned ,(og det håper vi:) )
Lykke til da:)
Ja det var i går det... Har sett at cm har gått inn men vekta har liksom ikke rikket seg så mye som jeg håpet på.. Har akkurat blitt fredig md det måntlige.. så når jeg hoppet på vekten...i dag.. trodde ikke mine egne øyner...minus 3 kilo jahoooo:)
Totalt har jeg gått ned 10 kilo siden 5 august :) toppers.. no letter jeg snart:) så da er det bare 20 igjenn..
Føler ikke helt at jeg er på noen slankekur..men jeg er visst det:D
Har gått ned ti kilo til sammen nå. Ny veiing på søndag:).
Klart du klare det, jeg har no omsider klart det så klarer du også:)
den vekta mi svaier opp og ned ... grrrr
tydlig vis veldig ubalanse i det vann nivået i kroppen.
skal vel stå bomm fast over lengre tid.
ikke gått ned noe denna uka men... jeg kan vel ikke klage..
Har ikke vært så veldig aktiv her de sisste dagene..
Føler et lite tilbake steg ..
Hadde jo som sagt gått ned ti kilo men så plutselig viede jeg to kilo mere to dager senere..Forstår jo at jeg ikke har lagt på meg to kilo men at det er vann.
Må ha vært litt dehydrert den dagen jeg hoppet på vekta..man blir jo litt gretten av slikt...:(
Merker jo at jeg går inn (må bli flinkere med det målbåndet) så det funker jo men jeg vil se det på vekta også!!
Denne uken har jeg bare spist "slanke" kakene til skaldeman såå nå må det vise på vekta snart :)
Gleder meg slik til og dukke under et nytt ti tall :)
Nå skal jeg rigge meg til forann tvn, i dag er det tv kveld:)
[quote=elle;341793]Det her blir å gå godt vettu:)
STÅ PÅ!!Kos deg med tv-kveld:D[/quo
Ja dette må bare gå det:eek:
eneste dagen jeg ser litt tv er tirstag:) må jo se på grays anatomik(vet galt skevet:cool:)
Er et par kjekke karer som gjærne skulle fått knakket på døra mi:p
Har du vært på vekten siden sisst elle?
har du en side du skriver på?
Så utrolig flink du har vært!!!!! Jeg begynte rundt 25 aug. og har ikke gått ned mer enn 3 kg. Det virker som kroppen min ikke vil slippe fettet jeg bærer på. Har du noen tips?
Føler ikke jeg er så flink men. Man lære etter hvært og ser hva man tåler og hva man ikke tåler.
Jeg er apsolutt en nybegynner selv også.Jeg har funnet ut at jeg tåle ikke noen for for kunstig søtningsstoff:(
Må bare lage alt selv uten konserverings stoff.
Siden mandag nå har jeg levd strenkt.. spist bare skaldemans "slankekaker" med hjemmelaget krydder smør så no venter jeg spent på resultatet:):D
Utrolig hvor flink du er!! Hva er det du gjør som ikke jeg gjør???, for meg går det tregt. 3 kg. fra 24 aug...... Skulle ønske det funket slik på meg også.
Sorry, trodde ikke meldingen min var kommet inn... men nå så jeg det..Uff. Ja, jeg får prøve slankekakene igjen da. Jeg husker jeg lagde de og var så kvalm at jeg holdt på å spy etter å ha spist dem en dag til frokost, lunsj og middag.
Takk for det :) du også må ha en riktig fin helg :).
Målte meg i dag (er litt slurvete med det...) På 3 uker nå har jeg misstet 19 cm...:)
Gått ned 1 kilo denne uken også :)
Det beveger no seg om ikke annet :)
Så bra du:D:D
Du har vært kjempe-flink. gikk ikke så bra med meg denne uka,men hvert gram teller.sant??
sitter oppi nord i skjit-vær, men har det flott fordet om. godt å være back in town,hehe.
lille gutten min har vært våken 100ganger siden kl.20 ikveld, suttrer å står i. lurer på omn han får tenner,og at det er det som plager han...er jo over 5mnd nå...ja,time will show.
kos og klem
Allt teller så lenge man ikke går opp.Du har jo mensen da, da kan man også gå opp så dette er bare positivt:).
Kan nok tyde på at noen tenner er på annmarsjh.. Min fikk den første når han var 4 mnd så det er ikke umulig det.
Håper lillegutt roer seg til natten. Klem:)
Takk takk. Målte meg i dag og jeg har misstet 6 cm rundt omkring på kroppen også :).
Men jeg er så hoven i kroppen fatter det ikke:(.
Får prøve og drikke litt vann med sitron og agurk i dag å se om det hjelper . . .
Ha en fin helg:klem:
vært i byen i da brukte litt penger da...
tok og farget og stripet håret mitt (første gang er er fornøyd når jeg kom ut av frisøren :D.
Kjøppte meg en hvit pen inner jakke.
div hårprodukter tilkrøllet hår. nye øredobber og nytt annheng på armbåndet mittt :D.
Det røyk av lomme boken til slutt hi hi hi
dette var en stor belønning til meg selv for jeg har vært så "flink" :D
Fikk masse snadder fra dialife i dag.... lenge siden jeg bestilte men det kom no om sider... jeg skal ikke spise noe nå når jeg er så godt i gang...men jeg har lyst :p.
Får legge det vekk til en anledning jeg kan "unne meg litt". men veldig vanskelig... har overbevist meg selvo om at det sikkert ikke er godt :D :D
Lagt de dialife produktene på lofftet....
Jeg kjenner jeg har mye vann i kroppen i dag så jeg lot være hoppe på vekta .. orket ikke en unødvendig nedtur...
Har spist lite denne uken så jeg håper jeg ikke har bremset av den grunn..
jeg er så gottesyk at jeg døør snart...faens dritt..:mad::mad::mad:
jeg får slik kikk av og til selv om jeg ikke rører noe søtningsstoff overhode for tiden
:mad:
litt/veldig dårlig i magen i dag.... falt for fristelsen i går... den ble for stor :(. holdt meg uten nå i 3 mnd... så jeg bare måtte..
magen bråker som den aldri har gjort før...
Formen er blitt braaaaaaaaaaaaa :)
Akkurat stekt opp slanke kakene mine..
Har på følelsen at vekten har stått stille denne uken, Jeg har rett og slett ikke spist nokk :(. Forige uke jeg bare spiste og spiste raste vekta ned 2 kilo. Ja jeg får fyre riktig denne uka da :D
Prøv å smak en liten bit brownies eller annan søt kake. Den kommer til å bli kvalmende søt, og du orker ikke mer. Har smakt kake 2 ganger, sist var det blåbærpai, og ble nesten uvel av det. Da er ikke gottesuget så stort lenger.:)
Hei:).
Medisterdeig er vel det samme som medisterfarse???
Det får vi tak i på østlandet hele tiden, til å med ofte på tilbud.
Den skal nok helst ikke ligge i frysern mer enn tre måneder, er jeg redd:(. Men det er veldig godt med de "karbonadene "til Skaldeman, og lett å ty til om en ikke gidder lage annen middag:p
Medister farse og medister deig er ikke det samme. medister deig er null karbo for den er ikke spedd ut. Mens medisterdeig er det karbo i for den er spedd ut..
Lykke til du meed :)
hei hei:) :D
Joda det går bra med meg.. Hadde meg en liten sprekk men men.. kan vel gå slik etter 3 mnd streng diett? ja men nå er jeg i ketose igjenn og klar for ti nye kilo:D.
Jeg lever for tiden som skaldeman så jeg spiser bare rent kjøtt, ikke no meieriprodukter. utenom meierismør da. det kan o bli kjedlig men..Funker greit.
Jeg tar ketolysetabelettene da, det tror jeg er viktig.
Går det bra med deg??:)
Får ta meg en titt inn og se :)
stooor kos:)
heia på du!!
takk førr besøk i boka mi,alltid koslig:D
har vært sløv det siste....men nå er det bare å peise på.skal være flink fremover ja,så vises det på vekta.det vet vi jo det gjør:)
nå skal jeg legge meg...nattnatt nettan-lille:)
I helga har jeg spist litt atkin barer:(
meed andre ord ikke vært så flink...:(
Nei no må jeg stramme inn her skal jeg klare og bli kvitt 12 nye kilo til jul for no har det gått tregt her....
Drakk sprit i helgen også :D
1 år siden jeg har vært på fest :) så det var på tide...Artig var det også :D :D
Tror nok jeg må gjøre det litt offtere...:D det er kansje ikke så bra for slankingen men vi får no se ....
Ja det er morro med en fest gitt :D
Få litt oppmerksomhet er bra for skjel det :D
Skal vis ut neste fredag :full:.
Blir litt reduser dagen etter ....:p
Må ta og se hva den het den rusbrusen ute karbo i for jeg finner ingen på butikken.Ikke alle det står no på heller:(.
Håper du har det bra :)
Klem
Vært lite aktivt her de sisste ukene. Men jeg følger no planen forde:)
Spist mere salater og en desjh rømme på..
jeg kan variere lite på maten og da blir man matlei..
tacosalat er no en av favorittene.
Gått ned en kilo denna uka og det er jeg no fornøyd med:).
Så bra!!jeg er heller ikke så aktiv på sidene, men går nedover i vekt:)nå veier jeg mindre enn det jeg var da jeg ble gravid, så første delmål er nådd:Dmen for ikke forandra det på tickern min:o
håper du har det kjempe-fint!!stå på nettan!
klemm
DU BARE GÅR INN PÅ SIGNATUREN DIN KLIKK PÅ TICERN SÅ KOMMER DET OPP
Så flott du går ned:)
blir litt slik man er ivrig med det samme her inne så dabber det av..
Men s¨lenge vekta går ned så er det topp det:) klemmer til deg :D
Du har vært utrolig flink elle stå på snuppa :)
Må bare utdype min store glede... Fått på meg bukser som jeg ikke har fått på meg på 3 år :D.MORRO..
Dångri bukse har jeg ikke følt meg vel i på 3 år og i dag hadde jeg dongri på og støvletter og greier... tror dere jeg følte meg flott eller:p.
Ikke lenge før jeg kan skimte 7 tallet :D.
Dette er en så stor lettelse at ja JIPPI!!!
Har flere bukser som jeg har som mål men dette var det første da :)
Buksene jeg brukte før detter av meg:)
Endelig begynner jeg og finne meg selv igjenn.
Kan ikke si hvor mye dette betyr for meg.
Begynne og føle seg sexy igjenn er en befrielse..
jeg er 169 høg er det urealistisk og klare og komme ned i 65-60 kilo på lavkarbo?
Ja da nermer julen seg :)
Har ikke tenkt og skeie ut i julen bare det jeg har lov og spise..
Jeg har til tider spist litt atkins sjokolade og jeg merker at jeg blir mer søt sugen når jeg spiser slikt... men og si at jeg aldri skal spise slikt igjenn kan jeg ikke..
Men kroppen har det bedre uten merker jeg..
Om jeg ikke går ned i julen så er det greit bare jeg ikke går opp...
Er så deilig og begynne og kjenne kroppen sin igjenn:))))
Syns dette er en grei måte og leve på men jeg savner litt hvit saus og brun saus. Er så glad i hvit saus til fisk men men man omstiller seg no .
har heller ikke vært her så mye nå men det går no rette veien her jemme:) holdt på i 5 mnd nå:)
Var og tok no prøver hos legen i går for og se om jeg mangler noe. Må bli flinkere med de vitaminene..
I går spiste jeg no gotteri som jeg kjøppte på dialife.. Skal aldri mere spise den sjokoladen..ble så dårlig at jeg måtte legge meg. Magen holdt på og sprekke..hadde så lufft smerter at..til slutt måtte jeg bare legge meg..Men fikk tømt tarmen da;)
Ha en fin helg folkens:)
Hadde en sprekk i forige uke.. griner ikke forde;) jeg bare beg på igjenn jeg:).
Nå skal jeg være veldig flink og bare spise rein mat for da vet jeg at jeg raser ned:)
Prøved flere av klærna jeg har hatt liggende øverst i skapet i tja si vertfal 3 år..
Vet dere hva DE PASSER NÅ!!!
Dette var inspirasjons kilde nr 1.
Det rare er at jeg er ca 5 kilo tyngre nå enn da jeg brukte de her klærne.. rart men jeg har hørt det er vanlig på lavkarbo.
Pluttselig var det 3 nye bukser som jeg kunne bruke:).
4 kapribukser(til sommern men jeg håper det blir for små jeg da :P)
1 tynn jakke
en genser
2 skjørt
ja så dette var jo gratis shopping det:))
Blir ikke dette en stor motivasjon for meg så vet ikke jeg :D
Har ennda noen som ikke passer da.. det får bli mitt neste mål:)
Kastet mange klær i dag:! jeg skal aldri tillate meg selv og legge på meg for jeg er bare ulykkelig da..
Tjo hei:)
Ha en fin lørdag folkens:))
hei hei :)
neida ikke forsvunnet ennda;)
Dagen har vært bra den, den har no bestått i jobb og atter jobb.. Håper jeg har fått bort litt fett også ;).
Håper dagen din har vært bra :)
Ha en fin kveld :D
Hei distrea :)
Joda her går det fint. Ligget rett ut i helga.. syk :(
Ja ja men det og være syk kan tære på fette det også ;).
Håper du har det fint distrea :)
hehe... ja, hva gjør vi ikke for å bli kvitt litt fett :D
men ikke god måte da, så håper formen din er finfin nå!
jeg har det også bra, så nå klør jeg i vilja etter å finne på noe hele tiden... men klarer ikke finne ut hva, for det jeg BURDE... det kjør jeg ikke etter å gjøre :p
Joda formen er bedre nå.Tar og begynner på jobb i morgen.
Sant som du sier at er ikke alle ting som er like artig ;)
Håper du får en fin uke :)
:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.