< Tilbake til oversikten

Europrat 2007

Titti sa for siden:

Tenkte vi i Eurogjengen kunne lage en liten skravletråd her jeg :)
Så skravle i vei :spent:

Titti sa for siden:

De som er aktive på Eurodietten nå er:

Hedda
THE
Titti
Euroslankerinnen
Ani

:heia:

Euroslankerinnen sa for siden:

Åssen får du laget den tickeren?
Nå er jeg sliten og på vei i seng....merker jeg blir mer sliten om kvelden etter jeg begynte...
Håper dere får en fin torsdag alle sammen:)
Klem

Titti sa for siden:

www.tickerfactory.com :)

Sov godt, Euro! :klem:

Jeg er helt rar i magen her og skal føre opp karamelldessert opp på Ikke-liker-listen min! :spy:

Ani sa for siden:

Så flott titti at du har fått opp denne tråden her:D Jeg er jo fortsatt besatt av denne ketostixen, og den var pos i kveld (svak rosa vel å merke) Lagde den blomkål risen Titti anbefalte, hadde i blomkål, campiong og litt scuash krydra med grillkrydder, paprikakrydder og salt Knall god:D :D Så tusen takk Titti for godt tips:D Måtte som sagt ta 5 måltider i dag istedet for kun 4, men var veldig sulten igjen i 21 tiden.. blomkålrisen ble derfor kveldens redning.

Jeg har fått beskjed av legen om å gå på fase 1 i 21 dager, hun har ikke nevnt noen ting om fase 2. Vet dere hvor lenge dere skal gå i fase 2?, og er det kun kjøtt som er i tillegg til de produktene vi allerede spiser? Vet egentllig ikke noe om fase 3 heller jeg, så vær så snill å opplys meg:D :D
Var bare så konsentrert om fase 1 at jeg ikke spurte om de andre fasene når jeg var hos legen..:o

Takk for hjelpen. Nå er jeg og ordnet meg en sånn:)
Huff da. Kjipt at karamellpuddingen skulle gjøre deg dårlig...

Titti sa for siden:

Ja, det var ganske mye jobb med å lage denne tråden, men noe må jo gjøre drittjobbene :lol:

Så bra at risen falt i smak! Det er godt å ty til når man er sulten ja.

Jeg har hørt at fase 2 gjerne er dobbel så lang som fase 1. Jeg skal gå 30 dager på nr 1 og 60 dager på nr 2. Så da skal du kanskje gå 42 dager på fase 2? Sånn ca ;) Spørs vel hvor mye du skal gå ned og på hvor lang tid og sånt. Vi får ta en fase av gangen ja. Men har du ikke fått de forskjellige heftene for hver fase?

Titti sa for siden:

Ja, den var virkelig kvalmende :(

I morges prøvde jeg meg på sjokodrikken igjen, men denne gangen tok jeg den kald. Jeg blandet pulver og kald melk i stavmikseren og da var den faktisk ganske god :eek: Drakk den med sugerør og nesten koste meg :D

Ani sa for siden:

he he godt du får drittjobben gjort iallefall. Jeg har bare fått en brosyre jeg... ville vel ikke skremme livskitten ut av meg da:D

THE sa for siden:

Hei ellers kan også litt isbiter i shakeren redde en litt kjip smak. Og vanilje-essens..

Fant ED siden her: www.eurodiet.com/uk/methode/
Her ligger alle folderne.

THE sa for siden:

Og forresten, fint at noen tar initiativ!

:)

Ani sa for siden:

er ikke så god på fransk jeg, finnes ikke siden på engelsk, har søkt på internett, men alle sidene kommer jo opp på fransk.:( .. finner ikke ut om man kan bytte til en engelsk versjon. Tips?

Titti sa for siden:

Fant ikke ut av det jeg heller, men skjønte det sånn halveis det som sto på fransk. Gikk det an å bestille derfra da? Så ikke så nøye på siden.

Titti sa for siden:

Oppe til høyre, nesten øverst på siden så er det noen bitte små flagg som du kan trykke på slik at språket endrer seg. ;)

THE sa for siden:

Der var det en lesbar side, ja! Det var jo greit å se på re-introduksjon. Fase 3 anbefaler de skal følges i 3 måneder! Det var lenge. Men sikkert lurt for å ikke falle tilbake til gamle synder...

Titti sa for siden:

Å ja, det har jeg ikke lest, så bare på produktene jeg :lol:
Noen av produktene er kun for fase 2, 3 og 4 også. Ikke alt som kan spise i fase 1.

Husker ikke hva det står i brosjyren min, men fase 3 er jo delt i A, B, C også. Gleder meg til fase 3 jeg :ja: Det blir i juli en gang ;)

Ani sa for siden:

Denne siden var jo kjempebra!!:) Gikk inn på your diet tools, og der ligger the Lorentz formula som man kan fylle inn og da får man vite hva som vil vær en normal vekt for deg... tatt hensyn til alder, fysisk aktivitet, arv og kjønn og ben struktur. :)

Titti sa for siden:

Det skal jeg sjekke senere, Ani. Men står det i kilo og cm og sånt? Jeg skjønner ikke så mye av sånn inches og sånt ;)

Ani sa for siden:

Det står i cm og kg så det er lett å fylle inn. Lykke til

Titti sa for siden:

Ja, jeg fant ut av det, men synes det ble veldig likt resultat til BMI jeg da.

Ani sa for siden:

Ja BMI'em ble vel den samme, men jeg synes det var interessant å se hvor mye du bør veie i forhold til alder arv o.l.
Jeg skal i følge denne formelen veie 10 kg mindre enn det målet jeg har satt meg, og jeg tror nok det stemmer.
Var litt redd for å ta for hardt i når jeg satt målet mitt, men det skal jeg forandre på nå. Hvorfor nøye seg med å være små lubben når man faktisk kan velge å være slank? Jeg velger den slanke utgaven av Ani jeg...:D :D

THE sa for siden:

Jeg skulle veie 4 kg. mindre enn en vekt jeg optimistisk har satt som mål.. Så det er ingen "viking-kvinner" de har i sikte der... Heller små petite franske.

Titti sa for siden:

Ja, jeg skulle vel veie 8-9 kilo mindre enn målet mitt. Men jeg vet jeg er fornøyd når BMI nærmer seg 26,27. Når jeg har hatt BMI under 25 så begynner jeg å bli styggtynn i ansiktet og fingrene og sånn. Noen kler jo bedre å ha litt former enn andre. Men det viktigste er jo at en føler seg vel! :ja:

jeef-micro sa for siden:

Blander meg litt inn, selv om jeg ikke går på ED... hva koster disse produktene?? (er litt i en økonomisk krise for tiden, så tenkte å evt vente og se om jeg greier å gå ned på egen hånd... men om jeg fortsatt strever til høsten så har jeg lyst til å prøve ED...

Titti sa for siden:

Bare koselig at du blander deg inn her :D

Det koster 120 kr for en pakke med fem produkter. De fleste spiser fem produkter om dagen, så da blir det 120 kr dagen. Pluss gr.saker og vitaminer.

jeef-micro sa for siden:

må tenke litt på det da, for jeg bruker ikke 120 kr dagen på mat nå, og jeg har veldig dårlig råd, pga aetat og at sjefen min har gjort en del feil...

men jeg tenkte å gi meg selv litt tid frem til skolen begynner i høst for å se om F2 hjelper...

Titti sa for siden:

Ja, det koster jo litt, men samtidig bruker man jo lite på snop, kafebesøk ol.

nita76 sa for siden:

hei hei

bare lurer på noe.... hvor bestiller dere dieten fra?

jeef-micro sa for siden:

Jo men jeg bruker jo ikke penger på snop og kafebesøk sånn som det er nå heller... Jeg har nå 30 kr på konto, og de skal vare til 18 mai:rolleyes: men vi får se til høsten :) Går jeg ned med F2, så er det mye billigere også :p

nita76 sa for siden:

hei hei jenter :)
[font=Comic Sans MS][/font]
hvor bestiller dere eurodietten fra?

jeef-micro sa for siden:

Dette er en diett man må få gjennom legen sin ;)

kan være lurt å gå på lindberg sine nettsider og se om det er en lege i nærheten av deg:)

THE sa for siden:

De koster 120.- for fem produkter, og de fleste skal ha 4 eller 5 produkter daglig de første 10-30 dagene, og så 3 eller 4 for 20-60 dager, og så ca. to produkter dagen i x-antall mnd.

Så det er litt penger i begynnelsen, men så koster det jo å måtte ha to garderober også... :D

Ani sa for siden:

Får å kunne begynne på ED må man ha vært hos legen, der tar du masse blodprøver o.l når legen har fått svar på disse prøvene vurderes det om du kan begynne på ED. Legen skriver ut en respet som du sender til Linbergklinikken i Oslo sammen m bestilling av produktene. Du må ha jevnlig oppfølging av lege mens du går på dette.:)

Titti sa for siden:

I fase 2 kan man drikke et glass vin for dagen! Skål :full:
Kommer jo til å bli alkoholikere hele gjengen :lol:

Titti sa for siden:

Med regningen denne gangen fulgte det med et skriv hvor det sto at man kunne forhåndsbestille en telefonsamtale til 125 kr for 10 minutter :snill:

Kommer dere til å benytte dere av dette?

THE sa for siden:

Hva skal man snakke om da, er det hotline direkte til handy-hunks for den prisen?!!! :stortsmil

Titti sa for siden:

:lol: Sikkert :lol:

tumla sa for siden:

Produktene koster 125 kroner per pakke, i allefall var det prisen sist jeg handlet. I tillegg betaler man kr 150 eller noe slikt ekstra per forsendelse. Jeg selger nå en haug av Eurodiettprodukter for kr 100 per pakke (har gått ned 17 kilo og er snart i mål).

Titti sa for siden:

Grattis med 17 kilo, Tumla! :D
Hvor lang tid brukte du på å gå ned? Hvilke fase er du i nå? Går det greit synes du? Mange spørsmål her gitt :lol:

Så flott da!!! Jeg lurer også på det samme som Titti :D

Sjokomonsen sa for siden:

Hei dere!
Så fin skravletråd dere har laga!!!
Jeg har gått på eurodietten siden august. Det har gått litt opp og ned, kan man vel si, både med resultatene og motivasjonen. Men nå er jeg på sporet igjen...
Av og til blir man rett og slett drittlei hele greia, og for min del er det særlig lett å ta en liten sprekk når resultatene uteblir. Og kroppen min er supertreig med å gi slipp på noen kilo, men spretter opp igjen som bare det så fort den får i seg noe godt.
Men nå nærmer det seg bikinisesong, og noen kilo til før det bør jeg vel klare å få ned...
Stå på alle sammen!!!!

Titti sa for siden:

Hei Sjokomonsen!:D

Så bra at du er i gang igjen! :heia:

Hvor mye har du tatt av totalt da og hva er målet ditt?

Dolphin sa for siden:

Hei, eurodiett gjengen :D

er ny inne på forumet så litt vanskelig å finne riktig sted å gå, så tenkte her var et greit sted å begynne :)

Jeg er 28 år og fikk på fredag vite at jeg har insulinresistens, må derfor gjøre noe drastisk får å få bukt med dette problemet. Har valgt å følge Lindbergs ketose diett - skal gå på dette i en mnd istedet for eurodiettenl. Men ser nå etter to dager - at det kan bli tøft å gå en hel måned med kjøtt og salat 4 ganger for dagen så lurte på om dere kan gi litt info om eurodiettproduktene? tenker å erstatte 1-2 måltid med slike for dagen for å gjøre ting litt lettere. Men hvor får jeg tak i slike produkter og hva utvalg har de? Er det i det hele tatt spisenes?

Noen som har erfaring med ketogen diet?

En annen ting jeg lurer på - dette er egentlig 2 dagen jeg vikrelig holder på med dette ( begynte på fredag, men spiste fedon musli til frokost før jeg visste svaret på prøvene mine) - og i dag da jeg våknet var jeg kjempedårlig og kvalm, samme skjedde under/ etter frokosten - trodde jeg skulle kaste opp og både i går og i dag har jeg vært slapp og surrete i hue - noen som har opplevd det samme? Hvor lenge må jeg regne med å ha det sånn? Ikke hele resten av tiden i denne fasen vel?

Så til noe helt annet - hvordan får dere frem disse søte tickerene?

Dolphin sa for siden:

Kunne vel kanskje nevne at jeg begynte å endre kostholdet mitt for 5-6 uker siden da jeg bestemte meg for virkelig å gå inn for å bli kvitt noen kg og har siden da gått ned 2,7 kg ( 1,1 av de siden fredag!!!). Veide i utgangspunktet 75,5 kg på min vekt og hadde en bmi på ca 27. Målet er å gå ned ca 13kg til så får det være nok for denne omgang. Skal ikke forsvinne heller :D

Titti sa for siden:

Hei Dolphin :D Dersom du har fått den ketogene dietten fra Lindbergklinikken så ville jeg kontaktet dem for å få resept til å kunne bestille ED-produkter. De har ganske stort utvalg av omeletter, supper, barer, puddinger, desserter, pannekake og brownies og frokostblanding.
Det er veldig inviduelt hva folk liker så en må nesten prøve seg frem.

Lykke til med dietten, det er normalt å føle seg dårlig i starten, hvertfall de første dagene/uka. Hedda her inne har fulgt ED i seks uker og gått over til ketogen diett nå.

Dolphin sa for siden:

Takk for tipset :) ja får stikke innom i morgen å høre - blir slitsomt å spise salat og kjøtt 4 ganger om dagen :P Må uansett ha svar på noen andre spørsmål.

Sjokomonsen sa for siden:

Jeg har som mål å gå ned 30. Gikk ned 16-17 i aug-sept, men så begynte det å krype på igjen, men i alle fall ti er da borte for godt. Siden det har det gått opp to kilo, ned to kilo hele tiden...men får i alle fall god hjelp av legen til å finne ut hvorfor.

Jeg vil anbefale eurodiett framfor ketogen kost. KK er tross alt dyrt det også, og det blir variasjon når man har noen produkter å ty til.
Og det å bli kvalm de første dagene på diett, både euro og ketogen er helt normalt. Man presser jo kroppen inn i en litt uvanlig tilstand. Men om det varer bør du spørre legen. Når jeg er i fase 1 er jeg nesten ikke sulten i det hele tatt, selv om jeg spiser lite, men kroppen er annerledes når den er i ketose.

Stå på alle sammen! En dag skal vi nok bli tynne......

Dolphin sa for siden:

Heia sjokomonsen :D

Snakket med legen i dag og hun syns det var en god ide for meg å kjøre en kombinasjon av ed og lindbergs ketogene diet - får litt mer variasjon da:) Er fremdeles litt uggen men kjenner meg bedre nå på kvelden og en styrketreningsøkt hjalp også på.

Hehe trenger ikke bli så grådig tynn jeg bare fettet forsvinner og erstattes med muskler :D:visemuskl I luv muscles nemlig og vil ha masse masse av dem ;)

Braol sa for siden:

Hei, jeg er også ny innpå her, startet med eurodiett i dag. Fikk påvist diabetes og ble bare nødt til å gjøre noe som har skikkelig effekt. Har levd på lavkarbo over et par måneder, men har vel ikke vært flink og standhaftig nok ettersom insulinresistensen utviklet seg til diabetes. Lurer på hva Ketogen diett er, kan det være det samme som Steinalderdietten?

Dolphin sa for siden:

Ketogen diett er det jeg går på og innebærer kort fortalt at man spiser veldig lite karbohydrater ( under 40g) per dag i en kort periode for så å gå over på et lavglykemisk kosthold. og at man spiser nok proteiner ( mye KJØTT :P) og grønnegrønnskaker istedet.
Jeg har fått påvist insulinresistens og trengte virkelig å ta i et tak for å hindre at det utviklet seg videre, men valgte ketogen diett istedet for ed fodri jeg syns det å "bare leve på suppe og grønnsaker" ( var ikke klar over alle de forskjellige produktene som fantes) i en mnd virket helt ulevelig for meg. Men etter en uke på ketogen diett ser jeg at det faktisk kan være mye mer krevende å bare leve på kjøtt og grønnsaker bl.a. fordi man må være så nøye på at man får i seg nok kjøtt til enhver tid og når man spiser kjøtt, egg og grønne grønnsaker 3-4 ganger for dagen blir man rimelig fort lei.

Steinalderkosten er vel heller neste steg / fase på veien mot et livsvarig lavglykemisk kosthold fordi det ( iaf ut fra den 2 ukersmenyen som jeg har fått forslag om) inneholder mer karbohydrater enne ketogen diett gjør - har lov å spise frukt og diverse andre ting der - det har man ikke på ketogen diett.

Braol sa for siden:

Takk for oppklaringen Dolphin. Jeg kunne vel egentlig velge mellom ED og steinalderkost da jeg var på klinikken her i byen. Derfor lurte jeg på om ketogen kost og steinalderkost var det samme. Er glad for jeg valgte ED. Begynner å venne meg til smaken nå. Men er viktig å la ting stå litt før man lager det til.

Photobscura sa for siden:

Steinalderkost kan gjerne være ketogent (jfr: Skaldeman) men ketogene koster innebærer f.eks at man er i ketose, dvs ultimat fettfobrenning.
Ketolysekuren, og Atkins fase en er også ketogene.

Dolphin sa for siden:

Photoobscura: kan være du har rett, men den delen av heftet jeg har fått hvor stainalderkost blir beskrevet inneholder iaf mer karbs enn den ketogene dietten min og der har jeg lov å spise litt frukt og div. andre ting også som jeg ikke har lov til nå....så de to tingene ( min ketogene diett) og steinalderkost virker ikke som å være helt det samme...derfor jeg sier det er neste steg på veien.

Nå er vel ketogen diet som lindberg bruker også endel anderledes enn både atkins, ketolysekuren og skaldemann også?

Enid sa for siden:

Da er jeg i gang! Fikk produktene i posten i formiddag, og har spist en bar (praline, ganske god!) og lunch (ertepuré med baconsmak, helt grei, ikke akkurat gourmetmat).
Kjempefornøyd for å få varene i hus! Og dønn motivert!

Titti sa for siden:

Hurra! Så bra, Enid! Jo flere jo bedre! :D
Skal følge med deg i journalen din, lykke til! :klem:

Enid sa for siden:

Takk, snille Titti!

Da er dagen over, og jeg er ganske sulten. Men skal holde ut - vet jo at det skal gi seg etter noen dager.

Synes produktene smaker helt greit - ikke noe jeg kommer til å savne akkurat, men får det jo ned!

Titti sa for siden:

Så bra, da er du godt i gang! ::ja:

Sulten går over og mitt beste tips er og legge seg tidlig når det røyner på :)

Enid sa for siden:

Er det ulik størrelse og ulikt innhold i ED-barene i de forskjellige fasene? Jeg kjøpte noen barer fra en her inne, fikk de i dag, og de er dobbelt så store som de andre jeg har...???

terra sa for siden:

hei alle sammen.
Da he ej me begynnt på Eurodiett. He blitt så inspirert av Enid, titti, dolphin,tussa osv at ej berre tok mej sjølv i nakken. No e ej på andre dagen og det går faktisk bra. He ikkje vore så mykje sulten enda

Enid sa for siden:

Så bra, Terra!!! Det var kjekt å høre! Jeg heier for harde livet :heia::heia::heia:
Hvilken fase begynte du i?

terra sa for siden:

hmm men korleis laga ein egen journale?? he prøvd men e ikkje sikker på om det e riktig, fordi ej finn den ikkje igjen. hehe

terra sa for siden:

Hei enid.
Ej begynnte i fase 1. Starta igår...
Men kan du sjå om du finn journalen min. Terra sin kamp mot 50 kg overvekt.
Ej skjønna ingen ting ej..hehe

Enid sa for siden:

Noen som vet om man kan spise karbonadedeig på fase 2 av ED?
Det er jo null gram karbo i, og så vidt jeg vet er den ikke spedd ut med noe?
Kan jeg regne det som "rent kjøtt", slik det står i brosjyren av vi kan spise?

Titti sa for siden:

Jeg har hvertfall spist karbonadedeig ca en gang per uke, så jeg regner med det går fint :)

Enid sa for siden:

Takk snälla :) Da skal jeg prøve det!

Migica sa for siden:

Hei hei!

Stikker innom med ett spørsmål jeg :)

Det ser ut til at jeg kommer til å gå tom for eurodiett-produkter før jeg har legetime neste uke.. Er det mulig å lage seg mat selv som er tilnærmet lik eurodietten? Iallefall så kalorifattig som mulig? Slik som eggerøre og sånn?
Eller burde jeg ringe og få time eller få snakket med legen før jeg går tom for produkter? Tror nemlig han har ferie ennå.. Eller kan jeg kanskje skrive til lindbergsenteret?

Titti sa for siden:

Du kan spise ketogent i stedet, jeg har fått en oversikt fra legen over ketogen diett som jeg kan følge i stedet for å spise produktene.
Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å få tak i produktene først...
kanskje noen har til overs her også, som du kan kjøpe...

THE sa for siden:

Kan du ikke bare ringe ED å høre om de har en resept inne? I motsatt fall spiser du rent kjøtt og egg i ok mengder. Ifølge min lege er det ikke så viktig med hvor store mengder, så lenge det er rent protein.

Lykke til!

Enig med Titti her... bedre å spise produktene til å begynne med. Litt mer variert da og lettere å følge synes jeg....

Migica sa for siden:

Blir ikke snakk om mange dagene isåfall.
og jeg har fått kjøpt noen produkter av ei anna ei her :) Så det skal nok gå bra. Men da vet jeg at kjeg kan lage meg noe alternativt i tilfelle krise :)

takk for hjelp damer!

Titti sa for siden:

Jeg har noen supper til overs hvis du skulle trenge ;)

Migica sa for siden:

Sier takk for det, men fikk kjøpt en del produkter av ei anna ei her inne og de skulle sendes i dag så da kommer de vel frem ganske snart :)

Enid sa for siden:

Må få skryte av de nye ED-pannekakene jeg har begynt å lage:
Rører ut posen med 1 egg, litt salt, 1 dl vann og 1/2 dl skummet melk. Dette blir to store pannekaker, mye bedre og tynnere enn den vanlige pannekaken!
Og suverent dersom man er litt ekstra sulten (slik jeg er om dagen :rolleyes:).

Titti sa for siden:

Takk for tips, Enid :D

Dolphin sa for siden:

Det jeg er overrasket over ifht ed - produktene er at det faktisk er ganske mye karber i de produktene! Var ikke klar over det .....gikk jo rett på fase 3 med 2 produkter per dag + 1 brødmåltid + 2 kjøtt og grønnsaker måltid + nå 1 porsjon frukt....men det oppllegget der kan jeg bare glemme. Vekten stod bom stille en stund kjørte jeg i meg det der. Så har kuttet ned til et ed produkt + enten frukt elle brødmåltid + det andre per dag og da løsnet det :)

så ketogen diett er definitivt det rette for meg - får i meg mindre karber da faktisk enn om jeg bare skulle hatt ed produkter liksom, men greit med ed - produkter for variasjon.

men gleder meg til å bli helt ferdig....vet jeg kommer til å gå tom for produkter før neste time men tror ikke jeg gidder bestille flere...i så fall bare muslibarene, men håper jeg definitivt er ferdig neste gang jeg går til legen....er så spent :)

Enid sa for siden:

Ja jeg får i meg nesten like mye karber nå som før jeg begynte på ED, vil jeg tro! Levde jo rimelig karbohydratfattig... Vil tro det var melkeproduktene, ost, bær, nøtter og kunstig søtning som stoppet vektnedgangen min (sammen med de crazy hormonene og insulinresistensen da) før ED. Men ED beviser jo at jeg tydeligvis tåler å ligge på mellom ca 20-40 karber for dag og faktisk gå ned i vekt da :)

Skal prøve å være forsiktig med knekkebrød, ost, nøtter, bær osv i fase tre, kanskje begrense det til to ganger i uken (hvis jeg klarer det). Er skikkelig redd for at jeg skal stå stille i fase tre, og da er det jo bare bortkastet å spise de produktene!

Enid sa for siden:

Hei Euro-folk! Noen som har lista over grønnsaker man kan spise på fase 3?
Kanskje noen hadde giddet å legge den ut?
Jeg har liste over grønnsaker man kan spise på fase 1 og 2, men regner med at det er mer som kan spises etterhvert?
Skal reise bort den første uka i fase 3, og vil gjerne vite :)

jeef-micro sa for siden:

Sitter her og vurderer sterkt om jeg skal høre med legen om å få ED eller om jeg ikke skal gjøre det. Jeg har en BMI på over 30, og jeg går ikke ned. Det frister veldig å oppsøke den legen her i trondheim som anbefales av lindbergklinikken, og høre med han. Det som bekymrer meg er om man må blande disse produktene med melk eller egg... siden jeg ikke tåler dette må jeg ha produkter som kan blandes med vann. Jeg kommer sikkert til å ringe legen og få time først på august, men dersom alle produktene blades med ting jeg ikke tåler, så er det jo ikke noe vits...

Migica sa for siden:

Flott tips, men jeg lager de som små lapper jeg :) Synes det var mer appetittvekkende.
Får som regel syv ganske små lapper istedet for en eller to store :)

Migica sa for siden:

Nesten alle produktene jeg har skal blandes i vann.. Unntatt drikkene som varm sjokolademelk og cappuchinoen..
Som jeg vet om da..

jeef-micro sa for siden:

Tusen takk :) da kan jeg bestille meg legetime (når jeg har kjøpt meg bil, og vet hvor mye penger jeg har...) Jeg må sikkert bestille meg ganske mye mat på en gang når jeg først gjør dette..

Titti sa for siden:

Lykke til Jeef! :klem: Du kan blande ut alle produktene med vann hvis du ønsker det, de selger også en spesiell type melk, mulig det er for de som ikke tåler melk....

jeef-micro sa for siden:

så bra :) jeg skal bestille time til legen... må bare få ting til å stemme litt med jobb og skole. Hadde vært best for meg å startet når jeg har to uker ferie på august, så jeg kommer inn i ting og evt er slapp/har hodepine når jeg har fri, og er superenergisk når skolen begynner...

Titti sa for siden:

Ja, det er lurt å finne et passende tidspunkt og smart og starte når man har noen dager fri og ikke mye yte så mye :ja:

Peita sa for siden:

Hei, svarer litt sent, håper ikke du har reist på ferie! Du kan spise så mye du vil av grønnsakene fra liste en, og opp til 250 gram av grønnsakene fra liste to. Samme som fase en og to. Det nye i fase tre er at du kan spise 100 gram av disse grønnsakene hver dag: Artisjokk, bønner, erter, gresskar, gulrot, kikerter, kålrot, linser, mais, pastinakk, rødbeter og vannkastanjer. Lykke til!

Enid sa for siden:

Tusen takk, så snilt av deg :)
Greit å vite at jeg kan spise bønner, erter og linser!
De andre er nok ikke aktuelle uansett. Men skuffa over at jeg ikke kan spise avocado... Jaja, får vente til høsten da!

Migica sa for siden:

Du kan jo bestille i flere omganger da :)
Lykke til!

jeef-micro sa for siden:

Så bra det går an da :)

min aller største bekymring er faktisk ketoseånden...jeg er livredd for å ha dårlig ånde

Migica sa for siden:

Jeg har ikke blitt plaget med dårlig ånde, kanskje det er litt individuellt? Er jo ingen tvil om at jeg har vært i ketose uansett siden jeg har gått ned så mye på så kort tid.

jeef-micro sa for siden:

da satser jeg på å slippe ånden...

Dolphin sa for siden:

Hellu :) Er det noen her inne som bor i bergen og har tenkt seg på neste ed treff som kunne tenke seg å bytte noen produkter ?

har 8 poser pannekaker liggende som jeg får helt makk av å tenke på å spise (+ evnt 4 jordbærdesserter) og kunne tenke meg å få byttet disse til sjokoladefrokost ( helst) og noen muslibarer viss noen er interesert.

Klem delfinen.

Titti sa for siden:

Hei Dolphin, har du solgt unna pannekakene? Hvis ikke er jeg intressert....

Dolphin sa for siden:

ikke solgt de nei - hadde ikke tenkt til det heller, men viss du vil bytte så er det greit :) - er bare 8 poser altså! ( ikke pakker med 5 i)

• at jeg har fire jordbærdesserter, men de var så fæle at de kan jeg aldri tenke meg noen vil bytte mot!

men send meg en pm du viss det er aktuelt så kan vi jo avtale noe :)

Titti sa for siden:

Sender deg en pm jeg :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal til ED-lege i morgen... skummelt

Titti sa for siden:

Oj, lykke til, Jeef, det går sikkert kjempefint :klem:

jeef-micro sa for siden:

Jeg har vært der i dag, og tatt blodprøver og snakket med legen. Han var overraskende positiv til at jeg kunne starte ED, dersom blodprøvene ikke viser at noe er riv ruskende galt med meg...

så da sitter jeg her med ei liste over produkter... og tenker. Jeg må vel velge ut hva jeg vil ha, men hva skal jeg i så fall velge?

forslag til noe som ikke smaker helt aperompe?

Titti sa for siden:

Så bra, Jeef, håper du snart er i gang :D

Mine favoritter er:
Brownies
Sjokolade og Muslibarene
Sjokoladefrokostblandingen
Pannekake
Sjokoladepudding
Skinkeomeletten

jeef-micro sa for siden:

Der var det mye sjokolade, og det ser jeg det er i den lista jeg har fått... nå er jeg ikke så veldig glad i sjokolade da, men noe kommer jeg til å prøve...

synes liksom det er mere "godis" enn dessert på den lista...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.