Enn dessert? Skjønte ikke helt hva du mente jeg :lol:
Håper du finner noen produkter du liker. Jeg reagerte også i starten på at det var så mye sjokolade, men veldig glad for det nå :) Tror det er med på å døyve bort proteinsmaken...
Det er jo supper og omeletter også, mange som liker kyllingsuppa!
og dessert skulle jeg skrive :p går litt fort i svingene av og til...
uansett så blir det nok så jeg prøver supper og ertepurre og pannekaker i allefall. skal prøve meg mpå mûslibarer og noen få desserter også tror jeg...
Får vi dette på resept? Tenkte i så fall om å få det dekt av studentsamskipnaden...
Jeg melder meg også inn i denne tråden. Var hos legen i midten av august og da ble vi enig om at det blir eurodiet fra 17/9 (blingsa litt påkalenderen tidligere jeg). Skal være i fase 1 i 4 uker. Har vært på ketogen kost nesten hele denne mnd. Har ikke akkurat rast ned i vekt, men nedover går det jo.
Vil gjerne ha tips til hva som er greit å bestille... Har skjønt at karamellpudding ikke var så innmari godt. :)
Jeg skal til legen om en uke for å få svar på blodprøver og etter det så blir det nok ED dersom det ikke er noe i blodprøvene som tilsier at jeg ikke skal på ED da...
greit å være flere i fase 1 :) selv om jeg starter litt senere...
jeg har gått en stund på ED, jeg liker godt sjokoladebarene, eggerøre, kyllingsuppen, pannekakene og jeg hadde ikke klart meg uten sjokolade frokostblandingen, den synes jeg er best. Har ikke smakt så mye av den andre maten unntatt noen supper og andre barer - ikke godt synes jeg da. Lykke til!!!
Jeg spiser sjokofrokosten hver dag.. den og sjokoladepudding er mine favoritter. Andre ting som er ok er omelettene. Sjokolade barene er veldig god, skal jo bare ha en av de om dagen, men greit å ha med seg i veska hvis en blir lenge vekke.
Du får ha lykke til med ED.. den funker, det er sikkert og visst.:D
Takk for det:D begynte på ed i april var det vel. Alt står i journalen min.. ani`s tanker.. Har gått på Ed hele tiden og det funker som bare det. Lurt å bestille nå, det kan av og til ta en uke før man får produktene. Ha en fin dag.:)
Så spennende med dere som skal begynne på ED! Lykke til!
Anbefaler sjokoladefrokosten, barene, pannekaken, brownien, omelettene og sjokoladepuddingen ;)
Jeg som da ikke er noe spesielt glad i sjokolade førler ikke akkurat at jeg vil elske det etter dette da... Jeg forstår ikke helt hvorfor de lager en slankemetode soom stort sett går ut på å spise ting som smaker det samme som det man legger på seg av i utgangspunktet... Men jeg kommer til å prøve den sjokoladefrokosten, brownisene og kanskje en sort bar med sjokoladesmak...
lurer litt på om sjokoladesmaken dekker over proteinsmaken best...
Jeef-micro: eg er heller ikke spesielt glad i sjokolade. Men tror jeg må tenke at det er den maten er som er godt for kroppen og helsa mi akkurat nå. Så går det nok ned :) Jeg er iallefall veldig innstilt på å gjøre det nå.
Men tror kanskje også det er sjokoladesmaken som dekker proteinsmaken best ;)
Er det noen av dere som har brukt reductil ved siden av? Eller blir det smør på flesk liksom?
Sjokoladesmaken er den som dekker smaken best, så absolutt!
Jeg reagerte også veldig i begynnelsen på at ED inneholdt de tingene man ikke skal spise, men tro meg, det smaker ikke akkurat det samme, for å si det sånn... Kan liksom ikke si at sjokoladepuddingen smaker sjokoladepudding, og jeg får verken lyst på sjokoladepudding eller heller ei kommer jeg til å savne ED-puddingen når jeg er ferdig....
Et annet poeng: Skulle jeg ha spist kun de salte produktene (middag og lunch) så hadde jeg ikke taklet denne kuren. De søte tingene er redningen :) Og nå som jeg spiser færre produkter hver dag så savner jeg ikke de søte ED-tingene altså, er bare sjeleglad for å få "orntli'" mat :D
Og husk: Ingen velger ED dersom det ikke er siste løsning, de aller aller fleste hadde nok foretrukket å slanke seg/få orden på hormonene ved hjelp av vanlig mat!
Reductil er bare tull ved siden av ED. ED har akkurat tilmålt mengde av det man skal ha i seg i løpet av en dag av proteiner, karbohydrater, mineraler, vitaminer og fett.
Jeg synes det er tull med Reductil uansett da (slankepiller som man legger på seg av igjen når man slutter å ta de...) - og husk at du skal leve resten av livet med maten også da, like greit å venne seg til å spise ordentlig og være uten piller med det samme?
For meg har ikke reductil vært bare tull altså. Jeg brukte de i starten i fjor sommer til mars. Jeg har hatt pillefri fra da og har stabilisert vekt. Gikk ned over 20 kg og har ikke gått opp noe av det, stått rimelig stille frem til nå. Men jeg har selvsagt lagt om kost og hatt masse trening i tillegg.
Ja ok, skal ikke dømme noen altså, synes selvfølgelig at det er flott at det fungerte for deg!
Jeg synes bare sånn generelt sett det er kjipt at man skal bruke massevis av penger på ulike slankepiller når de fleste av dem ikke virker (på lang sikt altså), i stedet for å legge om kostholdet! Vet ikke om det er sunt for kroppen heller?
Men jeg tror ikke reductil virker hvis man ikke legger om kostholdet ved siden av. Jeg har en venninne hun trodde det her var en hokuspokus pille, begynte med de og fortsatt med sin gamle kost, hun gikk kanskje ned 3-4 kg men ikke noe mer. Med min nesten 140 kg tunge kropp så tror jeg det hadde vært vanskelig å strate på veien nedover uten. Jeg søkte om fedmeoperasjon, men har valgt å prøve selv en siste gang. De sa det var 2 års ventetid og da ville jeg bruke denne tiden til å prøve selv. Jeg fikk tilbud om operasjon i juni i år så det gikk mye fortere enn forventet.
Legen og jeg har vært enig hele veien om opplegget og nå er neste stopp ED siden jeg har stått stille så lenge på denne vekten her. Og jeg håper virkelig ikke jeg skal gå opp igjen..
Tror du kommer til å klare det helt strålende uten reductil jeg!! Har prøvd reductil selv før og synes det var veldig mange bivirkninger med de. Reductil er laget for å hemme appetitten mener jeg, og samme effekt får man når man er i ketose. Man føler svært lite sult. :)
Bare et par spørsmål... dersom jeg starter ED, så rekner jeg med det blir 2-3 uker i fase 1. etter dette går jeg over på fase 2, hvor jeg skal være lengre :p
hvor lang tid tar det før man evt får den berømte hodepinen? slik at jeg kan planlegge og få den på en helg.
Jeg skal på en helgetur til et kulturarrangement, og skal da bo på hotell. hvordan skal jeg rent praktisk ordne dette? hvordan får jeg til å ordne meg mat disse dagene liksom? er det OK med et par barer pr dag i to dager? og kan jeg feks steke pannekaker for en del måltider på forhånd og ta med i en boks? jeg kommer vel til å bestille frokostblanding og spise den mens vi er der også, men supper og omeletter bler kanskje litt vanskelig på et hotellrom?
heia
jeg har nettopp vært bortreist ei uke, og det er ikke så lett! redning for meg er en liten vannkoker, fikser supper, kakao og capuccino med den. sjokomuffins holder seg noen dager i en boks, og sjokobarer er jo enkelt da... og så spiser jeg salat... til frokost, lunsj ogsåvidere... og hvis jeg ikke får til å lage fire edmåltider, spiser jeg kokt egg, kyllingfilet, reker... og salat... og stikker innom en plass og kjøper neper, reddikker, tomater og blomkål til knasking... og salat:)
den store utfordringen er møtemat, jobbmiddager, konferansemiddager etc... men ok... fase en varer jo ikke uendelig!
lykke til:)
Da har jeg vært til legen, og han anbefaler ED...
vi gikk igjennom blodprøvene mine, og svaret der er at jeg har litt surt blod, som ikke skulle være noe kontraindikasjon på ED, jeg hadde bra langtidsblodsukker, noe som kommer av at jeg har gått på LK så lenge, jeg har lavt folat, og det vil si at jeg er avslørt i forhold til at jeg ikke er flink nok til å spise spinat og brokkoli. I tilegg viste prøvene en ubalanse i kjønnshormonene (og det kom ikke som ei bombe...) Det nye er at stoffskiftet mitt er lavt. Jeg skal begynne med en naturmedisin som skal regulere dette samtidig med ED da
Jeg lurer på om jeg kan få noen tips ang grønnsakene vi skal spise. Jeg er skikkelig dårlig på det. Og hva kan man lage av grønnsaker til middag for å spise middag, om dere skjønner hva jeg mener... :)
Jeg kan jo ikke spise agurk til hvert måltid liksom :rødme:
Jeg lagde noe skikkelig namme til middag i dag da :D
tok ei ildfastform (med lokk) og hadde i litt vann, putta oppi oppskjært fenikkel, blomkål, brokkoli, paprika og løk. hadde på salt og pepper og hadde på lokket. stekte i ovnen til grønnsakene var møre.
Jeg hadde stekt kjøtt til da, men det er jo bare å la vær i fase 1 :)
Sideretter jeg liker:
-Surre, i olje og litt smør, finstrimlet paprika, tomat-terninger og finstrimlet løk på lav varme lenge, til det blir bløtt og søtlig på smak. Krydre med urtesalt og evt chili
-surre, i olje og litt smør, småbiter av sopp, squash og aubergine, så lenge at den nesten blir en mos. Nam!
-ha i ildfast form alle slags grønnsaker man liker (feks sammen med kjøtt). hell over olje og kjøttbuljong, las stå på 200 grader i 20-30 minutt
veldig spennende... er egentlig litt bekymra for denne acidosen jeg har da. siden jeg ikke har noe lunge/respiratoriske problemer tror jeg det er enmetabolsk acidose...men legen sa ikke noe om akkurat det da... Jeg satser på at både stoffskiftemedisiner (jeg skal prøve et naturpreparat i tre mnd for å se om kroppen ordner opp selv, før jeg evt må ta tyroxin na) og ED hjelper på vekta...
MÅ jo skrive innher hva jeg har bestilt også :)
Legen min anbefalte meg å spise to av de "salte" måltidene pr dag, så jeg har tenkt litt på det... men jeg synes det er lite "saltmat" å velge i her... de fleste produktene er jo desserter og søtt...
av barer har jeg bestilt praline, sjokolade og eple/kanel
i tilegg har jeg bestilt frokostblanding, pannekaker, varm sjokolade (drikke?)
Av desserter har jeg bestilt sjokoladepudding og creme brulee, og brownien Av annen mat har jeg bestilt erterpurre, grønnsaksuppe, purre/potetsuppe, skinkeomelett og osteomelett...
Skriver ikke opp hvormye av hver her, siden det er av mindre betydning... skal spise to "salte" pr dag, og max en bar...
Jeg fikk ikke noe begrensning på hva jeg skulle spise når av salt og søtt. Men jeg syns det smaker godt med noe salt iallefall 1 gang pr dag. Bare søtt blir liksom for mye av det gode, tror jeg.
Jeg syns kyllingsuppa er ganske god :) Eller kanskje så god som det går ann akkurat nå.
Etter å ha lest om brownie så skal jeg lage meg det i kveld til idol. Kose meg litt ja.
Samme her. To salte ting til å blandes i vann og maks en bar per dag og totalt fem produkter i fase 1.
Får faktura, kommer gjerne før/samtidig med pakka. Er ikke så lang frist, toppen fjorten dager eller noe sånt, men det går fint å ringe dem og be om utsettelse ;) Men varene får du altså hentet før du har betalt faktura. ganske greit sånn.
Heia
Jeg har ikke vært plaget av dårlig ånde, tar en lâkerol eller annet sukkerfritt om jeg tror jeg lukter. Men jeg kjenner en ganske rar lukt når jeg dusjer etter trening og har svettet mye. Plager meg ikke mye da, og så er det jo noen fordeler med ketose og da:)
i:)
Nå sitter jeg og spiser frokostblandingen... helt OK på smak, men ikke akkurat noe jeg kommer til å savne når jeg er ferdig... litt guffen ettersmak på de crisp-greiene, men ikke noe aperompesmak...
lagde pannekakerøre og stekte lapper å ha med til lunsj i dag...
Pannekakene var ganske søte, så kan tenke meg at de er bedre med kanel i...
Har til nå smakt på sjokolade frokostblandingen (som var litt vel søt) Pannekakene, som var gode, erterpureen, som ikke var så veldig god, men som jeg kommer til å spise, sjokoladepuddingen, prailinebaren og brownisene som var godeog nå spiser jeg skinkeomelett til middag som også var helt grei... Ikke noe av det jeg har spist hittil har vært i nærheten så grusomt som jeg så for meg på forhånd...
Hei.
Det hørtes bra ut . Jeg liker også det meste av varene bortsett fra osteomelett. Den var så stygg at jeg ikke klarte å trøkke den i meg. Jeg lurer på om det går ann å lage seg en vanlig omelett av egg istedefor, er det noen som vet.
Det går fint å erstatte omeletten med to egg i stedet :ja: Men da er det ikke sikkert du får i deg like mye av det riktige som er i produktene, men du får hvertfall i deg proteiner som er veldig viktig i dietten. Jeg ville ikke gjort det hver dag, men sånn innimellom i starten.
Og nå har jeg fulgt Tittis råd om kanel i pannekakene :D og det ble knallbra!!! ny favoritt til frokost :)
Neste runde kommer jeg i allefall til å bestille mere pannekake, og mere av den skinkeomeletten... skal prøve den andre omeletten jeg kjøpte til middag i dag..
Så bra at du likte den :)
Jeg synes omelettene er helt greie, men synes vel skinkeomeletten er best. Godt å steke squash, sopp, løk og paprika og ha ved siden av.
Omeletten blir også god hvis du lager den som eggerøre.
Jeg har hatt osteomelett til lunsj nå da :) lettere med to "saltmåltid" pr dag når det er helg og jeg er hjemme...
uansett så putta jeg oppi masse pepper (kommer til å bli som Cruella deVille etter fase 1 :p ) fersk gressløk og masse timian i omeletten, og stekte den som eggerøre (får ikke til å steke sånt som omelett jeg... blir bare vrakmat)
syntes den smakt helt ok jeg...bedre enn potetsuppa og erterpureen i allefall... så kommer nok til å spise opp pureen og potetsuppa, men ikke bestille nytt... det eneste jeg ikke har smakt av det jeg bestilte nå, er grønnsaksuppa...
Dere som har holdt på en stund... Hvor mye gikk dere ned 1 uka? Og 1 mnd? Jeg vet det er individuelt altså, men hadde bare vært litt artig å se :)
Jeg skal tilbake til legen 17 oktober og da vil jeg ha vært i fase 1 i 18 dager. Hadde vært litt moro å visst sånn ca hva man kan forvente seg.
Hei på deg jeg gikk ned 3.5 kilo første uka.
Han jeg snakket med sa jeg kunne forvente å gå ned mellom 5-10 kilo på 21 dager. i fase 1 så her er det bare å stå på
så flink du er da :) er spent på hvor mye jeg har gått ned... skal veie meg i morgen, men har egentlig ikke veiedag før på fredag... da kan jeg forandre tickeren...
Hmmm, jeg husker nesten ikke lenger jeg. Men tror det var 3 kilo første uka og ca 6-7 første mnd...Jeg var vel i fase 1 i 30 dager og så fase 2 i 60 dager.
Lykke til, er bare å stå på det! :)
Husker jeg spiste masse grønnsaker i begynnelsen, slapp å være sulten og det var veldig bra! Så kan du jo tenke på at etterhvert som resultatene kommer øker også motivasjonen...
gå på www.tickerfactory.com lag deg ticker,kopier den og lim den inn i signaturen din. Da går du inn på kontrollpanel, og da står det på venstre siden der hvor du kan forandre signaturen...
Gøy ,, sitter å "koser" meg med en cappuchino ,, har hatt grønn salat ,,,jummi....savner dressing litt---er det egentlig lov å spise advocado i 1 fase?
#3 dag , ikke sulten men litt vann i munn følese , og skremt over meg selv ,, utrolig mange ganger i løpet av en dag jeg nesten putter mat i munnen , usunne ting ,, bare for å gjøre det , ikke for de jeg er sulten ,, shame sham shame!!
Jeg er veldig spent på om kiloene raser, føler det litt både og herinne og kanskje jeg har for høye forhåpninger!!!!
Hei, hvordan går det med deg? Ser her at du har hormonproblemer? Det har jeg også. fikk diagnosen lavt stoffskifte for ett år siden og har strevd med å gå ned siden...
Jeg startet opp med ED igjen i går etter en lang pause hvor jeg la på meg alt jeg hadde tatt av (da jeg ble syk).
Jeg hadde gått ned 1 kg da jeg var til legen for en uke siden. Da var jeg ferdig med mine 30 dager i fase 1.
Nå har jeg gått ned en kg siste uken (har manglet ED-produkter pga noe rot med mailen til ED folka) så jeg håper fase 2 er bedre for kroppen min. Legen syntes 1 kg var litt lite etter fase1, men han sa vi fikk se det an på fase 2.
Jeg har lavt stoffskifte og PCOS, i tilegg til at blodet mitt har lav pH (tror ikek det siste har så innmari mye med vekta å gjøre)
jeg har også bestemt meg for å begynne med den kuren. Fått meg time og..
Jeg har lest en del her om pakker som tar lang tid. Er det sånn at jeg ikke kan regne med å komme i gang på flere uker fordi jeg skal vente på produktene så lenge?
Er litt utålmodig og skulle helst begynt i går jeg da. Jeg lurer selvsagt litt på hva jeg skal velge av produkter. Ser at det er 4-5 produkter pr dag i fase 1, og at omelett er anbefalt, men det er jo dumt om jeg kaster ut masse penger på bare tull hvis jeg heller kan lage omelett av et ordentlig egg?
Hei igjen.
Jeg tror ganske sikkert at lav ph i kroppen har noe med å gjøre at du ikke går ned. Jeg var på et kurs forleden som het 3-step. Der sa de at første steg for vektnedgang er PH på minimum 7. Først når dette er på plass vil fettforbrenning skje. Jeg kjøpte meg ph stix og ligger på 6. Dvs jeg bør få i meg nok mineraler mm. Hvordan vet du at blodet ditt har lav ph?
Jeg synes dette er veldig interessant. Håper å høre mer fra deg.
dagen min i dag, men ingen nedgang, men så har jeg nettopp fått mensen og er temmelig opplåst. Har også nettopp startet med liothyronin i tillegg til levaxin så det skal bli spennende å se om dette også hjelper.
Takk Titti. Dette er nytt for meg, Har vært med på det meste, men altså ikke ED.
Det tar fryktelig lang tid, for først var det jo prøver, så skal jeg ha ny time og så skal jeg bestille varer og vente.vente
Det med å vente er jo greit for å finne ut av noen ting da. Slik som produkter osv. Jeg har lest masse rundt hos deg og andre på ED og ser at enkelte ting liker man visst ikke.. og da liker sikkert ikke jeg det heller.
Jeg var forresten hos den andre legen i dag, han som jeg går til for stoffskiftet. Han applauderte dette med at jeg skulle begynne på dette og visste hva det var. Han sa til og med at det kunne hende at jeg kunne redusere på Levaxinen når jeg hadde gått ned noen kg. Jeg tviler litt på det da, for jeg ønsker ikke at det skal bli enda vanskeligere å gå ned noe. Det er så klart dette stoffskiftet som har rotet det til sånn for meg.
Jeg har vært innom og kikket i journalen din. Du har jo holdt på en stund, kjempeflink er du.
:)
Jeg har også lavt stoffskifte, men tar ikke noe annet enn brbasco for det foreløbig, og det går sakte ned, så vær forsiktig med å redusere dosen i allefall (men dette må skje i samråd med lege uansett)
Lykke til :) produktene kommer ca tre dager etter du bestiller
Mornings Jeef :)
Hva er sånn brbasco?
Og så lurer jeg på: Hva er det verste ED-produktet du vet om, og det beste?
Hva hadde du tatt med om du skulle bo på hotell et par dager?
Heia Dilly
Lykke til! Håper ikke du må vente så skrekkelig lenge før du kommer igang!
Jeg reiser masse i jobben, og det er ikke alltid like lett. Men cappucino og kakao er veldig ok å ta med, kan drikkes både kaldt eller varmt, med melk eller vann... Siden ristebegre ikke går i håndbagasjen på fly, bruker jeg enten små ekstra lettmelk eller vannflasker...
Andre som har reiseerfaringer?
Lykke til!
Så jeg lever på det innimellom.
de værste er nok grønnsaksuppe, potetsuppe og ertepurre(som absolutt IKKE smaker bacon)
Jeg bodde ei helg på hotell, og hadde med meg Brownies og pannekaker som jeg laget før jeg dro. Hadde de i kjøleskapet (minibaren)
Browniesen er blitt en favoritt, pannekakene er helt OK og de barene jeg har smakt har vært gode (praline, sjokolade og eple/kanel) Nå fikk jeg en ny brosjyre hoss legen, hvor det sto at man godt kunne smuldre opp en muslibar og ha på skummetmelk som en frokostblanding, men jeg har ikke fått prøvd enda...
jeg er ikke så veldig glad i omelettene, så jeg bruker å mose kokt brokkoli og blomkål med stavmixer, og blande det pulveret i den mosen når jeg absolutt ikke greier å spise det (tips jeg fikk fra ciss)
Barbasco er et naturpreparat som skal stimulere skjoldbruskkjertelen til selv å få opp produksjon av tyroksin. Mange sier jeg virker mer våken etter at jeg startet med de, så jeg er spent på blodprøvene neste gang jeg skal til legen....
Tusen takk for tipsene, det med å mose omelettpulver inn i grønnsakene må bare prøves. og det samme med matvarer på tur.
Det er jo sørgelig da, reise på flott hotell med fullpensjon og verdens beste mat, og så dette.. men det vil bli en kjempeseier om jeg kommer gjennom det. Håper at jeg i det hele tatt får begynt på noe før jeg reiser neste gang.
Våken, åå? Høres utrolig ut. Det må jeg også undersøke :)
Så flott da. Det må jeg spørre min lege om også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.