Man skal jo dele sine erfaringer, er det ikke slikt å forstå...?:o
Jeg har lest i maaanges dagbøker... Og det som slår meg, hos de som har problemer med at vekta står stille/går opp, er at de kjører på med alle lavkarbo-matvarer med en gang!!
Litt knotete, men la meg ta et eksempel: meg selv.
For 3 år siden, da lavkarbo var nytt for meg, var alt veldig kaotisk. Filosofiene, tankegangen min, "gode råd" og advarsler fra omverden: ALT surret i hodet mitt, og jeg ble forvirret.
Dette resulterte i en sprekk etter 14 dager, og det gikk ett år før jeg torte å tenke på lavkarbo igjen...
Denne gangen koblet jeg ut omverden, leste Atkins- og Ketolyse-boka, og gikk inn for dette med hele min sjel og all min overvekt.:rolleyes:
Jeg hadde forstått at begynnelsen var EKSTREMT viktig, og at utskeielser på denne kuren var KATASTROFAL (sammenlignet med utskeielser på f.eks GR og andre slankekurer)
Erfaringen ett år tidligere, gjorde at jeg kjørte et meget strengt kosthold.
Jeg holdt meg kun til kjøtt og fisk, og jeg skeiet ut med litt grønnsaker av og til.
Dette førte til en rask vektnedgang og et kjempe-energi-overskudd, så jeg fortsatte i denne duren i tre mnd.: Jeg hadde nå mistet 24 kilo, men hadde fått igjen en bedre helse, et bedre humør og en energi jeg ikke visste fantest!!
IDAG veier jeg det samme, som etter de tre mnd. men NÅ spiser jeg for å vedlikeholde, NÅ spiser jeg grønnsaker, sauser, en og annen atkins-sjokolade, meieriprodukter osv...
POENGET mitt er altså: dere som sliter med å gå ned, kanskje dere skulle kutte ut litt av disse "vedlikeholdsproduktene"!? Heller vente med dem til dere er kommet godt i gang...
Dette er bare mine tanker, og KUN ment som hjelp til dere som kanskje er like forvirret som jeg var den gangen jeg valgte å gi opp.... Jeg vil ikke at selvtilliten deres skal få den knekken det er, å måtte gi seg...
Takker og bukker :klem:
Men jeg er ikke så glad i rent kjøtt... Må ha noe ved siden av for å unngå å "drøvtygge"...
Skulle virkelig ønske jeg klarte det samme som deg,men er som sagt avhengig av noe mer enn kjøtt...
Flink du!! :heia: :heia:
så du mener rent kjøtt uten noe som helst til?
er veldig fristet til å prøve det.... snakket faktisk med ei venninne om deg i dag ( vi begge hadde lest om deg her inne) og lurte på hvordan du hadde klart dette... så sa vi faktisk at vi kan jo klare oss med kjøtt og ost... men droppe ost også.. hmm... hvor mye gikk du ned på dette? kan du gi ett eksempel på en dags meny?
Rent kjøtt uten tilbehør ja!! Jeg spiste mye fett kjøtt da, for at det ikke skulle være så tørt (nakkekoteletter og kyllinglår)
En typisk dag kunne se slik ut:
Frokost: egg og bacon
Lunsj: 2 kyllinglår
Middag: 2-3 koteletter
Kvelds: Kyllinglår
Mellommåltid: noe av det samme som hovedmåltidene (Jeg stekte bestandig opp store mengder, slik at alt var lett tilgjengelig, og det er like godt varmt som kaldt.)
Den første mnd. gikk jeg ned 10 kilo. De neste to mnd. gikk jeg ned 7 kilo (hver mnd) Totalt 24 kilo på tre mnd.
Dette skal jeg og prøve :) Lyst kjøtt klarer jeg,så kylling og koteletter går.
Klarer ikke smaken og konsistenten av fett på kjøtt,så det må jeg fortsatt skjære bort.....
Kanskje cocosa i teen for å få i meg fett?
Har kylling i kjøleskapet og koteletter i frysern,så here we go :heia:
Tror ikke det blir dyrere enn det jeg spiser nå,for nå går det i mye fløte,rømme,egg osv i tillegg. Mann og barn får tåle kylling og koteletter en stund,og så får jeg finne annen,billig middagsmat til de i tillegg.
Detta blir spennende,folkens :spent:
jeg vurderer dette altså
gubben tror jeg har blitt sprø da,så rart på meg og sa "bare kjøtt?"
men får se hva vekta og mål sier til mandag før jeg bestemmer meg
gjett om jeg skal prøve dette i 2 uker.. å se hva vekta sier da.. se om jeg har gått ned mer enn 1 kg da.. =) Hadde iallfall vært veldig deilig..
går jo ann å prøve iallfall:)
Er stort sett enig i det som er skrevet her, MEN jeg vil gjerne presisere at det skjelden er grønnsaker som forårsaker de største problemene. Snarere tvert i mot. De fleste trenger grønnsaker til kjøttet/fisken/kyllingen og fettet for å gå ned på en ketogen diett. Det er et fåtall som legger på seg av grønnsaker - og da har det med intoleranser å gjøre. Det er helt OK å prøve uten for mye grønnsaker for å se om det hjelper, men selv Skaldeman advarer mot denne metoden.
[color=#800080][/color]
Og min erfaring etter mange år på lavkarbo forum er at det ikke hjelper så mange, men derimot skaper enda mer frustrasjon nettopp fordi det ikke hjelper.
[color=purple][/color]
MEN - de største synderne er alle lavkarbo og sukkerfrie/kunstig søtede produktene folk stapper seg med. Bar'er/sjokolade/drops og drikke med en suveren førsteplass.
[color=purple][/color]
"Vi må da kunne kose oss av og til"
"Klarer meg ikke uten Pepsi Max/Cola Lighten min"
"må ha det, bare MÅ ha det"
[color=purple][/color]
Stort forbruk av meieriprodukter er en god nr. 2. Dette som regel på grunn av intoleranser og overforbruk.
[color=purple][/color]
Som en god nr. 3 kommer som regel for lite eller for mye karber (også "skjulte karber" - en tror en spiser mindre enn man gjør. Enten fordi man ikke klarer å beregne mengde - eller fordi man leser feil på næringsinnhold. Noe flere tråder her i forumet allerede har vært inne på.
[color=purple][/color]
Anbefaler alltid folk som stagnerer å skrive ned hver minste smule de putter i munnen, - så kan vi se på hva som er årsaken. Som regel ligger det ganske klart i dagen. Men dessverre er det slik at folk helst ikke vil høre hva som bør kuttes ut eller legges til. Det er overraskende mye "men, men...." og "jeg har jo spist/drukket det før og gått ned". Og .."jammen venninna mi gjør det det det funker". Man tviholder gjerne på nye og mange ganger dårlige vaner som spesielt søtstoffet.
[color=purple][/color]
Vi må også huske på at lavkarbo nok ikke er det beste for alle kropper. Her må det prøving og feiling til for å finne det kostholdet som passer akkurat DEG... og DEG.... og DEG. Vi er ikke like og trenger forskjellige ting. Noen funker best på å telle karber, noen med å telle kalorier, - andre igjen må kanskje gjøre begge deler.... Man kan ikke og MÅ IKKE sammenligne seg med andre, men siden vi deler erfaringer er det greitt å prøve forskjellige ting ut så man ser hva man tåler.
Ja, TUSEN TAKK NILLE!!! Du sier det en tenker, men ikke får helt ned i form av bokstaver....:o
Jeg mente ikke at grønnsaker er "fy-fy" for det er det langt ifra!!
Det jeg mente, var at i begynnelsen da jeg var totalt grønn og maksimalt forvirret, fant jeg ut at det sikreste (for å unngå å gjøre feil) var å holde meg til det jeg var trygg på, altså kun kjøtt.
Jeg skeiet ut med de grønnsakene jeg var trygg på (kinakål, agurk, sopp og avokado)
Etterhvert (etter noen mnd.) som jeg ble trygg på å telle karber, utvidet jeg menyen med ost, rømme, fløte o.l
Det du sier om sukkerfrie sukkertøy og sjokolader, brus osv. er vel AKKURAT det jeg prøver å få frem: VENT MED DISSE "VEDLIKEHOLDSPRODUKTENE" TIL DU FØLER AT DU MESTRER DETTE, OG TIL DU HAR KOMMET DEG GODT IGANG!!!
[b][/b] "Litt nå, og litt da" skader mer enn du tror.....
Jeg skjønte hva du mente i første innlegg Lokkebiff, og er helt enig. Er enig med Nille også, uten at dere motsier hverandre egentlig.. :)
Jeg har ikke prøvd meg helt totalt uten søtstoff, meieriprodukter og grønnsaker. Det kan også være grunnen til at jeg ikke har gått så fort ned.
Men det er veldig det du poengterer, med vedlikeholdsprodukter og såkalte lavkarboprodukter. Kommer mer og mer av det, og mange importerer selv fra USA også. Det er fint nettopp til vedlikehold og avveksling, men man må være trygg på hva man tåler før man pøser på med dette. Det gjelder bar'er og sukkerfrie sauser og lavkarbo wraps og alle mulige typer sukkerfritt godteri...
Når jeg begynte å "henge" her, var det stadig snakk om å ta seg en "nille-uke", det forsto jeg etterhvert var snakk om ren mat, altså ikke søtstoff, proteinpulver og sånne ting, og lite eller ingen meieriprodukter. Bare rent kjøtt og fisk, og grønnsaker som er anbefalt på Atkins induksjon. Stemmer dette Nille?
Jeg tror alle kunne ha godt av både Nille-uker og Nille-måneder jeg :D Meg selv absolutt inkludert.. Jeg er av den typen som VET, men ikke KLARER... Håpløst tilfelle.
Jeg var visst ute med den berømte pekefinger'n til noen som "hadde prøvd alt" - og ingenting virket. Da foreslo jeg å kutte ut alle lavkarbo/sukkerfrie/kunstig søtstoff i mat & drikke, og isteden spise "rent". Anbefalt også å i begynnelsen kutte ut fløte og for mye oster, for så å innføre litt om gangen for slik å se hva de reagerte/ikke reagerte på. Det funka visst - og dermed ble det plutselig noe de kalte "Nille-uke" for å rense opp i systemet. Noen har laget egne versjoner som er mye strengere enn meg, men så lenge det virker og ikk er farlig for kroppen låner jeg gjerne navnet mitt til det også jeg ! :o
[color=#800080][/color]
Selv om jeg ikke slanker meg, så tar jeg faktisk en ren uke - eller to av og til. Spesielt etter ferier hvor ting har det med å skli litt ut og kroppen føler seg oppblåst og uggen. Det gjør godt for både kropp og sjel det.
[color=#800080][/color]
[color=#800080][/color]
[color=#800080][/color]
:ja: Skjønte hva du mente - tror vi er veldig enige jeg ! :D
[color=#800080][/color]
eneste som "skremmer " meg er å kutte ut osten.... for jeg prettet i hodet mitt i høst at det er greit å spise ost... så nu føler jeg som at jeg må omstille hele "programmet " i hjerna mi... men dette skal jeg klare!!!
høres lettere ut... men spiser egentlig lite ost sånn sett... har trappet ned i siste- kanskje derfor jeg endelig fikk rikket vektnåla litt ned ( første gang på fem uker):stortsmil
De fleste tåler bedre syrnede produkter som rømme og creme fraiche - og faktisk også naturell yoghurt bedre enn fløte og cottage cheese. Sistnevnte er av en eller annen grunn en type ferskost mange har problemer med. Men KH er jo også KH uansett !
[color=#800080][/color]
Det en tåler - kan skape problem for en annen. Her er det snakk om å prøve seg frem - sorry !
Ah, da husket jeg det jeg trodde ja :)
Skal over på ketolysen på mandag og da dukker det opp en masse ting jeg kommer på jeg tror jeg har lest et sted og sånn. Så nå var jo en glimrende anledning til å få litt oversikt i akkurat den :rolleyes:
Jeg har lyst til å prøve dette jeg også. Men jeg har lyst til å prøve ALT jeg leser om når noen lykkes så bra.:D Fordelen med dette er at jeg slipper å tenke så mye på tilbehøret. Det er det som tar tid, og tid har jeg lite av. Høres fristende å steke opp en masse koteletter og så har jeg middagen klar for meg i flere dager.
Men jeg vet at det ikke trenger å gå så bra for meg. Å kutte ut Natreen-tablettene i kaffen blir det verste. Jeg har blitt avhengig av kaffe med søtsmak.
Lokkebiff, drakk du bare vann? Te? Kaffe? Å gå ned 24 kilo på 3 mnd høres ganske utrolig ut! Gratulerer!:_oy: :lol:
Det var ganske uvirkelig der og da, hodet fulgte ikke helt med i nedgangen, så det var litt rart å SE en slankere utgve av meg selv i speilet, når jeg forventet noe annet... Jeg måtte liksom bli kjent med meg selv på nytt, men ÅH så DEILIG!!!:D
Jeg drakk faktisk kaffe og grønn te. Og maaaaasse vann!!!
Ang. søtning og slikt, er det et HELVETTE de første 2 dagene.... Men så går det over, og med den mestringsfølelsen en sitter igjen med, er det virkelig værdt "slitet" i de 2 dagene!!!:ja:
Jeg er på dag 1 på ny lavkarbokur. Gikk ned 18 kg i 2004 men ble gravid i 2005 og fikk bekkenløsning. Da spiste jeg masse karbo og alt er tilbake gitt. Så har jeg hatt lite søvn og vært mye syk, så jeg har ikke orket å ta tak i det vektproblemet før nå. Burde gå ned 20 kg, minst.
Kjenner karbosuget, og har drukket 4-5 krus med kaffe og natreen for å prøve å stille det. I dag har jeg spist salat på kantina, og har fått i meg en del kh der. Har innlegg om salaten under. Ferdigstekte kyllinglår, er det mye karbo i krydderet tro?
Imorra blir det sikkert mere sug. Kan prøve uten natreen....:rolleyes:
Hei hei
Jeg slenger meg på her og er bare sååå enig, så enig, med både den ene og den andre.
Jeg er et vandrende eksempel på alt som kan gå galt på en gang. Og selvsagt kan jeg alt i teorien.
Det som har gått galt er at jeg ikke har fokusert 100% og ordentlig på noe, og dessuten har jeg slitt med en voldsom sultfølelse i flere måneder.
Jeg skal innrømme at jeg elsker rømme... og mumser i meg alt for mye av det. Og så er det osten... og suketten som jeg egentlig ikke trenger i teen. Og brødet kan vente, uansett hvor lite karbo det er. Nå skal jeg også ta en ting av gangen en stund. Stekovnen er full av 2 kg kyllingfileter til kr 145 på Lidl. Det er jo ganske magre ting, men kjekt med litt variasjon likevel da. Jeg kjøpte også flere "påskeskinker" der til 49 pr. kg. De var ferdig stekt og med god fettkant på.
Er det noen som har tenkt seg tilbake hit til Lokkebiffens tråd og rapportere om lokke-effekten om en ukes tid? See you next fredda da :)
Jo takk, men det er så trist å tenke på at alt er tilbake igjen.Må tenke på at jeg starter på dag 1, og ikke tenke tilbake og anklage seg selv for alt mulig gammel gruff. Og gjort er gjort, og spist er spist!
Men motivasjonen for å stå og lage spennende salater, og middager fra grunnen av, er ganske borte! Jeg var flink i 2004. Føler meg ikke flink nå, men har begynt på jobb igjen etter å ha vært sykemeldt store deler av graviditeten, og hatt permisjon. Og arbeidsbuksene holder på å sage meg av i livet!
Får kjøpe koteletter og kyllinglår i morgen! Og ligge unna natreen....:(
Takk for oppmuntringen, Lokkebiff! :stortsmil Skal rapportere om en uke uansett om det går bra eller dårlig!
Jeg unner deg virkelig å lykkes igjen, for tro meg, jeg vet hvordan det er å ha lykkes, for så å begynne på`an igjen.... (Har prøvd alle mulige slags tullkurer før, med kortvarig lykke:mad: ) Det er TUUUUNGT!!!!
Når jeg leser tråder som dette, skulle jeg i blant ønske at jeg klarte å spise animalsk kjøtt, men jeg klarer det bare ikke (og svin er jeg allergisk mot).
Men til dere som ikke er så glad i rødt kjøtt, fisk (som jeg spiser. Og spiser. Ooog spiser) er en utrolig bra fettkilde, om du spiser f.eks laks, som nok er den feteste (og billigste:)) fisken. Den smaker ikke minst utrolig godt, og kan varieres i det uendelige.
Ellers har du tunfisk, som er proppfull av proteiner, og som ikke har en så destinkt fiskesmak som mye annet.
Jeg savner sik og røye fra hjemtraktene. Selv om det er en del utsalg på ferskfisk her i byen, så er det litt dyrt.
Men fisk er et fullgodt alternativ for de som ikke orker biff og akkekoteletter hver dag, det er mettende, og jeg har gått masse ned helt siden jeg satte i gang med min pesco-vego-variant av Atkins:)
Åh for en tankevekker... skrev du den til meg?? :p Jeg spiste nettopp en stk Atkins bar :eek: Og ja, jeg unner meg nok mye av vedlikeholdsgreia! Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!
Jeg skal virkelig prøve å kjøre litt mer kjøtt!!
Røkte svinekoteletter... duger det? Eller må det være nakkekoteletter? Kan man ha kryddersmør til?
Har jo gått ned litt, men synes absolutt det kunne gått litt raskere. Påsken gjorde jo sitt, men kjenner nå etterpå også at det gjør godt for psyken å unne seg litt lavkarbo stæsj som ikke gir så dårlig samvittighet :)
Jeg spiser svært lite atkinsbarer ja! :) Har ikke spist mer enn 3 stk på en mnd. Men jeg mente mer ost, rømme, fløte, grønnsaker, nullkarbo gele, og litt nøtter. Og pepsi max selvsagt... men har fått podet inn at søtningsstoff ikke er bra, men at enkelte tåler det :) Men jeg skjønner jo godt at dette er med på å bremser vektnedgangen....
Vi får mye sik i garn på hytta sommerstid, kanskje jeg skal starte utsalg? :rolleyes:
Katta begynner å bli litt lei liksom.....
Seriøst, hvis noen er interresert til sommeren kan jeg sikkert skaffe. Gjedde også, om noen skal lage kaker.
Får som regel med fra hjemme, pappa har vakuumpakkemaskin. Men han legger ned mye til rakfisk som han selger over hele østerdalen, og i år var det dårlig med fisk, så ikke mye igjen til meg. Satser på en bedre sommer i år, femundsfisk is da bomb :D
er på min tredje dag- det er faktisk ikke store problemer nå lenger med å spise bare kjøtt... stekte f.eks kjøttdeig med masse smør... det dugde det faktisk :p eneste problemet mitt for tiden er at jeg blir for sulten igjen- men regner med det vil gå av seg selv :D leggkramper slapp jeg unna nå- men hodepinen fikkk jeg merke... men er faktisk i ketose ( sjekket to kvelder på rad) :p på mandag blir det veiing :p kommer tilbake og forteller hvordan det gikk :D
Jeg sto fast på et platå i fem laaange uker for ikke så lenge siden.
Spiste ikke søtstoff, ingen barer, ikke Pepsi-Max, ingen erstatningsprodukter,
ikke no skumle ting av noe slag, ingen sprekker, rett og slett "Holyer than Thou"... ;)
Dessuten veide og målte jeg ALL maten jeg spiste for å sjekke at jeg ikke
fikk i meg for mange karber...
Meeeeen: -ingenting hjalp!
Kuttet så ut CHERRYTOMATER og da løsnet det!
Spiste bare en 7-8 stk pr dag.
DET var det jeg ikke tålte, liksom...?!
Snåle greier, synes jeg da... :p
Næ. Det er vanskelig å ta en total "Lokkebiff". Jeg har ikke kuttet ut ost, fløte og grønnsaker helt.
Men merker at jeg er mer avslappet til å spise det samme hver dag. Da jeg var på lavkarbo første gang, følte jeg at jeg "måtte" variere hver dag. Nå synes jeg det er ok å spise det samme flere dager på rad.
Og jeg føler ikke jeg "MÅ" spise salat eller grønnsaker til middagen hver dag lenger. Jeg var veldig opptatt at jeg måtte komme opp i 20 kh hver dag.
Jeg vet ikke helt hva jeg går på nå. Atkins eller Ketose? Skal ikke øke karber noe før jeg har gått ned minst 10 kilo.
Og siden torsdag har jeg gått ned 2,7 kilo. :D Men jeg starter på lavkarbo, og da går en ned mye mer de første dagene.
hei. Ditt innlegg kommer som reddende engel nå. I påsken ble d utskeielser og lite lavkarbo fordi vi har på hyytta til svigerinna. Nok om d! Jeg lurer litt på når begynner du med vedlikehold? er d når du har kommet til matchvekt? Jjeg håper jeg klarer d! Dette var et veldig fint innlegg. Er d bare kjøtt+fisk+egg+ fugel?
Står d hva du spiste i noen gamle dagbøker. Og du ser kjempe flott! Godt jobba!!!:D
Heihei!!
[font=Comic Sans MS][/font]
Og takk skal du ha!!
Jeg har ikke hatt dagbok når jeg har holdt på, desverre... Dette fordi jeg fant dette forumet en god stund etter vekt-tapet.
For meg ble det naturlig å begynne med vedlikehold da jeg kom til et punkt hvor jeg følte meg fornøyd med kroppen. Og det var, for meg, etter -24 kilo.
Ja, jeg spiste bare kjøtt, fisk, egg og kylling under den 3mnd.-perioden. Kostholdet mitt per idag er mye det samme, men nå spiser jeg grønnsaker, salater, meieriprodukter o.l. i tillegg.
Lykke til med ditt vekt-tap!! Vil du, så er det klart at du klarer!!! ;) [font=Comic Sans MS][/font] Stor klem.
:) er ikke sikker, men den største feilen er nok at jeg er hul og sulten bestandig, og spiser altfor mye. Nå har jeg fått svar på ting fra Ziggy, så nå er det tilbake på tegnebrettet...
Jeg skal ha en meny med 65 gram karbohydrater, 130 gram fett og 32,5 gram karbohydrater, takk! Vennligst dekk på bordet og servér!
Jeg klarte ikke å kutte alt og spise bare det som Lokkebiff gjør. Men nå vurderer jeg å stramme inn igjen. Vekta har gått opp 400 g på en uke, og jeg er litt usikker på hva det skyldes. Vann i kroppen, menstruasjon på vei, eller for mye nøtter og melkeprodukter?
Jeg har brukt mye OE-oppskrifter siste uke, og leker med tanken på fjerne de helt neste uke. Det er mye nøtter i OE-brødet, og masse fløte eller rømme i grøtene.
Sammen med salaten på kantina som jeg ikke har helt kontroll over, kan det bli for mye tenker jeg. Jeg har sagt ifra at jeg ikke skal ha så mye nøtter på salaten, men de er så snille at jeg får rikelig lell! Lurer på om jeg skal kjøre speilegg/bacon uten brød til lunsj noen dager?
Og så vet jeg ikke om det er sukker i den marinaden. Det er marinert Jarlsberg-biter i salaten. Veldig godt, men med masse peanøtter så kan det bli for mye.
Jeg sier bare TUUUUSEN TAKK, LokkeBiff!!!!!
Nå spiser jeg kun kjøtt + bittelitt grønnsaker. (blomkål, agurk, brokkoli)
Har gått ned 4 kg. på 4 dager. WOW. Jeg er så takknemmelig:)
Skal fortsette til jeg er nede på 75 kg. 6,1 kg unna. Jeg vil gjerne ned til 65 kg. Men tar de siste 10 kg. litt roligere:)
WOW sier jeg også!!!! :_oy:
[color=navy][/color] Kjempebra og hatten av for DEG, det er DU som har klart det!!!;) :D
[color=#000080][/color]
Lykke til vidre!!:klem:
Hei alle sammen Dette er en helt fantastisk tråd. Min søster startet på eurodietyt og jeg på lindberg på likt. Hun ned 9 jeg 4. (akkurat nå er det faktisk 6 kg på meg) Jeg innrømmer gjerne at jeg har kost meg litt for mye med "lovlige" produkter, dvs mandelkake barer og masse pepsi max. Den siste uka skjerpet jeg inn litt og da var det ned 2 kg. Jeg skal bruke nille uker innimellom det er helt sikkert. Jeg har brukt lindberg og atkins tidligere, men skled fullstendig over til brød poteter ol igjen. Dette forumet er suverent for å hente inspirasjon, motivasjon, gode råd, lære mer om "fellene" finne gode oppskrifter. TAKK ril alle dere som "henger" her. Skal rette opp tickeren min ser jeg:p
Etter å ha lest dette, tenkte jeg at jeg skal ikke gi opp nå når jeg har kommet så "langt".. Så i dag våknet jeg opp og trente 20 min pilates og gikk en tur, til frokost ble det egg,beacon,litt agurk og vann. jeg har kunn gått ned 10 kg siden nytt år og er ikke fornøyd med det, selv om jeg har holdt meg unna sukker og kh har jeg drikki MYE pepsi max og søtstoffer. noe som tydligvis har gjort at det har gått veldig sakte. Håper dette hjelper hvis ikke vet jeg ikke hva som kan funke.
Håper dere andre her inne som skal prøve dette kan skrive åssen det går, oppmuntrende og høre når det går bra :) hva dere spiser osv. Lykke til :)
I pinsen har det blitt baconkrisp, jordbær og fløte, rømme, pølser (uten brød/lompe) +++
Har gått opp 600 gr. Men jeg "må" ha helgekos... ihvertfall i begynnelsen. Kanskje jeg klarer å la være etterhvert;)
I morgen er det på'n igjen med kun kjøtt + litt blomkål/brokkoli. Skal holde dere oppdatert så kanskje det kan hjelpe flere:) For jeg går jo ned...??? Gleder meg til å se de neste dagene:)
Jeg kan jo bare svare for meg selv... Men ihvertfall, jeg stekte kjøttet i godt med smør og helte smøret som var igjen i pannen over kjøttet. Litt sjy;) Kyllinglårene kjøpte jeg ferdigstekte i butikken så der spiste jeg de bare som de var.
hehe, det er bra :) jeg har pørvd det du har gjort nå i 5 dager og på hofte, midje,bryst og lår har jeg mistet 14 cm, moro :) men vekta står på det samme.. men er konstant kvalm. Noe du kjenner til eller?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.