Tidligere hadde jeg problemer med å få i meg 2 liter vann. Idag har jeg fylt opp 0.7 liters flaska mi 5 ganger. Og ennå er jeg drit tørst. Drikker jeg mere nå, renner jeg vell på do hele natta. Så jeg prøver å ikke drikke mere nå før sengetid. Burde jeg drikke? Er det kroppen som sier meg noe?
Hva skjer? Har det noe med vekttap å gjøre kanskje? Er grusomt tørr i munnen og vil ha vann HELE tiden!!!
Jeg merker at de dagene jeg starter tidlig med å drikke og drikker jevnt utover dagen, så er jeg mye mer tørst enn ellers.
Tar jeg første vannglasset sent, drikker jeg også mindre resten av dagen. Blir da ikke tørst før utpå kvelden.
Det er nok fettforbrenninga(ketosen) som gjør det, forbrenninga er tyngre for kroppen enn forbrenning av karber. Du er kanskje blitt varmere og, fått følelsen av å være en "varmeovn"?
Jeg hadde en periode hvor jeg drakk over 5 liter dagen... Nå er jeg mer rundt 3. :)
Behov for 5 liter høres uansett ganske mye ut (se de indikasjonene som fremgår av linken). Hvis du ikke allerede har gjort det, kunne du eventuelt vurdere en test på sukkersyke.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.