Aadna sa for siden:
Heisann!
Har kjøpt meg noen Torske biter, og hva er sunest av og Koke eller stekke?
noen her som har prøvd og koke bacon før? :)
Aadna sa for siden:
Heisann!
Har kjøpt meg noen Torske biter, og hva er sunest av og Koke eller stekke?
noen her som har prøvd og koke bacon før? :)
jeef-micro sa for siden:
kokt bacon? Det går helt sikkert an, men om det blir så godt vet jeg ikke...
Torsk kan du både koke og steke. Kjempegodt begge deler
Karin sa for siden:
Kokt bacon, gitt? Hmm - jeg vet at de bruker det i England, eller gjorde det i hvert fall tidligere, eller gjør det i forbindelse med enkelte retter. . .
Det blir jo som enhver annen type saltet og røkt kjøtt som man koker. Klart det går an - men det er nå noe med stekt bacon da. Duften - å himmel!
Men torsk og annen fisk er god uansett. Sunt er det også uansett. Kokt, stekt, bakt, dampet. . . Fins sikkert flere måter også!
tess81 sa for siden:
utrolig godt å pakke d inn i folie sammen me grønnsaker, krydder og smør., og på denne måten så oppbevarer du d meste av næringstoffer
bacon kan steikes ved siden av og ha te nam nam
røkt kveite og stekt bacon e også kjempe godt :D
Karin sa for siden:
RØKT kveite??? Har jeg da aldri vært borti! Hvor får du det? Hørtes utrolig interessant ut!
jeef-micro sa for siden:
både røkt kveite og røkt torsk er kjempegodt... men dyrt :eek:
tess81 sa for siden:
D får du kjøpt i ferskvaredisken på ica stormarked :)
BBB sa for siden:
Vel, hvis man følger lavkarbo-diett er jo fett et viktig næringsstoff å få i seg hvis jeg ikke har misforstått (er jo relativt ny her). Så da ville jeg vel tro at steking er "sunnest". Men hvilken fett du steker med som er sunnest, vet jeg ikke. Kanskje olje? Eller smør?
Noen som vet det???
Selv har jeg en sånn damkoker som jeg bruker til altmulig blandt annet å dampe torsk :sikle:
Nille sa for siden:
Torsk bør absolutt stekes i smør. Eller stekes i ovn. Her er to gode oppskrifter - begge krever enten fersk torsk eller at "blokken" er (nesten) ting først:
Jamies bakte torsk med cherry tomater, basilikum og mozzarella
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.