sir84 sa for siden:
hei alle sammen!
jeg er ny her og skal i gang med ketolysekuren straks! har kjøpt inn boka og er så å si klar til start:D men en ting som jeg lurer på, er soyaprotein og soyamel det samme?
sir84 sa for siden:
hei alle sammen!
jeg er ny her og skal i gang med ketolysekuren straks! har kjøpt inn boka og er så å si klar til start:D men en ting som jeg lurer på, er soyaprotein og soyamel det samme?
Torkil sa for siden:
Hei
Soyamel er soyabønner som er tørket og malt opp. Det inneholder ca 80 % protein og ca 18% karbohydrat.
Soyaprotein er soyamel som er renset helt eller delvis for karbohydrat, normalt vil det inneholde 0-3 gram KH / 100 gram.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Iset sa for siden:
Dessuten smaker soyamel hoppetau, mens soyaprotein er mer nøytralt i smak. :D
Melankolibri sa for siden:
Nå lo jeg godt.
Hoppetau har jeg ennå tilgode å smake. :D
sir84 sa for siden:
tusen takk for svar:)
tror jeg skal holde meg borte av smaken av "hoppetau"....:p hvordan enn det smaker:rolleyes:
stinasol sa for siden:
Hei jeg bruker et soyamel som heter spielberger(250g koster ca 30kr)den er det kun 3,1 karbohydrat pr 100 g og jeg syns nå den smaker godt :)..kjøpes på helsekosten!
Torkil sa for siden:
Hei
Her må det være noe feil. Enten er det opprenset soyaprotein eller så er det feilaktig angivelse av karbohydratinnholdet. Prisen tyder på at det faktisk er soyamel. Stemmer det med 3,1 gram ? da vil jeg kjøpe det der og selge det på min nettbutikk. :p
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Nille sa for siden:
Jeg skjønner heller ikke at det kan stemme med 3,1 karber Torkil, men jeg er så dårlig i tysk at jeg ikke får sendt noen mail på tysk for å spørre. Har sendt en mail til fabrikken på engelsk, håper at de forstår det bedre enn jeg forstår tysk !
stinasol sa for siden:
det står iallefall soyamel på, (har samme konsistens som vanlig hvetemel vist det sier dere noe) gi en tilbakemelding om dere finner ut av noe,kjipt vist det som står på ikke stemmer...vet tess81 også bruker dette melet...:(
sir84 sa for siden:
hmm..hvor får man kjøpt dette her soyaprotein greiene da? helsekost?
Skorpia sa for siden:
soyaprotein får du kjøpt på ketolyse.no eller på norkost.no bla, bare å sjekke det hvor du får de beste prisene
nita58 sa for siden:
Hvordan går det med "karb mysteriet" når det gjelder Spielberger soyamel??
Har også kjøpt dette soyamelet, de er vel strenge i Tyskland og andre EU land med tanke på merking av varer. Så det stemmer vel sikkert!!:confused:
stinasol sa for siden:
hei du jeg var på helskost butikken der jeg kjøper melet i går og spurte hun som jobbet der,hun sa at det var soya mel og at det ikke var noe ny vare heller,fikk tlf nr til leverandøren og hjemmesiden som er( [url]www.helios.no[/url])
Nille sa for siden:
har ikke fått svar på mailen..... purrer i dag !
nita58 sa for siden:
Good work;) .........venter i spenning!
tess81 sa for siden:
henger mæ på og venter i spenning :p
stinasol sa for siden:
vist ikke du får svar på mail til i morgen så skal jeg ringe de...
Nille sa for siden:
Svar har kommet:
så da får vi stole på det da..... (jeg klarer ikke smaken av og tåler ikke soya allikevel...:p)
nita58 sa for siden:
Tusen takk for at du sjekket Nille!:)
Da har jeg bare et annet spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.
Har dere noe oppskrift på noe som kan ligne på brød, hvor jeg kan bruke dette soyamelet???
Ha en fin dag folkens!
Nille sa for siden:
Bruk søkefunksjonen så finner du masse under oppskrifter.
Kan jo starte her: Den store brød-lenke-tråden -Husk å legg inn lenke her ved ny oppskrift
nita58 sa for siden:
Tusen takk! Super link!!
Gleder meg å teste noe av dette!:)
stinasol sa for siden:
kjempeflott =) jeg er så heldig at jeg syns soyamel smaker godt jeg da...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.