BBB sa for siden:
Hvilken olje er mest gunstig i et lavkarbo-diett og hvorfor?
(Sorry ser at det er feil forumskatagori, men får ikke skiftet/slettet)
BBB sa for siden:
Hvilken olje er mest gunstig i et lavkarbo-diett og hvorfor?
(Sorry ser at det er feil forumskatagori, men får ikke skiftet/slettet)
Nille sa for siden:
Det går ikke kan å sammenligne disse oljene -eller sette de opp mot hverandre. De brukes til forskjellige ting og har forskjellige virkeområder !
Linfrøolje har kortest holdbarhet og brukes til mist.
:D
BBB sa for siden:
Forsøkte å finne ut av oljene, men jeg blir så forvirret og desorienter her inne. :confused:
Derfor denne tråden...:o
[color=#0000ff][/color]
MEN, oh du vandrende Orakel, kan du fortelle meg litt om disse forskjellige oljene eller hvor her på LK jeg finner info (samlet/klistret).
Sett på lavkarbo ressursser, innlegget ditt om kokosolje og MCT, men hva med de andre gunstige oljene og de forskjellige bruksområdene?
Dessuten et aldeles liten spørsmål til:o ...når man trener hardt, påstås det at man kroppen trenger karbo, MEN som en ersattning kan man da bruke litt MCT-olje???
(fikk tips om 1 ss olje og 3 ss fløte før trening for å få energi)
...eller er jeg fortsatt på jordet i LK-verdenen?!?
[color=#0000ff][/color]
Bytter straks nick fra BBB til Confussius:p
Hilde3 sa for siden:
Ikke bruk 1 ss mct-olje som startdose(på tom mage!). Det gjorde jeg og fikk resten av dagen på toalettet med grusomme smerter. 1 ts. blandet i "noe" går bedre for meg. MEN, vi er jo alle forskjellige!:)
Nille sa for siden:
Linfrøolje:
Kaldpresset linfrøolje er særlig rik på livsviktige Omega- 3 fettsyrer(alfa linolensyre). Linfrøene presses uten bruk av kjemikalier eller varme, og frøenes spesielle egenskaper videreføres til oljen. Oljen er ideell til bruk i salater og kan også brukes i bakverk, eller som et kosttilskudd. Anbefales ikke til steking. Må oppbevare si kjøleskap etter at den er åpnet.
Rapsolje:
Den beste rapsoljen er en kaldpresset ren naturlig olje, fremstilt av økologisk dyrket raps. Oljen inneholder blant annet de livsviktige fettsyrene Omega- 3 og – 6 i et ideelt forhold og har en mild og god smak. Oljen er ideell ved tilberedning av kalde og varme retter f.eks salater, bakverk og marinader. Oljen kan også brukes til steking. Oljen oppbevares i romtemperatur etter åpning og bør skjermes for sterkt sollys.
Udos Choice:
Er et kost tilskudd. Inneholder ferskpressede oljer fra hele 9 typer økologiske plantefrø, og dekker kroppens totale behov for fettsyrene Omega 3 + 6 + 9. Brukes som kosttilskudd og salater etc. Egner seg ikke til steking. Oppbevares i kjøleskap.
MCT olje:
er kort forklart den aktive ingrediensen i kokosolje som er trukket ut. Det er et kost tilskudd. Og er en fin måte å få i seg nok fett om en har fettfobli. Hvordan du får den i deg velger du selv, men den bør ikke tas på tom mage. 1 ts er altor lite til at det er noen fordel. Man bør trappe raskt opp og ta minst 2 ss pr dag om det skal være noe vits i. Den smaker ikke noe som helst, har ingen farge og kan blandes i hva som helst. Den kan IKKE brukes til steking ! (Etter min mening og erfaring funker den ikke optimalt - der bruker man Cocosa Pure isteden). Oppbevares i kjøleskap.
BBB sa for siden:
...mer er det ikke å si om den saken!:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.