< Tilbake til oversikten

Hvorfor går jeg ikke ned??

Pilen sa for siden:

Jeg lurer og lurer, hva gjør jeg feli, mon tro..Har gått på Atkins i snart fire uker og kun gått ned en kilo! Mannen min har gått på dietten like lenge og han har rast ned nesten åtte!! Han har spist det samme som meg, med unntak av at han drikker både lett-brus og koffein!

Jeg har holdt meg godt under 20 karbs om dagen, drukket minimalt med lett- brus og holdt meg unna koffein. Har utslag på keto- stix'en. Jeg spiser 3-4 ganger om dagen og føler meg aldri sulten, heller ikke har jeg noe søthunger, så sett bort fra at jeg ikke mister noen kilo, er dette desidert den beste dietten jeg har prøvd..;) Men det var dette med disse kiloene da! Målet mitt er å gå ned 11 kilo, så jeg burde vel ha litt å ta av og, regner jeg med.

Jeg kjenner flere som har gått på Atkins med glimrende resultater, så jeg VET at det virker, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få det til å virke på meg.:confused:

Er det noen der ute som er litt mer "drevene" i gamet enn meg som har noen kaniner å dra opp av hatten?

Jeg hadde virkelig satt pris på den type tryllekunst akkurat nå:)

Huldr sa for siden:

Vær tålmodig :) Det er ikke alle som går ned like fort i starten!

Nille sa for siden:

På Atkins skal du ikke ligge godt under 20 karber. Du skal spise MINST 20 karber pr dag, og hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker.
[color=purple][/color]
Det kan godt hende at du spiser noe kroppen din ikke tåler, eller ikke vil ha. Den vanligste årsaken til treig nedgang er kunstig søtstoff, for store mengder meieriprodukter eller rett og slett for lite eller for mye karber.
[color=purple][/color]
Om du setter inn en typisk dagsmeny med nøyaktige mengder, er vi flere som kan ta en titt og se på hva som kan være feil.
[color=purple][/color]
Kan trøste deg med at menn ALLTID går fortere ned enn kvinner. det har noe med gener å gjøre. Kremmende urettferdig, men slik er det bare.
[color=purple][/color]
Det er også lurt å prøve med målebånd. Det er mange her på forumet som har opplevd at vekta står stille mens målene minker ! Og trim hjelper ofte til å sette igang forbrenningen. Trener du ?

:)

LilleVille sa for siden:

Hei!
Jeg har nok ingen mirakeloppskrift til deg, men tenkte jeg bare skulle "trøste" deg med at du er ikke alene! Jeg går på ketolyse-kuren, som er veldig lik Atkins i første fase. Hvis du leser denne tråden har jeg fått gode råd, så jeg begynner på en måte på nytt i dag jeg.

Jeg er helt enig med deg, lavkarbo er den beste "dietten" jeg har gått på, er ikke sulten, føler meg bra ellers. Men jeg skulle såklart gjerne mistet kilo også, var jo derfor jeg begynte med dette!

Lykke til, håper det løser seg for oss begge!

nalana sa for siden:

Hvis du med godt under mener at du ligger under 15 eller lavere, så kan det være du trenger litt flere karber. Atkins sier jo 20, og det er like viktig å ikke gå for langt ned som ikke å gå for høyt. Det er ikke så lett å ligge på akkurat 20 hver dag, så litt slingringsmonn må det være rom for, men som sagt ikke for mye så derfor er det lurt å telle i begynnelsen.:)

Lykke til, det skjer nok mer for deg snart, bare vær tålmodig en stund til.

Pilen sa for siden:

Takk for oppmuntrende ord, det føles godt å vite at det er andre i samme situasjon der ute!! (Føler meg litt lettere til sinns om ikke annet!)

Typisk dagsmeny,

Frokost
2-3 egg i en eller annen form, gjerne med kokt skinke eller bacon, en sopp eller to hvis omelett.
Vann til drikke

Lusj
1/2 avocado
100 gr ost
kokt skinke eller annet rent kjøtt

Middag
*Koteletter med issalat og litt seterrømme
eller

• Prior kylling/ kalkun pølser medca 100g issalat
    eller
    *løvstek av 100% storfekjøtt med en liten "dæsj" bernaisesaus, ikke mer enn en dl, og 100g issalat.

Kanskje 100g med bacongull som kos på kvelden.

Har også spist 2-3 Atkins- barer den siste uka. Kanskje dette ikke er helt bra?

Lurer og lurer...takk for innspill!:)

mofe sa for siden:

Mere grønnsaker!!!

Og issalat er det ingen vits i å spise, inneholder svært få næringsstoffer.

Georgine sa for siden:

Hvor har du gjort av blomkål, brokkoli, tomat og andre grønnsaker fulle av sunne saker? :)

Nille sa for siden:

Det er helt innlysende hvorfor du ikke går ned i vekt.

• Du spiser for lite karbohydrater
  • Du spiser for lite grønnsaker (issalat kvalifiserer ikke som grønnsak, det er den MINST næringsrike varen du finner i grønnsaksdisken og består hovedsaklig av vann). Bytt den ut med en eller flere av de god som finnes i disken. Evt. salatblandig på pose om du ikke vil kjøpe hele hoder sjøl. Favorittsalat fra Dole er den beste. Som georgine sier: HVOR er alle de gode grønnsakene henne ?? Se her: Tillatte matvarer på Atkins Induksjon
  • Kutt ut Atkins barene - det er et faktum at mange av oss ikke kan spise barer om vi ønsker å gå ned i vekt. Kunstig søtstoff ødelegger for mange. MÅ du ha, så holder det med max en gang i uka !
  • Bacongull = salt og salt binder vann i kroppen. Ikke spis det hver dagHusk at alle måltider skal inneholde proteiner, fett og grønnsaker/antioksidanter ! Variasjon av grønnsaker er bedre enn store mengder av en.

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.