< Tilbake til oversikten

Måltidserstatning

Lionheart sa for siden:

Er nylig begynt på Lindberg-kuren (eller er vel ikke en kur) og har litt problemer med å få laget 5-6 måltider hver dag med rett sammensetning. Har noen Lindberg-barer som jeg bruker en gang om dagen, men savner egentlig et pulver som måltidserstatning en gang om dagen. Har tidligere brukt NOKA-dietten sitt pulver en gang i blant, men når jeg ser på den så er der for mye karbohydrater.

Vurderer derfor Nutrisport sin MRP som skal ha 60 % protein og 30 % karbo. Noen som har erfaring med denne, eller som kan si meg om denne kan brukes? Gir 24 gram karbohydrater i et måltid og det er kanskje litt mye (men da lager man en drikk på 5 dl, og kan jo gjerne klare meg med halve). Ser andre steder at man anbefaler rent protein-pulver, men skal jo være "kost i balanse" og ikke Atkins:)

Carisma sa for siden:

Du finner en masse smoothie oppskrifter her in ne som, kan brukes. Bare søk på smoothie. Ellers anbefales det ikke å bytte ut måltider med pulver på Lindberg kost. (JEg mener det aldri burde anbefales, men...)

Fedonisten sa for siden:

Hvis du skal bruke proteinpulver, så anbefaler jeg Protein Delite som du kan få kjøpt på www.proteinfabrikken.no og hos www.fedon.no (tror jeg).

Som du ganske så riktig påpeker skal det være kost i balanse, og derfor anbefaler jeg alltid å bruke proteinpulveret sammen med andre ting - og lage en smoothie for eksempel. Her er det mange oppskrifter på smoothies: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1692

Lykke til videre :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.