< Tilbake til oversikten

Kan du leve uten brød?

Goggen sa for siden:

En liten undersøkelse.

Huldr sa for siden:

Du kan legge til alternativer også... :) (ikke spør meg hvordan :o )

Vanskelig spørsmål å svare bastant ja eller nei på, synes jeg...

Goggen sa for siden:

???

Summer sa for siden:

Spørreundersøkelsen kom ikke inn med en gang. Jeg tror Scilla mente du kunnel legge til en slik en. :)

Goggen sa for siden:

Åhh, da så :)

Huldr sa for siden:

Stemmer ;)

Men det ble ikke noe lettere å svare nå da :p :D

Summer sa for siden:

Ellers, så har jeg ikke krysset av på noen av alternativene, skjønt det fristet litt å ha en skål med pasta på nattbordet for så sjekke om det var noe. :D :lol:

Jeg synes ikke at det er noe særlig problematisk å supplere med litt poteter, grov pasta og grovt brød til proteiner og grønnsaker så lenge en holder seg til små mengder, og er i stand til å holde seg på små mengder.

Ellers, så har jeg levd lange perioder uten disse tre (og heller ikke ris), uten at det var så veldig problematisk. SÅ dersom jeg må klare meg uten, så klarer jeg det fint. Men jeg synes ting blir litt enklere når jeg kan supplere med litt av dette (spiser nå glutenfrie knekkebrød til morgenomeletten min, og litt pasta av fullkornsris til spagetti, og litt naturris i wook og sånn).

Dante sa for siden:

Pasta etter sex har jeg aldri hatt behov for så det er uprøvd. Ellers er brød, poteter og pasta prøvd i rikt monn, det er ikke noe problem å avstå fra det

Huldr sa for siden:

Regnet med at det var litt uhøytidelig dette her, så da krysset jeg av for alternativ 4... :rodme: :lol: (Egentlig liker jeg ikke så godt pasta, men pizza derimot :D )

Jeg kan leve uten brød o. l i perioder. Men som Lise ser jeg ikke noe problem med å ha det som en del av kostholdet i små mengder.

Nille sa for siden:

Jupp jeg kan leve uten brød, både kan og gjør det, - og har gjort det stort sett siden 1982. Det brødet jeg spiser er nok ikke klassifisert som brød i Frølichs verden. Det er nemlig ikke mel i mitt brød. Kun en liten dæsj med bokhvete, - og det er ikke korn, men en nøtt !:D

Iset sa for siden:

Brölich er nå et kapittel for seg selv. :p

LilleVille sa for siden:

Jeg svarte skikkelig kjedelig "ja såklart" jeg. Har levd helt uten i 4 uker, og savner ingen av delene...

Men jeg savner boller med rosiner!

Anne sa for siden:

Klarer meg fint uten poteter.

Brød derimot er noe annet, men jeg holder meg til fullfiberbrød, som feks Lindbergs. En skive nå og da...blir rene lekkerbisken det:p

Pasta og ris klarer jeg meg også uten, men det hender en sjelden gang (en gang i året:D ) jeg tar en smak.

Pizza....savner jeg, men jeg spiste en liten en på ferie i fjor sommer:p

Siden jeg er Lindberger, så er det heller ikke så avgjørende om jeg aldri spiser disse tingene eller ikke, bare at det ikke står på matlista hjemme til daglig.

Kaker derimot, står det ingenting om på denne lista....:o :cool:

Goggen sa for siden:

He-he :)

Iset sa for siden:

Kaker har vi jo masser av her inne på kokeboka uansett. :D
Ingen grunn til å savne kaker på lavkarbo hehe.

Goggen sa for siden:

Stem ivei!

jeef-micro sa for siden:

Teller rugsprø og fiberrik som brød??

jeg har aldri værtnoe brød eller pastamenneske. Savner litt poteter av og til... særlig når jeg har fisk tilmiddag. Kaker har jeg aldri hatt behov for, men det var vel ikke tema... og litt natturris av og til. Tror at jeg spiser feil når jeg gjjør det av gammel vane, og ikke for at det er et reelt behov...

men pasta etter sex har jeg aldri prøvd :rolleyes:

BBB sa for siden:

Stemte alternativ 2 selv om jeg ikke har startet med dietten (skal sjekke gluckoslagrene til uka først), men er innstilt på å kutte ut de ondene du nevner.
M
en som de fleste her inne vil jeg vel en sjeeeeelden gang i mellom smake på de enkelte matvarene - som f.eks mammas roastet poteter :sikle:
Da er det som regel julaften eller påske...så da er det vel lov???:o

jeef-micro sa for siden:

Jeg kommer til å spise roast potatoes, og devils on horseback første juledag selv om det ikke er spesielt lavkarbo

Siljevanilje sa for siden:

hva er dette for no? :snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.