Det er nesten for utrolig til å være sant, men jeg har faktisk aldri vært i London ... Ja i hvert fall for meg som har reist masse bla; besøkt familien i Frankrike og Tyskland hvert år som barn, bodd 2 år i Afrika, giftet meg i San Francisco og har reist til New York (min ultimate favoritt by) 2 ganger de siste 2 årene. Jeg har til og med vært i Skottland, men altså aldri i London.
Om 2 dager setter jeg meg på flyet til London og skal være dere i hele 13 dager i forbindelse med at jobben min skal delta på London Design Festival [EMAIL="www.londondesignfestival.com"="www.londondesignfestival.com"]www.londondesignfestival.com[/EMAIL] Riktig nok må jeg jobbe en del med ulike arrangementer og presse, og ikke minst respresentere firmaet på andre design eventer (er ikke direkte ulykkelig for jobben min i disse dager nei ) - men ikke minst så håper jeg å få litt(he-he dere som kjenner meg vet vel at det lett blir mer enn bare litt... tid til shopping og andre må-få-med seg aktiviteter.
Siden jeg er helt blank på London er jeg veldig takknemlig om dere kan dele deres beste London tips og aktiviteter jeg må få med meg.
Hva bør jeg kjøpe med meg hjem av lavkarbomat? Og hvor finner jeg det dette?
Å ta en tur ned Portobello Road er et must for meg når jeg er i London. Masse fine hus å se på, og mange små koselige butikker. Når du kommer til bunnen er der marked, og caféer :) Sett av noen timer og bare kos deg!
Covent Garden har noe av det samme; marked, små butikker og koselige caféer, anbefaler en tur dit også.
Top Shop har en sinnsyk butikk i flere etasjer i Oxford street som bare MÅ oppleves dersom du er glad i shopping!
Neal street og Carnaby street er bra for shopping! Og Charing Cross rd.
Fikk anbefalt av ei venninne som nettopp har vært i London å reise til Brick Lane, både for kultur, shopping og café/restaurantbesøk.
Kulturelt sett så synes jeg det er supert å få med meg lokale kunstutstillinger og konserter(dersom du er interessert i sånt). En super guide som du kan kjøpe når du ankommer London er bladet Time Out - der står alt som skjer i løpet av uka! Du finner det i kiosken.
God tur!! :D (Ååå, kjenner jeg ble misunnelig nå....)
south molton street må du bare innom... det er ei sidegate til oxford street...
og oxford street er kjempedyr, så har du en fridag så vil jeg anbefale å ta tog/buss til bluewater ( www.bluewater.co.uk ) billigere enn London, og kjempegøy :)
ellers har oxford street en av de største new look butikkene... en klesbutikk (som også finnes på bluewater) som er snar til å kopiere siste fra catwalken, men prisene ligger på H&M-nivå
ASDA Sugar Free Fruit Chews - søtet med Splenda og Maltitol. Knallgode fruktkarameller, smaker mer ekte og mye friskere enn Dietorelle sine - 0.1 gram karb pr karamell
ASDA Sugar Free Toffee - søtet med Splenda og Maltitol. Ååååååhh, dette er akkurat som smørbukk karameller !! sukk 0.15 gram karb pr karamell
De har også atkins barer + shaker + andre low carb barer og shaker, har endel low carb godteri både eget merke og andre merker (knallgode karameller bl.a. og den "dajm"-aktige sjokoladen Lindberg selger på sin side):
Russel Stover - Toffee Squares med sjokoladetrekk - Akkurat som Dajm sjokolade, knallgode !!!! 0.5 gram karb pr stk. (halve størrelsen av Dajm)
Russel Stover - 2 pack, mint sjokolader. Smaker som After Eight, samme størrelse, men tjukkere mørk sjololade utenpå. Gode.
Russel Stover - 2 pack, pecan nøtt, karamell med sjokolade trekk. Også veldig godetesco - har eget merke "carb control" men det er mest ferskvarer + de har
atkins barer + shaker
waitrose - leste nettopp at de har begynt med "feeling ok" lavkarbo produkter
boots - største utvalg i atkins varer, spesiellt de litt store Boots butikkene. Egne varer bl.a. peanøtter med sjokoladetrekk M&M 's (som M med forskjellige farger).
sainsburys og safeway - atkins barer og shaker
holland and barratt - atkins barer + shaker pluss andre low carb barer og shaker + en del helskostprodukter, nøtter, 85% skokolade
Stort sett alle medium/store matbutikker har "carb options" (pasta, suppe,
sauser etc) og de fleste mat butikkane har low carb varer i en egen
sektor/egen hylle.
Har ikke funnet tortillas i noen av dem ..... :o
Butikkene finnes over hele London:
Asda finner du HER
Waitrose finner du info om her
Holland and Barret finner du HER
-London doungen (tror jeg det staves, var det rett og slett værste jeg har gjort!)
*skumleste, altså ;)
Og selvfølgelig madame touse (?)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.