< Tilbake til oversikten

Hårmineralanalyse

Nille sa for siden:

Fikk et flott tips fra Zoë (tror jeg det var, kan ikke finne posten... eller var det en PM ?? !!) om at jeg kanskje burde ta en hårmineralanalyse. Jeg spurte om hun visste hvem som tok slike prøver, men hun hadde ikke noe tips om det.

Er det noen andre som vet det ??? Legen min så ut som hun tenkte jeg var helt på viddene (ikke noe nytt fra den kanten) da jeg spurte.....

HJÆLP !!! :o

Summer sa for siden:

Stavanger soneterapi tlf. 51536540 (Pål, Silje eller Peter)

Driver med denne type hårmineralanalyse:

www.traceelements.com (jeg gikk inn på "about traceelements")

Nille sa for siden:

tusen takk

har ringt dem..... det koster NOK850 første gang og NOK820 (?) andre gang. Skal bestille tid der når jeg har fått penger. Kontoen er tom nå.....Lønning 20. !!

Summer sa for siden:

Bare hyggelig! :)
Vi må få høre hvordan det går!

Fedonisten sa for siden:

Du kan også ta kontakt med Erik Johansson på Lillehammer.

JADA, jeg vet det er langt unna, :p men du kan evt. snakke med han på telefonen, og så tror jeg han tar i mot hår pr. post nemlig!

EJ Akupunktur og Kopping
tlf: 61 26 38 20
e-mail: [email="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/email]

Jeg har ikke prøvd dette selv - men har hørt at han har ganske så FANTASTISKE resultater.

Verdt å ta kontakt?

Nille sa for siden:

Tusen takk Fedonisten ! :love:

Jeg tatt utskrift av innlegget ditt og sender typen en mail !
ALT er verdt et forsøk !

:klem:

Zoë sa for siden:

Lykke til, Nille!

Håper dette kan være til hjelp for deg. :)

Nille sa for siden:

Tusen takk Zoë, - det var din ide i første omgang vettu !!

:klem:

Lissa sa for siden:

hva finner man ut ved en håranalyse?

er helt ny her, så...

Nille sa for siden:

Det er en del mangler/sykdommer blodprøver og urinprøver ikke kan påvise. Hårmineralanalyse kan påvise bl.a. mineral mangel,forgiftning etc. Ikke bare nylig, men visstnok fra flere år tilbake.

Du kan lese om det på denne linken: www.traceelements.com

mofe sa for siden:

Dette skal jeg prøve når jeg får råd.. sånn over sommeren engang :o

Musti sa for siden:

Nille, prøvde du ut håranalysen?

og fikk du evnt. noe fornuftig ut av det? Synes det her hørtes kjempeinteressant ut!
[color=darkgreen][/color]
[color=darkgreen][/color]

friflex sa for siden:

Ja, dette var interessant, Nille eller noen andre som har prøvd ut? :confused:

Nille sa for siden:

Jeg var på vei til å sende inn, men så forsvant det helt for meg.... Flott at dere minner meg på det. Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd !! :o

Musti sa for siden:

Kunne tenke meg å prøve sjøl jeg :o

themonk sa for siden:

Trace elements er helt geniale. Det er faktisk de som har forsket seg fram til sammenhengen mellom alle vitaminer og mineraler og hvordan de virker sammen i kroppen. Du får med en lang forklaring på hva du bør spise, ikke spise, ta av kosttilskudd... hvorfor det er sånn. Veldig bra. De har sin egen rekke med (bra) kosttilskudd som de anbefaler ut ifra din mineralprofil. Men vær obs på at det koster mer enn 850 kr! I september betalte jeg 3500 kr for en tre måneders kur fra Trace Elements. Bare så dere er advart. :)

friflex sa for siden:

Kan du fortelle mer om kuren themonk?

3500kr er ikke SÅ ille om det inkluderer alt du trenger av tilskudd av vitaminer, mineraler, håranalysen og et spesifisert opplegg for deg.. Vil gjerne høre mer!

themonk sa for siden:

Vel... de 3500 kr var kun for kosttilskuddene. I tillegg betalte jeg 1200 kr for analysen, og så er det anbefalt å ta en ny test etter gjennomført kur. Ikke noe særlig for et studentbudsjett altså.

Resultatet av testen kommer etter ca en måned. Da får du et hefte på rundt ti sider som inneholder, resultatene fremstilt i søylediagram, over 15 mineraler som blir sett på som esensielle, åtte giftige elementer og 15 tilleggsmineraler (som ikke blir sett på som signifikante i forhold til helse.). Det er også fremstilt noen viktige forhold mellom mineraler og forhold mellom mineraler og giftstoffer. Deretter følger en forklaring til diagrammene, bestemmelse av din metabolske type (hvor raskt stoffskiftet er). Man får en gjennomgang av de verdiene og proporsjonene som avviker fra normalen, hva dette medfører, hva det kan komme av osv. Så står det litt om tungmetaller og til slutt en del kostforslag beregnet på din mineralprofil. (Med hensyn på stoffskifte og allergier relatert til mineralverdiene.)

Så får man en liste over kosttilskudd som skal taes. Disse må bestilles fra et spesielt firma i Sverige, fordi de regnes som legemiddel i Norge. Altså en god del styr. Men alt i alt veldig informativt, og absolutt en god investering. Man får vel se det ut ifra sitt eget behov og selvfølgelig lommeboka. :)

themonk sa for siden:

Kuren består forresten av diverse vitaminer/mineraler, enzymer, thymuspulver osv. Det meste kan leses om på [url]www.traceelements.com[/url]

friflex sa for siden:

Takker for svaret Themonk!:)

Skal lese litt mer på hjemmesiden deres også.

nilli76 sa for siden:

Har prøvd dette selv, og har i tillegg mange bekjente som har kjørt samme analysen.
For å få full effekt må du følge anbefalingene slavisk.
For min egen del ble jeg vesentlig mer opplagt. Trengte mindre søvn. Allergisymptomer ble kraftig redusert.
Bieffekt var et vekttap på 8 kg. Tålte den :-)
ABsolutt å anbefale om du klarer å følge anvisninger gjennom 2 perioder.

Atir sa for siden:

Har tatt hårmineralanalyser i flere år. Tar ca en hvert år nå. Første analysen viste flere mangler. Jeg hadde altfor lite magnesium og altfor mye kalsium i vevet. Forlite kobber, selen, kalium og dessuten hadde jeg forlite magesyre og ja, jeg husker ikke mer. Etter tre mnd med vitamier og mineraler ble alt mye lettere og jeg sov bedre. For hver analyse jeg tar nå, føles det som jeg skreller av et skall med løk. Helsen blir bedre og bedre. Har tatt analyser hos forskjellige terapeuter. Jeg vil anbefale det, men det koster jo endel. Men det koster å være syk og. Nå har jeg overskudd til å gå på jobb hver dag.

Kanutten sa for siden:

Hvor kan man få testet håret sitt da???

Atir sa for siden:

Jeg har gått hos DEN ENE i Bergen det er en rekke alternativ terapeuter, de holder til i Marken. Men hårmineral analyse kan man ta nesten over hele landet. Google på hårmineralanalyser og nærmeste by og se hva som dukker opp. Lykke til!

Kanutten sa for siden:

Dytter på denne da jeg har bestilt time for hårmineralanalyse. Det er ikke før om en måned siden jeg må la håret gro ut litt for å få sendt inn ufarget hår.

Er det noen her som har fått en slik analyse?? Tok du ev konsekvensen av funnet og ble ting bedre etterpå??

Nerthus sa for siden:

Dette står også på lista mi om ikke min kjære fastlege har noe fornuftig å si om helsa mi :)

Kanutten sa for siden:

Jeg har funnet på nettet svar fra leger som er overbevist om at alt ikke kan avsløres via vanlige veier ala blodprøver OG at hårmineralanalyse derfor kan være til stor hjelp for å avdekke ting. De bruker det jo i krimetterforskning så hvorfor ikke innen helse?? Jeg har fått avtalt at det skal koste meg 1050 kr for en slik analyse. Ikke dyrt hvis helsa kan bli bedre!

Nerthus sa for siden:

Spent på hva du får utav det! Hvor lenge før du kan sende inn? Hold oss oppdatert :)

Kanutten sa for siden:

Skal det!!! Jeg HAR troen på at jeg nå skal få endel svar! Men det er tross alt over en måned til jeg kan sende inn... Håret må vokse ut litt mer først. De krever 1.5 cm ufarget hår.. Tatt fra nakken.

kamp sa for siden:

B vitamin mangel vises tidligere og bedre i urin enn i blod. Mener det er 10 dager tidligere i urin enn blod da kroppen hender b12 fra blodet som "siste" utvei når cellene trenger det.

Nerthus sa for siden:

Som oppdatering HAR jeg tatt hårmineralanalyse som avdekket store avvik i nivåene mine... kanskje jeg nå kan få opp formen de siste 10%? Mener du postet dine resultat et sted også Kanutten, kan du linke meg til det du har skrevet om dette?

Ps - vet at tråden er et år gammel altså ;)

kamp sa for siden:

Hvor sente du den?
Var det en hair elements analyse?

Nerthus sa for siden:

Mer info her. Arenaklinikkens lege som tok prøvene og sendte, trace elements inc (jfr linken) som har analysert. På samme sider som linken henviser til finner du også terapeuter som tar prøvene og sender for deg.

kamp sa for siden:

Er kjent med håranalyser i forhold til tungmetaller (hvordan evt tungmetallene forstyrrer mineralene) men ikke med oppsettet slik de har det der. Er mest kjent med doctorsdata fra usa :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.