< Tilbake til oversikten

Greit med spinning?

cathrine sa for siden:

Jeg har min første dag på ketolysekuren i dag. Når jeg leste i boka sto det at man ikke burde trene for hardt...
Jeg trener 5-6 dager i uka og da gjerne en time styrke og en time spinning 2 av dagene. De andre dagene går det gjerne i spinning eller ute-sykling.
Jeg trener forholdsvis hardt.
Kan jeg fortsette med det eller skal jeg roe ned litt? Kan jeg trene så hardt jeg vil så lenge jeg ikke føler noe ubehag?

Nille sa for siden:

Er du godt trent fra før er det ingen fare med å trene samme mengde som før. Men det kan hende du i starten ikke orker så mye som før. Derfor anbefaler Torkil at du lytter til kroppen din. Merker du at du blir svimmel eller uvell må du stanse med en gang. Så lenge du ikke kjenner ubehag kan du trene som før. Men altså - LYTT TIL KROPPEN DIN !! :D

Torkil sa for siden:

Hei
Nille vet -som vanlig. Helt korrekt,tar du deg for mye ut vil du merke en utmattelse som du ikke går glipp av- du blir hel matt. Kroppen vil trenge 5-10 min for å skaffe seg energi. Opplever du slikt, må du redusere intensiteten litt.
Lykke til
Torkil :)

Icerus sa for siden:

Dersom en ikke kan sette ned intensiteten(lagidrett) da? Er det et alternativ å spise mer karbo dagen før, eller et måltid før treningen?

Bare lurer, fordi jeg har hatt to episoder der jeg har vært helt utmattet. Men har ikke kunnet roe ned, og fått magesmerter etterpå. Har ikke lyst til å slutte med denne treningen heller.

Går greit å roe ned på de andre treningene, når det bare går ut over meg selv.

Kristian sa for siden:

Øker du på med karbohydratene så kan det gå utover vektnedgangen. Øker du ikke på med karbohydratene så går det ut over prestasjonene. Du må finne en balansegang.
Det hjelper litt å spise litt karbohydrater før kamp. Det hjelper mye å spise litt karbohydrater kvelden i forveien. Foreslår en liten skål med müsli eller havregrøt dagen før kamp.

Torkil sa for siden:

Hei.
Ketolysekuren er enkel i mine øyne, men den må følges og egner seg ikke for personlige justeringer og ideer. Når det gjelder trening er det meste sagt - prøv deg frem.
I sin ytterste konsekvens kan det hende du må velge mellom den idrett du holder på med og ketolysekuren. Fedon lindberg kan være et godt alternativ, da må du blott regne med noe lengere tid før du oppnår det ønskede vekttap.

Å lage en egen kur med ketolysekuren i bunn, og legge til raske KH før trening vil uten tvil medføre vektoppgang.

Vennlig Hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.