< Tilbake til oversikten

Lavkarbo tortillas/wraps

Nille sa for siden:

Denne oppskriften har jeg på et håndskrevet ark i boka mi, men jeg aner ikke hvor jeg har den fra. Har prøvd den en gang, men husker ikke smaken ! :p

1 kopp soya eller myse protein
1/2 ts bakepulver
1 ts kremfløte
1 kopp vann (ca. se fremgangsmåte)
1 ts oliven olje
2 egg

Visp egg sammen, ha oppi kremfløte og olje, bland oppi det tørre og se med vann til myk deig (ikke rennende). Det skal ikke være klumper i. Bruke gjerne håndmikser.

Spre tynt (den tykner ved steking så ikke spre for tykt) på et godt smurt bakepapir. Dess tynnere dess bedre for wrap. Kan brukes som pizzabunn og, da smøres den ut tykkere.

Stek på 175-180°C i 10 - 12 minutter

Har ikke regnet ut karber, men det er ikke mange. Hvor mange wraps/tortillas det blir kommer an på hvor tykt man smører utover.

Iset sa for siden:

Hehe om du ikke husker smaken kan de ikke ha vært så voldsomt gode. :lol:

Men jeg lurer på om jeg ska prøve dem snart. :)

stinasol sa for siden:

kjempeflott,tusen takk skal prøve i dag...kan gi en tilbake melding på hvordan de ble...

Nille sa for siden:

Glemte å si at ferdige stekte bør legges mellom to fuktige kjøkken håndklær for å ikke bli stive eller tørre (fortrinnsvis noen som ikke er vasket med skyllemiddel i, da smaker de skyllemiddel) eller fuktet tørkerull :)

stinasol sa for siden:

hehe jeg lagde disse for en stund siden men de ble skikkelig tørre og gikk i bosset,kansje prøve en gang til å prøve hånkle trikset :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.