< Tilbake til oversikten

kylling og pasta i wok

enit sa for siden:

Denne er kjempe god, til og med min kresne mann likte den:D .

protein 30g, fett 30g, karbohydrater 5g, kostfiber 4g, kolesterol 70mg, 2696kj.

4-6 pers

270 g soltørkede tomater i olje. (spar på olja)
500 g kyllingfilet i strimler
2 fedd hvitløk
1 1/4 dl fløte
2 ss revet basilikum
400 g penne (kokt)
2 ss pinjekjerner

[font=Comic Sans MS][/font]
Skjær tomatene i tynne skiver.

Ha en ss av olja fra tomatene i en varm wokpanne, og wok kyllingen i omganger.

Tilsett hvitløk, tomater og fløte , la det surre sammen med kyllingen over svak varme i 4-5 min.

Rør inn basilikumen og pasta, og varm opp. smak til.

Og dryss over pinjekjernene.

Iset sa for siden:

Høres kjempegodt ut, men er du sikker på karboinnholdet? Tørr pasta har rundt 73 karber per 100 gram. Om du deler retten din i 6 porsjoner, blir det rundt 66 gram pasta per porsjon, og det blir jo rundt 48 gram karbo per porsjon...?

Kan hende jeg regner helt feil her, jeg fikk 2'er i matte på videregående. :lol:

Forresten, synker karboinnholdet i pasta når den kokes? For jeg ser at fersk pasta har mye færre karbohydrater enn tørr (men allikevel 30-40 gram per 100 gram).

enit sa for siden:

Ja jeg stussa jeg og, men det er fra en lavkarbo kokebok.
men jeg er helt ny i dette gamet, så har ikke så mye peiling:o, så du har sikkert rett:cool:

Nille sa for siden:

Det er jo det som er problemet med disse lavkarbo kokebøkene man får i Norge. Lavkarbo er et vidt begrep og det er mye feil i bøkene. Bl.a. gulerøtter, epler, pasta, ris og brød !
[color=purple][/color]
Jeg anbefaler alltid å regne godt etter og ikke stole på hva boka sier. En erfaren lavkarber vil se at med pasta er det umulig med 5 karber per person. Her har de nok bare regnet med sausen.
[color=purple][/color]
Om man skal spise pasta på lavkarbo er det kun på vedlikehold og på Lindberg. Da bruker man eten lavkarbo pasta om man får tak i eller Lindbergs fullkornpasta.

enit sa for siden:

Off ja, jeg syntes set var rart, men nå skal jeg se bedre etter neste gang og helle regne litt på det selv visst jeg er i tvil. takk for gode råd:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.