Hva trenger jeg egentlig av ting og tang når jeg nå skal begynne med lavkarbo kost? Jeg leser dere bruker en MCH..eller noe...Er det olje av noe slag? Burde jeg ta noe kosttilskudd? Kan jeg bruke Cottage Cheese om jeg skal komme i ketose? Det er så lenge siden jeg prøvde meg på dette sist at jeg husker ikke alt...:rolleyes: [color=#0000ff][/color]
Hei
Ønsker du vekttap med ketose kan du lese om dette på www.ketolyse.no, det er ikke så mye en trenger, bortsett fra kosttilskudd med vitaminer og mineraler.
Skal du leve sunt på lavkarbo for å holde vekten, er det neppe nødvendig med annet enn kanskje kromtilskudd forutsatt at dere spiser blandede salater, varierte grønnsaker, nøtter, krydder, fet fisk flere ganger daglig. For en sikkerhets skyld kan tran være et godt tilskudd.
Det finnes en jungel av mere eller mindre rasjonelle tilskudd, de fleste er i mine øyne unødvendige untatt i spesielle tilfeller og problemet blir å finne objektive råd.
Takk for godt svar,Torkil. Jeg har vært inne og lest om ketolyse(...ble det riktig skrevet?..) kuren før i dag, og den virker interessant! Lurer på om jeg ikke skal få tak i boka..Men som den impulsive og utålmodige personen jeg er skulle jeg gjerne hatt den NÅ!! Men kan jeg spise Cottage Cheese når jeg går på den? Har jo lest om mange som er veldig fornøyde med kuren, og som har hatt ett vellykket vekttap! Dette tror jeg blir spennende, og jeg gleder meg til å ta fatt!
Ja du kan spise Cottage cheese på Ketolysekuren, man kan i grunn spise svært mye forskjellig mat på ketolyse. Sunn, ren mat i alle varianter med lite karbohydratinnhold.
Jeg er en av de som stortrives og som er ufattelig glad for at jeg begynte med ketolyse og anbefaler deg på det varmeste å kjøpe boka/låne den på biblioteket :D
Først må jeg jo si at jeg syntes dere begge har vært kjempe-flinke! Også lurer jeg på hva dere spiser...Frokost? Lunsj? [color=#0000ff][/color] Jeg vel så og si overbevist om at ketolyse kuren er det rette for meg! Men må jeg ha noen spesielle vitaminer og greier ved siden av? Stemmer det at man kan få kjøpt en "pakke" bestående av bok,vitaminer og sticks? I såfall hvor? Og...hva gjør man etterpå for å beholde vekta? Åhhh...gleder meg til å ta fatt på mandag :D ! Blir ikke før mandag siden jeg skal på jentetur :full: i dag og blir borte helt til søndag, nemlig! Og hvor raskt har jeg dette i posten om jeg bestiller fra ketolyse.no?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.