paprika sa for siden:
I dag fortalte legen min meg at Dr Atkins selv hadde mange blodpropper da han døde... Skremmende, synes jeg. Er det noen som vet om dette stemmer?
paprika sa for siden:
I dag fortalte legen min meg at Dr Atkins selv hadde mange blodpropper da han døde... Skremmende, synes jeg. Er det noen som vet om dette stemmer?
jeef-micro sa for siden:
Om han hadde masse blodpropper vet jeg ikke, men eg vet at han IKKE døde av de i så fall... Han døde vel av et fall (slag mot hodet) viss jeg ikke tar feil... Tror Nille har lagt inn dødsattesten her en gang for lenge siden..
paprika sa for siden:
Han døde ikke av slag da? Det er i så fall forårsaket av blodpropp i hjernen.
jeef-micro sa for siden:
hehe nei ikke sånt slag... han døde av slag MOT hodet, som følge av et fall... har ikke noe med blodpropp å gjøre...
stinasol sa for siden:
jeg nevnte for noen venner at jeg går på atkins nå,en av dem var sikker på at han hadde lest at atkins døde smell feit(hans egne ord) hmmm...er også interesert i å vite mer om mannen,så vist noen har info???
jeef-micro sa for siden:
I dødsattesten står det: cause: blunt impact injury of head with epidural hematoma"
Altså en blødning i epidura (et av lagene som beskytter hjernen) som kom av en skade påført med en butt gjenstand (etter fallet) så det var nok en blødning, men den kom av noe helt annet en enn blodpropp
Goggen sa for siden:
Hei!
Her kan du lese mer om dødsfallet, og vise kompisen din.
Lykke til!
Lemen sa for siden:
Og her er det diskutert i forumet før:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9599&highlight=Atkins+isen
Nille sa for siden:
Nei, det stemmer overhodet ikke.
[color=purple][/color]
Her er flere tråder som forteller litt:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=145494&highlight=%2Ad%F8dsattesten%2A#post145494
Atkins døde ikke av hjerteinfarkt
www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article728961.ece
Trist at leger tillater seg å spre slik feilinformasjon......:cool:
Iset sa for siden:
Typisk leger. Egentlig er det skremmende at en person som liksom skal råde pasientene sine når det kommer til slanking og ernæring, kan sitte og gi råd på bakgrunn av noe de "har hørt/lest et sted". :rolleyes:
stinasol sa for siden:
det som er så flott med denne siden er at dere har virkelig peiling på hva dere snakker om,stilig jeg sendte bare linken videre til han jeg hehe..
paprika sa for siden:
Ble glad for alle opplysningene fra dere! Jeg må bare si at jeg virkelig har verdens mest fantastiske lege! Han er ikke generelt skeptisk til lavkarbo, men skeptisk til ting han ikke kjenner helt til. Fedon er han ganske positiv til. Når jeg tenker meg om, tror jeg ikke han sa at Atkins døde av blodpropp, men at det viste seg at han hadde blodpropp da han døde.
Nille sa for siden:
Ja, det hender at folk som faller og slår hue i isen og ligger i koma på sykehus, sterkt medisinert, får blodpropp. Men det har ikke så mye med kostholdet å gjøre da....;)
Carisma sa for siden:
Og når det gjelder om han var feit enten på utsida eller innsida så kan det jo hende at folk ikke alltid "lever som de preker" også da... :rolleyes:
stinasol sa for siden:
Nei selfølgelig men for min del så hadde jeg hatt vanskeligheter for å bli overtalt til å slanke meg på atkins vist mannen var feit liksom,man vil jo helst ha en form for bevis ,+ det er kjekt å slenge denne artikkelen i tryne på arogante folk som nekter å godta at det kansje fins andre muligheter... =)
Iset sa for siden:
Bevis finner man jo blandt de tusenvis av menneskene som har hatt suksess med metoden. :)
Man trenger ikke å kjøre en Opel selv om man er Opel-selger. Men jeg skjønner hva du mener, for jeg syns det er litt vanskelig å gi råd om slanking til andre siden jeg er feit selv, for jeg vet jo hva de tenker...
Nille sa for siden:
..... og OM en rådgiver er feit ? Oppi dette må vi være oppmerksomme på at vi ikke aner hvorfor folk er "feite". Jeg kjenner massevis av kjempedyktige folk som kan utrolig mye om kosthold og trening (gjennom mangeårig utdannelse og/eller erfaring - og gir råd jeg stoler 200% på - selv om de veier noen kilo for mye.
Det finnes MANGE sykdommer/lidelser og spiseforstyrrelser - som gjør at man ikke kan/klarer å ta av uansett hva man gjør. Og dette gjør, etter min mening og erfaring, ikke at personens råd er mindre verdt. Snarere tvert i mot vil jeg si. De vet hvordan det føles, de har enten vært der eller er der sjøl.
.... og siden de sitter i glasshus, - så kaster de ikke stein.......
:cool:
jeef-micro sa for siden:
De fleste som er sengeliggende over tid eller nyoperert får blodfortynnende for å hindre dette... I allefall i norge. Vet ikke hvordan det er i USA (eller hvor Atkins kom fra/bodde)
Nille sa for siden:
(men så var det fremdeles ikke blodpropp han døde av....;) )
jeef-micro sa for siden:
Nei det er sant... bare tenkte at dersom hadd hadde blodpropper han ikke døde av, så er det ikke sikkert de kom av at han var sengeliggende
Men jeg vet i allefall ikke om han hadde det eller ikke
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.