< Tilbake til oversikten

Forventer sprekk til fredag

dittdattdott sa for siden:

Hei!

Til fredag skal vi ha en fest, da blir det en sprekk på meg, vi skal ha reker. Da blir jeg nødt til å ha none syltynne brødskiver under rekene. i tillegg blir jeg nødt til å ta en del redlight øl. Men hvor mye karb er det i en tynn tynn loff skive?

Dittdattdott

Mya sa for siden:

Hei jeg spiser reker og majones på salatblad, det går helt fint og er ...nesten like godt..

Iset sa for siden:

Du er jo ikke nødt til noe. :)
Reker er vel det letteste man kan få servert når man er på lavkarbo. Om det feks. er hardkokt egg til, vel og merke. Det jeg ville gjort var å sjekke om det var egg der, hvis ikke ville jeg kokt noen og tatt med i en pose. Så ville jeg bakt et GODT lavkarbobrød (jeg baker et nydelig) og tatt med noen skiver av det. Så ville jeg hatt masse egg, reker og massse majones oppå skivene.
2 slike skiver og du er komatisert av metthet. :lol:

Huldr sa for siden:

Og tørr hvitvin til reker er jo et bedre alternativ enn Red Light...:)

Loff er vel noe av det verste man kan spise - det er like ille som sukker...

Goggen sa for siden:

Jeg tror du skal ta det helt med ro. Et par tynne loffskiver ødelegger ikke et eller godt kosthold. Vel og merke hvis du ikke er i ketose og vil være det.

Ha på godt med smør, slik at effekten av loffen begrenses. Og majones selvsagt.

Men husk at vekttapet kan stagnere noe, og at loff ikke er bra. Men av og til tror jeg det er helt kurant å skeie ut. Og Redlight øl er fint!

Lykke til!

Torkil sa for siden:

Hei
Du kan jo bake brød med soyaprotein eller bakemiks eller spise rekene i et glass med salat á la rekecocktail?

Koz deg
Torkil :)

Huldr sa for siden:

Jeg vil bare legge til at jeg svarte ut fra at det står ketolysekuren som spørsmålsstillerens kostfilosofi. Det er veldig mye karbohydrat i selv en tynn skive loff! Redlight derimot er visst ok ja :) (2.5 karb pr halvliter)

Bortsett fra det er jeg enig med deg, Goggen, men jeg svarte altså ut fra ketolysekuren... :)

Dessuten er det jo en fordel å lære seg nye matvaner - også når det gjelder selskaper, for det er jo en utfordring man vil møte mange ganger i et lavkarboliv. Jeg sier ikke at man ikke kan avvike av og til, men skal man lykkes er det lurt å ha noen strategier og alternativer. Og når man er hjemme hos seg selv står man jo helt fritt!

Hva med en halv avocado med reker, sitron og creme fraiche f eks? Det er godt, det... :sikle:

dittdattdott sa for siden:

Jeg drakk 5 redlight øl, 5 tequila, 2 cognac, spiste 4 tynne skiver med loff. dagen etterpå sjekket jeg urinstix og var fortsatt godt i ketose.... merkelig? vekt nedgangen stagnerte første dagen etterpå emn er godt igang igjen nå...

Nille sa for siden:

Ikke så rart stix gir utslag. Alkohol virker dehydrerende (det er somregel derfro man får tømmermenn dagen derpå), og er du dehydrert får du utslag på stix. det betyr ikke at du forbrenner fett. Kroppen velger det som er lettest å forbrenne, - og der går dessverre alkohol foran fett. Så lenge du har alkohol i kroppen er det den som forbrennes og ikke fett !

Dessverre:cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.