Trolljenta sa for siden:
Har lest at jeg bør ta tilskudd av vit C, vit E og selen hvis jeg øker dosen omega 3 fra 3 gr pr dag til 5 gr pr dag. Hvor mye skal jeg ta av disse? og burde jeg kjøpe noe annet i samme slengen?
Trolljenta sa for siden:
Har lest at jeg bør ta tilskudd av vit C, vit E og selen hvis jeg øker dosen omega 3 fra 3 gr pr dag til 5 gr pr dag. Hvor mye skal jeg ta av disse? og burde jeg kjøpe noe annet i samme slengen?
monkey sa for siden:
Jag var på foredrag og hørte på Merete Hansen Møllerud som är klinisk ernæringsfysiolog häromveckan. Hon rekommenderade en basispakke som alla borde ta varje dag: 3 gram omega-3, 750-1000 mg vitamin C, 350 mg vitamin E i tillägg till multivitamin.
[font=Arial][/font]
Selen - där sa hon att det räckte med 2 st paranötter om dagen för att täcka dagsbehovet. Vi bör ha 250 mcgram/dag enligt henne. Oficiell rekommendation är 40 mcgr
Nille sa for siden:
Ja, Merete skal dere høre på. Hun vet hva hun snakker om. Verdens beste ernæringsfysiolog er hun og ! (Og guruen min - har lært MASSE av henne !)
Flott foredrag tenker jeg !:D
Iset sa for siden:
Merete er genial. Savner henne.
monkey sa for siden:
Merete var helt suverän! Tänk vad den kvinnan kan! Och hon är på "vår" sida - dvs lowcarb. Om hon inte höll till så långt borta kunde jag tänka mig boka en timme med henne, men jag tror hon håller till borti Finnskogen någonstans.. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.