Borealis sa for siden:
Er det noen som har prøvd en ukes fettfaste?
Ønsker info om hva du/de gjorde, og hvordan "det føltes". Og resultatet, selvsagt.:)
Borealis sa for siden:
Er det noen som har prøvd en ukes fettfaste?
Ønsker info om hva du/de gjorde, og hvordan "det føltes". Og resultatet, selvsagt.:)
Merete A sa for siden:
Hva betyr fettfaste? At man spiser BARE fett, eller IKKE NOE fett? Jeg kjenner jeg får frysninger på ryggen bare jeg ser ordet faste, men det er min historie :p
Borealis sa for siden:
Fettfaste er vel når man lar det aller meste av energi-inntaket komme fra fett....etter det jeg har forstått.
Er visst ment for å "sette igang" en meget motstandsdyktig metabolsk "brems"....og skal kun vare i kort tid.
Er altså nysgjerrig på erfaringer, ikke kun teorier om det.
Anyone?
Nille sa for siden:
Kjenner flere som har prøvd Atkins sin "fettfaste". Det er et "tiltak" som anbefales KUN om man har kraftig metabolsk motstand og ikke klarer å komme igang på andre måter. Dvs. det funker best for de som IKKE har klart å ta av i det hele tatt ved f.eks.induksjon. Det advares sterkt mot å prøve slikt om du har vanlig eller bare litt treig forbrenning. Da kan du gjøre vondt verreDet er direkte farlig ! De fleste av sistnevnte kategori går riktignok ned, men legger på seg igjen med en gang de begynner med mer mat igjen. Kjenner få som har fått full uttelling og vil prøve det igjen.
Jeg har ikke tenkt å poste noen oppskrift her i forumet fordi jeg syns det er en metode helt på kanten av det akseptable av hva man bør utsette kroppen sin for i "vekttapets tjeneste".
Men den finnes i "Dr. Atkins New Diet Revolution" 2002-2003 utgaven - side: 272-274 - og går hovedsaklig ut på å telle kalorier (max 1000 pr dag) + ligge lavt i karber. Det betyr 200 kalorier pr måltid, i fem måltider pr dag. 5 SMÅ måltider med kun fettholdig mat som macadamienøtter, kremost/brie, tunfisksalat (med majones), rømme, vispet krem, egg med majones......
Jeg blir kvalm bare av tanken..... :( og etter en uke med slik mat vil de fleste være det tenker jeg....
For ikke å snakke om mangel på viktige næringsstoffer og proteiner, - noe som betyr tap av muskel masse og det som verre er...
Frarådes !
Distrea sa for siden:
Siden jeg er mektig lei av å ikke gå videre ned i vekt, leter jeg runtdt etter tiltak å gjøre... også de som frarådes...
noen som har mer å komme med her?
Trolljenta sa for siden:
Har du journal eller blog hvor du skriver ned alt du spiser? Har du prøvd å se på balansen mellom fett, proteiner og karbo? Trener du?
Har sett rundt omkring at du er frustrert over at du ikke går ned, men litt vanskelig å gi noen råd når vi ikke vet mer enn det..
Distrea sa for siden:
Du fant journalen min ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.