Ja,dere nå trenger jag hjelp :D
[color=red][/color]
Som sikkert mange har lest her inne,så er jag ALLTID syk..feber,magetrøbbel,kvalm,førskjølet,halsont,og nu det siste lungbetennelse..Er det ikke det ene,så er det de andre.. Og dette må ta ett slutt!!
[color=red][/color]
Så nå trenger jag tips!!! Va er bra,og sterker imunforsvaret??
[color=red][/color]
c-vitamin: vilken type er best?
hvitløk: hjelper det ?
[color=red][/color]
Andre forslag???:p
[color=red][/color]
(men ikke kom å si NONI juicen,før den har jag IKKE penger till)
[color=red][/color]
[color=red][/color]
Det første jeg tenker er at jeg ville gått til en naturmedisiner og blitt ordentlig vurdert.
Da jeg var liten hadde jeg nesten alltid blærekattar. Og da mener jeg virkelig nesten alltid! 2 uker på, en halv uke av.... Så begynte jeg hos fotsoneterapeut og hun fikk bukt med det. Siden jeg var ca 13 har jeg (bank i bordet!) ikke hatt et eneste snev av det!
Senere har jeg gått noen ganger til homeopat og har bare positiv i forhold til den type behanlding, i motsetning til hva jeg har med tradisjonelle leger....
Det koster litt, men i ettertid er det verdt hver krone.
Enig med Carisma i at du bør få en full utredning for å fatte best mulig mottiltak. Hvis du ønsker å gjøre noen enkle forbedringer først så anbefaler jeg tilskudd av omega-3 og så store doser av c-vitamin som du tåler. Det vil si at du øker på med c-vitamin til du får løs mage og så trapper ned til doser som du ikke reagere på. Jeg gjør oppmerksom på at det kan være snakk om mange gram før man får løs mage,jeg har vært oppe i 20 gram dag uten å ha fått løs mage. Hvilken type c-vitamin du bruker er tilnærmet likegyldig , men ved store doser så blir det fort dyrt og det rimeligste alternativet er å kjøpe askorbinsyre på apoteket.
Takk før tipsen!
Hvorfor jag har dåligt imunforsvar vet jag nog.. Jag har Bechtrews dvs en sykdom som gjør att jag har betennelse i leddene..
Legen min har sagt til mig att når jag får en infektion/virus i kroppen så slår den ut 3 ganger så starkt som på en "frisk menneske".. men jag har aldrig vart så syk som den siste tiden..
[color=darkorchid][/color]
Så jag tenkte jag skulle hjelpe kroppen litt,å stå imot all virus..
Homopat eller noe liknende er oaktuellt nå,eftersom jag ikke har råd till det,men kanskje i framtiden (om 2 år ,når jag ikke er student lengre)( og det er dyrere en Nonijuice ;) )
Jag har kjøpt mig 200mg C-vitamin tabletter idag:) og omega 3 spiser jag nesten var dag
[color=darkorchid][/color] Er det noen annen som har noe forslag kanskje???:spent:
Et nyttig tips når det gjelder homeopater er at om man går til homeopatistudenter får man det til halv pris eller mindre. I tillegg blir man dobbelt vurdert, både av studenten og av veilederen. :)
Jeg anbefaler deg å begynne å ta kosttilskuddet Avant Garden. Det spiser både jeg og kjæresten min og vi har begge veldig positive erfaringer med det. Jeg har en helt annen helse enn før og er overbevist om at det skyldes dette tilskuddet. Du kan lese om Avant Garden på deres nettsider, det er bare å søke på navnet så finner du dem. Der kan du også bestille produktet til en billigere penge enn i butikken (helsekost). Lykke til. :)
Jeg har bare slitasje gikt, men C-vitamin funger helt fantastisk bra på meg. jeg er helt smertefri. Når jeg har hatt betennelse i leddene så har det gått over etter ca 3 dager med svært høyt c-vitamin inntak.
200 grams tabbeletter blir puslete når man kansje må opp i 1 gram pr time.
skrive feil Begod?
200 gram blir puslete når man kanskje må opp i 1 GRAM per time?:confused:
(ska det stå 20 gram?):D
[color=blue][/color]
Jag spiser Esters-c vitamin med 20gram c-vitamin.den har 4-6 veier in i cellene (dette skjønner jag ikke) og er aktiv i opptill 24 timer. dvs 0.83 gr per time (viss den håller va den lover):confused:
[color=blue][/color]
Vilka C-vitaminer bruker du? mærke?
Det er vel milligram du mener? 200 milligrams tabletter? det er det sterkeste som er lovlig å selge i Norge, utenom på apoteket! Et gram i timen, blir mao 5 av disse tabl/timen....
2 gram = 2000 milligram...gjelder å holde tunga rett i munnen, med alle nullene!;)
20 gram er altså 20000 milligram!
Dvs, 5 av tablettene dine gir 1 gram. 20 gram er altså 5x20...100 tabletter! Anbefales IKKE tatt på en time!
Oj oj.. ja det merks att jag ikke gått i skolen:flau: :flau: :flau: :o :o
[color=red][/color]
[color=red][/color]
Men va anbefaller du då? Att jag får resept på starkere C-vitaminer?
Nå har jeg aldri prøvd å ta 1 gram vitamin C i timen, så jeg kan ikke gi noe råd. Men, hadde det vært meg, hadde jeg kanskje nøyd meg med 400-1000 milligram pr 3 time, og se hva magen sa...evt 200 mg (milligram) i timen....forøvrig er nypepulver (hyben vital) visstnok kjempebra ved ledd/muskelsmerter....inneholder bl.a c-vit. www.matoghelse.no/en-dans-paa-nyperoser.310388-48813.html
Oj! dette lät bra! Speciellt pga att han i artikkeln har "min sykdom":)
[color=purple][/color]
Jag har skrivit ned navnet på nypepulvret,så det ska jag køpe neste gang jag er på helsokosten:)
Problemet er bare att jag "glemmer" å ta ting jag må ta var dag og sammen med mat..Ikke ens ketolysepillene kan jag huske å ta..
Men viss dette pulvret kan tas når som helst på dagen,så ska jag nog klare det..
Akkurat nå går jag på antibiotika 4st/per dag,som jag MÅ ta til mat (pga magen min)og det er vanskligt å huske..
Må få tilbakemelding fra deg etter en stund da, om du synes hyben vital hjelper. Tror det kan blandes i f.ex yogurt, ol. Ikke varmes!
God bedring!:smile:
Avant Garden inneholder konsentrert grønnkål, tomat, rødbete, sauetang og inulin.
Han som produserer dem jobber egentlig på landbrukshøyskolen på Aas. Han forsket på hvordan planter beskytter seg mot bakterier og virus og fant ut at det var særlig ved hjelp av bioaktive stoffer som antioksidanter, flavonider, karoteonider og lektiner fra disse plantene, at de overlevde. Han tenkte at de måtte ha en tilsvarende virkning på mennesker og lagde dette produktet, som har fått kallenavnet virusfellen. Jeg anbefaler det virkelig. Det koster litt over to hundre kroner boksen i helsekostbutikken, og litt under (tror jeg) hvis du bestiller fra nettet. (avant-garden.no). En boks varer ca en måned tror jeg. Kommer litt ann på hor mange du tar. Det funker blant annet perfekt fordi som har herpes, en venninde av meg var plaget med måntlige og kraftige utbrudd. Etter at hun begynte å ta avant-garden har viruset gått helt i dvale, og hun har aldri utbrudd.....:D
Det skulle stå milligram ikke gram , men det der har du allerede fått hjelp til. Jeg kjøper ren askorbinsyre på apotek kostet ca 900 kr for 1 kg sist jeg kjøpte. Det er et pulver som jeg tar en teskje av hver time når jeg har betennelse i kroppen. Dette pulvret er forferdelig surt så det er alt annet enn behagelig å innta c-vitamin på denne måten. Hvis du ikke liker surt så vil du ikke greie å få ned dette og må se på andre alternativer.
Jeg hamstrer 1 grams brus tabeletter med c-vitamin når jeg er i sverige det er både billig og godt. askorbinsyre bruker jeg bare når jeg er fri for brus tabeletter eller når jeg må ta en kraftig kur. Til Vanlig forebygging så tar jeg bare 1 gram pr dag.
jag var inne på helsokosten og såg etter nypepulver eller kapsler idag. 250 kr kostet det...:(
Så det får nog vente litt.. litt før dyrt for min lommebok akkurat nå..
Idag har jag vart på bibloteket å lånat bøker:D
[color=darkgreen][/color]
kirsten santelman-- Naturens beste hjelper,og gode kurer mot helseplager.
Beth MacEoin--Styrk immunforsvaret på naturligt vis. så nå ska det leses:lesebok:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.