Hely sa for siden:
Heisann!
Begynner å bli litt vel lei egg nå. Har spist det til frokost i 2 uker.
Så lurte på om jeg kan bytte det ut med proteinpulver...
Og hva kan jeg blande det med?
Vann??:confused:
Hely sa for siden:
Heisann!
Begynner å bli litt vel lei egg nå. Har spist det til frokost i 2 uker.
Så lurte på om jeg kan bytte det ut med proteinpulver...
Og hva kan jeg blande det med?
Vann??:confused:
Nille sa for siden:
2 egg
10 gram protein pulver
50 gram Philadelphia Cream cheese
søtstoff (hvis proteinpulveret er usøtet) etter smak
1/4 ts kanel (er godt hvis proteinpulveret er vanilje)
Alt vispes sammen i hurtigmikser el. lign., has oppi en flat bunnet "form" eller microform.
"Nukes" i 1 min 30 sek...... og voila....du har en "Mock Danish".
Konsistens og smak som arme riddere....Skal være litt myk og rennende i midten.:)
Har prøvd med protein pulver m/vaniljesmak. Det blir best. Både jordbær og sjokoladesmak ble for dessert aktig i smaken for frokost.....syns jeg.:p
Hely sa for siden:
Takk, det hørtes godt ut:)
Får gå ut og jakte på proteinpulver imorgen....:o :o
Begod sa for siden:
For tiden bruker jeg
DANLAB NUTRITION
Ultra WHEY2 Protein Som blander seg lett og er ok på smak
Som jeg har kjøpt hos:
www.ej-shop.no/index.php
Til Mellommåltid bruker jeg Powershake fra multipower
som er et soya protein. Smaker ikke spesielt godt så jeg tar mindre protein i hver shake en det som er anbefalt.
Ellers så har jeg brukt:
Basic protein som er et rent melke protein med 80% kasein og 20 % myse.
Perfekt til mellommåltider og kvelds , men jeg blir litt ør i hodet av dette proteinet så jeg har kuttet det ut.
Kjøp hos:
Whey tech fra protein fabrikken som har 20% kasein og 80% myse
kjøpt hos:
www.proteinfabrikken.no/Default.aspx
Jeg har stort sett holdt meg mest til disse proteinene siden de er rimelig og gode på smak.
Hely sa for siden:
Skal titte litt rundt på nettet, og se hva som passer meg best. Takk for tips:) .
Nille; oppskriften din var jo kjempegod jo, smaktes nesten som pannekake, namnam...:spisesnak
Summer sa for siden:
Hei hei. :)
Ville bare gjøre deg oppmerksom på at aspartame som søtstoff ikke er et helt heldig valg... :) Og skal du bruke det i smoothies, og oppskriften til Nille så trenger du en uten smak, eller med vanilje som Nille sier. Der finnes uten søtstoff, men du må gjerne spørre i butikken :p
(Atkins fraråder bruk av aspartame under induksjonen)
Begod sa for siden:
Jeg var visst litt kjapp, husket ikke at du går på introen.
Eneste proteinpulvret jeg har smakt som ikke inneholder aspertam er Natures owns, trippel protein. det er ikke veldig godt på smak, men jeg har smakt verre, mye verre( eggeprotein). Det er et veldig bra proteinpulver som er basert på Myse, soya og erter protein. Desverre er dette pulvret svært dyrt ca. 300 kr for 660 gram.
Hely sa for siden:
Takk for tips:)
Skal sjekke ut det med aspartame. Hittil har jeg bare brukt et jeg har fått smaksprøve på, så det står ikke hva det inneholder.:rolleyes:
Men må kjøpe mer en av dagene....får se hva jeg finner :o
MHM sa for siden:
Vi er visst enige om mye vi, Begod! Jeg har ikke smakt dette proteinpulveret selv (litt vanskelig tilgjengelig i.o.m. nettverkssalg), men næringsmessig så er det nok et av de beste i Norge.
Min absolutte favoritt (= det eneste jeg klarer å få i meg), er Proteinfabrikkens "Protein Delite" - et gourmet-pulver. Aberet her er aspartam, men jeg velger faktisk å driiiite i det, da det smaker akkurat som milkshake. Skogsbær med vanilje er TOPP. :D Kan bestilles på [url]www.proteinfabrikken.no[/url]
Begod sa for siden:
Har aldri smakt Protein Delite , men alle som har smakt det elsker det.
Jeg har valgt der bort pga. pris.
MHM sa for siden:
Ja, jeg driiiiter i prisen også jeg.... :p
PurpleRain sa for siden:
jeg var i danmark og kjøpte proteinpulver der. jeg synes det var så godt at jeg spiste pulveret reint. det er 0-1 karbohydrater pr 100g. finnes i 4 smaker, de jeg smakte var fersken og tuttifrutti, så fins det også jordbær og sjokolade. pulveret heter isopure zero carb, og nettsiden til butikken er www.loaded.dk. anbefales!:)
Iset sa for siden:
Dumt de ikke hadde med ren vanilje.... :mad:
guro sa for siden:
Jeg har bruk Natures Nutrition proteinpulver til nå, forskjellig fra trippel protein som er beskrevet over. Dette har en behagelig mild vaniljesmak, søtet med fruktose og maltodekstrin, har soya og melkeprotein. Sålangt er det vel bra. Men forrige dagen regnet jeg at den porsjonen jeg tar 15 g bare inneholder 4 g protein. Da begynte jeg å tenke, hvor mye trenger jeg? Noen som kan hjelpe meg her? Jeg trener etter frokost, ca en time med moderat intensitet. Når jeg er ferdig er det 1-2 timer igjen til lunch. Bør jeg øke dosen? Hva ser man etter i et godt proteinpulver?
Begod sa for siden:
Høres ut som du har kjøpt deg en måltidserstatter og ikke et protein pulver.
Et brukbart proteinpulver består av minst 80% protein, de beste har over 90 % protein , men er ofte veldig dyre og inneholder aspertam.
For tiden bruker jeg dette:
ingse sa for siden:
Jeg har nettopp vært på helsekosten og kjøpt et pulver fra Multipower som heter Power Shake. Det finnes med smakene sjokolade, jordbær og banan (det burde jo absolutt ha eksistert med vaniljesmak og da!) og 750 gram kostet ca 250 kroner, tror jeg. Det inneholder 92% soya, og med mindre natriumsakkarin eller acesulfam-K er andre ord for skumle aspartam så inneholder det ikke aspartam :D. Jeg kjøpte sjokolade. Det smaker helt greit som shake. Brukte det i Nilles Mock Danish i går, og det var kjempegodt (tusen takk for genialt super oppskrift Nille :) ).
Eilan sa for siden:
Dytter i denne. Er proteinpulver ok på induksjon? Har funnet et nøytralt soyaprotein på helsekosten, kan jeg spise det?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.