< Tilbake til oversikten

Biola Yoghurt

Maya2006 sa for siden:

Er Fedon frokostblanding m/mandler blandet med Biola m/markjordbær OK frokostføde for en som forsøker å spise lavkarbo?

Nille sa for siden:

Med sukker som 3. ingediens etter yoghurt og markjordbær og over 11 karber pr dl, ville jeg vel heller ha funnet en som ikke er søtet med sukker da !

jeef-micro sa for siden:

Hva med å kjøpe naturell biola (om den er uten sukker) og kjøpe bær til å ha i sammen med feks litt splenda??

Carisma sa for siden:

Naturell varianten av Biola er med sukker, MEN det spises visstnok opp av melkesyrebakteriene i youghurten slik at de vil ikke tas opp i kroppenl. Bare tilsettes for å holde bakteriekulturen i gang. Eller no sånt.
Forøvrig kan jeg anbefale naturell youghurt med heistads sukkerfrie jordærsyltetøy.

jeef-micro sa for siden:

Jeg bruker også naturell youghurt, men moser som regel usukrede bærog har i...:sikle:

themonk sa for siden:

Jeg pleier å lage en slags yoghurt av biola-drikken. Den er det mye mindre sukker i. Har oppi litt frosne bringebær og stevia... eventuelt litt fløte også. Blir som froghurt. :) Jeg vil ikke akkurat kalle det typisk lavkarbo-føde men...Kanskje det passer med Fedon.

leenam sa for siden:

Litt mer variasjon til yoghurttråden:

På de finske lavkarbosidene - som forøvrig bruker fisken karpe som sin maskott - spiser "alle" tyrkisk/gresk yoghurt med 10 % fett, den finner jeg i hvert fall i Oslo i innvandrebutikkene.

Selv ble jeg i sommer også ganske forelsket i Økologisk tykkmjølk fra Røros - forøvrig Norges første beskyttede produktbetegnelse (ref feta-ost og Kalamata-oliven).

For det første er den mild og god, og tykk, når man ikke rører den, bare lar en klump renne ut av kartongen og klipper den av :). For det andre er det veldig spennede at tykkheten kommer fra bladene til en av Norges tre kjøttetende planter, tettegras!

Carisma sa for siden:

Jeg har forelsket meg i den greske og tyrkeiske youghurten.. Men med 10% fett er den vel egentlig litt for mye på lindberg??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.