Goggen sa for siden:
...
Goggen sa for siden:
...
Summer sa for siden:
Ja, det hadde vært greit om de kunne være mer åpne, og la valgene være opp til hvert enkelt individ. Tenk om de kunne satt seg mer inn i forskning, og sett at det ikke bare finnes EN løsning, og sluttet å være redd for noe som ikke er å være redd for.
Min mage er også blitt mindre luftig etter kostomlegging.
Nille sa for siden:
Atter et flott innlegg fra vår kjære Goggen!
Kjempeflott !
[color=purple][/color]
:klem:
Fjonken sa for siden:
Kjempebra innlegg Goggen. Er enig med deg at den kostholdsdebatten som nå pågår er preget av at alle sitter på hver sin tue med bomber og granater klare for å forsvare sitt syn. Hvorfor kan ikke de ulike leirene nærme seg hverandre. Respektere at det finnes flere sannheter enn en og at valget om kostfilosofi må være tilpasset og individuelt. Det virker ikke som om ekspertene har forstått at ikke alt fungere for alle. Derfor det er nødvendig med mange kostfilosofier og åpenhet mellom disse. Det er greit at man brenner for sitt syn. Det er greit at man forsvarer sitt syn, men det er ikke greit at man tier i hjel andre alternativer. Folk må få vite at det finnes flere veier til Roma, uten at man dermed favoriserer den ene veien framfor den andre. Nå som fedme har blitt et nasjonalt helseproblem bør ekspertene bli litt mer ydmyke og åpne for andre syn og metoder. De tradisjonelle rådene om mager mat og mye mosjon har hjulpet tusenvis av mennesker til et sunnere og bedre liv, men mange har også blitt hjulpet rett inn i veggen. Når den tradisjonelle metoden ikke fungerer må man da kunne skule over til naboeksperten og si til sin klient at du.. kanskje Fedon kan hjelpe deg bedre enn jeg kan..
Iset sa for siden:
Kjempeflott innlegg, som jeg selvsagt er helt enig i.
Men samtidig skjønner jeg jo at de ikke vil opplyse om noe de selv mener er skadelig. Alle "ekspertene" inne på vektklubb er jo totalt imot lavkarbo og får nesten mord i blikket om man bare nevner ordet! :rolleyes:
Trist.
Men en ting som virkelig irriterer meg er at de kan påstå ting som ikke har rot i virkeligheten. De regelrett skremmer folk fra lavkarbo ved å spre løgner! Som feks. dette:
:snill:
Begod sa for siden:
Det gjør så absolutt jeg og. Jeg anser forskningens leting etter ett svar som er det riktig for alle ,som det store problemet. Det hadde vært bedre om det ble forsket på de forskjellige typer kosthold slik at man kunne hatt fåttnoen retningslinjer for å finne ut hva som passer for hvem.
Fjonken sa for siden:
Det er vel det som er kjernen i problemet at disse ulike "ekspertene" ikke kan respektere at det finnes flere sannheter. Det råder krigstilstander i ernæringsfoskningsmiljøet. Det er skylapper på og fordøm. I steden burde det da være mulig å åpne øya litt og se til naboen og kanskje ikke akseptere, men i allefall respektere naboens syn. Med respekt for hverandres syn og metoder blir det med ett større åpenhet og større sjangse for samarbeid. Det er dette som mangler i dagens ernæringspolitikk. Samarbeid om å få flest mulig mennesker ut av matens kveletak og over på veier som fører til et bedre liv og en bedre helse.
De vil jo det samme alle sammen, nemlig forbedre helsa til folk. Så om de bare kunne jobbe side om side og lære av hverandre i steden for å barrikadere seg på hver sin fjelltopp. Det samarbeidet ville gavnet folket langt mer enn den krigen som nå påstår og det virrvarret av ulike meninger og råd som gis. I kampen om den lukerative og pengeinnbringende overvektige tas alle midler i bruk. Også løgner og usannheter. Bomber og granater.. Det er rene krigen der ute.. og stakkars den som skal forsøke å finne vei i vellinga.
janmesi sa for siden:
Goggen: Dette innlegget må du også sende inn til [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] !!! Kjempebra skrevet - !
Iset sa for siden:
Det beste må vel være da min helt (not) Wenche Frölich hadde fått med seg bakeren Eddie Eidsvåg til å stå frem i media og fortelle hvor gal Lindberg var og hvor viktig det var med brød. :snill:
Goggen sa for siden:
Takk for kommentar!
Et noe redigert innlegg er sendt VG. Så får vi se.
Goggen sa for siden:
VG Søndag har faktisk trykket innlegget!
stinasol sa for siden:
stilig 8-)))
Iset sa for siden:
Hææ? Har de??? Nå står pinadø ikke verden til påske! SÅ BRA!!!! Verden går altså fremover, det hadde jeg nesten begynt å gi opp håpet på! :jippii:
Iset sa for siden:
Jeg kan faktisk signere på det du skriver også, Goggen. Jeg er svært plaget med luftsmerter (skikkelig knivhogg og gass, deilig ikke sant?) når jeg spiser vanlig "sunt norsk" kosthold med pasta, ris, poteter, sukker og brød. Spesielt hvete og sukker får jeg gass og smerter av, men også mye av de andre nevnte matvarene.
Når jeg da spiser lavkarbo med nok/mye fett og helt kutter ut de overnevnte matvarene, forsvinner ALLE luftsmertene og gassen. Og da mener jeg ALT. Ikke ANTYDNING til det engang, samme om jeg spiser fårikål som du sier hehe. I tillegg har jeg ikke lenger halsbrann og jeg er ikke så svimmel som før (mye pga blodsukkeret).
At ikke ernæringsmyndighetene kan NEVNE det er helt søkt, men jeg skjønner jo samtidig hvorfor, når de jo mener fett er farlig. De kan jo ikke gå ut og anbefale noe de mener er skadelig. Men det er jo faktisk på tide å snu det synet nå, for det sømmer seg ikke for et ernæringsråd å sitte og tro på julenissen.
Goggen sa for siden:
Jepp, fremover går det!
De hadde til og med rammet det inn midt på sida og laga ei søt lita tegning i tillegg!
Carisma sa for siden:
Som et lite apropos til dette så holdt jeg på å dette av stolen da jeg på forsiden av dagbladet.no fant følgende sitet: Fedon-dietten vitenskapelig bevist
Mer her: www.dagbladet.no/dinside/2006/09/07/476091.html
ssskaldeman sa for siden:
Utmärkt skrivet, Goggen! Och kul att se att det går bra för dig.
Med mig är allt bra. Jag håller vikten och hälsan är utmärkt. Gaser i magen har jag inte känt av på fyra år.
Jag kommer förmodligen till Oslo 16-17/11. Det talas om någon hälsokonferens då. Jag vet ingenting närmare ännu, men det vore kul att se någon av er i levande livet.
Må bra!
Sten Sture
Goggen sa for siden:
Tak takk Skaldeman! Ja her går det bra. 25 kg minus og kroppen er mye bedre. Som du kanskje har lest spiser jeg en del grønnsaker og trives med det. Litt gass blir det men ikke slik som før.
Hadde vært moro å tatt en tur til Oslo. Hvem vet, må se an litt.
Takk for kommentar og ha ei fin helg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.