< Tilbake til oversikten

Kan man fryse ned...

Summer sa for siden:

...kokte poteter?

Noen med erfaring?

Kan jeg ta opp igjen nedfryste poteter og steke dem, eller blir de feks bare brukendes til potetmos etterpå?

Nille sa for siden:

:eek:

:eek: Poteter ????? Æ´rru gæ´ær´n eller ?? LISE da !! Dette er et lavkarbo forum. Vi spiser da ikke poteter !! :p

Men jo, du kan fryse dem ned. Men best resultat om du skjærer dem i skiver først, og fryser dem (skivene) separat. Da går de ikke så lett istykker når du tiner dem/steker. Syns jeg å huske...... fra den gang da jeg spiste poteter..... :o
men det er jo lenge siden. kan hende jeg husker feil.......

Summer sa for siden:

fnis Ikke meningen å si slike skumle ord her inne. :D
Men siden jeg er gravid, så føler jeg meg litt unnskyldt... :engel_ikk

Takk for svar. :klem:

Fjonken sa for siden:

Kokte poteter kan fryses uten problemer. Som med alle andre grønnsaker må de være kokt eller forvellet før du slenge dem i fryseren. Rå poteter i fryseren bli søte.. og ekkle og helt uspiselige. Bare så det er sagt.

Fjonken sa for siden:

Siden du er gravid og undervektig bør du blåse i alle matregler og bare stappe i gapet det du har lyst på og tåler. Du har herved tillatelse fra meg til å spise så mye poteter du bare vil.. Kos deg i svangerskapet Lise og finn tilfredshet i matveien. Det er mer viktig enn å telle karber for øyeblikket.

Nille sa for siden:

Det er vel kokte vel Lise ? Er ikke vits i å fryse råe vel ?? Eller.....

Summer sa for siden:

Ja, det står kokte i første innlegget mitt. :) Men greit å vite om råe også, selv om det aldri har falt meg inn å fryse ned rå poteter. :)

Og jeg teller ikke karber, jeg bare spiser lavglykemisk og sørger for at jeg får nok proteiner og sunt fett. Jeg tåler ikke høyglykemiske varer såå godt, men jeg kjenner jeg tåler mer karber nå, enn før graviditeten. SÅ ja, jeg spiser og koser meg med det jeg tåler. :)

nøtta sa for siden:

æææææææææææææææææææ !!! er du gravid ??? gartulerer så utrolig masse !! Dette er jo fantastisk :klem: :klem: :klem:

Summer sa for siden:

Takk nøtta. :stortsmil

Karin sa for siden:

Så koselig Lise! Gratulerer til dere alle tre! :klem:

Summer sa for siden:

Takk takk Karin. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.