< Tilbake til oversikten

Fedons Franske Sjokoladekake (helt uten mel)

#1

Fjonken sa for siden:

Denne oppskriften står i Kokeboken naturlig slank. Det bildet som følger oppskriften får i allefall tenna mine til å løpe i vann. Ingen tvil om at dette må prøves.. Enn så lenge legger jeg bare oppskriften ut her så alle som vil kan få tilgang til den..

2 plater a 125 g mørk kokesjokolade
150 g smør
5 store egg
125 g fruktose
2 ts vaniljesukker

Springform 24 cm i diameter
Stekes i oven ved 160 grader i 50-60 min.

Smør formen og dekk bunnen med bakepapir
Brekk opp sjokoladen og smelt den sammen med smøret på svak varme. Rør kraftig til sjokolade og smør blir til en jevn masse. Avkjøl til romtemperatur.
Skill eggene. Pisk en tykk og lys eggedosis av eggeplommene, og halvparten av fruktosen og vaniljesukkeret. Pisk eggehvitene stive og pisk inn resten av gruktosen til tykk marengs. Rør sammen sjokoladen og eggedosis og vend i de stivpiskede eggehvitene. Fyll røren i formen og stek kaken på nederste rille i ovnen. Sett formen på en rist og avkjøl kaken i formen. Klem ned det sprøe skallet på kaken når den er kald og glaser den med sjokoladeglasur

Sjokoladeglasur:
1 dl kremfløte eller soyafløte
1 plate a 125 g mørk kokesjokolade

Kok opp fløten. Brekk sjokoladen i små stykker og rør den i den kokende fløten så sjokoladen smelter. Gell den over kaken og glatt den forsiktig til. Sett kaken kjørlig så glasuren stivner.


#2

Iset sa for siden:

Den har jeg laget MANGE ganger. Den er knallgod, som konfekt. Laget den nå i helga faktisk, den står i kjøleskapet. Jeg klarer heldigvis å begrense meg hehe, men mannen er helt vill etter denne og kan spise en halv kake i slengen. :eek:


#3

Hyper sa for siden:

Kan man bruke noe annet enn fruktose i denne?Og i tilfelle hvor mye av den evt. erstatningen?



#5

3 barn i nord sa for siden:

nu ha æ bakt og smakt på kaka... nydelig!!!!!!!! brukte splenda isteden for fruktose. kjempebra resultat! blanda alt"sokkeret"i eggedosisen, ville ikkje risikere å ødelegge d stive eggevitan.


#6

Mya sa for siden:

hvor mye splenda brukte du det er jo mye lettere enn fruktose


#7

3 barn i nord sa for siden:

tok utgangspunkt i d som står på splenda pakken, om forholdet mellom vanlig sokker og splenda. ca 10 ss splenda blei d da..


#8

Mya sa for siden:

hei prøvde denne i helgen, og synes den var litt så som så. men så lagde jeg glasuren med sukkerfri melkesjokolade og hadde på masse hele valnøtter, det ble godt det. litt tyggemotstand også


#9

Christine123 sa for siden:

Huffda, den kaken hørtes så utrolig fristende ut, men jeg som bare er på dag 3 i induksjonsfasen kan nok ikke spise noe slikt nå...:P


#10

Ole Brumm sa for siden:

Denne skal jeg prøve :D


#11

Sissi sa for siden:

Hei hei..

Denne kaken skal jeg garantert lage i morgen så jeg kan kose meg litt i helgen :)

Men når man bytter ut fruktosen med splenda, er det noen som vet hvor mange karber kaken mister da??

Hilsen Meg

P.S. har gått ned 5 kg på en mnd!!! Wiiiiiii :p


#12

Solan sa for siden:

Ååååååååå .... den ser jo så god ut at det nesten er dårlig gjort å poste her ... åååååÅÅÅÅ!


#13

Siljevanilje sa for siden:

den laga jeg igår. mmm.. sier jeg bare. helt fantastisk. hele kaka er så lett og silke myk. smelter på tunga. :) skal ta med litt over halve kake på besøk idag..

( sambo var så frekk at han kun hadde denne til frokost idag ) :p


#14

Dolly sa for siden:

Er det ikke mange karbohydrater i denne da?


#15

monki sa for siden:

hi hi det var det jeg og lurte på. hørtes godt ut iallefall:D


#16

Gerd sa for siden:

For mye for oss ketolysere ja... :rolleyes:


#17

Gerd sa for siden:

Fant dette om kaken i en annen tråd:


#18

monki sa for siden:

åååååå herregud


#19

Gerd sa for siden:

Søtsjuk??? Lag små ziggylapper(med litt søtstoff i) og del de og fyll med litt krem...;) Mye mindre karber


#20

monki sa for siden:

nei det er jeg faktisk ikke,men jeg tenker på det er 300 karbo i den,hva er det da i en vanlig kake?


#21

Gerd sa for siden:

Det tør jeg ikke tenke på engang.... :eek:


#22

monki sa for siden:

:lol:


#23

Trolljenta sa for siden:

Nå er jo ikke denne kaken hverdagskost for noen.. Så sånnsett er det for mye for alle.. Men skal du ha kake på bursdagen din er denne et godt alternativ spør du meg, sinnsykt god.


#24

3 barn i nord sa for siden:

omman laga den me splenda og sjokolade m kunstig søtstoff blir d mykje mindre karb. d gjør nu æ....


#25

Tuppen sa for siden:

ser nyydelig ut.... men denne tør jeg ikke å lage før jeg har gått ned ti kg til...... ser litt farlig god ut ;)


#26

Trixie sa for siden:

Hvor mye Splenda brukte du?
Trixie :)


#27

Titti sa for siden:

Denne lagde jeg i dag, røren ble hvertfall nam :sikle:
Nå har jeg laget sjokoladeglasuren og hatt oppi, syntes den var litt rennende, men det trekker kanskje inn i kaka og stivner :confused:
Sikkert god hvertfall. Tenkte å sette den i kjøleskapet jeg, er det dumt?


#28

Photobscura sa for siden:

Den MÅ spises kald! Vil heller kalle den en konfektkake enn noe annet:)

Har tenkt å lage denne om noen uker, dersom det fortatt går godt. Da skal jeg lage den med 86 prosent sjokolade og splenda, regne ut karbandelen og legge ut her.

Lagde den med original oppskriften gang før, og den er virkelg virkelig god!


#29

Carisma sa for siden:

Første gang jeg laget kaka ble den nesten litt tørr, så et tips er faktisk, i motsetning til de fleste andre kaker, å klemme sammen bunnen litt når man tar den ut av ovnen. så får man den litt seige, brownie-aktige konsistensen. :rolleyes:


#30

Iset sa for siden:

Jeg har bare smakt originalen med fruktose, og den er iallfall supergod. Min mann kan spise en hel kake på et par dager, han elsker denne. :sikle:


#31

Photobscura sa for siden:

Enid her inne lagde den med splenda, og hun sa at den ble like god som med fruktose, så det er vel verdt forsøket:)


#32

Tuppen sa for siden:

gleder meg :D
skal ikke lage den før 17 mai :P


#33

krokus sa for siden:

Jeg laget denne nå i helgen. Brukte ca 20 g Splenda i stedet for fruktose. Da vil vel antall karber reduseres med 115 g etter det jeg kan regne ut.

Brukte 70% sjokolade, det ble litt mye kakaosmak, men god var den likevel..

Hadde ingen problemer med Splenda i eggehviten, men syns ikke eggedosisen ble noe særlig luftig. Kaken ble ihverfall ganske liten, men den er veldig mektig, et stykke holder en stund.

Noen som har forsøkt sukrin i stedet for Splenda, det skal visst være enda bedre?


#34

Tuppen sa for siden:

høres bra ut dette :p
gleder meg enda mer og mer :p


#35

Nett sa for siden:

Jeg har bakt en variant av denne idag:D i store muffinsformer;). Greit å ha liggende noen porsjoner i frysern - bare ta opp en når det trengs!

Prøvde meg på en halv oppskrift for jeg hadde så lite smør.

100 g bringebærsjokolade Freia
25 g 70% sjoko Freia
50 g smør
3 egg (vanlig str)
ca 15 g splenda
4-6 dråper vaniljees.


20 g valnøtter

Fulgte fremgangsmåten over her, men hadde røren over i 4 store muffinsformer ( jeg bruker de store fra Rimco - trenger ikke smøring) Så drysset jeg over litt hakkede valnøtter og trykte lett nedi. Stekte ca 10-12 min på 180 grader, de var litt "løse" når jeg tok dem ut men regner med de blir helt perfekte når de får "satt seg".
Skal serveres med rørte bringebær og litt søtet kesam.

Kommer med tilbakemeld. imorgen om hvordan de ble!!


#36

nalana sa for siden:

Ingen som har et bilde å legge ut? Har boka med oppskriften i, men der er det ikke noe bilde.


#37

Carisma sa for siden:

Det er bilde av den i endelig slank boka



#39

Borealis sa for siden:

Hvordan ble di da?:sikle:


#40

Nett sa for siden:

De ble helt perfekte:p Ganske kompakte og mektige, myke og med mye smak. 1 sånn muffins var passe porsjon for meg - med litt bringebær-saus og cc (glemte å kjøpe kesam) smakte det friskt og godt. Har noen i fryseren som jeg bare kan ta opp ved behov;) .


#41

Melkerull sa for siden:

Ved behov ja.... Hva om man har behov hver dag da, ogfte flere ganger for dagen, som meg..... :flau:


#42

Carisma sa for siden:

Da må man bare tenke på noe annet... :D Det er et slit i begynnelsen, men det går over.


#43

nomma sa for siden:

Bakte denne i går.. men ble ikke helt vellykket.. så etterpå at jeg hadde hatt 50 gr forlite skjokolade i røra :o fikk ikke med meg at det sto 125 g

Brukte 12,5 g splenda...

til glasur brukte jeg den nye sjokolanden til Freia den med pistasje nøtter..

selv om jeg hadde for lite sjokolade i røra ble kaka god.. brukte 70% i røra, ble veldig kraftig smak.. men med en krem dott vedsiden.. er det bare en ting å si..mmmmmmmmm :D


#44

Amica sa for siden:

Noen som vet eksaktlig hvor mye karber det blir i denne da? Med Sukrin istedenfor Fruktose? Hvordan blir den om man bare bruker sukkerfri sjokolade? (og da blir det vel ikke mange karbene å skryte av?)


#45

Elanessë sa for siden:

Lurer på det samme ja... og kan man bruke natreen eller splenda istedenfor?

#46

Amica sa for siden:

Det var noen som snakket om det i en annen tråd tror jeg? Leste så mange i går, har mistet litt oversikten over hvor stod hva :flau: Noen mente den ble helt annerledes (men fortsatt veeeldig god, bare uten masse kaber), mens andre sa den ble liten og ikke slik som originalen skulle se ut. Menmen, pyttsann! Om jeg lager den lager jeg den med Splenda eller sukrin :D


#47

Penny Lane sa for siden:

jeg laget denne kaka to ganger før og bruktenatreen første gangen, og sukrin den andre...og så har jeg blandet litt sukkerfri skokolade og vanlig mørk kokesjokolade.... begge gangene har den smakt helt nydelig!

Når jeg brukte sukrin så falt den ikke like mye sammen som når jeg brukte natreen, men det kan også være fordi jeg brukte litt større rundform enn det som står i oppskriften(26 dm i stedet for 24). Og når jeg brukte sukrin og blanda sukkerfri og vanlig mørk kokesjokolade så ble det ca 50 kh! ;););)


#48

Amica sa for siden:

Mon tro hvor mange "normale" kakestykker man får da??! :D 5 stykker=10 gram per stykke, 10 stykker =5 g per - så det kommer jo ann på hvor mange stykekr man kan få?! :o

Noen som vet ca.?


#49

Penny Lane sa for siden:

hmmm nei er ikke helt sikker, men du får i hvertfall 10 stykker tror jeg...kanskje litt mer...kommer jo veldig an på da... (telte ikke når den ble spist hehe...) men den er veldig mektig, så man blir for mett;)


#50

Joika sa for siden:

Legg gjerne ut bilde.. noen. :nam:


#51

Amica sa for siden:

5 gram per stykke..huuum, da er den kanskje verdt å bake til 17. Mai :D

Ja, sleng gjerne ut bilde!


#52

Elanessë sa for siden:

Planlegger å bake denne til helga ja :D Hvis ingen har lagt ut bilde før da så kommer det iallefall noe fra meg ;)


#53

Søster sa for siden:

Har sett litt på en del kakeoppskrifter her nå for å finne en som jeg kan ta med til svigermors 60 års dag.
Fant denne Suksess terte

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Lemen
Hei! Her er min versjon, fikk oppskriften av Nalana, men jeg har endret den litt!

Bunn:
250 g. mandler
5 stivpiskede eggehviter
1,5 dl splenda

160 grader i ca 30-35 minutter.

Fyll:
5 eggeplommer
1,5 dl fløte
1,5 dl splenda
100 g meierismør
vaniljesukker (husker ikke helt hvor mye jeg brukte) Burde sikkert vært vaniljesukker, men det var det jeg hadde... :o

Varmer opp alt untatt smøret på svak varme, til det tykner (skal ikke koke), så avkjøler jeg kremen, før jeg blander mykt smør i blandingen og setter den i fryseren for avkjøling.

Har laget kaken etter denne oppskriften 1 gang. Serverte den til en venninne som ikke spiser lavkarbo, og hun syntes den var god. (Og det gjorde jeg og ;)) Det eneste problemet var at bunnen ble ganske tørr, men tror kanske det kom av at bunnen var litt mye stekt. Jeg har også kuttet ned på smøret i kremen, synes det blir for mye smørsmak med 150 g.

Tips: Jeg bruker å sile kremen når jeg har blandet eggeplommene, splenda og fløte - da får jeg vekk de slintrene som kommer av eggeplommene, og kremen blir glattere.

Nå vurderer jeg å prøve meg på en kombinasjon av denne og Fedons franske sjokoladekake :o Lurer på om det vil funke.
Tenker da å lage mandelbunn med hakket mørk sjokolade, smørkrem med smeltet mørk sjokolade, og på toppen glasuren til fedonkaka. Ja, sjokolade er godt :p
Noen som har prøvd noe lignende? Er litt redd for at kremen skal bli hard med sjokoladen i, istedet for glatt som den skal være.


#54

Søster sa for siden:

Laget bunnen nå og jeg glemte sjokoladen :o Ikke så lett å bake kake når det er tre som ikke vil legge seg...


#55

Elanessë sa for siden:

Jeg har lagd muffins ut av denne!! Brukte halve oppskriften, og ikke glasur. Hele røren ble 15 karb, og jeg fikk syv muffinser. Altså ca.2 karb per muffins.


#56

Søster sa for siden:

Mmm, Elanesse de ser gode ut :) Nå er kaka mi også ferdig. Det endte opp med en variant av Sara Bernhardt kake i rund form. Den står nå i fryseren klar til bruk på 17. mai.
Litt dumt når kaken er rund, så får jeg ikke testet den og har dermed ikke peiling på om den er god nok til å sette på bordet :rolleyes: Men den ser god ut da :)
Ble vel ikke helt lavkarbo, for jeg hadde bare en halv plate med sukkerfri sjokolade så det ble en del vanlig mørk sjokolade 70%. Men av søtningsstoff, brukte jeg bare splenda.


#57

Søster sa for siden:

Her er bilder av kaken :)


#58

Joika sa for siden:

Oii.. så god ut. Det blir denne 17 mai!


#59

Gracella sa for siden:

Jeg har brukt Canderel sjokolade som (forhåpentligvis) har 2,2 karb pr. 100 g.
Da får jeg at hele kaken kommer på 32 karb, hvorav 15 kommer fra 10 ss splenda.


#60

Gracella sa for siden:

Det ble visst litt tidlig på morgenen for meg, hi, hi - jeg så ikke at det var flere sider i denne tråden eller at det kom flere oppskrifter. Det er altså Fedons franske sjokoladekake jeg har lagd, og jeg lagde den i går kveld så jeg har enda ikke smakt på den. Den ble i alle fall ca 5 cm høy og har sunket litt sammen i midten - akkurat som andre typer sjokoladekaker jeg har lagd.
Den skal uansett settes på 17.mai bordet i morgen ;-)


#61

Joika sa for siden:

Jeg skal lage en testversjon i dag, så en til i kveld om jeg får det til.

Gleder meg skikkelig. :nam:


#62

Joika sa for siden:

Her er min. Ble litt flat pga manglende miksmaster (den kortsluttet). Men smaker godt!


#63

Amica sa for siden:

Ohoooi :eek: Dæææsken døtte dette så godt ut! :sikle:

Mon tro om man kan bruke Sukrin istedenfor Splenda? Det er 0 karbs..Hmmm.. Og Anthon Berg sjokolade? Husker ikke hvor mye karbs det er i den da..


#64

Joika sa for siden:

Jeg hadde tatt en bit på dette bildet. :lol: Ser ikke så lekkert ut kanskje, men kommer frem at vi snakker SJOKOLADEKAKE.

Jeg brukte den kokesjokoladen som er 86% eller noe, og splenda. Er jo noe karber da, men likevel ikke det verste man kan spise. Syntes også det er godt med litt "sausete" glasur, så hadde i litt mer kremfløte.


#65

Elanessë sa for siden:

Jeg brukte den sjokoladen ja til mine muffins som er lagd etter denne oppskriften (lettere for meg å lage muffins som skal dra rundt på dem i veska så). Var vel 3 karb per 100 gram i den sjokkisen fant vi ut. Og ei plate er 45gram. Jeg skrev vel over her hvor mye karb jeg fikk i hele røra, og hvor mye per muffins.

#66

Amica sa for siden:

Vi skal lage denne i kveld (forhåpentligvis). Kjøpt inn 8 sukkerfrie Anthon Berg (knegg) og tror vi satse rpå Sukrin isteden for Splenda. Sukrin er jo 0 karber i motsetning til Splenda :D Spent på resultatet..Må den i fryseren? Holder det med kjøleskap?


#67

Tina sa for siden:

Jeg har satt kaka mi i ovnen nå. JEg er veldig spent på hvordan dette blir. Veldig dumt at jeg ikke kan prøvesmake i kveld. Skal ha med på fest i morgen. Jeg brukte cloetta sukkerfri sjokolade og splenda.

Røren smakte ihvertfall sinnsyyyykt godt, så spent hvordan resultatet smaker. Jeg har kjøpt valnøtter til å pynte med. Jeg kan ta bilde etterpå hvis den blir vellykket :-)


#68

Amica sa for siden:

Min er også i ovnen nå :D Når er din ferdig? Hihi :lol:

Skal ikke prøvesmake før i morgen jeg heller..

Jeg brukte Sukrin og Anthon Berg sjokoalde (som jeg sa over), hvor mange karber blir det i din? Har ikke regnet på vår enda.. Dumme med Sukrinen er at det blir slike "sukkerkorn" i røra (de oppløser seg liksom ikke :rolleyes: ). Mulig det blir bedre når den er stekt..spent


#69

Tina sa for siden:

Jeg har ikke regnet ut karber. Jeg tenker at jeg skal bare ta en bit selv uansett :).

Jeg satte den inn ca kl 22, så begynner vel å bli ferdig om en halv time :). Gleder meg stort til å se det ferdige resultatet!


#70

sirimor sa for siden:

Veldig spennende lesning dette her.... jeg tror jeg skal stå opp tidlig imorgen å bake. Satser på Anton Berg sjokoladen og sukrin.
Gleder meg!:D


#71

Amica sa for siden:

Satt min inn 21:55 ;) 50-60 min sa dem? vente lukter vertfall fryktelig godt :D


#72

sirimor sa for siden:

Oi,.. jeg må ned i butikken før det stenger og kjøpe fløte!


#73

Amica sa for siden:

Kjære vene, nå er jeg skikkelig blond her - men åssen vet jeg at den er ferdig?? :rodme: (jada, jeg vet man kan stikke noe i midten og se om deigen sitter fast, men noen nevnte her at den blir sånn brownies-aktig, og da blir det liksom alltid deig på pinna :p ).


#74

Tina sa for siden:

jeg er også nokså blond (har stripet håret i dag:)) og vet heller ikke. Jeg mistenker at kaka er ferdig hvert øyeblikk. Den ser ihvertfall nokså ferdig ut. Har stått inne i 42 min nå


#75

Tina sa for siden:

den ble fin og ser god ut! fikk ikke til å legge ut bilde.... Gleder meg til i morgen da den skal spises!


#76

Amica sa for siden:

Du kan laste opp bilder på f.eks. Photobucket.com eller imagshack.us !! Vil gjerne se bilde! :D

Skal legge ut av vår nå..Selv om glassuren ikke er stivnet. Får ta ett imorgen og ;)


#77

Amica sa for siden:

Kaken fra ovnen (før glassur):

Etter glassuren var tatt på (ikke stivnet, men..)

Om noen lurer på hva det hvite under kaka er er det bare bunnen av formen med bakepapir på :p

Her dagen etter når glassuren er stivnet:


#78

Amica sa for siden:

La til bilde fra i dga og, før vi skal smaake :p


#79

mum sa for siden:

Her er min variant. Har sjokolademouse på toppen istedenfor glasur.


#80

Amica sa for siden:

Her er forresten antall karber i den vi har brukt:
375 g mørk sukkefri Anthon Berg = 24 g karber
150 g smør = 1.5 g
5 egg = 4.5 g
125 g sukrin = 0 g
2 ts vaniljesukker = 3 g?
1 dl kremfløte = 2 g?

SUM = 35 karber hele kaken /20 stykker = 1.75 g per stykke

Neste gang utelukker jeg vaniljesukkeret, ante ike at det var så mye det :eek: :rolleyes: Og det funker like godt uten for vår del..


#81

Elanessë sa for siden:

Det var ikke så ille. Mmmm :sikle: fikk lyst på nå ja. Må spare et stykke til meg da :D

#82

Tuppen sa for siden:

nam nam...... :sikle: blir en stund til neste gang jeg lager den! men fy så god den er!


#83

Tina sa for siden:

Min ble veldig god og veldig populær. Den eneste kaka som ble spist opp!


#84

Tina sa for siden:

Ikke akkurat verdens beste bilde, men verdens beste kake :)
[attach]4771[/attach]


#85

Amica sa for siden:

mmm, den så herlig ut, Tina! Åssen klarte du å få fyllet så kremet av bare ren fløte og sjokolade? blond :lol:


#86

Tina sa for siden:

Jeg gjorde ikke noe spesielt. Fulgte bare oppskriften. Tilfeldigheter rett og slett! :)

Glasuren har ikke stivnet helt på dette bildet.


#87

annabanana sa for siden:

jeg lagde den med cloetta mørk sjokolade.. uff. den smakte skikkelig vondt. meg jeg merker at dette er en kake jeg kan like, bare jeg bruker en bedre sjokolade. anton berg sjokoladen er god :)

ikke hadde jeg miksmaster heller, (var på camping), så det var skuffende greier :(


#88

Amica sa for siden:

Den ble ganske.."sterk" (kan man kalel den det? :lol: ) med bare Anthon Berg. Jeg innbiller jeg at man ikke trenger SÅ mye sjoklade i bunnen, det ble veldig..mektig med kakao/sjokoladesmak.

Men når man ikke har spist kake på aldri så lenge så sluke rman denne altså :lol:


#89

sirimor sa for siden:

Jeg synes også den ble ganske sterk. Lagde denne med Anton Berg jeg også. Men om man dropper glasuren og istedet bare drysser litt sukrinmelis som pynt, kanskje det hadde vært en ide?

Jeg synes iallefall det var himmelsk med sjokoladekake, lenge siden sist:D


#90

Elanessë sa for siden:

Jeg brukte ikke glasur, men syns likevel denne ble mektig ja. Så mer enn nok å halvere oppskriften og lage dem i muffinsformer syns jeg ja :)


#91

pingunn sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt sånn ANton berg sjokolade???
Har sett etter sukkerfri sjokolade i butikken, men syns ikke det er no mindre karber i de jeg, er vel sikkert forskjellig fra type til type????:confused:
Denne ser jo fryktelig god ut da. :sikle:


#92

luringen sa for siden:

brukte en 70% sjololade og en sukekrfri jeg. God, mye smak og mektig. med liiiitt. vanileis eller heistad vaniljesaus til. Evt vanilje kesam.


#93

Elanessë sa for siden:

Ica Maxi her

#94

Tuppen sa for siden:

jeg bruker faktisk bare 100g sjokolade i kaken og 100 til glasuren... for ellers så blir det for skarpt...


#95

Amica sa for siden:

Kjøper den på Rema hos oss. Koster 8 kr der. Ica (ikke Maxi) her har den også, men der koster den litt mer..SÅ skal du handle mange lønner det seg å kjøpe på Rema :D (om du i det hele tatt finner den that is :rolleyes: ).


#96

Impulsiw sa for siden:

Denne skal testes :D


#97

Trolljenta sa for siden:

Flere som har eksperimentert med sukrin og mengde? Kan kankskje ha mindre enn 125 gram?

Noen som har laget denne i langpanne og har justert oppskriften?


#98

sirine sa for siden:

Hei jeg er ny her lurer på fruktose og sukrin er d samme..? Jg skulle bruke sukrin i denne kaken blir d like mye??


#99

Operah sa for siden:

Jeg bruker Sukkerfritt sin mørke sjokolade (den med færrest totalkarber) og samme mengde som i originaloppskriften.
Bruker 125 g. Sukrin og har i 10 dråper vaniljessens istedet for vaniljesukker.

I glasuren har jeg 15 dråper romessens - setter en piff på det hele.

Også steker jeg den i liten langpanne i 30 minutter.

Oppbevares i kjøleskap (ta den gjerne ut av kjøleskapet 10 min. før servering) - og blir veeeldig lite karber med dette innholdet.

Her i huset serveres den ved alle styremøter o.a. sammkomster og går ned på høykant!


#100

Stineplinepløne sa for siden:

Denne skal vi lage i dag.

Håper den er god og ikke samker for mye kakao..
Har laget en sjokolademoussekake her inne, og den smakte for mye kakao for oss :rolleyes:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.