< Tilbake til oversikten

Alkohol under induksjon?

shady sa for siden:

Hei alle kloke hoder der ute! Jeg er ny på forumet, i anledning at jeg skal starte på Atkins igjen. Levde etter Atkins med stort hell for noen år siden, men så ble jeg gravid og det hele skled ut, og deretter har vekta bare klistret seg fast. Nå er jeg veldig motivert til å begynne, men lurer på en ting: Jeg skal ut på et arrangement med jobben på fredag. Da vil det naturligvis bli drukket en del alkohol. Er dette helt krise med tanke på at jeg da vil være inne i min første uke av induksjonen? Burde jeg i så fall vente en uke før jeg starter? Dette blir det vanskeligste for meg tror jeg, ikke fordi jeg drikker så avsindig mye altså, men fordi jeg må være med på en del sosiale arrangementer i forbindelse med jobben.

Gode råd, anyone? :)

Nille sa for siden:

Det er jo ikke så innmari lurt å drikke når du går på Induksjon. Mest av alt fordi du tåler myyyyyyyye mindre alkohol enn vanlig når du er i ketose. Det kan bety at du tåler bare halvparten av hva du pleier, og du blir mye fullere mye fortere ! Så vær forsiktig - flere som har hatt ubehagelige opplevelser med slikt.

Det kommer også litt an på hva du drikker. Drikker du øl og sukkerholdige drinker ville jeg ha venta med induksjon til etter festen. Fettmengden på Atkins + øl og sukkerholdig drikker er IKKE lurt.

Drikker du tørr hvitvin eller rødvin - evt. drinker med sukkerfritt blandevann (lightbrus - IKKE juice).. kan du godt starte med å kutte ut sukker, hvitt mel, poteter, pasta og ris i uka før festen og gå på full induksjon etterpå.

Lykke til og velkommen til forumet !:D

shady sa for siden:

Tusen takk for svar, Nille! Jeg tror jeg utsetter induksjonen en uke, selv om jeg egentlig klør etter å komme i gang. Men det er nok mest fornuftig å vente, jeg orker ikke å være fanatisk (hmm...flink) i en uke, for så å ødelegge det hele med et par halvlitere.

Er det forresten noen som vet om det er negativt å "lade opp" med litt vin og pasta i uka før induksjon? :rolleyes:

Nille sa for siden:

Det er vel hverken eller.......;) Tror ikke det spiller større rolle fra eller til !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.