< Tilbake til oversikten

Når skal man øke karbohydrat inntaket?

Sniff sa for siden:

Har vært på ketolyse noen uker nå, og tror jeg holder meg innfor grensen på 15 karb. har ikke vært så nøye med regning og veiing. Sliter litt i perioder med sjokoladesuget, og i går måtte jeg gi etter og spiste tre ruter melkesjokolade. Det resulterte i at det ikke var utslag på "stixen" i dag. Vekta har stagnert, men jeg var ikke overvektig når jeg begynte, ønsket å ta av meg 6 kilo tilsammen og nå har jeg 3 igjen. Men det jeg egentlig lurte på var når skal en øke mengden karbohydrat og til hvor mye?:o :rolleyes:

Nille sa for siden:

Ville absolutt anbefale deg å begynne å plusse på karber allerede nå. Mellom 5 og 10 pr uke er vanlig. Når vekttapet ditt stanser helt opp et du hvor "din" grense går, og du holder deg rundt det når du vedlikeholder. Føler du for å ta av litt til, kutter du ned tilsvarende. De fleste har en buffersone på 10-30 karber hvor de hverken legger på seg eller tar av.
[color=purple][/color]
Lykke til !

Charmtassen sa for siden:

Ketolysekuren er jo anbefalt for de som skal miste over 10-15 kilo, og deretter blir det anbefalt å gå over på et kosthold ála f.eks. Fedon Lindberg.
Når du ikke var overvektig i utgangspunktet og kun hadde 6 kilo å ta av, så synes jeg at du bør vurdere å gå over til enten Lindberg eller en av Atkins-fasene (vedvarende vekttap til du har gått ned de 3 kiloene du ønsker, og deretter vedlikehold kanskje?) allerede nå. Da kan du øke karb'ene sånn som Nille sier.
Lykke til videre!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.